De gulden middenweg dan maar? -> Alle nieuwe hypotheken geen HRA meer? Dan faseert het 'probleem' zichzelf binnen 30 jaar helemaal uit en komt er ook niemand in de problemen, de nieuwe kopers weten immers wel vooraf dat ze geen HRA krijgen. Toch?quote:Op zondag 22 september 2013 20:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
Verdeel en heers, jut die leenslaven lekker op tegen alles wat niet gekocht heeft... die leensubsidie is van ons want we hebben er belasting voor betaald
nee doorgaan op de ingeslagen wegquote:Op zondag 22 september 2013 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De gulden middenweg dan maar? -> Alle nieuwe hypotheken geen HRA meer? Dan faseert het 'probleem' zichzelf binnen 30 jaar helemaal uit en komt er ook niemand in de problemen, de nieuwe kopers weten immers wel vooraf dat ze geen HRA krijgen. Toch?
Nee, gewoon voor iedereen de HRA afschaffen, ben je gewoon in een keer van dit probleem af.quote:Op zondag 22 september 2013 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De gulden middenweg dan maar? -> Alle nieuwe hypotheken geen HRA meer? Dan faseert het 'probleem' zichzelf binnen 30 jaar helemaal uit en komt er ook niemand in de problemen, de nieuwe kopers weten immers wel vooraf dat ze geen HRA krijgen. Toch?
Volgens Stef Blok mag het ook wel 6,5% per jaar zijn want rijke stinkerds die een eigen huis hebben kunnen dat met gemak betalen.quote:Op zondag 22 september 2013 20:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee doorgaan op de ingeslagen weg
ieder jaar minder
en er kan wel een procentje bij , ieder jaar 1,8% ofzo
nee gewoon verder gaan met afbouwenquote:Op zondag 22 september 2013 20:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens Stef Blok mag het ook wel 6,5% per jaar zijn want rijke stinkerds die een eigen huis hebben kunnen dat met gemak betalen.
Dus dan zit jij met je huurtoeslag in een huurhuis waarvan je huisbaas de ook nog eens de rentelasten mag aftrekken, (En het onderhoud), en ik mag niet eens de rentelasten aftrekken? Dat is geen tweedeling opheffen, maar creëren.quote:Op zondag 22 september 2013 20:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nee, gewoon voor iedereen de HRA afschaffen, ben je gewoon in een keer van dit probleem af.
Als je dat doet i.c.m. een belastingverlaging dan vallen de effecten best mee, juist het in stand houden van de HRA voor bestaande gevallen creeerd een tweedeling, moeten we niet willen.
dan moet je ook BTW gaan betalen over de huurwaardequote:Op zondag 22 september 2013 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus dan zit jij met je huurtoeslag in een huurhuis waarvan je huisbaas de ook nog eens de rentelasten mag aftrekken, (En het onderhoud), en ik mag niet eens de rentelasten aftrekken? Dat is geen tweedeling opheffen, maar creëren.
Hoezo? Doe jij dat ook dan?quote:Op zondag 22 september 2013 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
dan moet je ook BTW gaan betalen over de huurwaarde
Belastingvrije voet omhoog en dat betalen van afschaffen HRA, huurtoeslag, zorgtoeslag en kinderbijslag.quote:Op zondag 22 september 2013 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus dan zit jij met je huurtoeslag in een huurhuis waarvan je huisbaas de ook nog eens de rentelasten mag aftrekken, (En het onderhoud), en ik mag niet eens de rentelasten aftrekken? Dat is geen tweedeling opheffen, maar creëren.
Van mij mag e huurtoeslag worden afgeschaft, net als de zorgtoeslag. Voer gewoon een belastingvrij bestaansminimum in.quote:Op zondag 22 september 2013 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zie ik je anders nooit aanmoedigen. Normaliter kom je niet verder dan pisnijdig worden op de HRA.quote:Op zondag 22 september 2013 20:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
Van mij mag e huurtoeslag worden afgeschaft, net als de zorgtoeslag.
Zonder kwijtschelding van dit of dat? Zonder 12 extra toeslagen voor her en der? Dan ben ik voor.quote:Voer gewoon een belastingvrij bestaansminimum in.
Ik heb vaak genoeg vermeld dat van mij alle toeslagen eraf mogen, kwestie van minder selectief lezenquote:Op zondag 22 september 2013 20:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zie ik je anders nooit aanmoedigen. Normaliter kom je niet verder dan pisnijdig worden op de HRA.
Kwijtschelding van schulden moet altijd mogelijk zijn via de WSNP, zelfs voor vastgoedspeculantenquote:Zonder kwijtschelding van dit of dat? Zonder 12 extra toeslagen voor her en der? Dan ben ik voor.
Je denkt echt dat dat de reden is dat er geen enkele politieke partij met jouw idee komt? Ben je op alles zo boos?quote:Op zondag 22 september 2013 20:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Van mij mag e huurtoeslag worden afgeschaft, net als de zorgtoeslag. Voer gewoon een belastingvrij bestaansminimum in.
Natuurlijk gaan onze leiders dat niet doen want dan word het uitspelen van bevolkingsgroepen ineens een heel stuk lastiger (en ineens zijn ze zelf ook minder belangrijk).
Voor de sier ja. Niet gemeend.quote:Op zondag 22 september 2013 21:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb vaak genoeg vermeld dat van mij alle toeslagen eraf mogen, kwestie van minder selectief lezen
Ik heb het dan ook niet over de WSNP, maar over de kwijtschelding van diverse belastingen.quote:Kwijtschelding van schulden moet altijd mogelijk zijn via de WSNP, zelfs voor vastgoedspeculanten
Het geeft alleen 1 groot probleem, wat doe je met al die overbodige amtbenaren?quote:Op zondag 22 september 2013 20:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zonder 12 extra toeslagen voor her en der? Dan ben ik voor.
De uitkeringsontvangers die niet meer rond kunnen komen zullen een veel groter probleem hebben.quote:Op zondag 22 september 2013 21:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het geeft alleen 1 groot probleem, wat doe je met al die overbodige amtbenaren?
En dat zou een probleem zijn omdat?quote:Op zondag 22 september 2013 21:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In de bijstand gooien, en daarna als vrijwilliger aan het werk zetten als ambtenaar natuurlijk.quote:Op zondag 22 september 2013 21:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoezo? Uitkering wordt dan netto wat nu bruto is en wat mij betreft nog ruimte om belastingvrij bij te verdienen.quote:Op zondag 22 september 2013 21:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De uitkeringsontvangers die niet meer rond kunnen komen zullen een veel groter probleem hebben.
ondernemersquote:Op zondag 22 september 2013 20:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoezo? Doe jij dat ook dan?
De plantsoenen zijn nu al overbevolkt.quote:Op zondag 22 september 2013 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In de bijstand gooien, en daarna als vrijwilliger aan het werk zetten als ambtenaar natuurlijk.
Sterkte met al die frustratiequote:Op zondag 22 september 2013 21:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De plantsoenen zijn nu al overbevolkt.
Ah, we gaan van de woningmarkt naar de kantoor/bedrijfspandenmarkt begrijp ik?quote:
Die kunnen niet veel.quote:Op zondag 22 september 2013 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dat zou een probleem zijn omdat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |