Is ook niks mis mee, mag nog wel 30 - 40% vanaf. maar als dat in één grote klap gebeurt, is er wel o.a. een probleem voor de overheid die via de NHG voor veel hoge restschulden moet opdraaien.quote:Op zondag 22 september 2013 11:03 schreef LogiteX het volgende:
huizen die goedkoper worden, wat is daar mis mee, lijkt me alleen maar gunstig
Dat een afschaffing van de hypotheekrente niet bestaat, alleen wordt die dan exclusief genoten door speculanten en investeerders, wiens zakken gespekt ad infinidum gespekt mogen worden door normale mensen (die blijven namelijk volledige kosten aftrek houden). Vandaar dat huizenprijzen in vergelijkebare gebieden bepaald niet lager zijn (lager dan de kostprijs bestaat uberhaupt niet), maar de huren wel het twee of drievoudige van Nederland. Kijk maar naar landen waar geen HRA bestaat.quote:
Nee inderdaad, geld willen verdienen moeten we zoveel mogelijk ontmoedigen. Laten we de handen afhakken van speculanten en investeerders.quote:Op zondag 22 september 2013 11:03 schreef crashbangboom het volgende:
Afschaffen van de HRA betekent dat Nederland massaal voor altijd aan speculanten en investeerders veroordeeld zijn. Zeg maar denivilering met een hoofdletter D.
Daarom zou dat de domste maatregel ook zijn, tenzij je speculant of investeerder bent natuurlijk.
Ik ben het met pfaff eensquote:Op zondag 22 september 2013 11:10 schreef blomke het volgende:
Hoewel........, een plotselinge ineenstorting van de Nl.-overheidsfinanciën zou me ook niet onwelkom zijn.
Ik hoop op jouw karmaquote:Op zondag 22 september 2013 11:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Is ook niks mis mee, mag nog wel 30 - 40% vanaf. maar als dat in één grote klap gebeurt, is er wel o.a. een probleem voor de overheid die via de NHG voor veel hoge restschulden moet opdraaien.
Dus is een geleidelijke afkalving beter; dan hebben de hypotheekgevers de tijd om voor hun restschulden te sparen en af te lossen.
Hoewel........, een plotselinge ineenstorting van de Nl.-overheidsfinanciën zou me ook niet onwelkom zijn.
Ik dacht eerder aan andere lichaamsdelen. Je moet niet denken dat sommige types zich kunnen voortplanten, zo degenereert de genenpoel van Nederland alleen verder.quote:Op zondag 22 september 2013 11:17 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nee inderdaad, geld willen verdienen moeten we zoveel mogelijk ontmoedigen. Laten we de handen afhakken van speculanten en investeerders.
snap slechts de helft van wat je zegtquote:Op zondag 22 september 2013 11:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dat een afschaffing van de hypotheekrente niet bestaat, alleen wordt die dan exclusief genoten door speculanten en investeerders, wiens zakken gespekt ad infinidum gespekt mogen worden door normale mensen (die blijven namelijk volledige kosten aftrek houden). Vandaar dat huizenprijzen in vergelijkebare gebieden bepaald niet lager zijn (lager dan de kostprijs bestaat uberhaupt niet), maar de huren wel het twee of drievoudige van Nederland. Kijk maar naar landen waar geen HRA bestaat.
van de huizen ?quote:Op zondag 22 september 2013 11:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop op jouw karma
Ik denk dat de prijzen wel eens 80% kunnen dalen
Jip en janneke uitleg: de pettenflat wordt bij het afschaffen van de hra dadelijk nog duurder om te huren, en kopen ook.quote:Op zondag 22 september 2013 11:46 schreef LogiteX het volgende:
[..]
snap slechts de helft van wat je zegt
omdat?quote:Op zondag 22 september 2013 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jip en janneke uitleg: de pettenflat wordt bij het afschaffen van de hra dadelijk nog duurder om te huren, en kopen ook.
Hangt ervan af wat er voor terugkomt, de HRA is de gpuden kip die geslacht gaat worden om geld bijeen te krijgen.quote:Op zondag 22 september 2013 10:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Geen enkele partij gaat de HRA binnen nu en 5 jaar compleet laten verdwijnen, dat is politieke zelfmoord
Als de samenstelling van het gemiddelde huishouden gelijk blijft wel. Maar er is je al vaker uitgelegd dat de kans daarop klein is.quote:Op zondag 22 september 2013 12:46 schreef michaelmoore het volgende:
Duitsland gaat de komende jaren met 300.000 mensen krimpen hoor ik net op buitenhof, dat zijn een hoop lege huizen
maar dood is dood en dan krijg je een huisje in de grondquote:Op zondag 22 september 2013 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als de samenstelling van het gemiddelde huishouden gelijk blijft wel. Maar er is je al vaker uitgelegd dat de kans daarop klein is.
De maximum-aftrek is nu 52%, je hebt het dus over een zeer geleidelijke afschaffing van meer dan 40 jaar. Dat kan prima gebeuren en is ook niet onwenselijk denk ik.quote:Op zondag 22 september 2013 12:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat er voor terugkomt, de HRA is de gpuden kip die geslacht gaat worden om geld bijeen te krijgen.
Nu 0,5% per jaar en straks met ietwat grotere stapjes 0,85 en dan 1,4%
Waar haal je jouw wijsheid vandaan? Een huis van 3 ton zou dan 60k op moeten leverenquote:Op zondag 22 september 2013 11:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop op jouw karma
Ik denk dat de prijzen wel eens 80% kunnen dalen
Maar het toptarief gaat naar 60% en de aftrek daalt, nu met 0,5%, maar dat zal niet zo laag blijven gezien de geldhonger van de regeringquote:Op zondag 22 september 2013 13:03 schreef Blik het volgende:
[..]
De maximum-aftrek is nu 52%, je hebt het dus over een zeer geleidelijke afschaffing van meer dan 40 jaar. Dat kan prima gebeuren en is ook niet onwenselijk denk ik.
Leuke media-praatjes, maar het toptarief is en blijft gewoon 52%. Ik denk ook dat de HRA wel sneller omlaag zal gaan dan die 0,5% van nu, maar het zal nooit met 5% per jaar gaan omdat dat voor een heleboel mensen te snel zal zijn. Vergeet niet dat een hoop mensen hiervan afhankelijk zijn, de politiek weet dit ook. En links en rechts zullen echt niet halsoverkop die HRA wegsnijden, dat gaat rustig en geleidelijk gebeurenquote:Op zondag 22 september 2013 13:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de toptarief gaat naar 60% en de aftrek daalt, nu met 0,5%, maar dat zal niet zo laag blijven gezien de geldhonger van de regering
Ik denk dat met tien jaar de HRA wel grotendeels weg is, en dan ineens omgebouwd wordt naar een woonlastensubsidie
nee 5% niet maar de bodem moet op 30% komen te liggen voorlopig, dus het gaat om 22% afbouwquote:Op zondag 22 september 2013 13:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Leuke media-praatjes, maar het toptarief is en blijft gewoon 52%. Ik denk ook dat de HRA wel sneller omlaag zal gaan dan die 0,5% van nu, maar het zal nooit met 5% per jaar gaan omdat dat voor een heleboel mensen te snel zal zijn. Vergeet niet dat een hoop mensen hiervan afhankelijk zijn, de politiek weet dit ook. En links en rechts zullen echt niet halsoverkop die HRA wegsnijden, dat gaat rustig en geleidelijk gebeuren
30% lijkt in de verste verte niet op een einde van de HRA, wat jij bedoelt is een beperking van de HRAquote:Op zondag 22 september 2013 13:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee 5% niet maar de bodem moet op 30% komen te liggen voorlopig, dus het gaat om 22% afbouw
maar het zal best meer worden, zodat ook de OZB afgeschaft kan worden
Net de kinderbijslag die is ook in stappen afgeschaft
Zie de andere onzin in dit topic en wie ik quotequote:Op zondag 22 september 2013 13:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar haal je jouw wijsheid vandaan? Een huis van 3 ton zou dan 60k op moeten leveren
Het is op dit moment ook niet mogelijkquote:Op zondag 22 september 2013 13:35 schreef Blik het volgende:
[..]
30% lijkt in de verste verte niet op een einde van de HRA, wat jij bedoelt is een beperking van de HRA
Dus je leeft of twintig jaar in het verleden, of twintig jaar in de toekomst.quote:Op zondag 22 september 2013 13:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is op dit moment ook niet mogelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |