abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131548104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Je weet dat de starters het probleem niet zijn, het probleem licht bij de doorstromers die niet hun verlies willen nemen.
Welk licht? Gaät het uit?
so long and thanks for all the fish
pi_131548246
quote:

[..]

Je weet dat de starters het probleem niet zijn, het probleem licht bij de doorstromers die niet hun verlies willen nemen.
Opvallend dat het probleem juist door allerlei groepen bij de starters is gelegd al die jaren. Niet in de laatste plaats door de potentiële nobelprijswinnaars hier.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_131549663
quote:

[..]

Je weet dat de starters het probleem niet zijn, het probleem ligt bij de doorstromers die niet hun verlies willen nemen.
Wist ik niet :D
pi_131549863
quote:
8s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wist ik niet :D
Licht het probleem dan niet altijd bij een ander? :D Is dat niet het probleem dan? ;)
  woensdag 25 september 2013 @ 14:24:15 #255
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131551359
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Onbetaalbaar naar persoonlijke eisen.

Blijft hilarisch dat de huren stijgen om de koopwoningen te redden :s)
virtuele waarde opschroeven heeft niets met meer werk te maken, de bouw aanjagen ??
Is dat de reden ?/
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 25 september 2013 @ 14:25:23 #256
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131551391
quote:

[..]

Je weet dat de starters het probleem niet zijn, het probleem ligt bij de doorstromers die niet hun verlies willen nemen.
nee het ligt bij de banken, die geven geen hypotheek meer tegen 100%
ze zeggen van wel maar doen het niet
pi_131551404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:24 schreef HD9 het volgende:

[..]

virtuele waarde opschroeven heeft niets met meer werk te maken, de bouw aanjagen ??
Is dat de reden ?/
waar heb je het over :?
  woensdag 25 september 2013 @ 14:26:48 #258
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131551419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

waar heb je het over :?
Dat wil men toch, de woningwaarde weer omhoog krijgen door huren te verhogen??
pi_131551715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee het ligt bij de banken, die geven geen hypotheek meer tegen 100%
ze zeggen van wel maar doen het niet
Als zelfs het nvm het zegt dan....

http://www.nvm.nl/actual/(...)ebben_het_zwaar.aspx
  woensdag 25 september 2013 @ 14:44:13 #260
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_131552095
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Als zelfs het nvm het zegt dan....

http://www.nvm.nl/actual/(...)ebben_het_zwaar.aspx
NVM heeft alleen belang bij verhuizingen. Wellicht moeten deze mensen eens gaan aflossen!
Want als je 20k (helemaal niet zo veel dus) restschuld hebt, en je wilt verhuizen naar een groter/duurder/mooier huis, maak je afgezien van de restschuld zo 20k aan extra kosten. Dan heb je hogere maandlasten en sta je 40k onder water!
Dat is nog vreemder dan dat mensen met 0 euro vermogen een huis kunnen kopen: het betreft mensen met negatief vermogen! Een restschuld financieren vanuit de overheid zou wat dat betreft de keiharde eis moeten hebben dat ze naar een goedkoper huis verhuizen. De tering naar de nering zetten dus, en aflossen. En niet doorgaan met op de pof leven.
censuur :O
pi_131552168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

NVM heeft alleen belang bij verhuizingen. Wellicht moeten deze mensen eens gaan aflossen!
Want als je 20k (helemaal niet zo veel dus) restschuld hebt, en je wilt verhuizen naar een groter/duurder/mooier huis, maak je afgezien van de restschuld zo 20k aan extra kosten. Dan heb je hogere maandlasten en sta je 40k onder water!
Dat is nog vreemder dan dat mensen met 0 euro vermogen een huis kunnen kopen: het betreft mensen met negatief vermogen! Een restschuld financieren vanuit de overheid zou wat dat betreft de keiharde eis moeten hebben dat ze naar een goedkoper huis verhuizen. De tering naar de nering zetten dus, en aflossen. En niet doorgaan met op de pof leven.
True, maar doorstromers hebben verlies-aversie, volgens het CPB.

http://www.nvm.nl/actual/(...)_verliesaversie.aspx
pi_131552223
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:46 schreef PaulieWalnuts het volgende:
True, maar doorstromers hebben verlies-aversie, volgens het CPB.
Dat is gewoon gezond. De mensen die dat niet hebben tref je veelal onder een brug of in een portiek aan.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_131552285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is gewoon gezond. De mensen die dat niet hebben tref je veelal onder een brug of in een portiek aan.
Misschien wel maar welke huizen moet starters kopen als de 'doorstromers' niet willen doorstromen? Dan kan het vertrouwen onder starters (volgens ING) nog zo groot zijn.
pi_131552474
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Misschien wel maar welke huizen moet starters kopen als de 'doorstromers' niet willen doorstromen? Dan kan het vertrouwen onder starters (volgens ING) nog zo groot zijn.
Ze, de doorstromers, willen wel maar kunnen of willen vaak niet (restschuld financieren). Als argument wil ik aandragen dat er op dit moment volgens funda 264.316 huizen te koop staan (onbekend hoeveel onder de radar nog aangeboden worden of potentieel te koop staan) en als je kijkt tot 3,5 ton (starters?) dan staan er 189.500 te koop. Genoeg huis waar men echt wel wil doorstromen
  woensdag 25 september 2013 @ 14:57:29 #265
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131552507
Ja dat zat er wel in
het inkomen van veel huurders is AOW met een klein pensioen
Indikken dat is de oplossing of naar het buitenland

quote:
Woonbond ziet armoede onder huurders stijgen
Economie • Geplaatst door Jigzoz op 15-08-2013 @ 15:54

Het aantal huurders dat na aftrek van hun woonlasten onder de armoedegrens komt neemt toe.

Die verwachting spreekt de Woonbond donderdag uit op basis van een rapport van onderzoeksbureau Rigo.
Op dit moment heeft 28 procent van de huurders onvoldoende financiële middelen voor de noodzakelijke uitgaven, aldus de onderzoekers.
De huren mogen sinds harder stijgen dan alleen de inflatie. Het aantal huurders dat de komende drie jaar onder de armoedegrens komt, zou daardoor stijgen tot 850 duizend. Stijgen de energieprijzen tot 2017 als verwacht, dan loopt dit aantal volgens het onderzoek verder op naar 891 duizend euro. Dat is 35 procent van de huurders in de gereguleerde sector, die voornamelijk bestaat uit corporatiewoningen.

De huurtoeslag is volgens de onderzoekers niet hoog genoeg om de koopkrachtdaling te compenseren. Huurders met recht op de toeslag gaan er tot 2017 gemiddeld elf euro per maand op achteruit door de huurverhoging. Inclusief stijgende energieprijzen moeten huurders tussen 2012 en 2017 gemiddeld 42 euro per maand meer aan woonlasten betalen.

De Woonbond vindt op basis van de cijfers dat het kabinet het huidige huurbeleid moet aanpassen. "Om armoede onder huurders te beheersen is verbetering van de huurtoeslag, gerichte energiebesparing en vooral een gematigd huurbeleid nodig", zegt directeur Ronald Paping in een verklaring.
pi_131552517
quote:
Misschien wel maar welke huizen moet starters kopen als de 'doorstromers' niet willen doorstromen?
Je kunt het moeilijk mensen kwalijk nemen als ze niet willen doorstromen.

Maar een deel van de doorstromers wil wel verkopen, kijk eens op Funda ofzo, de laatste keer dat ik keek stond er her en der nog wel wat te koop.
pi_131552630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je kunt het moeilijk mensen kwalijk nemen als ze niet willen doorstromen.

Maar een deel van de doorstromers wil wel verkopen, kijk eens op Funda ofzo, de laatste keer dat ik keek stond er her en der nog wel wat te koop.
Waar zeg ik dat ik het doorstromers kwalijk neem?
pi_131552741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:01 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Waar zeg ik dat ik het doorstromers kwalijk neem?
Nergens. Maar dat zeg ik dan ook niet.
  woensdag 25 september 2013 @ 15:15:15 #269
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131553141
quote:

[..]

Misschien wel maar welke huizen moet starters kopen als de 'doorstromers' niet willen doorstromen?
nieuwbouw

er is bouwgrond zat bij gemeentes , die zitten tot de nek in de locaties

of 1.000.000 corporatiewoningen

[ Bericht 5% gewijzigd door HD9 op 25-09-2013 15:54:00 ]
pi_131555282
quote:

[..]

Er staan toch honderdduizenden huizen te koop? De corporaties willen daarnaast ook een flink deel van hun bezit verkopen. Dat aanbod is er dus wel.

Alleen wanneer je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, dan heb je pech...
  woensdag 25 september 2013 @ 16:26:19 #271
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_131555677
Huis verkocht, zwartkijkers. Binnen 3 maanden, 1,5% onder de vraagprijs.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_131559411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

10?

[..]

Dat is flauw, als er 1 beroepsgroep is die consequent afgeknepen wordt dan zijn het wel de postbezorgers.

(En dat is ook logisch want als ik iets voor $ 0,93 bestel in China, incl. gratis verzending, wat hier dus gewoon bezorgt moet worden, dan gaan EN de vergoedingen voor de postbezorgers omlaag EN de postzegels omhoog. Anders gaat dat niet lukken natuurlijk.)

Juist daarom is het een goed voorbeeld, on je als postbede vroeger een goed belegde boterham verdienen, moet je daar tegenwoordig 2 HBO'ers tegenover stellen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_131559474
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:45 schreef crashbangboom het volgende:
Wat een voorspelbare roleplayerposts weer. Even terug naar de realiteit.

http://www.nu.nl/economie(...)historisch-hoog.html

[..]

Zeg het maar, zit TNS/NIPO ook in het complot? :D

Lage huizenprijzen en lage rente en een disfunctionele huurmarkt die langzaam maar zeker marktconform gemaakt wordt, gelukkig zijn er nog mensen die in realteit denken en niet in internetdogma's.
Mensen zijn crisismoe, vandaar dat er vast een paar stelletjes met nesteldrang zijn die in hoge mate lijden aan cognitieve dissonantie. Feit blijft gewoon dat de ING veel vaker het einde van de crisis heeft voorspelt. En dan de term 'historisch'.... mag ik even lachen, hoe lang hebben we die huizenmarkt crisis dan al :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_131559510
Ik heb mijn bingokaart al weer vol, CC, ik zal vast niet de enige zijn ;)
pi_131559586
http://www.nu.nl/economie(...)ypotheken-terug.html

quote:
Banken schroeven overwinst hypotheken terug'
Banken schroeven de extra winstmarge op de hypotheekrente langzaam terug. Huiseigenaren die een nieuwe hypotheek afsluiten, of die hun lopende hypotheek verlengen, betalen daardoor een iets lagere rente.

Dat constateert de Vereniging Eigen Huis (VEH) woensdag.

Ondanks de hogere rente die banken zelf moeten betalen op de kapitaalmarkt, zijn de consumententarieven gedaald, aldus de belangenorganisatie van huizenbezitters.
Volgens VEH lag 'de extra winstmarge' die de banken volgens de belangenvereniging binnenhalen op de hypotheekrente in januari nog op een historisch hoog niveau van 1,06 procentpunt.
In juli was dit teruggelopen naar gemiddeld 0,67 procentpunt.
Stiijgende kapitaalsmarktrente leidt dus niet tot hogere hypotheekrente, in tegendeel.

Maar goed, dat zullen wel dezelfde complotmensen zijn die het huis van Jackie-Threetorn hebben gekocht. ;) Goed gedaan, gozer, en nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')