maatr er is nu meer keuze om een huis te kopen of te bouwen binnen Europa en ouderen zijn dus niet meer gebonden aan Nederlandquote:Op maandag 23 september 2013 01:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
je hoort mij niet klagen, een stijging van 2x 100% in 20 jaar lijkt me geen gezonde ontwikkeling.
http://www.huizenzoeker.n(...)weg-131/details.html
Zo'n huis kocht ik in 1987 voor 130.000 gulden.
Ok we zijn 25 jaar verder nu maar zelfs met inflatie en moderniseringen is het dikke kassa.
Zeg het maar, zit TNS/NIPO ook in het complot?quote:'Sentiment starters woningmarkt historisch hoog'
Het aantal starters dat het nu een gunstige periode vindt om een huis te kopen is nog niet eerder zo hoog geweest als nu.
Foto: ANP
De meeste potentiėle kopers denken dat de bodem van de huizenprijzen in zicht is, schrijft ING in een woensdag verschenen kwartaalrapport over de Nederlandse woningmark.
Het vertrouwen van consumenten in de woningmarkt nam vorige maand weer iets toe. De vertrouwensindex van de bank is in het derde kwartaal met 4 punten gestegen tot 106.
Dat is het tweede achtereenvolgende kwartaal dat de woonindex een groei laat zien. Een stand boven de 100 betekent dat er meer optimisten dan pessimisten zijn.
''Vooral het optimisme over het aantal huizen dat verkocht zal worden is bij starters en koopwoningbezitters verder toegenomen'', zegt Dennis Noordervliet, directeur Marketing Hypotheken bij ING. Ongeveer de helft van beide groepen verwacht uiterlijk in de eerste helft van 2014 een stabilisatie van de huizenprijzen.
Ruim twee op de drie starters met de intentie om binnen nu en 2 jaar een huis te kopen, willen een huis waar niet meer veel aan gedaan hoeft te worden. Ruim 10 procent wil een nieuwbouwhuis kopen en 14 procent is bereid om fors te verbouwen, aldus ING.
Het onderzoek is uitgevoerd door TNS NIPO onder 285 huurders met de intentie om binnen twee jaar een huis te kopen en onder 957 eigenaren van een koopwoning.
Er is voor geen 1 voorspelling over de huizenmarkt feitelijk bewijs toch?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit doem scenario gaat wel weer heel erg ver CC.... Je mag dit best vinden, maar ik zie hier echt geen feitelijk bewijs voor en zie dit alleen maar als angst-post voor de mensen die wel nu een huis willen aanschaffen bijv.
"Onderzoek uitgevoerd onder mensen met meer dan een miljoen euro op de bank toont aan dat iedere Nederlander miljonair is"...quote:Op woensdag 25 september 2013 08:45 schreef crashbangboom het volgende:
Het onderzoek is uitgevoerd door TNS NIPO onder 285 huurders met de intentie om binnen twee jaar een huis te kopen en onder 957 eigenaren van een koopwoning.
Kan je dit ook feitelijk onderbouwen voor pakweg de afgelopen twee jaar?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Kijk even terug naar de afgelopen jaren: hoe harder de huizenlobby (makelaars/hypothekers/banken) riepen dat "het beter gaat", hoe harder de klap een paar maanden later.
Zodat teleurgestelde mensen dan plots wel op een modaal inkomen die vrijstaande woning nabij het centrum van die leuke stad met veel voorzieningen kunnen kopen.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:05 schreef crashbangboom het volgende:
Dat is waar, ik was het even vergeten, het nooooooooiiiiit meer goed, en we gaan allemaal naar de kloten en de huizen minstens naar 1/4 van de actuele bouwkosten.
en hoeveel van hen kunnen een huis kopen??quote:Op woensdag 25 september 2013 09:01 schreef Krisp het volgende:
: 285 mensen die binnen twee jaar een huis willen kopen
Kees is een held maar let op, het is een compilatie waarbij niet duidelijk is wanneer hij wat heeft gezegdquote:
Het is geen complot, het is een lobby voor iets waar ik het niet mee eens ben. Het lijkt erop dat ze nu vat krijgen op het sentiment. Ik vind het jammer, maar zo is het spel.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:24 schreef crashbangboom het volgende:
Ah, dus toch een complot weer
ik geloof er geen zak van dat prijzen gaan stijgenquote:Op woensdag 25 september 2013 11:08 schreef Krisp het volgende:
[..]
. Het lijkt erop dat ze nu vat krijgen op het valse sentiment. Ik vind het jammer, maar zo is het spel.
Weinigen met jou maar al die lui die al jaren aan het wachten zijn met kopen zijn rete bang dat ze straks een dag te laat zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik geloof er geen zak van dat prijzen gaan stijgen
Kijk, voor een aantal posters hier is het een (speculatief) spel, voor mensen van vlees en bloed in de werkelijke wereld is het een dak boven hun hoofd.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:08 schreef Krisp het volgende:
[..]
Het is geen complot, het is een lobby voor iets waar ik het niet mee eens ben. Het lijkt erop dat ze nu vat krijgen op het sentiment. Ik vind het jammer, maar zo is het spel.
Toen de prijzen een paar jaar geleden stegen was het halleluja, nu dalen de prijzen is het enkel een dak boven t hoofd :squote:Op woensdag 25 september 2013 11:12 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kijk, voor een aantal posters hier is het een (speculatief) spel, voor mensen van vlees en bloed in de werkelijke wereld is het een dak boven hun hoofd.
Ergo het verschil.
Ik weet wel dat velen langer thuis blijven of samen met anderen een huis gaan huren , omdat het onbetaalbaar isquote:Op woensdag 25 september 2013 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weinigen met jou maar al die lui die al jaren aan het wachten zijn met kopen zijn rete bang dat ze straks een dag te laat zijn.
Onbetaalbaar naar persoonlijke eisen.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat velen langer thuis blijven of samen met anderen een huis gaan huren , omdat het onbetaalbaar is
En hoeveel daarvan krijgen daadwerkelijk een hypotheek.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:49 schreef HD9 het volgende:
[..]
en hoeveel van hen kunnen een huis kopen??
en hoeveel mensen (ouderen ed,) willen hun huis verkopen in de komende drie jaar
Je weet dat de starters het probleem niet zijn, het probleem ligt bij de doorstromers die niet hun verlies willen nemen.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:45 schreef crashbangboom het volgende:
Wat een voorspelbare roleplayerposts weer. Even terug naar de realiteit.
http://www.nu.nl/economie(...)historisch-hoog.html
[..]
Zeg het maar, zit TNS/NIPO ook in het complot?
Lage huizenprijzen en lage rente en een disfunctionele huurmarkt die langzaam maar zeker marktconform gemaakt wordt, gelukkig zijn er nog mensen die in realteit denken en niet in internetdogma's.
En dat is hun goed recht.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Je weet dat de starters het probleem niet zijn, het probleem licht bij de doorstromers die niet hun verlies willen nemen.
Ik las vandaag een artikel over de huurmarkt in de UK en Australia. Daar werd betoogd dat de rendementen op huurwoningen historisch laag waren. Slechts 6%! (Nederland is historisch tussen de 2% en 4% met dank aan de geinflateerde en gesubsidieerde sociale sector, en het feit dat er fiscaal evenwicht is tussen investeringsonroerend goed en particulier eigen woning bezit). Dat krijg je als de huizenmarkt in bezit is van investeerders, dat wordt weer een nieuw trauma voor een generatie. Binnen minder dan een generatie worden huren hier ook per maand geprestenteerd om het nog een beetje leuk te laten lijken.quote:Blok maakt verkoop corporatiewoningen gemakkelijker
Woningcorporaties kunnen hun duurdere huurwoningen vanaf 1 oktober gemakkelijker verkopen aan grote beleggers zoals pensioenfondsen.
Dat maakte minister voor Wonen Stef Blok (VVD) woensdag bekend. Zo hoeven corporaties de woning niet langer eerst aan te bieden aan een huurder of een andere woningcorporatie, maar mogen ze het pand direct verkopen.
Ook mogen de instellingen bij het bepalen van de verkoopprijs kijken naar de waarde die de woning op de reguliere vastgoedmarkt zou opbrengen.
Dat vergemakkelijkt het taxeren. Nu moeten corporaties de verkoopprijs nog bepalen aan de hand van de waarde van de woning in onverhuurde staat.
Wel stelt Blok dat de versoepeling alleen geldt voor de duurdere corporatiehuurwoningen. Ook moet de verkoop van de woningen goed worden afgestemd met gemeenten, aldus de bewindsman. De eisen aan de verkoop van corporatiewoningen zijn een uitwerking van het eerder gesloten woonakkoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |