Vliegtuigen zijn nuttig, laten we liever stoppen met al die kunst onzin.quote:Op zondag 22 september 2013 03:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Tis toch totaal onacceptabel dat heel nederland in armoede (bezuinigingen) word gestort enkel om die kankervliegtuigen te kopen?
Nuttig WAARVOOR.. leg dat eens uit.quote:Op zondag 22 september 2013 04:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vliegtuigen zijn nuttig, laten we liever stoppen met al die kunst onzin.
Het is maar wat je vrienden noemt. Iemand die mij chanteert om voor veel te veel geld een slecht werkende bladblazer van hem te kopen zodat ik hem kan komen helpen met zijn tuin terwijl ik zelf geen tuin heb onder het mom dat ik er ook mijn haar mee kan föhnen, zou ik geen vriend noemen. Zeker niet als die ook nog eens inbreekt in mijn huis om stiekem mijn slaapkamer te filmen en mijn gouden juwelen in bewaring heeft genomen en niet wil vertellen waar ze zijn en wat er mee gebeurd is.quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:26 schreef LXIV het volgende:
Het is toch anders dan jullie allemaal denken.
Met de JSF kopen we misschien wel niet zo'n goede straaljager, maar dat is helemaal niet relevant. Wel belangrijk is dat we met de JSF de steun van de VS kopen, die de grootste luchtmacht, de sterkste marine en het meest geavanceerde leger hebben.
Of we nu 25, 50 of 100 vliegtuigjes hebben en of die nu heel goed of helemaal niet vechten maakt niks uit.Wij blijven eerstelijns vriendjes van de VS. En daar gaat het om. Verder niks.
Om snel bommen te werpen in andere landen. Danzkij de stealth-eigenschappen zijn ze slecht waarneembaar op de radar en ze kunnen een zware last (bommen) meenemen. Voor verdediging van eigen land of ondersteunende missies zijn ze compleet waardeloos. Ik stel dus voor dat we ze verhuren aan imperialistische bondgenoten en op den duur doorverkopen.quote:Op zondag 22 september 2013 12:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nuttig WAARVOOR.. leg dat eens uit.
Ja maar op welke landen want timmermans weet dat na overleg met de amerikanen, weet jij dat ook? wie weet dat nog meer in welke landen we de kinderen vrouwen en oude mensen gaan gaan bombarderen van ons geld?quote:Op zondag 22 september 2013 12:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Om snel bommen te werpen in andere landen. Danzkij de stealth-eigenschappen zijn ze slecht waarneembaar op de radar en ze kunnen een zware last (bommen) meenemen. Voor verdedeging van eigen land of ondersteunende missies zijn ze compleet waardeloos. Ik stel dus voor dat we ze verhuren aan imperialistische bondgenoten en op den duur doorverkopen.
Het is zeker een vorm van horigheid. Maar die horigheid is het gevolg van het gebrek aan bereidheid om zelf te betalen voor onze verdediging. Zelfstandige landen als Zwitserland en Zweden zijn veel meer geld kwijt (en hebben de dienstplicht geloof ik nog) om in hun eigen verdediging te voorzien.quote:Op zondag 22 september 2013 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is maar wat je vrienden noemt. Iemand die mij chanteert om voor veel te veel geld een slecht werkende bladblazer van hem te kopen zodat ik hem kan komen helpen met zijn tuin terwijl ik zelf geen tuin heb onder het mom dat ik er ook mijn haar mee kan föhnen, zou ik geen vriend noemen. Zeker niet als die ook nog eens inbreekt in mijn huis om stiekem mijn slaapkamer te filmen en mijn gouden juwelen in bewaring heeft genomen en niet wil vertellen waar ze zijn en wat er mee gebeurd is.
Dat is geen vriendschap, dat is horigheid. Je hebt gelijk dat het niet gaat om de kwaliteit van het vliegtuig. Waar het om gaat is dat, zeker in combinatie met de overige bezuinigingen op defensie, het Nederlandse leger wordt gedegradeerd tot een luchtmachtdivisie van de VS, slechts handig om de gaatjes op te vullen bij een grote luchtaanval op een oliestaat.
quote:Op zondag 22 september 2013 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is maar wat je vrienden noemt. Iemand die mij chanteert om voor veel te veel geld een slecht werkende bladblazer van hem te kopen zodat ik hem kan komen helpen met zijn tuin terwijl ik zelf geen tuin heb onder het mom dat ik er ook mijn haar mee kan föhnen, zou ik geen vriend noemen. Zeker niet als die ook nog eens inbreekt in mijn huis om stiekem mijn slaapkamer te filmen en mijn gouden juwelen in bewaring heeft genomen en niet wil vertellen waar ze zijn en wat er mee gebeurd is.
Dat is geen vriendschap, dat is horigheid. Je hebt gelijk dat het niet gaat om de kwaliteit van het vliegtuig. Waar het om gaat is dat, zeker in combinatie met de overige bezuinigingen op defensie, het Nederlandse leger wordt gedegradeerd tot een luchtmachtdivisie van de VS, slechts handig om de gaatjes op te vullen bij een grote luchtaanval op een oliestaat.
Bullshitregering en regeringsbullshitquote:Het is een zieke vriendschap. Zo een waarbij de vriend alle regels maakt, altijd z'n zin wil hebben en geen ruimte laat voor welke concessie dan ook. Met dat soort mensen wil ik doorgaans niets te maken hebben.
120 dagen zorg voor vliegtuigen die 30 jaar mee moeten gaan is niet bepaald in armoede storten van heel Nederland.quote:Op zondag 22 september 2013 03:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Tis toch totaal onacceptabel dat heel nederland in armoede (bezuinigingen) word gestort enkel om die kankervliegtuigen te kopen?
Het zijn wel keuzes met consequenties hoor. Voor Nederland, maar ook voor de betrokken partijen en politici zelf. En dat wordt alleen maar erger naarmate je minder macht hebt, en uiteindelijk is de kracht van je leger, en dan de eigen kracht dus, niet de kracht als luchtdivisie van een ander, heel bepalend voor je diplomatieke gewicht.quote:Op zondag 22 september 2013 12:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is zeker een vorm van horigheid. Maar die horigheid is het gevolg van het gebrek aan bereidheid om zelf te betalen voor onze verdediging. Zelfstandige landen als Zwitserland en Zweden zijn veel meer geld kwijt (en hebben de dienstplicht geloof ik nog) om in hun eigen verdediging te voorzien.
Nederland wil dat niet betalen, dus Nederland verschuilt zich achter de brede rug van Amerika. Vind Amerika best, maar moeten we wel hun vliegtuigjes kopen.
Het zijn gewoon allemaal keuze's. Niemand zet ons het mes op de keel. Wij mogen ook net als Zweden zelfstandig onze straaljagers ontwikkelen en bouwen. Is wel 'iets' duurder dan de JSF.
Stealth en zware bommenlast sluiten elkaar ook nog eens uit. Dan moeten de bommen namelijk buiten het ruim hangen, wat de stealth teniet doet.quote:Op zondag 22 september 2013 12:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Om snel bommen te werpen in andere landen. Danzkij de stealth-eigenschappen zijn ze slecht waarneembaar op de radar en ze kunnen een zware last (bommen) meenemen. Voor verdediging van eigen land of ondersteunende missies zijn ze compleet waardeloos. Ik stel dus voor dat we ze verhuren aan imperialistische bondgenoten en op den duur doorverkopen.
Als je zelfstandig wil zijn kost dat altijd meer geld. Met het huidige defensiebudget zou Nederland niet eens in staat zijn om zelfstandig expeditionair op te treden. Alles wat wij zelfstandig zouden kunnen doen binnen het huidige budget is een soort nationale reserve, dus een thuisleger van lichte infanterie, op Nederlands grondgebied zelf. Daarmee zijn we nog niet in staat om een vijand echt tegen te houden, je moet dan denken aan asssistentie van de politie of rijkswaterstaat bij dijkdoorbraken, hulp bij ontruiming van ziekenhuizen, het bewaken van een vliegveld bij terreurdreiging et cetera. Het ambitieniveau van Nederland ligt dus hoger.quote:Op zondag 22 september 2013 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn wel keuzes met consequenties hoor. Voor Nederland, maar ook voor de betrokken partijen en politici zelf. En dat wordt alleen maar erger naarmate je minder macht hebt, en uiteindelijk is de kracht van je leger, en dan de eigen kracht dus, niet de kracht als luchtdivisie van een ander, heel bepalend voor je diplomatieke gewicht.
Dus als je dan doet wat het beste voor Nederland is, dan kies je voor een vliegtuig waar je zelf veel mee kunt op het wereldtoneel. Als je wil dat je partij een SG voor de NATO mag leveren of dat je graag op de koffie bij het negerslaafje van Goldman Sachs komt, dan kies je ervoor de Nederlandse soevereiniteit ernstig tekort te doen. Ook binnen een kleiner budget kun je besluiten om zo zelfstandig mogelijk te zijn.
Als je die JSF koopt heb je niet eens uitzicht op air superiority boven je eigen grondgebied. Als je voor een lager bedrag Saabs of zo koopt dan is er verder niet zo heel veel meer nodig om zelfstandig je land te verdedigen en om zelfstandig een buitenlandse missie te kunnen uitvoeren.quote:Op zondag 22 september 2013 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je zelfstandig wil zijn kost dat altijd meer geld. Met het huidige defensiebudget zou Nederland niet eens in staat zijn om zelfstandig expeditionair op te treden. Alles wat wij zelfstandig zouden kunnen doen binnen het huidige budget is een soort nationale reserve, dus een thuisleger van lichte infanterie, op Nederlands grondgebied zelf. Daarmee zijn we nog niet in staat om een vijand echt tegen te houden, je moet dan denken aan asssistentie van de politie of rijkswaterstaat bij dijkdoorbraken, hulp bij ontruiming van ziekenhuizen, het bewaken van een vliegveld bij terreurdreiging et cetera. Het ambitieniveau van Nederland ligt dus hoger.
Dat is dus het punt helemaal niet. Met het kopen van de JSF bevestigen en versterken wij onze band met de VS>quote:Op zondag 22 september 2013 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je die JSF koopt heb je niet eens uitzicht op air superiority boven je eigen grondgebied. Als je voor een lager bedrag Saabs of zo koopt dan is er verder niet zo heel veel meer nodig om zelfstandig je land te verdedigen en om zelfstandig een buitenlandse missie te kunnen uitvoeren.
Nee, die wordt aangehaald en wordt er nog meer een van slaaf en meester.quote:Op zondag 22 september 2013 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus het punt helemaal niet. Met het kopen van de JSF bevestigen en versterken wij onze band met de VS>
Niet meer of minder dan altijd al geweest is hoor.quote:Op zondag 22 september 2013 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, die wordt aangehaald en wordt er nog meer een van slaaf en meester.
De VS is niet meer de VS van Roosevelt en Eisenhower. Je gaat niet uit dankbaarheid voor bespioneerd en geschoffeerd worden, voor mensenrechtenschendingen en de kredietcrisis, veel te veel geld betalen voor een luchtmachtdivisie van de VS.quote:Op zondag 22 september 2013 13:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan altijd al geweest is hoor.
Waar zou je je dan bij willen aansluiten? Rusland? China?
Onze normen en waarden komen het meest met die van de VS overeen. Logisch dat dit onze bondgenoten zijn.
Ben je een beetje bekend met de F-35?quote:Op zondag 22 september 2013 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Stealth en zware bommenlast sluiten elkaar ook nog eens uit. Dan moeten de bommen namelijk buiten het ruim hangen, wat de stealth teniet doet.
Jep, hardpoints onder de vleugels om tot die zware last te komen.quote:Op zondag 22 september 2013 13:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ben je een beetje bekend met de F-35?
[ afbeelding ]
Wie gaat Nederland aanvallen dan?quote:Op zondag 22 september 2013 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je die JSF koopt heb je niet eens uitzicht op air superiority boven je eigen grondgebied. Als je voor een lager bedrag Saabs of zo koopt dan is er verder niet zo heel veel meer nodig om zelfstandig je land te verdedigen en om zelfstandig een buitenlandse missie te kunnen uitvoeren.
quote:Pentagon: honderden problemen met JSF
Er zijn honderden problemen met het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter. Dat staat in een rapport over de productie van het vliegtuig, opgesteld door de inspecteur-generaal van het Pentagon, waarvan de samenvatting in handen is van persbureau Bloomberg.
In het rapport staat dat er een ontsnappingsclausule in het contract opgenomen zou moeten worden, om te verzekeren dat de Amerikaanse overheid geen product koopt dat niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Om welke gebreken het precies gaat, wordt niet gemeld. Inmiddels zouden 269 van de 343 nodige aanpassingen aan de toestellen zijn doorgevoerd.
Het rapport spreekt van "inefficiënt management" bij het Pentagon. Toezicht op de kwaliteit tijdens ontwerp- en productiefasen was er onvoldoende. De inspecteur-generaal kijkt sinds mei vorig jaar of de fabrikant van de JSF, Lockheed, en vijf schubcontractanten zich wel aan de kwaliteitsnormen houden. Het gehele rapport wordt maandag gepresenteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |