Wat kan TS überhaupt tegen vertraging doen dan? Lopen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:58 schreef kovenant het volgende:
op het moment dat je er echt niks aan kan doen , so be it.
Wat een jaloeziequote:Op dinsdag 17 september 2013 11:56 schreef W.Heisenberg het volgende:
Ow ja, en het zijn altijd van die mannetjes die zelf lekker met hun reet de auto in stappen op hun verwarmde stoel, die kritiek durven hebben.
Werken met je lamme bek.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:58 schreef W.Heisenberg het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen? Dik lenen bij DUO om een auto te kopen?
gewoon niet studeren, maar werken.uiteindelijk zit je 6 jaar in een schoolbankje te rotten voor een stuk papier waar je je reet mee kan afvegen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:58 schreef W.Heisenberg het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen? Dik lenen bij DUO om een auto te kopen?
Dat laatste sowieso, maar met name als je 1 of zelfs 2 aansluitingen hebt dan heb je gewoon per gemiste aansluiting direct een half uur extra vertraging.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:58 schreef kovenant het volgende:
ga toch weg man,
als ik op werk te laat komt omdat er files staan op de snelweg is dat toch ook mij probleem.
en niet die van de werkgever
grow up,
op tijd komen is je eigen verantwoordelijkheid
Het is onrealistisch om altijd met het worst-case scenario rekening te houden.quote:op het moment dat je er echt niks aan kan doen , so be it.
Dit, gewoon ff melden; bij mij geen probleem.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:07 schreef kovenant het volgende:
als je met iemand een afspraak hebt kan het wel eens voorkomen dat je wat later komt ja.
gelukkig zit je in de trein of sta je op station en kun je tijdig informeren over je ETA.
Wat ik kan doen is een beetje marge erin houden (als ik een aansluiting neem die op 2 of 3 minuten zit, dan is dat onhandig) maar als ik enigszins realistische reistijden neem is het idd niet mijn schuld als ik met m'n 1e trein 20 min vertraging heb, waardoor ik m'n aansluiting mis en daarna ook nog eens een stoptrein moet nemen. Sowieso is 20 minuten vertraging niet acceptabel als het vaker dan 1 keer per maand gebeurt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:03 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Wat kan TS überhaupt tegen vertraging doen dan? Lopen?
En wie denk je dat bijv. die cruizer van jou ontworpen heeft? Of die brug waar je overheen rijd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:04 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
gewoon niet studeren, maar werken.uiteindelijk zit je 6 jaar in een schoolbankje te rotten voor een stuk papier waar je je reet mee kan afvegen.
alsof ik dat nodig hebquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En wie denk je dat bijv. die cruizer van jou ontworpen heeft? Of die brug waar je overheen rijd?
Iemand met alleen een veterdiploma?
ik brouw mijn eigen moonshinequote:Op dinsdag 17 september 2013 12:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
hoe komen die 8 halve liters Schultenbrau van je dan elke dag bij de Aldi?
Jij komt elke dag minimaal 35, tot soms zelfs wel 45 minuten te vroeg op werk omdat je files incalculeert? En zo ja, krijg je hier ook voor betaald, of mag je bijvoorbeeld eerder weg? Of is jouw salaris op z'n minst riant genoeg dat je dit graag voor je werkgever over hebt?quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:04 schreef kovenant het volgende:
op tijd weg gaan misschien.
als je weet da ter regelmatig vertraging kan zijn, zeker met een overstap calculeer je dat mee.
mijn reistijd met auto is zonder file 1 uur 15 min.
ik neem er 1 uur 50 min tot 2 uur voor ivm vertragingen.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:18 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
ik brouw mijn eigen moonshine
en je harkt de rogge met een zijs binnen, en stookt het vuurtje met hout uit het bos.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:18 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
ik brouw mijn eigen moonshine
nee de rest haal ik gewoon bij de supermarktquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:21 schreef RaymondK het volgende:
[..]
en je harkt de rogge met een zijs binnen, en stookt het vuurtje met hout uit het bos.
Ja oke dan kun je wel zonder bruggen en auto's en techniek e.d.
Hij zegt dat hij met 20 tot 40 minuten al te laat komt...quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:03 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Wat kan TS überhaupt tegen vertraging doen dan? Lopen?
ik was vandaag zelfs 10 minuten te laat.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij komt elke dag minimaal 35, tot soms zelfs wel 45 minuten te vroeg op werk omdat je files incalculeert? En zo ja, krijg je hier ook voor betaald, of mag je bijvoorbeeld eerder weg? Of is jouw salaris op z'n minst riant genoeg dat je dit graag voor je werkgever over hebt?
Hangt inderdaad af van hoe belangrijk het is dat je ergens op een bepaalt moment bent.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij met 20 tot 40 minuten al te laat komt...
Als dat voro je werk is, kan ik me voorstellen dat je niet standaard een uur eerder gaat vertrekken, dan ga je er gewoon vanuit dat hij op tijd rijdt en is dat niet zo, dan vertrek je een uurtje later, maar als je een eenmalige afspraak hebt, zorg je gewoon dat je MINIMAAL een uur te vroeg van huis weg gaat imo, maar goed. Niet iedereen doet dat dus.
Maar kun je ook begrijpen dat niet iedereen werk heeft dat hij/zij leuk vindt, en/of een goed salaris krijgt en/of een werkgever is met een mentaliteit van 'jij komt vaak te vroeg, dan kun je soms ook eerder weg'. Bij sommige banen kun je niet eens eerder beginnen wanneer je er eerder bent dus zit je eerst drie kwartier uit je neus te vreten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:26 schreef kovenant het volgende:
[..]
ik was vandaag zelfs 10 minuten te laat.
en ja soms ben ik er een half uur te vroeg.
en omdat ik me extraam netjes aan de tijden houd kan ik regelmatig uurtje eerder weg
of wat anders wat nodig is.
mes snijdt aan 2 kanten, en toevallig vind ik mn werk zo leuk dat ik het er ook voor over heb.
ik moet om zeven uur weg uit Eindhoven om op tijd te zijn voor een college dat in Tilburg begint om kwart voor negen. Mooi niet dat ik een trein eerder pakquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:03 schreef GroningseGast het volgende:
Dan neem je toch een trein eerder, mensen die met de auto gaan moeten ook rekening houden met de file.....
Per vrachtwagen en de chaufeur heeft er niet voor hoeven studerenquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
hoe komen die 8 halve liters Schultenbrau van je dan elke dag bij de Aldi?
Nee maar die ingenieur bij Scania wel. En die ontwerper van het distributiecentrum net zo goed enz enzquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:38 schreef Hollandisch het volgende:
[..]
Per vrachtwagen en de chaufeur heeft er niet voor hoeven studeren
Dat dus. Sommige mensen (zoals GroningseGast) zijn, mits ze niet bewust lopen te trollen, zo wereldvreemd, dat ze niet kunnen begrijpen dat niet elke situatie identiek is als die van hun. Hierdoor kunnen ze dus niet begrijpen dat niet iedereen exact hetzelfde handelt als dat zij het in hun niet goed vergelijkbare situatie doen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:35 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ik moet om zeven uur weg uit Eindhoven om op tijd te zijn voor een college dat in Tilburg begint om kwart voor negen. Mooi niet dat ik een trein eerder pak
Sinds wanneer worden Scania's in de Scania fabriek geladen met schultenbrau door de ingenieur?quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Nee maar die ingenieur bij Scania wel. En die ontwerper van het distributiecentrum net zo goed enz enz
je wil het niet begrijpenquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:45 schreef Hollandisch het volgende:
[..]
Sinds wanneer worden Scania's in de Scania fabriek geladen met schultenbrau door de ingenieur?
Klopt, Ben namelijk zelf chauffeur in opleiding.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
je wil het niet begrijpenzit te stangen
![]()
kan wel, maar om nou twintig keren een uur te vroeg op de plaats van bestemming aan te komen voor die ene keer dat je te laat komt is ook weer zoietsquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:50 schreef Eenskijken het volgende:
Zeer terecht. Bij ons ook zo'n leraar die altijd roept 'had je eerder weg moeten gaan' maar wtf, je kan niet met alle vertragingen rekening houden.. l
Dan neem je toch een mp3 speler mee ofzo, dan kun je muziek luisteren als je moet wachten. Denk je dat je baas later het smoesje accepteerd dat je de trein gemist had of in de file stond?quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:50 schreef Eenskijken het volgende:
Zeer terecht. Bij ons ook zo'n leraar die altijd roept 'had je eerder weg moeten gaan' maar wtf, je kan niet met alle vertragingen rekening houden.. l
Niet hetzelfde. Met file kan je rekening houden, met springers niet.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:54 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Dan neem je toch een mp3 speler mee ofzo, dan kun je muziek luisteren als je moet wachten. Denk je dat je baas later het smoesje accepteerd dat je de trein gemist had of in de file stond?
Dan ga je maar met de bus of dichterbij wonen ofzo.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:56 schreef louisdeveertiende het volgende:
[..]
Niet hetzelfde. Met file kan je rekening houden, met springers niet.
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:59 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Dan ga je maar met de bus of dichterbij wonen ofzo.
Schandalig ja, mensen die langer dan 5 minuten moeten reizen voor hun werkquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:59 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Dan ga je maar met de bus of dichterbij wonen ofzo.
Ja over het algemeen wel. Maar het hangt verder helemaal af van de situatie en de frequentie.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:54 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Denk je dat je baas later het smoesje accepteerd dat je de trein gemist had of in de file stond?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |