FOK!forum / Klaagbaak / Tegoedbon ipv je geld terug!
Deezertjemaandag 16 september 2013 @ 18:56
Ik weet dat ruilen in de winkel of je geld terug krijgen géén recht is: behalve als je een ondegelijk product hebt (defect). Maar mij valt de laatste tijd op dat steeds meer winkels (en kleine winkeliers) een tegoedbon geven in plaats van je aankoopbedrag terug. Komt dit door de crisis? Het geld blijft namelijk bij de winkelier. Stel je koopt, in een opwelling, een broek van 40 euro die even later toch niet lekker zit of die je niet mooi vindt: geen geld terug, maar iets anders uitzoeken in de winkel. Oftewel: op het moment dat je je geld aan het kassameisje geeft zie je het nooit meer terug. Zoals de eerste zin al zegt: geen recht. Maar sommige winkeliers zetten het op de bon (!) en die zie je pas nadat je hebt afgerekend...

Ik weet dat winkels als Action dit doen, maar vaak staat dit dan ergens aangegeven.

Klacht: impulsaankopen steeds minder mogelijk doordat je je geld niet meer terugkrijgt bij ruilen/terugbrengen: tegoedbon (die als je even niet oplet ook nog verloopt = helemaal geld weg).
erikkllmaandag 16 september 2013 @ 18:57
Tja, prima toch. Volgens mij is dat niets nieuws; dat deden ze iig 15 jaar geleden al bij intertoys.

En inderdaad, ze kunnen ook gewoon niets bieden, ruilen is immers geen recht.
DroogDokmaandag 16 september 2013 @ 18:59
Klagen over iets dat je terecht vind....
#ANONIEMmaandag 16 september 2013 @ 18:59
Kun je altijd bij de winkelier vragen.
Cucumissativusmaandag 16 september 2013 @ 18:59
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
Ik weet dat ruilen in de winkel of je geld terug krijgen géén recht is: behalve als je een ondegelijk product hebt (defect). Maar mij valt de laatste tijd op dat steeds meer winkels (en kleine winkeliers) een tegoedbon geven in plaats van je aankoopbedrag terug. Komt dit door de crisis? Het geld blijft namelijk bij de winkelier. Stel je koopt, in een opwelling, een broek van 40 euro die even later toch niet lekker zit of die je niet mooi vindt: geen geld terug, maar iets anders uitzoeken in de winkel. Oftewel: op het moment dat je je geld aan het kassameisje geeft zie je het nooit meer terug. Zoals de eerste zin al zegt: geen recht. Maar sommige winkeliers zetten het op de bon (!) en die zie je pas nadat je hebt afgerekend...

Ik weet dat winkels als Action dit doen, maar vaak staat dit dan ergens aangegeven.

Klacht: impulsaankopen steeds minder mogelijk doordat je je geld niet meer terugkrijgt bij ruilen/terugbrengen: tegoedbon (die als je even niet oplet ook nog verloopt = helemaal geld weg).
Daarom online kopen, bestel drie verschillende maten en de rest komen ze maar terug ophalen ^O^
Zaktabakmaandag 16 september 2013 @ 19:06
Kun je verwachten. Maar inderdaad kut. Geen impulsaankopen meer :'(
destrovelmaandag 16 september 2013 @ 19:11
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
[...] Zoals de eerste zin al zegt: geen recht. Maar sommige winkeliers zetten het op de bon (!) en die zie je pas nadat je hebt afgerekend...
[...]
Zoals je zelf al zegt: Geen recht, dus waarom zou de winkelier het van tevoren moeten aangeven?
Of moeten ze je op alles wijzen wat geen recht is? Dat worden lange bonnetjes....

"Let op: U kunt alléén goederen ruilen binnen 30 dagen. Wij geven geen geld terug."
"Let op: Met uw aankoop kunt u niét gratis parkeren op het naastgelegen parkeerterrein."
"Let op: Onze winkel sluit om 5 uur. Gelieve voor die tijd het pand te verlaten."
"Let op: Uw aankoop geeft u geen preferentie om de dochter van de eigenaar te huwen."

:')
spijkerbroekmaandag 16 september 2013 @ 19:14
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
... Stel je koopt, in een opwelling, een broek van 40 euro die even later toch niet lekker zit of die je niet mooi vindt ...
Daar ga je al de fout in natuurlijk. Jouw koopziekte is niet de schuld van de winkelier.
Mieronmaandag 16 september 2013 @ 19:15
zet het op klacht.nl
Zaktabakmaandag 16 september 2013 @ 19:16
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:11 schreef destrovel het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zegt: Geen recht, dus waarom zou de winkelier het van tevoren moeten aangeven?
Of moeten ze je op alles wijzen wat geen recht is? Dat worden lange bonnetjes....

"Let op: U kunt alléén goederen ruilen binnen 30 dagen. Wij geven geen geld terug."
"Let op: Met uw aankoop kunt u niét gratis parkeren op het naastgelegen parkeerterrein."
"Let op: Onze winkel sluit om 5 uur. Gelieve voor die tijd het pand te verlaten."
"Let op: Uw aankoop geeft u geen preferentie om de dochter van de eigenaar te huwen."

:')
Ghehehehe. Die laatse :') _O-
LittleLadymaandag 16 september 2013 @ 19:16
Tja en eerder werden hele dure jurkjes gekocht en na het feest weer teruggebracht want het was toch niet helemaal hun smaak
#ANONIEMmaandag 16 september 2013 @ 19:18
Ik heb ooit een moederboard teruggebracht met als reden dat hij niet bij het behang paste...

(ik had dezelfde ergens anders goedkoper gezien)

LEUK HE
DoubleUUmaandag 16 september 2013 @ 19:18
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
Ik weet dat ruilen in de winkel of je geld terug krijgen géén recht is: behalve als je een ondegelijk product hebt (defect). Maar mij valt de laatste tijd op dat steeds meer winkels (en kleine winkeliers) een tegoedbon geven in plaats van je aankoopbedrag terug. Komt dit door de crisis? Het geld blijft namelijk bij de winkelier. Stel je koopt, in een opwelling, een broek van 40 euro die even later toch niet lekker zit of die je niet mooi vindt: geen geld terug, maar iets anders uitzoeken in de winkel. Oftewel: op het moment dat je je geld aan het kassameisje geeft zie je het nooit meer terug. Zoals de eerste zin al zegt: geen recht. Maar sommige winkeliers zetten het op de bon (!) en die zie je pas nadat je hebt afgerekend...

Ik weet dat winkels als Action dit doen, maar vaak staat dit dan ergens aangegeven.

Klacht: impulsaankopen steeds minder mogelijk doordat je je geld niet meer terugkrijgt bij ruilen/terugbrengen: tegoedbon (die als je even niet oplet ook nog verloopt = helemaal geld weg).
Terugbrengen past ook niet bij een impulsinkoop.
Ron.Jeremymaandag 16 september 2013 @ 19:35
Action.nl

Met ingang van 15 juli 2013 ontvangt u bij een ruiling geen tegoedbon, maar krijgt u uw geld terug. Tegoedbonnen zijn tot één jaar na uitgifte geldig en kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld.
Khadaffimaandag 16 september 2013 @ 22:34


[ Bericht 100% gewijzigd door Khadaffi op 16-09-2013 22:35:40 ]
Feeeeblemaandag 16 september 2013 @ 22:37
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:34 schreef Khadaffi het volgende:

:')
Khadaffimaandag 16 september 2013 @ 23:09
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 22:37 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

:')
?
Life2.0maandag 16 september 2013 @ 23:12
koop dan geen shit die je niet wilt :')
Speedballmaandag 16 september 2013 @ 23:16
2ehandspudding! Is verrot ik wil mn geld terug
spijkerbroekdinsdag 17 september 2013 @ 13:08
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:16 schreef Speedball het volgende:
2ehandspudding! Is verrot ik wil mn geld terug
Is fabrieksfout. Geld krijg je dan dus wel terug.
BlueNumberdinsdag 17 september 2013 @ 13:13
Waarom koop je een broek die niet goed past?
spijkerbroekdinsdag 17 september 2013 @ 13:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:13 schreef BlueNumber het volgende:
Waarom koop je een broek die niet goed past?
Omdat TS' IQ net zo groot is als zijn broekmaat.