abonnement Unibet Coolblue
pi_132289999
Het is idd meer een iedervoorzichleving.
pi_132303264
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:42 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Och, die paniek. De verislamisering van de maatschappij zeg maar. Tja, die mensen zijn echt bang dat hier op een gegeven moment de Sharia wordt ingevoerd ofzo. Geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen. Alhoewel ik voor minder zou emigreren hoor. Vind de mentaliteit van tegenwoordig (ieder voor zich) gewoon kut.
Ik ben niet zozeer anti-islam, ik ben anti-geloof in het algemeen. Geloof in het algemeen maakt de samenleving er niet leuker, slimmer en vrijer op - eerder het tegenovergestelde. Elk geloof dat groter wordt qua aanhang heeft de neiging om hun denkwijze op te dringen aan anderen. Ik geloof niet dat er ooit een sharia komt hier, maar wel dat er steeds meer concessies worden gedaan uit angst of decadent cultuurrelativisme jegens de islam; denk aan gescheiden zwemmen voor mannen/vrouwen, beperking van alcoholverkoop, verbieden van ''kwetsende" reclame etc. Naarmate geloof dominanter wordt - en in ons geval is dat de islam - betekent dat slecht nieuws voor de vrijheid.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132303471
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:42 schreef Kper_Norci het volgende:

Zag het gisteren nog in een ander topic, over wat je zou doen als je tijdens de zwangerschap erachter komt dat het kind en niet lang te leven heeft en gehandicapt is enzo, Zitten er mensen met droge ogen te beweren dat die het normaal vinden dat als jij een gehandicapt kind (wat voor handicap dan ook) je dan zelf ook maar voor alle kosten op mag draaien, dus alle zorgkosten e.d. omdat zo iemand nooit normaal in de maatschappij kan participeren. Ik vind het schandalig als je zo denkt. Beoordeeld worden op hoeveel je voor de maatschappij kan betekenen is bij hun de norm om voor een ander de keuze te maken of die zijn kind laat weg halen of niet.
Nou, je hebt er zelf voor gekozen een kind te nemen. Dan moet je ook incalculeren dat je de pech treft dat jouw kind meer zorgt behoeft dan normaal. Je moet geen kinderen nemen als je dat financieel niet kunt redden en het niet de zorg kan geven dat het verdient, dat is ook enigszins asociaal naar het kind toe. Natuurlijk moet je je daar tegen kunnen verzekeren, maar het zou niet de taak van de overheid moeten zijn.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132303789
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:55 schreef Kper_Norci het volgende:
Het is idd meer een iedervoorzichleving.
Dat is imho een gevolg juist van de verzorgingsstaat waarin we alle verantwoordelijkheden en zorgtaken delegeren naar de overheid. De overheid moet hier voor zorgen, moet dit, moet dat. Alles wentelen af op de overheid terwijl juist "samenleven" van onderaf moet komen - zonder dwang en torenhoge belastingen om een inefficiënt overheidsapparaat te kunnen financieren.

Wat dat betreft ben ik voorstander van de participatiesamenleving; geef mensen de vrijheid en de financiële ruimte (door fors lagere belastingen) zodat ze zelf hun samenleving kunnen runnen. Door de bezuinigingen zie je het al gebeuren: mensen zetten hun eigen boodschappenservice op voor bejaarden, runnen vrijwillig een voedselbank etc.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132304212
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nou, je hebt er zelf voor gekozen een kind te nemen. Dan moet je ook incalculeren dat je de pech treft dat jouw kind meer zorgt behoeft dan normaal. Je moet geen kinderen nemen als je dat financieel niet kunt redden en het niet de zorg kan geven dat het verdient, dat is ook enigszins asociaal naar het kind toe. Natuurlijk moet je je daar tegen kunnen verzekeren, maar het zou niet de taak van de overheid moeten zijn.
Ik begrijp jouw standpunt heel goed hoor, maar waar het mij eigenlijk om ging is dat sommige in dat topic vinden dat het wel of niet kunnen werken, of in ieder geval het participeren in de maatschappij de norm moet zijn als bepaling om voor abortus te kiezen, en dat vind ik een hele nare gedachte eigenlijk. Voor beide kanten is wat te zeggen hoor, maar ik vind het nogal hard, anti sociaal eigenlijk. Iedereen wil dat hun kind gezond ter wereld komt, maar soms gaat dat niet, en om dan een ongeboren kind met een defect, wat voor defect het dan ook is, om die reden uit te sluiten van collectieve zorg vind ik nogal, ja, beetje onmenselijk eigenlijk.
pi_132304312
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat is imho een gevolg juist van de verzorgingsstaat waarin we alle verantwoordelijkheden en zorgtaken delegeren naar de overheid. De overheid moet hier voor zorgen, moet dit, moet dat. Alles wentelen af op de overheid terwijl juist "samenleven" van onderaf moet komen - zonder dwang en torenhoge belastingen om een inefficiënt overheidsapparaat te kunnen financieren.

Wat dat betreft ben ik voorstander van de participatiesamenleving; geef mensen de vrijheid en de financiële ruimte (door fors lagere belastingen) zodat ze zelf hun samenleving kunnen runnen. Door de bezuinigingen zie je het al gebeuren: mensen zetten hun eigen boodschappenservice op voor bejaarden, runnen vrijwillig een voedselbank etc.
Daar heb je ook wel gelijk in. In dat opzicht ben ik het wel met je eens dat ik dat ook een meer idealere samenleving is dan nu. Maar ik vraag me wel af of zorg ook iets is wat je op die manier kan laten runnen.
pi_132304357
Abortus moet altijd tot de mogelijkheden kunnen behoren, maar dat is uiteraard een keuze van de ouders, niet van de samenleving. Ik ben het met je eens dat je een mens niet moet zien als een kosten/baten-analyse. Collectieve zorg is goed - zolang het niet afgedwongen wordt - maar de balans tussen collectiviteit en individuele verantwoordelijkheid is imho vaak te ver naar het eerste doorgeslagen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132304635
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:57 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel gelijk in. In dat opzicht ben ik het wel met je eens dat ik dat ook een meer idealere samenleving is dan nu. Maar ik vraag me wel af of zorg ook iets is wat je op die manier kan laten runnen.
Het huidige systeem hervormen zal niet zo snel gebeuren maar is uiteindelijk wel onvermijdelijk. De verzorgingsstaat is al decennia onbetaalbaar (zie de torenhoge staatsschuld als gevolg van overheidstekorten) en de zorg wordt door de vergrijzing en betere medische technieken alleen nog maar duurder. Ik geloof heilig in een grass roots samenleving en die zal er niet van de 1 op andere dag komen, maar langzaam de samenleving binnensijpelen door een terugtrekkende overheid. (Al heb je door het EU-project eerder het idee dat het de andere kant opgaat.)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132305071
Trouwens, over enkele dagen lig ik met mijn luie reet in een islamitisch land lekker te zonnen en aan een cocktail te slurpen. O-)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:22:06 #285
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_132305196
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:07 schreef Kper_Norci het volgende:
Nog geen matches met Tinder trouwens, zelfs daar val ik buiten de boot :')
Late reactie, maar: je bent niet alleen :')

quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:19 schreef teknomist het volgende:
Trouwens, over enkele dagen lig ik met mijn luie reet in een islamitisch land lekker te zonnen en aan een cocktail te slurpen. O-)
Beter! :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_132305383
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:19 schreef teknomist het volgende:
Trouwens, over enkele dagen lig ik met mijn luie reet in een islamitisch land lekker te zonnen en aan een cocktail te slurpen. O-)
Geen Belgisch bier drinken daar :') Haha, veel plezier in ieder geval, w/ wel relaxed om er in het najaar nog ff op uit te gaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:22 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Late reactie, maar: je bent niet alleen :')
Vanmiddag tegen een collega verteld, die ging het ook gelijk installeren :')
pi_132305433
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:27 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Geen Belgisch bier drinken daar :') Haha, veel plezier in ieder geval, w/ wel relaxed om er in het najaar nog ff op uit te gaan.

Helaas niet, al kun je in Tunesië wel prima Duits bier krijgen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132305579
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:29 schreef teknomist het volgende:

[..]

Helaas niet, al kun je in Tunesië wel prima Duits bier krijgen.
Ook niks mis mee. Heb toevallig nog 3 halve liters Erdinger in de koelkast liggen. Morgenavond eens eentje pakken. Of 2 :P
pi_132306048
Hoewel je in ons hotel niks tekort zal komen qua alcohol, smokkel ik toch wel een paar halve liters Kanon mee voor als we een excursie ofzo gaan doen. :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132306104
Een lange vakantie is natuurlijk erg gaaf, maar mag niet betekenen dat ik ontwenningsverschijnselen ga krijgen. :+
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132306583
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:42 schreef teknomist het volgende:
Hoewel je in ons hotel niks tekort zal komen qua alcohol, smokkel ik toch wel een paar halve liters Kanon mee voor als we een excursie ofzo gaan doen. :P
Is dat wel een goed idee om juist Kanon mee te nemen? :o
pi_132306713
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:54 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Is dat wel een goed idee om juist Kanon mee te nemen? :o
Juist wel, binnen een half uur zit je in een fijne roes en i.t.t. sterke drank drinkt het nog prima makkelijk weg.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_132307089
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:57 schreef teknomist het volgende:

[..]

Juist wel, binnen een half uur zit je in een fijne roes en i.t.t. sterke drank drinkt het nog prima makkelijk weg.
Nou, ik doelde meer op het gebied van Islamitisch land, terrorisme, wapens :D
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:14:41 #294
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_132307476
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:05 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Nou, ik doelde meer op het gebied van Islamitisch land, terrorisme, wapens :D
_O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:07:59 #295
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_132317853
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_132318540
Zal lekker gestonken hebben
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:36:02 #297
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_132343768
bleegh. buikgriep.. en de misselijkheid en duizeligheid wordt niet beter door de UI van Kabuf :')
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 20 oktober 2013 @ 02:23:13 #298
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_132349131
Sorry :+

Als ik een keer weer niet mobiel zit, verander ik 'm weer :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:47:00 #299
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132364949
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:29 schreef teknomist het volgende:

[..]

Helaas niet, al kun je in Tunesië wel prima Duits bier krijgen.
Wat toevallig, gisteren is een vriend/collega van mij teruggekomen van een vakantie in Tunesië.
Die ging ook mee op vakantie in de Balkan. Hij drinkt alleen maar cocktails af en toe! ;)
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:32 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ook niks mis mee. Heb toevallig nog 3 halve liters Erdinger in de koelkast liggen. Morgenavond eens eentje pakken. Of 2 :P
Nice! :9
Gisterenavond dit bier gedronken (ook uit België):



Goddelijk, één woord! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:48:03 #300
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_132364975
Het is inderdaad wel rustiger zo, zonder de hyperactieve UI van KaBuf! ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')