Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Ik ben hard aan het werk om dat soort onzin de wereld uit te helpenquote:Op zondag 15 september 2013 22:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je in de wajong zit, kan je die protituees ook al vergeten
En als je dat dit jaar nog net wel trekt (wat ik knap zou vinden), dan kun je dat volgend jaar alsnog forgetten
Sorry to be the bringer of bad news
Het is niet bijzonder joh. Laat maar.quote:Op zondag 15 september 2013 22:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gevolgd waar kan ik dat teruglezen?
O grootmeester! Betrek me bij uw plannen en ik zal uw trouwe sidekick wezen!quote:Op zondag 15 september 2013 22:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben hard aan het werk om dat soort onzin de wereld uit te helpen
Ik wil het graag horenquote:Op zondag 15 september 2013 22:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is niet bijzonder joh. Laat maar.
Ik ben momenteel bezig om te laten zien aan mensen in hoe we in een fucked up wereld leven met grote (economische) problemen.quote:Op zondag 15 september 2013 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
O grootmeester! Betrek me bij uw plannen en ik zal uw trouwe sidekick wezen!
Komt op mij over (van Lex dan) als een onvermogen, maar dat kan ook weer met zijn psychiatrische eigenschappen te maken hebben.quote:Op zondag 15 september 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wil het graag horen(de houding dat je verhaal niet interessant zou zijn maakt het ook niet interessanter voor anderen om naar je te luisteren)
Het ging gewoon *gewoon* en dat ging dus niet verder zeg maar. Wel interesse van mijn kant, maar niet van haar kantquote:Op zondag 15 september 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wil het graag horen(de houding dat je verhaal niet interessant zou zijn maakt het ook niet interessanter voor anderen om naar je te luisteren)
Heb jij dat gemaakt??quote:Op zondag 15 september 2013 22:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben momenteel bezig om te laten zien aan mensen in hoe we in een fucked up wereld leven met grote (economische) problemen.
http://sokath.sourceforge.net/
Tis waarheidquote:Op zondag 15 september 2013 22:11 schreef minthy het volgende:
Van die TT alleen al kan je somber worden
De zachte warme wind die tegen je zongebruinde huid aanwaaitquote:Op zondag 15 september 2013 22:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tis waarheid
De koude, natte, donkere, kille, door je botten waaiende......waarheid!
Ik ben nog steeds bezig om dat te makenquote:
Bleghquote:Op zondag 15 september 2013 22:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tis waarheid
De koude, natte, donkere, kille, door je botten waaiende......waarheid!
Kou..blegh!quote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar even serieus, ik verheug me dus echt niet op de winter. Voor mij voelt de winter als overleven tot de lente er weer is
Ik tel dan letterlijk de weken totdat de dagen weer langer worden.
De winter is gewoon geen reet aan voor mij. Gerdoe met fietslampjes, pekel op m'n fiets, dikke lagen kleding aan moeten en...sneeuw!
Dat is allang al geconstateerd.quote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds bezig om dat te maken
Het moet in de nabije toekomst automatisch oplossingen genereren voor onze problemen.
Nu zie je dat "de vrije markt / free enterprise system / kapitalisme" whatever je ook wilt noemen, onze problemen niet oplost en dat The Powers That Be geen fuck geven om het welzijn van mensen. De wereld is echt verkankerd.
Oh dat komt nogquote:Op zondag 15 september 2013 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is allang al geconstateerd.
Kijk, ik heb ook een periode gehad waarbij ik probeerde de wereld te begrijpen.
Ik zeg je, je zit op een doodlopend spoor. Te veel belanghebbenden die hun belangen willen beschermen.
Tenzij je echt rasse schreden gaat maken, denk ik dat je niet ver gaat komen.
Ehh..quote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds bezig om dat te maken
Het moet in de nabije toekomst automatisch oplossingen genereren voor onze problemen.
Nu zie je dat "de vrije markt / free enterprise system / kapitalisme" whatever je ook wilt noemen, onze problemen niet oplost en dat The Powers That Be geen fuck geven om het welzijn van mensen. De wereld is echt verkankerd.
Niet teveel belanghebbende.quote:Op zondag 15 september 2013 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is allang al geconstateerd.
Kijk, ik heb ook een periode gehad waarbij ik probeerde de wereld te begrijpen.
Ik zeg je, je zit op een doodlopend spoor. Te veel belanghebbenden die hun belangen willen beschermen.
Tenzij je echt rasse schreden gaat maken, denk ik dat je niet ver gaat komen.
Dat. Als oud en nieuw maar weer achter de rug is dan krabbel ik doorgaans wel weer op. Moet er nog niet aan denkenquote:Op zondag 15 september 2013 22:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar even serieus, ik verheug me dus echt niet op de winter. Voor mij voelt de winter als overleven tot de lente er weer is
Ik tel dan letterlijk de weken totdat de dagen weer langer worden.
De winter is gewoon geen reet aan voor mij. Gerdoe met fietslampjes, pekel op m'n fiets, dikke lagen kleding aan moeten en...sneeuw!
Ik vind de winter leukquote:Op zondag 15 september 2013 22:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat. Als oud en nieuw maar weer achter de rug is dan krabbel ik doorgaans wel weer op. Moet er nog niet aan denken
Sneeuw kan ik nog enigszins geinig vinden maar daar houdt het ook wel mee op. M'n pa is overleden op oudjaarsdag en die feestdagen liggen elk jaar weer als een blok op m'n maag. Verre van gezelligquote:Op zondag 15 september 2013 22:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik vind de winter leuk![]()
Kerstboompjes![]()
Vuurwerk![]()
Gezelligheid
Dat roep ik ook elk jaarquote:Op zondag 15 september 2013 22:36 schreef MCH het volgende:
Positief blijven, nog maar 3 maanden en 1 week en de dagen worden alweer langer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |