Je kan of een groot subnet hebben of elke router zijn eigen subnet met gedeeld internet. Welke IP-adressen hebben de routers? En welke ipadressen krijgt je client toegewezen bij elke router?quote:Op zondag 15 september 2013 21:02 schreef jeroen1000 het volgende:
Ja, die staat uit. Ik heb de linksys altijd verbonden gehad met een kabel in ons oude huis. Als ik via de linksys een ip opvroeg kwam dat altijd, zoals dat zou moeten, via de Ubee router. Echter heb ik het geheel nu als bridge staan. Wordt de linksys gezien als een geheel ander netwerk oid?
Linksys is ook in bridged wireless gezet?quote:Op zondag 15 september 2013 21:15 schreef jeroen1000 het volgende:
Router Ubee heeft 192.168.1.254
Router Linksys heeft 192.168.1.253
Via Ubee krijg ik netjes een IP toegewezen, en kan ik de Linksys pingen en de web interface bereiken.
Via Linksys krijg ik geen IP toegewezen. Ik kan ook niet de Ubee bereiken.
Heb zelf die router niet... Maar ik gok iets van 'wireless mode' in de WLAN-settings. Dat moet naar client bridge.quote:Op zondag 15 september 2013 21:29 schreef jeroen1000 het volgende:
Waar doe ik dat? Ik dacht dat de linksys dat automatisch kan herkennen?
http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3639271quote:Op zondag 15 september 2013 21:53 schreef jeroen1000 het volgende:
Hmm ik lees op internet dat zo'n instelling niet zou bestaan. Maar dat ik dan de firmware zou moeten downgraden.
Is het niet gek dat deze setup eerst wel werkte (overigens niet met ubee router):
Ziggo router > kabel naar linksys > draadloos bridge andere AP.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |