quote:
Op zondag 15 september 2013 01:26 schreef Che_ het volgende:[..]
Ik heb het veel gezien. En dat is iets goeds imo. Steun en support onderling en geen backstab-gedrag die je bij NL'ers vaak ziet. In je gezicht meelullen maar achteraf...
Backstabben is niet iets typisch Nederlands hoor...
quote:
Ik kan me nog goed herinneren dat een goede kennis van me ontslag moest nemen van z'n vader omdat z'n baas Joods was.

quote:

quote:
Op zondag 15 september 2013 01:46 schreef Poemgirl het volgende:Hoi beste medeturken. Ik heb een aantal vraagjes en het komt duidelijk over dat jullie ouder zijn dan ik, dus ja.
Kregen jullie toen jullie rond de 17 waren veel vrijheid? Als in, 's avonds wegblijven, naar feestjes gaan (geen uitgaanscentra of disco's ofzo, maar gewoon feestjes van vrienden), met de trein ergens heengaan etc. etc. of hadden jullie ouders je destijds ook liever de hele dag in het oog? En ik doel eigenlijk vooral op de vrouwen/meisjes.
Ik zit op een school me voornamelijk Nederlanders en dan is het best voor de hand liggend dat mijn vriendenkring ook voornamelijk uit Nederlanders bestaat. Vergeleken bij hen voelt het eigenlijk aan alsof ik een beetje in een gevangenis zit, qua regels en strengheid, en dit overbrengen aan die mensen is ook niet leuk want het botst natuurlijk. Maar ik heb dan ook van die ouders die niet inzien dat een uur in een trein zitten, uitstappen en ergens winkelen niet zo gevaarlijk is als zij denken, want ze hebben het zelf nooit gedaan. Om precies te zijn, mijn ouders komen bijna nooit de provincie uit.
En wat over op kamers gaan / samenwonen met een vriendin oid omdat je ver weg moet studeren? (over een jaar dus) Als het aan mijn ouders ligt ga ik maar elke dag met de trein, maar ik zie het ook niet echt zitten om vijf uur per dag met de trein te reizen. En als ik daarbij ook nog een bijbaantje heb is dat vrijwel onmogelijk.
Ik voel me dus ook een behoorlijke buitenstaander tussen vrienden tot op het punt dat ik soms dagen het huis niet uitga omdat ik het zat ben of om hen smoesjes te vertellen, of mijn ouders. En dan bestaat het probleem niet eens alleen uit mijn ouders maar ook andere familieleden. En laat ik vooral niet over het geforceerde je-moet-geloven-in-wat-wij-geloven verhaal..
Join the club. Zelfs ik was niet vrij als man. Enerzijds door m'n veel te conservatieve familie, anderzijds doordat ik de vrijheid niet heb geclaimd.
Zelfs toen ik op volwassen leeftijd thuiswoonde en eens later dan normaal thuiskwam werd ik direct gebeld "Nerde kaldin?".

quote:
Dat dus. Ik ben echt blij met jullie, serieus.
quote:
Op zondag 15 september 2013 02:20 schreef xminator het volgende:Wanneer je wat jonger bent merk je ook dat je veel te snel oordeelt. Ik had destijds een Turkse docent, praatte altijd Nederlands. Zelfs aan het einde van de les als we over waren met een paar Turken bleef hij Nederlands praten. We noemden hem altijd kaaskop. Jaren gingen voorbij en toen dacht ik laat ik eens googelen op zijn naam. Hij bleek een hardcore Ulkucu te zijn. Adamin gunahini aldik be
[
afbeelding ]
Houd op, ik kan daar niet tegen. Mijn vader en twee oudste broers zijn ülkücü met wie niet valt te discussiëren.

quote:

quote:
Zo'n amca ben ik dus voor m'n nichtjes.

quote:

quote:
No way! De MHP-fase heb ik gehad vóór m'n puberteit.

quote:
arachnophobia