abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games maandag 4 november 2013 @ 16:37:47 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_132893072
Beetje een reddit IAMA-topic. Maar wel leuk, lijkt me soms wel een beetje lastig in de slaapkamer of niet?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 4 november 2013 @ 18:36:26 #52
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_132896969
Wow. Wist niet dat het zo heftig was. Dacht echt dat het 80% schelden was. Succes ermee....
En altijd het laatste woord.
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:58:56 #53
397511 madamtourette
Klein beetje getict
pi_132927884
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:29 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Maak je je ook zorgen over de toekomst (kunnen mijn evt. kinderen het ook krijgen, kan ik hiermee wel een baan vinden,...) of leef je juist meer in het heden?
Ik leef in het heden, maar denk wel af en toe aan de toekomst. Een baan vinden zal wel moelijker zijn. Ik doe nu stage. En ik merk dat ze echt wel begrip moeten tonen voor het syndroom. Anders gaat het echt niet. Kinderen wil ik zeker, maar er bestaat 50 procent kans dat ze het syndroom overerven. Al is er daar nog heel wat onduidelijkheid in. Maar het zou me niet tegenhouden :)
Ik ben wat neurotisch,
In mijn hoofd erg chaotisch,
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:59:51 #54
397511 madamtourette
Klein beetje getict
pi_132927919
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Beetje een reddit IAMA-topic. Maar wel leuk, lijkt me soms wel een beetje lastig in de slaapkamer of niet?
Dat is hetzelde als bij iemand anders :)
Ik ben wat neurotisch,
In mijn hoofd erg chaotisch,
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:59:38 #55
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164422034
Leeft dit topic nog?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 12:24:06 #56
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164423892
Laatste post 2013. Wat denk je zelf :)?

Heb je een nuttige bijdrage aan dit topic?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164425924
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 12:38 schreef madamtourette het volgende:

[..]

Empatisch zijn

creatief zijn http://iktic.be/creaties-van-touretters/

flitsend reactievermogen

doorzettingsvermogen

groot rechtvaardigheidsgevoel :)
Sorry voor hele late reactie :D :P.

Blijkbaar heb ik dan vrijwel alleen maar last van de voordelen :P.

Die webpagina bestaat trouwens niet meer?
Ik kon ook (na een vluchtige zoektocht en de wikipagina doorgelezen te hebben) eigenlijk niks vinden wat deze voordelen betreft.

Iemand anders eventueel meer info hierover?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 16:54:39 #58
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_164431404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:14 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ja die, kunnen ze daar eens even lekker informeren wat het allemaal inhoud, mensen moeten zich gewoon eens beter in dingen verdiepen, ik heb net te horen gekregen dat we auto immuunziekte in de familie hebben en ik hier grote kans op heb, ben me er dus nu in aan hetverdiepen en laat binnenkort bloedprikken, een vriendin van me heeft zich laten dotteren en heb daar ook even over gelezen om te weten wat zoiets exact inhoud, dat legt voor haar ook gemakkelijker uit
Ik kan me wel voorstellen dat de meeste mensen onverschillig tegenover allerlei ziektes staan. Er is geen beginnen aan als je in alles moet verdiepen wat er zoal bestaat. Er wordt pas interesse in een ziekte getoond als het dichtbij je staat.

Ik heb nog wel een vraag trouwens aan TS. Ik weet niet of dat nog kan aangezien het topic zo oud is. Hoe maak jij je tourette bespreekbaar als je mensen voor het eerst ontmoet ?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:02:35 #59
242666 BeamofLight
pi_164433437
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:24 schreef Samzz het volgende:
Laatste post 2013. Wat denk je zelf :)?

Heb je een nuttige bijdrage aan dit topic?
heb het zelf dus als je wil
pi_164434947
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:54 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat de meeste mensen onverschillig tegenover allerlei ziektes staan. Er is geen beginnen aan als je in alles moet verdiepen wat er zoal bestaat. Er wordt pas interesse in een ziekte getoond als het dichtbij je staat.

Ik heb nog wel een vraag trouwens aan TS. Ik weet niet of dat nog kan aangezien het topic zo oud is. Hoe maak jij je tourette bespreekbaar als je mensen voor het eerst ontmoet ?
Vetgedrukte is absoluut waar, maar wat je wel kunt, is een houding aannemen/aanleren waarbij het helemaal niet (zo) relevant is welke verschillen er zijn tussen jou en die ander. Ik heb dit ook geleerd en kan hierdoor met mensen omgaan die totaal verschillend van me zijn, zolang die ander dezelfde/eenzelfde houding hanteert.

Volgens mij was TS al meer dan 600 dagen offline ofzo (had vanmiddag al gekeken), maar misschien was dit een kloontje en zweeft TS hier nog rond.
pi_164434982
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:02 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

heb het zelf dus als je wil
Je hebt zelf Tourette?

Zou jij mischien wat meer over die voordelen kunnen vertellen? Om wat voor soort mensen gaat het? Wat voor karakters hebben ze over het algemeen gesproken als je ze vergelijkt met andere mensen?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:26:19 #62
242666 BeamofLight
pi_164440860
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je hebt zelf Tourette?

Zou jij mischien wat meer over die voordelen kunnen vertellen? Om wat voor soort mensen gaat het? Wat voor karakters hebben ze over het algemeen gesproken als je ze vergelijkt met andere mensen?
voordelen ghehe ?
pi_164441897
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:26 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

voordelen ghehe ?
R&P / Tourette
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:16:30 #64
242666 BeamofLight
pi_164442842
quote:
oh ik zie het ja, maar geloof niet dat dat kenmerken zijn puur gelinkt aan Tourette.

Ik heb ze namelijk geen van allen.
pi_164442974
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:16 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

oh ik zie het ja, maar geloof niet dat dat kenmerken zijn puur gelinkt aan Tourette.
Wat bedoel je precies hiermee?
quote:
Ik heb ze namelijk geen van allen.
Geen idee, ik ken tot zover ik weet niemand met Tourette, vandaar ook dat ik het ergens wel interessant vind :).
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:21:03 #66
242666 BeamofLight
pi_164443071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies hiermee?

[..]

Geen idee, ik ken tot zover ik weet niemand met Tourette, vandaar ook dat ik het ergens wel interessant vind :).
zijn gewoon haar eigen karaktereigenschappen ( icm Tourette ) zoals ieder ander met Tourette hun eigen andere eigenschappen heeft
pi_164443533
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:21 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

zijn gewoon haar eigen karaktereigenschappen ( icm Tourette ) zoals ieder ander met Tourette hun eigen andere eigenschappen heeft
Maar dit weet je niet zeker.

Er zijn ook wel bepaalde eigenschappen die iedereen kan hebben, maar waarbij ik toch zie dat bepaalde eigenschappen bovengemiddeld voorkomen bij leden behorende bij een bepaalde groep.

Ik kon hier alleen (wat Tourette betreft) niet makkelijk iets over vinden, en zolang ik niet meer erover te weten kom, laat ik het (wat mijn kennis van Tourette betreft) op dit moment maar even hierbij, wat deze positieve eigenschappen betreft.
pi_164698399
Het lijkt me in ieder geval onwijs kut. Ik had vroeger in mijn puberteit en eigenlijk studentijd veel tics en die heb ik met best wat moeite weten te verdrijven door ze te onderdrukken, net zo lang tot de aandrang minder werd (hoofdschudden, knikken, voeten gelijk neerzetten, kast op een bepaalde manier open dat soort dingen...licht 2x aan/uit duurde gelukkig maar even). Nog steeds draai ik wel eens rondjes met mijn hoofd (zo min mogelijk opdat niemand het ziet, in de spiegel zijn het minieme trekjes, maar voor mijn gevoel spint heel mijn hoofd rond ).
Tourette is dus blijkbaar een vertigvoudiging en ook nog eens met dusdanige aandrang dat het ertegen vechten kansloos is.

Ik was eigenlijk hondsblij dat ik al die tics voor mijn vrienden kon verbergen. Proberen de drang om eventjes met je hoofd te schudden te onderdrukken is net als je plas inhouden terwijl de druk op je blaas tergend groot is of je adem in te houden tot je flauw valt. Moet bekennen dat het moment waarop je 'overwint' wel erg fijn voelt. Want dat is eigenlijk wat er gebeurt. Ineens zakt de druk langzaam weg en dat gaat heel snel. Nog steeds moet je daarna uitkijken dat je niet 'uit gewoonte' weer in oud gedrag vervalt, want je zit zo weer in het patroon...
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')