Je hebt Shia, onderverdeeld in meer dan 16 verschillende lezingen.quote:
Als je de taal niet meester bent, dan heb je aangenomen wat jou is verteld, niet zelf onderzocht wat er werkelijk staat, daarnaast ging het Arabisch niet of iets over de Islam wel / niet klopt, dat moslims vandaag de dag niet 1 opvatting hebben over de Islam is een feitelijke conclusie, wat al eeuwen het geval is, iets wat de grootste moslimgeleerden niet hebben kunnen oplossen om tot een lezing te komen, laat staan de juiste te verklaren, maar jij, met jouw studies kan dat ongetwijfeld wel.quote:En dat gezeur over dat Arabisch.
Als je die taal niet meester bent snap je er niks van.
Vast ja.
Geen idee hoe jij jezelf ziet, maar ik noemde iig jou geen Islamofoob of randdebiel. Gezien een randdebiel nog steeds zou inzien dat de moslims en het praktiseren er van enorm verdeeld is.quote:Een fobie is een onberedeneerde angst.
Islamofoob dat mag je best gebruiken als je denkt dat dat help maar hier is het gebruik onterecht.
Jij die de Islam hebt bestudeerd, vraagt dit nog, serieus?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:16 schreef rootus het volgende:
Wil je zeggen dat er verschillende versies van koran hadith en suna zijn?
Helaas vergane glories, maar wel noemenswaardige gloriesquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:20 schreef rootus het volgende:
Op welk gebied heeft de islam dan wel wet gepresteerd?
(werkelijk geen idee)
Zowel al-Ghazzali als Averroes waren beiden Soenieten en haalden totaal verschillende dingen uit de leer van de Koran en Hadith, zodanig dat ze met hun opvattingen lijnrecht tegenover elkaar kwamen te staan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:28 schreef rootus het volgende:
Wil je echt zeggen dat sunietische stromingen verschillende boeken hanteren?
Opvattingen binnen sommige Sjietische / Soenitische stromingen dat de Koran van de ander. anders is / was dan de Koran van de Sjieten kwam / komt voor ja. Van woorden tot aan hoofdstukken toe.quote:Hetzelfde met sjiitisch stromingen.
Ehm, nogal ja.quote:En dat die sterk afwijken in hun houding tov "ongelovigen".
Kan je niet vergelijken met een Ghazzali bijvoorbeeld.quote:Kom, kom,
wie je ook bent
Heiden, vuuraanbidder,
dienaar van de afgod
Zwerver, liefhebber,
minnaar van het heengaan,
Kom,
Het maakt geen verschil,
Dit is geen karavaan van wanhoop,
Kom, ook al heb je je belofte
Duizendmaal gebroken,
Kom, kom,
kom opnieuw,
kom
Cordoba was meer dan een militaire expansie wat de moslims brachten, maar goed.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:36 schreef rootus het volgende:
Ik kan het bezetten van een land niet als glorie zien.
Want genetisch gezien kunnen moslims geen uitvinders zijn, die er zelf mee zijn gekomen? Zelfs historici en academici hebben totaal geen moeite om uitvinding X en Y toe te schrijven aan een moslim, wanneer er sprake daar van is.quote:Wiskunde geneeskunde dat heeft de islam gebracht hoewel ik me wel afvraag hoe de molims aan die kennis kwamen omdat daarna niets meer gebeurd is.
Waarom predik je in navolging van Bin Laden een extremistische islam?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:13 schreef rootus het volgende:
Wat moslims joden of christenen wel en niet doen doet niet zo ter zake.
Het gaat er om waarom ze het doen.
Moslims hebben ook met Hitler meegevochten en er waren plannen voor een betere samenwerking met betrekking tot het joodse probleem.
Een plaats in de hemel voor joden.
Als ze braaf de jizyah betaald hebben zeker.
Maar jij, die de Islam hebt bestudeerd zult toch zeker wel weten dat er Mekkaanse verzen zijn en verzen uit Medinah, dat er figuurlijke en letterlijke verzen zijn, dat sommige Koran verzen anderen overrulen, dat er reden van openbaring en verschillende exegese zijn die zodanig verschillen tot als gevolg dat er juist een discussie en geschil is in de islamitische wereld met als dus een verdeeldheid als gevolg, zelfs binnen dezelfde stromingen, of wist je dat niet?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:41 schreef rootus het volgende:
Als ik een koran download of een discussie zie dan gebruiken ze steeds dezelfde boeken.
Neem jij het stokje even over?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom predik je in navolging van Bin Laden een extremistische islam?
Ik predik niks.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom predik je in navolging van Bin Laden een extremistische islam?
Toen de moren Spanje binnen vielen zochten ze naar een bevolkingsgroep die met ze wilde colaboreren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:50 schreef Triggershot het volgende:
Die verdomde moslims ook nog eens die toestonden dat er in die tijd joden en moslims samen konden werken aan meesterwerken waar we vandaag nog enorm veel aan hebben. Allemaal het land uit zetten zeg ik je.
Ik zou toch nog eens een geschiedenisboekje openslaan, als ik jou was.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:18 schreef rootus het volgende:
[..]
Toen de moren Spanje binnen vielen zochten ze naar een bevolkingsgroep die met ze wilde colaboreren.
Dat werden de joden omdat die door de christenen als 2e range werden gezien.
De joden en christenen betaalden voor de creaties en de moslims gaven de opdrachten.
Dat heb ik gedaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zou toch nog eens een geschiedenisboekje openslaan, als ik jou was.
Artikelen in de Taptoe tellen niet mee.quote:
Wel degelijk. Je predikt een extremistische islam. Je noemt Allah en Hitler in één zin en zegt dat er maar één lezing mogelijk is. En dat laatste is precies wat de extremisten doorgaans zeggen die erop uit zijn om een tweedeling tussen moslims en niet-moslims te bewerkstelligen.quote:
Het merendeel van de moslims wil gewoon een normaal leven leiden zoals jij en ik dat doen en zijn helemaal niet uit op een soort jihad.quote:Ik geef naar eer en geweten weer hoe de mainstream van de islam de boeken intrepeteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |