Je bent dan ook te ijdel met je mangolotion en poedertjesquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:01 schreef MangoLotion het volgende:
Ik weet wel dat ik op mijn stage (toen ik een jaar of 24 was) weleens kattige opmerkingen kreeg van vrouwen in de 30 over mijn ijdelheid.
Waarom is dat zo erg?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:15 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Je bent dan ook te ijdel met je mangolotion en poedertjes
as ifquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:39 schreef rhubarbje het volgende:
Ja dit komt veel voor
als je 16 bent
de meeste vrouwen (met een brein) houden er na de puberteit wel mee op
Nee hoor.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:39 schreef rhubarbje het volgende:
Ja dit komt veel voor
als je 16 bent
de meeste vrouwen (met een brein) houden er na de puberteit wel mee op
En nu ben je zelf kattig tegen de 24-jarige ijdeltuitjes?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:01 schreef MangoLotion het volgende:
Ik weet wel dat ik op mijn stage (toen ik een jaar of 24 was) weleens kattige opmerkingen kreeg van vrouwen in de 30 over mijn ijdelheid.
Dit inderdaad. Vrouwen doen het op zo'n manier dat anderen er niets van zullen merken. Wat het alleen maar erger maakt voor het slachtoffer, want die wordt dus gezien als zeikerd/aandachtshoer op het moment dat ze er iets van zegt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:54 schreef Vlier het volgende:
Mannen slaan iemand op zn bek, dan is het over en gaan ze samen een biertje drinken.
Vrouwen gaan iemand achter haar rug om pesten, zwart maken, moeilijkheden geven en gaan daar lang mee door.
Ik ben 27 hoorquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:56 schreef Dven het volgende:
[..]
En nu ben je zelf kattig tegen de 24-jarige ijdeltuitjes?
Lol wat? In wat voor kringen begeef jij je?quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:54 schreef Vlier het volgende:
Mannen slaan iemand op zn bek, dan is het over en gaan ze samen een biertje drinken.
Vrouwen gaan iemand achter haar rug om pesten, zwart maken, moeilijkheden geven en gaan daar lang mee door.
Ik denk dat hij meer wilt zeggen dat vrouwen er moeilijker/niet over heen komen dan mannen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 09:52 schreef Serene het volgende:
[..]
Lol wat? In wat voor kringen begeef jij je?
OH DAAR HEBBEN WE SERENE VANUIT ZIJN IVOREN TORENquote:Op zaterdag 14 september 2013 09:52 schreef Serene het volgende:
[..]
Lol wat? In wat voor kringen begeef jij je?
Ja, wellicht. Mannen maken vrijwel nooit ruzie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:02 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer wilt zeggen dat vrouwen er moeilijker/niet over heen komen dan mannen.
Kom danquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
OH DAAR HEBBEN WE SERENE VANUIT ZIJN IVOREN TOREN
KOM VECHTEN DAN NERDJE
En als ze ruzie maken lijken mannen het eerder achter zich te kunnen laten dan vrouwen, die blijven soms de hele situatie jarenlang herkauwenquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:12 schreef Serene het volgende:
[..]
Ja, wellicht. Mannen maken vrijwel nooit ruzie.
Het is een redelijk overtrokken cliché. Het enige wat er niet (altijd) aan klopt is dat mannen achteraf een biertje drinken. Een conflict is na een handgemeen natuurlijk niet altijd uit de wereld.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:54 schreef Vlier het volgende:
Ja, klopt. Waarom doen jullie dat?quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:16 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
En als ze ruzie maken lijken mannen het eerder achter zich te kunnen laten dan vrouwen, die blijven soms de hele situatie jarenlang herkauwen
vrouwen hechten van nature meer waarde aan sociale relatiesquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:19 schreef Serene het volgende:
[..]
Ja, klopt. Waarom doen jullie dat?
Oh? Ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn vrienden, maar om die reden ga ik juist geen ruzie met ze maken en ze dingen verwijten.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:26 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
vrouwen hechten van nature meer waarde aan sociale relaties
Etc
Dat is maar de vraag of men daar dan waarde aan hecht? Ik zie het eerder als een ondermijning van hetzelfde. Plus, een wroegingssyndroom.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:26 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
vrouwen hechten van nature meer waarde aan sociale relaties
Etc
ik was vergeten mijn post te edittenquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:28 schreef Serene het volgende:
[..]
Oh? Ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn vrienden, maar om die reden ga ik juist geen ruzie met ze maken en ze dingen verwijten.
Zie mijn andere post.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag of men daar dan waarde aan hecht? Ik zie het eerder als een ondermijning van hetzelfde. Plus, een wroegingssyndroom.
Ik noem het meer controle houden dan social bonding, maargoed. Ieder zijn dingquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:36 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Zie mijn andere post.
Vrouwen zijn evolutionair geprogrammeerd om de sociale relaties goed en in balans te brengen/houden en zijn daar gevoelig voor. als een persoon deze evenwicht lijkt te verstoren, wordt er ingegrepen in de vorm van een bitch flight of backstabbing of wat je het ook wilt noemen
Het heeft allemaal met elkaar te maken, controle is nodig om de sociale bonding goed in evenwicht te laten blijven.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik noem het meer controle houden dan social bonding, maargoed. Ieder zijn ding
Het zijn de fysiek zwakkere mannen die zich schuldig maken aan vrouwengedragquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:49 schreef Anyanka het volgende:
Venijn bij vrouwen komt zeker voor, wat ik eerder een (onwaar) cliché vind, is dat dat bij mannen niet zo is. Het beeld van 'heftig (fysiek) conflict, en daarna is alles weer goed'. Yeah right.
Mijn vriend werkt bij een ingenieursbureau met bijna alleen maar mannen, en daar wordt toch een partij geroddeld en spelletjes gespeeld! De politiek is ook zoiets, typisch mannenbolwerk en behoorlijk achterbaks.
Zelf ben ik op de middelbare school behoorlijk gepest met mijn uiterlijk, veel uitgescholden, buitengesloten en uitgelachen. Dit voor het overgrote deel door jongens (de meeste meisjes negeerden het zo'n beetje en kwamen heel af en toe voor me op omdat ze het toch wel lullig vonden).
Al met al geloof ik niet dat er een groot verschil is, maar mensen willen wel graag dat beeld in stand houden. In hoeveel topics wordt een mannelijke ts niet verweten dat hij 'zich gedraagt als een wijf'? Misschien moet je op gegeven moment tot de conclusie komen dat zoiets kennelijk geen typisch vrouwelijk gedrag is.
Stel dat dat waar is (en ik ben dat niet met je eens), dan hebben ze daar wel voordeel van. In onze maatschappij heeft fysiek machtsvertoon nog maar een hele marginale rol.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het zijn de fysiek zwakkere mannen die zich schuldig maken aan vrouwengedrag
Tuurlijk. Je kan op je werk niet even iemand neerslaanquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:01 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Stel dat dat waar is (en ik ben dat niet met je eens), dan hebben ze daar wel voordeel van. In onze maatschappij heeft fysiek machtsvertoon nog maar een hele marginale rol.
Welnee, controle is nodig als er geen vertrouwen is, en dat is weer een teken van slecht bonding. Een goede echte vriendschappelijke groep heeft vertrouwen, en dus geen behoefte aan controlequote:Op zaterdag 14 september 2013 10:43 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Het heeft allemaal met elkaar te maken, controle is nodig om de sociale bonding goed in evenwicht te laten blijven.
Jij moet controle in de wetenschappelijke zin opvatten, dus niet politieagent spelen, maar oog hebben voor de groepsprocessen en het wel en wee van de individuen binnen de groep.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:08 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Welnee, controle is nodig als er geen vertrouwen is, en dat is weer een teken van slecht bonding. Een goede echte vriendschappelijke groep heeft vertrouwen, en dus geen behoefte aan controle
Dat kan prima zonder backstabing en ander grappen en grollen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:11 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Jij moet controle in de wetenschappelijke zin opvatten, dus niet politieagent spelen, maar oog hebben voor de groepsprocessen en het wel en wee van de individuen binnen de groep.
Dus eigenlijk psychologische oorlogsvoering meer iets voor slimme (machtsbeluste) mensen dan voor fysiek zwakke mensen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuurlijk. Je kan op je werk niet even iemand neerslaan
Neuh. Als iemand even slim is als een ander maar fysiek sterker, dan is fysiek geweld logischer.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:16 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Dus eigenlijk psychologische oorlogsvoering meer iets voor slimme (machtsbeluste) mensen dan voor fysiek zwakke mensen.
Ik weet niet zeker of je me nu begrijpt, maar ik zal het anders ff verduidelijkenquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:16 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat kan prima zonder backstabing en ander grappen en grollen.
Alleen als je in een situatie bent waar fysiek geweld wat oplevert, is fysiek geweld logischer. Daar hoef je overigens niet sterk voor te zijn, daar hebben slimme (al dan niet fysiek sterke) mensen wapens voor uitgevonden. Maar zulke situaties zijn er eigenlijk niet zoveel. Misschien soms 's nachts in een donker steegje, maar verder? Zelfs oorlogen worden nu met drones vanachter een bureau gevoerd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Neuh. Als iemand even slim is als een ander maar fysiek sterker, dan is fysiek geweld logischer.
Maar wel grappig dat je al startte met 'dus'
Ik vind het vreemd dat er een 'code' heerst voor aanhouden van het lidmaatschap.. En dit dan via diverse manieren proberen in stand te houden, klinkt mij vreemd in de oren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:24 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of je me nu begrijpt, maar ik zal het anders ff verduidelijken![]()
Zoals ik al zei, je moet "controle" niet gelijk opvatten als iets negatiefs (vb politieagent), maar neutraal. Dus oog hebben voor de groepsprocessen en het welzijn van de individuen, wat iedereen in principe vaak binnen een (vrienden)groep doet (anders kun je erbuiten vallen). Toch doet iedereen dat op een andere wijze, de een door backstabbing en roddelen en de ander door open met elkaar in gesprek te gaan etc. Dus "controle" kun je op verschillende manieren toepassen.
Die "code" is evolutionair bepaald en gebeurt vaak onbewust.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:26 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat er een 'code' heerst voor aanhouden van het lidmaatschap.. En dit dan via diverse manieren proberen in stand te houden, klinkt mij vreemd in de oren.
preciesquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:28 schreef Serene het volgende:
[..]
Oh? Ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn vrienden, maar om die reden ga ik juist geen ruzie met ze maken en ze dingen verwijten.
Tijd voor de bewustwording danquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:29 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Die "code" is evolutionair bepaald en gebeurt vaak onbewust.
Dat is niet echt een goed voorbeeld, aangezien een oorlog geen individueel conflict is. Het idee van betere wapens, drones en dergelijke is ook niet om meer te krijgen, maar om de verliezen te beperken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:26 schreef Anyanka het volgende:
Alleen als je in een situatie bent waar fysiek geweld wat oplevert, is fysiek geweld logischer. Daar hoef je overigens niet sterk voor te zijn, daar hebben slimme (al dan niet fysiek sterke) mensen wapens voor uitgevonden. Maar zulke situaties zijn er eigenlijk niet zoveel. Misschien soms 's nachts in een donker steegje, maar verder? Zelfs oorlogen worden nu met drones vanachter een bureau gevoerd.
En jij bent onderdeel van het fysiek sterkere of zwakkere deel van onze samenleving?quote:Ik heb in elk geval nooit fysiek geweld gebruikt bij iemand die even slim, maar minder sterk is dan ik.
Bij dat cliché heb ik dus bedenkingen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:54 schreef Vlier het volgende:
Tijden veranderen maar het zelfde mechanisme blijft in de mens aanwezig. Het gaat puur om overleven, al dan niet in de extreme zin.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:30 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Tijd voor de bewustwording dan
Dat was ter illustratie van het idee dat het aantal situaties waarin fysieke kracht voordeel oplevert, afneemt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is niet echt een goed voorbeeld, aangezien een oorlog geen individueel conflict is. Het idee van betere wapens, drones en dergelijke is ook niet om meer te krijgen, maar om de verliezen te beperken.
Waarschijnlijk zit ik onder het gemiddelde, maar aangezien ik jongvolwassen en gezond ben, ben ik natuurlijk niet bepaald de zwakste persoon van Nederland. Situaties zoals jij beschreef "Als iemand even slim is als een ander maar fysiek sterker, [...]" kom ik wel af en toe tegen, zoals vrijwel iedereen. Vanwaar je vraag?quote:[..]
En jij bent onderdeel van het fysiek sterkere of zwakkere deel van onze samenleving?
Omdat je een vrouw bentquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:37 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Dat was ter illustratie van het idee dat het aantal situaties waarin fysieke kracht voordeel oplevert, afneemt.
[..]
Waarschijnlijk zit ik onder het gemiddelde, maar aangezien ik jongvolwassen en gezond ben, ben ik natuurlijk niet bepaald de zwakste persoon van Nederland. Situaties zoals jij beschreef "Als iemand even slim is als een ander maar fysiek sterker, [...]" kom ik wel af en toe tegen, zoals vrijwel iedereen. Vanwaar je vraag?
Klopt, en daarom is achterbaks gedoe voor slimme mensen (m/v).quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Omdat je een vrouw bent
Tevens is vrijwel de enige reden dat fysiek geweld meer nadelen oplevert het feit dat er straf op staat. Bij achterbaks gedoe niet per se
Ik weet hoe het werkt, alleen ben ik het er niet me eens, of een voorloper.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:36 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Tijden veranderen maar het zelfde mechanisme blijft in de mens aanwezig. Het gaat puur om overleven, al dan niet in de extreme zin.
Ik zal het uitleggen: Om te kunnen overleven moest een individu lid worden/blijven van een groep en zich aan de groepsnormen/codes houden, want als je uitgestoten worden dan zijn je overlevingskansen in je eentje klein.
Nu wil men ook bij een groep horen en om geaccepteerd te worden moet je je aan de groepsnormen/codes houden anders val je erbuiten en word je sociaal geïsoleerd, en dan is FOK vaak een toevluchtsoord![]()
Neuh, ik vond het vooral grappig omdat jij vrouw bent en (dus) in de fysiek zwakkere groep valt en zei dat het voor slimmere mensen is (en daarmee insinueerde dat vrouwen slimmer zijn; want wie niet sterk is, moet wel slim zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:43 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Klopt, en daarom is achterbaks gedoe voor slimme mensen (m/v).
Betekent niet dat ik een fan ben van achterbaks gedoe. Het is slechts een constatering. Ik vind het alleen grappig dat er zo laatdunkend over wordt gedaan en (onterecht) als 'vrouwengedrag' wordt bestempeld, wat kennelijk een belediging zou moeten zijn.
Als je mijn eerste post hebt gelezen, heb je gezien dat ik betoogde dat juist mannen ook enorm achterbaks zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Neuh, ik vond het vooral grappig omdat jij vrouw bent en (dus) in de fysiek zwakkere groep valt en zei dat het voor slimmere mensen is (en daarmee insinueerde dat vrouwen slimmer zijn; want wie niet sterk is, moet wel slim zijn)
Dat is niet het geval. Ik opende het topic en postte een onelinerquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:45 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Als je mijn eerste post heb gelezen, heb je gezien dat ik betoogde dat juist mannen ook enorm achterbaks zijn.
Je quootte een post zonder 'm te lezen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is niet het geval. Ik opende het topic en postte een oneliner
Ik citeerde helemaal niets toen ik hier mijn eerste post postte. Jij had toen jouw eerste post (die ik niet heb gelezen) al gepost. Als je het over jouw reactie op mijn eerste post hebt, dan heb ik die wel gelezen, jaquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:00 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Je quootte een post zonder 'm te lezen?
In de OP benadrukte ik dat koninginnenbijtjesgedrag wel degelijk voorkomt bij vrouwen. Alleen weet ik niet of afgunst en jaloezie typisch vrouwelijk is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb het meegemaakt met het uitzoeken met een nieuwe huisgenote. We konden uit 3 dames kiezen, 2 waren oersaai, zaten erbij als een zak hooi en lelijk en 1'tje "lekker" en spontaan, toonde interesse in de personen. Vervolgens kiezen die dames van het huis de één van de 2 "normale" meiden. Terwijl ze van te voren aangaven dat er wel wat meer "spanning" in huis mocht komen. Want dat andere meisje zou waarschijnlijk te wild zijn..Ze konden het gewoon niet handlen dat er een knapper meisje dan hun in huis kon wonen..
Wij als heren balen, dat we de vrouwen meerderheidsstem gaven bij gelijk aantal stemmen...
Gelukkig gaat er binnenkort weer een oudere zeurtante weg.
Dan weet je dat ik niet insinueer dat vrouwen slimmer zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik citeerde helemaal niets toen ik hier mijn eerste post postte. Jij had toen jouw eerste post (die ik niet heb gelezen) al gepost. Als je het over jouw reactie op mijn eerste post hebt, dan heb ik die wel gelezen, ja
Bedoel je nou dat Christiano Ronaldo zich afgunstig/jaloers/koninginnenbijachtig gedraagt? Wat me vooral opvalt aan hem is hoeveel haat en nijd hij zelf over zich heen krijgt van andere mannen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:08 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
In de OP benadrukte ik dat koninginnenbijtjesgedrag wel degelijk voorkomt bij vrouwen. Alleen weet ik niet of afgunst en jaloezie typisch vrouwelijk is.
Iemand gaf het voorbeeld van de politiek. Een ander voorbeeld is de sportwereld, met Christiano Ronaldo als ultieme matennaaier.
Het is altijd leuk om de underdog te zien winnenquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:08 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Dan weet je dat ik niet insinueer dat vrouwen slimmer zijn.Mannen en vrouwen zijn ongeveer even slim, mannen zijn gemiddeld wel fysiek sterker dan vrouwen, maar daar hebben ze tegenwoordig weinig aan in de meeste conflictsituaties.
Overigens is het niet eens modern om slimheid te waarderen boven fysieke kracht, als je bijvoorbeeld kijkt naar het verhaal van Odysseus ('de listige') en Aias (Ajax).
Grappige opmerking. Zie jij vrouwen als underdogs? En zo ja, vind je het leuk om hen te zien 'winnen'?quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is altijd leuk om de underdog te zien winnen
Dat was een reactie op het laatste deel in je post, en altijd moet je niet letterlijk nemen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:15 schreef Anyanka het volgende:
Grappige opmerking. Zie jij vrouwen als underdogs? En zo ja, vind je het leuk om hen te zien 'winnen'?
In mijn optiek wel, nu hebben de mannen gewoon water bij de wijn gedaan, ondanks andere mening. Onder het motto je weet immers toch niet hoe het uitpakt en eerste indrukken zeggen ook niet alles. Alleen de argumentatie van de vrouwen sloeg echt nergens op, dat was in mijn ogen een beetje afgunst, jaloezie en irrationeel . Hoe vaak vrouwen in het geniep andere "onbekende" vrouwen lopen af te kraken op kledingstijl, opmaaksmuk oid. Ik zou dat als man nooit over andere kerels/vrouwen zeggen (omdat het me niet echt boeit hoe andere mannen eruit zien en ik er vanuit ga dat vrouwen bewust daarin ook hun eigen keuzes maken)quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:08 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
In de OP benadrukte ik dat koninginnenbijtjesgedrag wel degelijk voorkomt bij vrouwen. Alleen weet ik niet of afgunst en jaloezie typisch vrouwelijk is.
Iemand gaf het voorbeeld van de politiek. Een ander voorbeeld is de sportwereld, met Christiano Ronaldo als ultieme matennaaier.
Ach, dat doet toch bijna iedereen? Hoe vaak worden er in bijvoorbeeld klb (door mannen) geen topics over vrouwen met pittige, korte kapsels geopend om ze even lekker belachelijk te maken?quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
In mijn optiek wel, nu hebben de mannen gewoon water bij de wijn gedaan, ondanks andere mening. Onder het motto je weet immers toch niet hoe het uitpakt en eerste indrukken zeggen ook niet alles. Alleen de argumentatie van de vrouwen sloeg echt nergens op, dat was in mijn ogen een beetje afgunst, jaloezie en irrationeel . Hoe vaak vrouwen in het geniep andere "onbekende" vrouwen lopen af te kraken op kledingstijl, opmaaksmuk oid. Ik zou dat als man nooit over andere kerels/vrouwen zeggen (omdat het me niet echt boeit hoe andere mannen eruit zien en ik er vanuit ga dat vrouwen bewust daarin ook hun eigen keuzes maken)
quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Vrouwen vals, achterbaks, villein en manipulerend? Wat een onzin, hoe komen mensen daarbij!
In alle algemeenheid klacht over vrouwen hebben heeft elke kerel wel, maar ik ga niet specifiek (onbekende) mensen lopen aanwijzen en daar mijn mening over ventileren en je eigen ego daardoor boosten. Don't want, don't care.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:34 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ach, dat doet toch bijna iedereen? Hoe vaak worden er in bijvoorbeeld klb (door mannen) geen topics over vrouwen met pittige, korte kapsels geopend om ze even lekker belachelijk te maken?
Het is natuurlijk kort door de bocht gezegd, maar naar mijn ervaring zijn mannen wel vergevingsgezinder. Volgens mij blijven negatieve gevoelens langer bij vrouwen hangen ofzo. Op kantoor duren mijn conflicten met vrouwen ook langer dan met mannen. Ik heb een keer een vrouwelijke collega gehad die er een probleem mee had dat ik een nieuw bureaublokje kreeg. Hele week chagrijnig. Wat een onzin vond ik dat zeg.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:32 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Bij dat cliché heb ik dus bedenkingen.
Het lijkt me sterk dat mannen gezellig een biertje met elkaar gaan drinken als ze net op de vuist zijn gegaan. Dat soort conflicten blijft meestal nog lang aanslepen.
Verder denk ik dat naarmate intelligentie en ambitie (lees: succesdrang) stijgen, mensen steeds praktischer omgaan met elkaar. Dan zou ik niet langer spreken van vrienden oid, maar eerder van een "netwerk". En dat staat gewoon los van geslacht. Als het goed uitkomt zullen ook mannen elkaar een mes in de rug steken.
Nee, maar doe je dat niet omdat jij een aardig persoon bent, of omdat je een man bent? Ik doe dat ook niet hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
In alle algemeenheid klacht over vrouwen hebben heeft elke kerel wel, maar ik ga niet specifiek (onbekende) mensen lopen aanwijzen en daar mijn mening over ventileren en je eigen ego daardoor boosten. Don't want, don't care.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |