abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:28:13 #1
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_131138035
Even jullie gedachten lezen: "dit topic is even cliché als het vermeende kattengedrag bij vrouwen". Ik ben inderdaad niet de eerste die een topic over dit onderwerp opent. Echter is dit niet als een klacht bedoeld. Eerder een vraag.

Ik hoorde recent een verhaal van een meisje dat het hard te verduren kreeg van haar "vriendinnen". Vreemd, aangezien ik er nog nooit iets van gemerkt heb. Dan zijn er twee verklaringen. 1: Ik ben slecht in signalen opvangen. 2: Het slachtoffer hangt de aandachtshoer uit en doet bij het minste huilie huilie.

Maar goed, ik ben niet iemand die snel de rol van dader en slachtoffer omdraait, dus ga ik maar uit van situatie uno. Het is bovendien geen geïsoleerd geval. Je hoort dit verhaal wel vaker.

Nu mijn vraag: is dit soort ongein echt zo courant onder jonge vrouwen? Ik ken wel enkele koninginnenbijtjes, en natuurlijk is er jaloezie en afgunst. Maar het cliché dat vrouwen ergere pesters zijn dan mannen, daar heb ik mijn twijfels bij.

Jullie mening en ervaringen?
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_131138349
Ja dit komt veel voor
als je 16 bent
de meeste vrouwen (met een brein) houden er na de puberteit wel mee op
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131139162
Ik weet wel dat ik op mijn stage (toen ik een jaar of 24 was) weleens kattige opmerkingen kreeg van vrouwen in de 30 over mijn ijdelheid. :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:15:15 #4
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_131139788
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:01 schreef MangoLotion het volgende:
Ik weet wel dat ik op mijn stage (toen ik een jaar of 24 was) weleens kattige opmerkingen kreeg van vrouwen in de 30 over mijn ijdelheid. :')
Je bent dan ook te ijdel met je mangolotion en poedertjes :(
pi_131140238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:15 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Je bent dan ook te ijdel met je mangolotion en poedertjes :(
Waarom is dat zo erg?
pi_131140273
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:39 schreef rhubarbje het volgende:
Ja dit komt veel voor
als je 16 bent
as if
pi_131141196
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:39 schreef rhubarbje het volgende:
Ja dit komt veel voor
als je 16 bent
Nee hoor.
Ook na de pubertijd kunnen vrouwen heel kattig uit de hoek komen. Niks puberigs aan.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_131151656
Mannen slaan iemand op zn bek, dan is het over en gaan ze samen een biertje drinken.
Vrouwen gaan iemand achter haar rug om pesten, zwart maken, moeilijkheden geven en gaan daar lang mee door.
  zaterdag 14 september 2013 @ 00:56:44 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131151715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:01 schreef MangoLotion het volgende:
En nu ben je zelf kattig tegen de 24-jarige ijdeltuitjes? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_131151909
Expeditie Robinson geeft het dit jaar weer prachtig weer: de wijven janken en roddelen maar doen uiteindelijk niks, de mannen zeggen het wanneer ze elkaar zat zijn, schelden elkaar uit en het is weer voorbij ^O^
pi_131152020
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:54 schreef Vlier het volgende:
Mannen slaan iemand op zn bek, dan is het over en gaan ze samen een biertje drinken.
Vrouwen gaan iemand achter haar rug om pesten, zwart maken, moeilijkheden geven en gaan daar lang mee door.
Dit inderdaad. Vrouwen doen het op zo'n manier dat anderen er niets van zullen merken. Wat het alleen maar erger maakt voor het slachtoffer, want die wordt dus gezien als zeikerd/aandachtshoer op het moment dat ze er iets van zegt.
pi_131152617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:56 schreef Dven het volgende:

[..]

En nu ben je zelf kattig tegen de 24-jarige ijdeltuitjes? :D
Ik ben 27 hoor ;)

Ik vorm een bende met ze :p
pi_131155565
quote:
Lol wat? In wat voor kringen begeef jij je?
pi_131155723
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:52 schreef Serene het volgende:

[..]

Ik denk dat hij meer wilt zeggen dat vrouwen er moeilijker/niet over heen komen dan mannen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:04:53 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131155764
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:52 schreef Serene het volgende:

[..]

OH DAAR HEBBEN WE SERENE VANUIT ZIJN IVOREN TOREN
KOM VECHTEN DAN NERDJE
pi_131155912
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:02 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Ik denk dat hij meer wilt zeggen dat vrouwen er moeilijker/niet over heen komen dan mannen.
Ja, wellicht. Mannen maken vrijwel nooit ruzie.
pi_131155916
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

OH DAAR HEBBEN WE SERENE VANUIT ZIJN IVOREN TOREN
KOM VECHTEN DAN NERDJE
Kom dan :7
pi_131155994
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:12 schreef Serene het volgende:

[..]

Ja, wellicht. Mannen maken vrijwel nooit ruzie.
En als ze ruzie maken lijken mannen het eerder achter zich te kunnen laten dan vrouwen, die blijven soms de hele situatie jarenlang herkauwen
pi_131156018
quote:
Het is een redelijk overtrokken cliché. Het enige wat er niet (altijd) aan klopt is dat mannen achteraf een biertje drinken. Een conflict is na een handgemeen natuurlijk niet altijd uit de wereld.

Idd geeft zo'n programma als Expeditie Robinson prima weer wat het verschil is. Daarom is het ook zo'n mooi programma. Legt de psyche van al die deelnemers mooi bloot. Maar dat terzijde.

Ik ben in mijn nieuwe werk op zoek gegaan naar mannenbedrijven. Het kan erg prettig zijn om gedurende de dag eens een lekkere collega voorbij ziet lopen, maar als ze de overhand hebben word ik gek van de kippenkooi, het laffe gedrag (vrouw neemt kort, pittig kapsel, ziet er niet uit. In haar gezicht allemaal: oh wat mooi en als ze wegloopt wordt ze uitgelachen. Ik zeg gewoon, ik vond lang haar je beter passen hehe), hele dag die afvalpraatjes en tussen het kakelen door maar naar die keuken lopen om van alles klaar te maken. Ik ben er helemaal klaar mee.
pi_131156048
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:16 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

En als ze ruzie maken lijken mannen het eerder achter zich te kunnen laten dan vrouwen, die blijven soms de hele situatie jarenlang herkauwen
Ja, klopt. Waarom doen jullie dat?
pi_131156180
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:19 schreef Serene het volgende:

[..]

Ja, klopt. Waarom doen jullie dat?
vrouwen hechten van nature meer waarde aan sociale relaties
Etc
pi_131156216
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:26 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Etc
Oh? Ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn vrienden, maar om die reden ga ik juist geen ruzie met ze maken en ze dingen verwijten.
pi_131156291
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:26 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Etc
Dat is maar de vraag of men daar dan waarde aan hecht? Ik zie het eerder als een ondermijning van hetzelfde. Plus, een wroegingssyndroom.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_131156292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:28 schreef Serene het volgende:

[..]

Oh? Ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn vrienden, maar om die reden ga ik juist geen ruzie met ze maken en ze dingen verwijten.
ik was vergeten mijn post te editten

ze hechten waarde aan sociale relaties en groepsaspecten, als iemand de dynamiek van de groep verstoort en deze uit balans brengt, veranderen ze in feeksen om het evenwicht weer terug te brengen ;)
pi_131156337
Stel druktemakers die vrouwen. Relativeringsvermogen van een peuter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')