abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131120670
Ik heb een Bosch inbouw vaatwasser. Tijdens het draaien van de vaat gaat alles goed. op het moment dat ik de vaatwasser uit ga ruimen slaat 9 van de 10 keer de aardlekschakelaar in mn meterkast er uit. Ik kan niet verklaren waar dit door komt. dit gebeurd dus alleen terwijl de deur van de vaatwasser open staat.
Ik heb de boel al een beetje open geschroefd enzo, maar ik zie geen lekkage of iets dergelijks.
Iemand een idee?
pi_131121234
Draad in de deur maakt sluiting?
Laat die handjes wapperen!
pi_131125309
gebeurt dit oook als je de vaatwasser uit hebt staan?
pi_131127662
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:09 schreef peug306 het volgende:
gebeurt dit oook als je de vaatwasser uit hebt staan?
Dit gebeurt ook als de vaatwasser uit staat ja. als de vaatwasser klaar is zet ik hem uit, en ruim hem uit. terwijl ik aan het uitruimen ben slaat ineens de aardlekschakelaar er uit.

Als ik in het scharnier van de klep kijk brandt daar achter een rood lampje. als ik de klep een paar keer open en dicht doe zie ik tijdens de open en dicht beweging dat lampje flikkeren. dat lampje is mij uberhaupt nooit eerder opgevallen, dus weet ook niet of dat altijd al zo geweest is.
Mijn vermoeden is nu dus dat er draadbreuk of een slecht contact zit tussen de klep en de vaatwasser zoals Gieliovd ook al stelde.
Maargoed, hoe kom je daar bij om dat te checken?
pi_131128209
Klinkt inderdaad als een losse draad, die bij het bewegen met de deur contact maakt met een geaard deel van het apparaat.

Als zo'n draad trouwens bij normaal gebruik los kan gaan, lijkt het mee een prodicute of ontwerpfout. Valt het apparaat misschien nog onder garantie?

Anders een kwestie van het hele apparaat open maken, totdat je bij de losse draad kunt: dan is het willicht eenvoudig te repareren...
pi_131457037
Probleem wat Bosch een aantal jaar heeft gehad is condensvorming in de deur. Bij mij viel het nog in de garantie, ledje onderaan de deur was het 'standaard' probleem. Isolatie omgelegd, draadje veranderd en het probleem zou verholpen zijn.

Half jaar later helaas weer hetzelfde probleem, nu zelf de deur losgehaald van het paneel en de LED losgehaald, probleem opgelost....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')