abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131109701
Fokkers, in ons studentenhuis zijn we het een beetje zat om elke keer naar beneden te moeten lopen om te deur te openen (we wonen op een bovenverdieping). Vandaar dat we een automatisch slot willen maken op de voordeur. Heeft er iemand tips/ervaringen met zulke sloten of is het eventueel mogelijk zelf zoiets te maken?
buongiorno
pi_131110006
Met aan een touwtje trekken?
pi_131110386
Genoeg standaard oplossingen voor op de markt lijkt me. Misschien kan een slotenmaker je eraan helpen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 22:17:33 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_131111083
Dan kom je toch al snel op elektrische deuropener of elektrische sloten uit. ik zou toch eens gaan informeren bij een slotenmaker o.i.d.

Maar ik vermoed niet dat jullie als studenten honderd euro o.i.d. voor zo'n oplossing over hebben :)
pi_131111181
Overleg ook even met de huurbaas voordat je er een elektronisch sluiter inbouwd :P
pi_131113735
Gooi de sleutel naar beneden.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131119574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:47 schreef PalazzoNL het volgende:
of is het eventueel mogelijk zelf zoiets te maken?
In bijna elke auto zit electrische deur of koffervergrendeling door middel van een magneeschakelaar.
Schakelaar eruit slopen,passend trafootje er voor en met een stukje ketting aan de trekker van je slot frotten .

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:32:52 #8
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131121439

:') :') :') :')
pi_131159654
Kringloop winkels hebben ze ook regelmatig liggen. Meestal werken ze nog prima maar omdat oud en vies er uit ziet....
pi_131160932
quote:
Trust me, i'm an engineer?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_131163648
quote:
Die hebben wij in het trappenhuis. De woningbouw heeft het ondanks protest jaren geleden bij de renovatie laten zitten.
Dat systeem is al zo oud, daar heeft Jezus nog aan getrokken.
woef
pi_131165492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:05 schreef bbfakir het volgende:

[..]

Die hebben wij in het trappenhuis. De woningbouw heeft het ondanks protest jaren geleden bij de renovatie laten zitten.
Dat systeem is al zo oud, daar heeft Jezus nog aan getrokken.
Waarschijnlijk heeft de de elektricien er als eerste aan getrokken, dat is immers het oudste beroep.
pi_131176162
Een elektrisch slot is de beste oplossing, maar niet goedkoop.
pi_131176603
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft de de elektricien er als eerste aan getrokken, dat is immers het oudste beroep.
Ik denk de hoer, dat is het oudste beroep.
5 Ferrari's op videoband!
pi_131176621
Gewoon onzichtbaar touwtje uit de brievenbus hangen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_131176792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik dacht de elektricien, onze lieve heer heeft dan wel het licht bedacht, het is nog altijd de elektricien die de bedrading legde. :')
pi_131182325
Je hebt zo veel oplossingen..
Als je zelf een klein beetje handig bent hoeft het allemaal niet veel te kosten.

De makkelijkste oplossing is natuurlijk een touwtje aan het slot. In de hoek bij het schanier een oogje schroeven, daar het touwtje doorheen en boven aan de trap het touwtje vastknopen. Als er dan iemand aan de deur staat hoef je alleen maar aan het touwtje te trekken!

Iets meer werk, maar wel zo mooi:
http://link.marktplaats.nl/715790990
Twee draatjes er naar toe, 12 volt adaptor en een drukknopje bovenaan..

Succes!
pi_131182372
quote:
Supper vet!
pi_131183531
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Precies. Eerst de hoer, toen de vader van Jezus om een bed en deze deuropenerconstructie te maken, en toen pas de elektricien omdat de klant het goede gaatje niet kon vonden :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:06 schreef JerryLee het volgende:

[..]

In bijna elke auto zit electrische deur of koffervergrendeling door middel van een magneeschakelaar.
Schakelaar eruit slopen,passend trafootje er voor en met een stukje ketting aan de trekker van je slot frotten .

[ afbeelding ]
En als je voor deze constructie gaat, kies dan een 'normaal gesloten' uitvoering, best lullig als iedereen binnen kan komen als de stroom een keer uitvalt ;) (veertje maakt er nu een 'normaal open' van)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')