abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132385690
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:39 schreef Switchside het volgende:

[..]

Hoe komt dat? Minder mensen nodig omdat ze daar minder babyboomers hebben oid?
Onevenredig verdeeld personeelsbestand, denk dat de leeftijdsopbouw verder wel vergelijkbaar zal zijn.
pi_132385780
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:50 schreef lucatoni het volgende:

[..]

Bedankt! Ben er zelf inmiddels ook al achter. Selecties vinden het hele jaar door plaats en je kunt inderdaad aangeven wanneer je wilt starten + voorkeur voor een bepaalde luchthaven. Heb ook wel interesse in het vakgebied waar ik nu voor studeer en maak hier ook gewoon kans op een goede baan, maar luchtverkeersleider lijkt me toch wel weer een heel speciaal iets.
Enige wat ik me afvraag (van mensen in de opleiding) wat leer je er nou precies? Snap dat het gaat om het coördineren van vliegtuigen en het zo efficient mogelijk inplannen. Hoorde echter dat de opleiding ook wel behoorlijk technisch is, waar gaan ze vooral op in en wat voor vakken moet ik me hierbij voorstellen?
Opleiding is amper technisch te noemen, theorie is veel maar absoluut niet moeilijk! Hetgeen wat je verder leert (het belangrijke deel) is actief het verkeer begeleiden en separeren. Het is meer hands-on dan je denkt, elk vliegtuig wordt actief begeleid van de gate tot aan de landsgrens en andersom met klaringen en instructies via de radiofrequentie.

Belangrijkste vakken uit mijn hoofd:
Radiotelefonie
Meteologie
Air Law
Navigatie
Vliegtuigherkenning
Principles of flight
pi_132386686
Helaas, niet gehaald! Hoor morgen de resultaten. Succes voor de rest :)
pi_132386799
Hier helaas ook negatief resultaat. Ben dan toch wel benieuwd hoeveel de grading halen, en hoe hoog je moet scoren. Figoro, heb jij een psychologisch gesprek aangevraagd dat je het morgen te horen krijgt?
pi_132386918
Tuurlijk haha, wel benieuwd! Ik hoor het tussen 13 en 1400 uur. Jij? Wel jammer ook hoor!!
pi_132396448
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:24 schreef figoro1991 het volgende:
Aaah oké! Nou een geluk bij een ongeluk om maar te zeggen? In de tussentijd je opleiding afmaken?
Ja en dat bevalt ook wel goed, dus weet nog niet of ik het überhaupt wel weer ga proberen maar heb nog lang zat om na te denken.

Balen dat jij het niet hebt gehaald, dus ook verder studeren?
pi_132399382
Ja moet wel, maar het is ook geen straf om een MSc te halen :) Dus dat zal voor de rest wel goedkomen. Nou succes in ieder geval als je het gaat proberen, de grading is iets lastiger dan de DART haha.
pi_132400434
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:54 schreef SlikY het volgende:
Hier helaas ook negatief resultaat. Ben dan toch wel benieuwd hoeveel de grading halen, en hoe hoog je moet scoren. Figoro, heb jij een psychologisch gesprek aangevraagd dat je het morgen te horen krijgt?
De minimale score is 60, volgens mij (maar weet niet zeker) is dit ook een procentuele score. Jammer dat jullie het ook niet gehaald hebben, kweet precies hoe je je voelt :(
pi_132400753
Echt heel erg jammer... :( !
pi_132400954
Grading wordt volgens mij op een paar dingen gescoord.

Als aller eerste: Veiligheid.
Je begint met 150 punten en voor elke fout die je maakt gaan en punten vanaf (10 of 20 per fout).

Daarnaast wordt er nog gekeken naar R/T, efficiency etc.

Jammer dat je de grading niet gehaald hebt. :{
pi_132430518
En hierbij zoals beloofd even de feedback van de grading:
1e test: timide @ rt en een inbound fout
2e test: outbound fouten en veel correcties nodig gehad om dingen te herstellen (eerst doen dan denken, ipv andersom) Ze vermelden erbij dat de 2e test slechter ging dan de 1e, dit vond ik vrij verrassend!

Rest van de rondes was ruim boven gemiddeld behalve de DART, die was gemiddeld. en @ assesment was ik erg goed bij het presteren onder druk, op mezelf gesteld, licht geïrriteerd bij slechte communicatie (laatste oefening)
pi_132448831
@figoro: duidelijke feedback. Dan vind ik dat je het wel erg goed hebt gedaan op je 1e gradingtest! Misschien als de eerste en tweede omgedraaid waren... naja, speculatie.

Vandaag gekeurd, en gezond bevonden. Althans, het advies van de keuringsarts van vandaag is positief. Dit moet nogmaals bevestigd worden door nog een arts :p

[ Bericht 2% gewijzigd door Euston op 22-10-2013 21:51:16 ]
pi_132455033
Haha ja zo kan je blijven denken, het blijft jammer!
Nice! Lekker zo'n bevestiging dat je in een gezond lichaam zit :) Succes bij de volgende arts en met de opleiding!!
pi_132455620
@figoro: deze resultaten worden nogmaals door een tweede arts nagelezen voordat het positieve advies wordt bevestigd ;) Maar ja, dat is goed om te weten! En dankjewel hè! Jij ook alle succes gewenst met je MSc.
pi_132504165
Weet iemand waarom er aan dit vak dezelfde fysieke eisen worden gesteld als aan piloten?? Zoals bvb goede ogen, medische keuring, en de maximale leeftijd van 26 jaar.

Met name dat laatste begrijp ik niet helemaal. Ik bedoel, uitrindelijk werk je op de grond... voornamelijk achter een scherm..
pi_132514531
De max leeftijd heeft volgens mij meer te maken met het kunnen opnemen van informatie en dat kunnen toepassen en bovendien de pensioenleeftijd. Als je op je 26e begint dan ben je rond je 30e klaar en dan kunnen ze je 28 jaar gebruiken, ik denk dat de opleidingskosten anders niet echt terugverdient worden.
pi_132657794
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ben van plan om me binnenkort ook aan te melden voor de test. Ik vraag me alleen een dingetje af en ik dacht misschien weten jullie dat, ik ben op dit moment nog bezig met mijn vwo diploma, laatste jaar, kan ik me dan wel al aanmelden? Ik heb dus nog geen diploma en op lvnl staat dat je die ook moet op sturen. Als iemand dit weet hoor ik het graag!
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:52:41 #118
191419 Lucash88
https://www.accountkiller.com/
pi_132658149
Op de website staat dit:

quote:
Helaas is het vanaf schooljaar 2013/2014 niet meer mogelijk om zonder VWO diploma deel te nemen aan de selectieprocedure. Uit onderzoek is gebleken dat kandidaten die nog het eindexamen moeten afronden minder succesvol zijn in de selectieprocedure. In het belang van zowel de kandidaat als LVNL hebben wij besloten om alleen kandidaten in de selectie toe te laten die al in het bezit zijn van een diploma.
Dus helaas kun je nog niet meedoen met de selectie.
pi_132666394
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:52 schreef Lucash88 het volgende:
Op de website staat dit:

[..]

Dus helaas kun je nog niet meedoen met de selectie.
Oh dan heb ik daar overheen gekeken, dat word nog even wachten dus :W
pi_132672313
Dit jaar stond er op de LVNL Facebook, dat aanmeldingen voor 1 juli nog voor september konden meedoen. Hopelijk kan dat dit jaar ook.

Succes met je examen!
pi_132683124
Yeeh! w/ *O* Ronde 1 doorgekomen! :) ^O^
Alleen vrees ik dat ik bij de DART in ronde 6 teveel fouten heb gemaakt :( -O-

Maja ff mijn mail afwachten... :)

Wie was jij nou Jasmijn? Zat je ook aan de vrouwentafel in de kantine?
Ik had een zwart wit gestreept truitje aan.
pi_132683216
@zouvgirl gefeliciteerd! Dat is al een goede stap op weg :) Wat voor fouten heb je in DART-6 gemaakt? En als ik jou was zou ik mijn telefoon afwachten (als je gebeld wordt ben je door) in plaats van mijn mail (met een mailtje ben je in het algemeen niet door).. :)
pi_132683352
Terwijl ik gefocust was op de sommetjes werd het af en toe gevaarlijk, 4-5x wit, 1x rood. Daarna heb ik een aantal reeksen sommetje gemist. De vliegtuigen gingen daarna wel goed. En heb ook nog een aantal reeksen sommetjes wel goed gedaan.

Dus ik vrees teveel fouten.
pi_132684358
Ik ben door!!!!!! Werd net om 09:52 gebeld.

Mag morgen alweer voor het assessment :)

Spannend!
pi_132689683
@zouvgirl: Gefeliciteerd !!! Top! En morgen al? Zo zo, dat is erg snel! Succes he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')