abonnement Unibet Coolblue
pi_134616849
Ik mag zelf ook terugkomen voor het interview! Hurray! Hoeveel procent valt er na de grading (en voor de AAPRO) meestal nog af? En is het interview in het Engels?
pi_134846344
Ha! In het nieuwe jaar ga ik ook eindelijk maar eens solliciteren *O* Ik heb een vraagje over de aanmelding-- met mijn scriptiedeadline kan ik me pas vanaf begin februari ongestoord hier op richten, dus eigenlijk wil ik in Batch 3-2014 (Feast/Dart is dan 3, 7, of 10 februari) terecht komen. Hoe ver van tevoren hebben jullie je aangemeld en hoe lang duurde het voordat dit verwerkt was?
pi_134898714
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:04 schreef Switchside het volgende:
Ha! In het nieuwe jaar ga ik ook eindelijk maar eens solliciteren *O* Ik heb een vraagje over de aanmelding-- met mijn scriptiedeadline kan ik me pas vanaf begin februari ongestoord hier op richten, dus eigenlijk wil ik in Batch 3-2014 (Feast/Dart is dan 3, 7, of 10 februari) terecht komen. Hoe ver van tevoren hebben jullie je aangemeld en hoe lang duurde het voordat dit verwerkt was?
Leuk! Ik werd de eerste of tweede werkdag na mijn aanmelding gebeld om data kort te sluiten. Ik denk dat als je dan direct aangeeft dat je het liefst in Batch 3 terecht wil komen dat dat geen probleem zal zijn. Alvast veel succes!
pi_135391592
Na het al een tijdje volgen van dit topic, toch maar een account aangemaakt.

Ben zelf al even geleden begonnen met de selectie en mag volgende week de Grading gaan doen (spannend...) en dus nu druk aan het leren van de modules. Heb wel een vraagje over de grading,
in de modules komen alleen voorbeelden voor van maar 1 a 2 vliegtuigen tegelijk. Aan hoe veel vliegtuigen tegelijk moet ik denken bij de grading?

Verder gefeliciteerd dat je door bent SvBoxel (en aan iedereen die de selectie doorlopen of bijna doorlopen heeft)! Laat even weten hoe het interview is afgelopen!

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:02 schreef SvBoxel het volgende:
Ik mag zelf ook terugkomen voor het interview! Hurray! Hoeveel procent valt er na de grading (en voor de AAPRO) meestal nog af? En is het interview in het Engels?
Ik was afgelopen zaterdag bij de voorlichtingsdag en daar werd gezegd dat er ongeveer 40% nog af valt bij de grading. Verder is mij bekend (zover ik weet) dat het interview in het Nederlands is.

Edit: Oeps, de vraag niet helemaal goed gelezen -,-, hoeveel er "na" de grading af valt heb ik geen idee van :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky007 op 13-01-2014 10:36:42 ]
pi_135430566
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:15 schreef Lucky007 het volgende:
Na het al een tijdje volgen van dit topic, toch maar een account aangemaakt.

Ben zelf al even geleden begonnen met de selectie en mag volgende week de Grading gaan doen (spannend...) en dus nu druk aan het leren van de modules. Heb wel een vraagje over de grading,
in de modules komen alleen voorbeelden voor van maar 1 a 2 vliegtuigen tegelijk. Aan hoe veel vliegtuigen tegelijk moet ik denken bij de grading?

Verder gefeliciteerd dat je door bent SvBoxel (en aan iedereen die de selectie doorlopen of bijna doorlopen heeft)! Laat even weten hoe het interview is afgelopen!

[..]

Ik was afgelopen zaterdag bij de voorlichtingsdag en daar werd gezegd dat er ongeveer 40% nog af valt bij de grading. Verder is mij bekend (zover ik weet) dat het interview in het Nederlands is.

Edit: Oeps, de vraag niet helemaal goed gelezen -,-, hoeveel er "na" de grading af valt heb ik geen idee van :)
Thanks voor het antwoord. We gaan het vanzelf zien zullen we maar zeggen. :) Ik geloof dat je in de grading zo'n 10 à 12 vliegtuigen moet begeleiden. (In 25 min) Staar je overigens niet helemaal dood op de modules die je thuis moet leren. Het échte werk begint pas tijdens de eerste gradingdag.

Vergeet er overigens vooral niet van te genieten! Heb het zelf als ontzettend leuk ervaren en kijk ook uit naar het laatste deel van de selectie en - hopelijk - straks ook de opleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2014 14:04:27 ]
pi_135437721
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 19:02 schreef SvBoxel het volgende:
Ik mag zelf ook terugkomen voor het interview! Hurray! Hoeveel procent valt er na de grading (en voor de AAPRO) meestal nog af? En is het interview in het Engels?
Tussen de 40% en 60% haalt de AAPRO. (Ik ben zelf afgevallen tijdens de AAPRO).

Interview is in het Nederlands, misschien herken je nog iemand van de Assessment. ;)

[EDIT]
Las net dat je bedoelde vòòr de AAPRO. Dit is niet echt bekend. Ze hebben plek voor ongeveer 20 mensen en zullen alle plekken proberen te vullen. Als er veel goede kandidaten zijn, kan je tot een half jaar op de shortlist blijven staan.

[ Bericht 13% gewijzigd door LongBowNL op 13-01-2014 15:24:23 ]
pi_135445836
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:12 schreef LongBowNL het volgende:

[..]

Tussen de 40% en 60% haalt de AAPRO. (Ik ben zelf afgevallen tijdens de AAPRO).

Interview is in het Nederlands, misschien herken je nog iemand van de Assessment. ;)

[EDIT]
Las net dat je bedoelde vòòr de AAPRO. Dit is niet echt bekend. Ze hebben plek voor ongeveer 20 mensen en zullen alle plekken proberen te vullen. Als er veel goede kandidaten zijn, kan je tot een half jaar op de shortlist blijven staan.
Indien je de AAPRO niet haalt, ben je dan ook gelijk exit bij LVNL? Of kan je nog wel nevenfuncties binnen het bedrijf bekleden?

Een opkikker: De klassen zijn tegenwoordig (als ik de voorlichting mag geloven) 24 kandidaten per klas ;)
pi_135475969
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:12 schreef LongBowNL het volgende:

[..]

Tussen de 40% en 60% haalt de AAPRO. (Ik ben zelf afgevallen tijdens de AAPRO).

Interview is in het Nederlands, misschien herken je nog iemand van de Assessment. ;)

[EDIT]
Las net dat je bedoelde vòòr de AAPRO. Dit is niet echt bekend. Ze hebben plek voor ongeveer 20 mensen en zullen alle plekken proberen te vullen. Als er veel goede kandidaten zijn, kan je tot een half jaar op de shortlist blijven staan.
Ah okay! Lijkt me ontzettend zuur om tijdens de AAPRO af te vallen. Ben je uiteindelijk wel iets in dezelfde branch gaan doen?
pi_135598472
Ik doe op dit moment Aviation Studies op de HvA. Ik kan de tijd bij de LVNL gebruiken als een stage. Ik hoop in de toekomst in ieder geval te gaan afstuderen bij de LVNL. Niet als verkeersleider natuurlijk, maar er zijn nog zo veel andere functies binnen de LVNL.

AAPRO niet halen = exit.

Klopt inderdaad van de 24 personen. Ik zat in een batch van 22 personen, er waren er niet genoeg om alles op te vullen. Deze klassen worden in tweeën gedeeld. 2x 12 (of 1x 12 en 1x 10 in mijn geval).
pi_135682550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:34 schreef LongBowNL het volgende:
Ik doe op dit moment Aviation Studies op de HvA. Ik kan de tijd bij de LVNL gebruiken als een stage. Ik hoop in de toekomst in ieder geval te gaan afstuderen bij de LVNL. Niet als verkeersleider natuurlijk, maar er zijn nog zo veel andere functies binnen de LVNL.

AAPRO niet halen = exit.

Klopt inderdaad van de 24 personen. Ik zat in een batch van 22 personen, er waren er niet genoeg om alles op te vullen. Deze klassen worden in tweeën gedeeld. 2x 12 (of 1x 12 en 1x 10 in mijn geval).
LVNL is per definitie een prachtig bedrijf om te werken volgens mij. De 28e hoor ik of ik aan de AAPRO mag beginnen. Psychologisch interview verliep opzich wel prettig, maar je moet altijd maar afwachten of je in het profiel past natuurlijk.
pi_135720313
De LVNL is inderdaad een prachtig bedrijf. Hopelijk word je geplaatst (en niet via die stomme shortlist :r )

[ Bericht 0% gewijzigd door LongBowNL op 20-01-2014 16:29:59 ]
pi_135729633
Mag terug komen voor t interview! Dan hoor ik eveneens de 28e of ik geplaatst ben :D.
Laten we hopen dat we dr beide door heen komen Sv ;)

Enige indicatie wat ik met het interview kan verwachten?

[ Bericht 9% gewijzigd door Lucky007 op 20-01-2014 19:27:42 ]
pi_135731818
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:13 schreef Lucky007 het volgende:
Mag terug komen voor t interview! Dan hoor ik eveneens de 28e of ik geplaatst ben :D.
Laten we hopen dat we dr beide door heen komen Sv ;)

Enige indicatie wat ik met het interview kan verwachten?
Interview is eigenlijk gewoon een uitgebreid sollicatiegesprek. Probeer vooral jezelf en eerlijk te zijn. Antwoorden zijn niet echt 'goed of fout'.
pi_136054741
Ik mag in maart aan de AAPRO beginnen :D Nog wel even medisch gekeurd worden, maar daar maak ik me niet zo druk om. Wat een opluchting zeg :)
"Two wrongs don't make a right, but two Wrights did make an airplane."
pi_136056843
@ CessnaP: Gefeliciteerd :) Weet je ook hoeveel maart je start met de AAPRO?
pi_136056960
Thanks Euston! De 24e! :D
"Two wrongs don't make a right, but two Wrights did make an airplane."
pi_136060131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:48 schreef CessnaPilot het volgende:
Ik mag in maart aan de AAPRO beginnen :D Nog wel even medisch gekeurd worden, maar daar maak ik me niet zo druk om. Wat een opluchting zeg :)
Gefeliciteerd!!!

Ik ben helaas niet geplaatst in de klas :'(, dus ik ga m'n feedback gesprek afwachten maar :(....
pi_136085184
Voor mij begint in augustus deze jongensdroom! Volop knallen en studeren tijdens de AAPRO (en de rest van de studie). Kan niet wachten! :)
pi_136085926
Gefeliciteerd SvB ! :) De hoeveelste van augustus begin jij met de AAPRO?
pi_136086411
18 Augustus om precies te zijn! Wat is eigenlijk praktisch qua woonruimte? Woon zelf in Breda en zie het niet zitten om 8 weken lang te pendelen. Vooral niet omdat ik mezelf echt 110% wil inzetten. Aan de andere kant; iets huren met de onzekerheid of je na 8 weken nog mag blijven is ook niet praktisch.
pi_136087709
Gefeliciteerd SvBoxel en CessnaPilot! ^O^ (en natuurlijk ook jammer Lucky007 :{ )

In mijn groep gingen mensen voor een tijdelijke woonruimte bij vrienden of gewoon een tijdelijk appartement in Amsterdam. Pendelen vanuit Breda is echt niet te doen omdat je soms ook om 8:00 uur op Schiphol Oost moet zijn.

De medische keuring is meestal een formaliteit, net als de AIVD keuring.

Studeren kan ik de AAPRO eigenlijk niet noemen omdat het vooral oefeningen zijn. Voordat de AAPRO begint krijg je een boek en instructies wat je moet leren. Leer dat ook goed! Dit helpt vooral omdat je dan minder hoeft na te denken over afkortingen en je meer kan focussen op de oefeningen. Iedereen bij de LVNL zal proberen je door de AAPRO heen te slepen en ik wens jullie ook heel veel succes en heel veel plezier!
  Moderator zaterdag 1 februari 2014 @ 15:03:31 #247
257132 crew  Awsom
pi_136206710
Kun je bij een opendag daar fatsoenlijk parkeren? :P
pi_136292653
Hallo allemaal, ik ben een 14 jarige jongen en het lijkt me echt leuk om luchtverkeersleider te worden, het is al mijn hele leven een droom om piloot te worden en ik was altijd al gefascineerd van schiphol en de luchtvaart, maar toen ik hoorde van luchtverkeersleiders werd ik nog entoushiaster! :s)
Ik zit nu in 3 havo en ik wil graag na mijn eindexamen havo naar het vwo. Als ik in het examenjaar van vwo zit ben ik (als ik gewoon over ga) 18. Ik heb gelezen dat ik dan al mag beginnen met de tests enzo.
Ik wil het pakket Natuur en Techniek kiezen, daar zit wiskunde B bij. Is dat het beste pakket voor dit beroep? :?

Ik wil ook graag zij die de tests al hebben gemaakt vragen waar deze uit zullen bestaan. En is er iets wat slim is om te oefenen (denk aan stressbestendigheid, multitasken, ruimtelijk inzicht etc) zodat ik over een paar jaar optimaal kan presteren bij de tests.
Ik hoop dat jullie een aantal nuttige tips voor mij zullen hebben. Ik ben namelijk heeeeeeel entoushiast *O* !

Groetjes,
Jos

- Oh jaa, is het handig om naar een voorlichtingsdag te gaan? -

[ Bericht 2% gewijzigd door jos_w3099 op 03-02-2014 17:56:34 (iets vergeten) ]
pi_136299069
Hoi Jos,

Allereerst leuk dat je dit wil gaan doen. Qua profiel zou ik gewoon iets kiezen wat bij je past, luchtverkeersleiding heeft geen bepaalde eisen die hiermee te maken hebben dus dat maakt niet echt uit. De optie om tijdens vwo 6 selectie te doen is inmiddels te niet gedaan omdat gebleken is dat de focus dan (zoals het hoort eigenlijk) op het examen ligt. Hou ook rekening met 1 extra jaar vwo aangezien je niet van 5 havo naar 6 vwo kan en dat je dan naar 5 vwo moet.

Voor de tests kun je niet echt oefenen, dat is ook niet echt de bedoeling. En mocht je het toch willen doen dan adviseer ik je om dat te doen in de periode dichter bij de selectie. Om je een beetje een idee te geven van de soort tests, het zijn iq-test achtige dingen. Dus je zult wat kubussen tegenkomen, ruimtelijk inzicht, een beetje engels, reactievermogen en dat soort dingen. Voor een beter beeld zou je FEAST kunnen googlen. Er is een engelse wikipediapagina die je een beetje een indruk kan geven.

Ik zou als ik jou was, zeker als je nog niet geweest bent, 100% naar zo'n voorlichting gaan. Dan kun je vragen stellen en dan kan je ook nog een beter beeld vormen van de baan en alles wat erbij komt kijken.
pi_136299957
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:19 schreef Jaarsma93 het volgende:

En mocht je het toch willen doen dan adviseer ik je om dat te doen in de periode dichter bij de selectie.

Ik zou als ik jou was, zeker als je nog niet geweest bent, 100% naar zo'n voorlichting gaan. Dan kun je vragen stellen en dan kan je ook nog een beter beeld vormen van de baan en alles wat erbij komt kijken.
Haha, ja ik dacht beter laat dan nooit ;)

ik las net dat je om naar een voorlichtingsdag 16 moet zijn om er naar toe te gaan.
Maar in maart heb ik mijn beroepsorienterende stage, misschien zou ik dan kunnen proberen bij LVNL. Hopelijk hebben ze voor mij een plekje dan ;)

thanks voor je reactie trouwens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')