abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131085553
Elke dinsdagavond 21:30 uur - RTL4.

De kredietcrisis raakt meer en meer mensen en een groeiend aantal gezinnen glijdt maandelijks verder in het rood. Een Dubbeltje Op Zijn Kant schiet te hulp. Niet door een zak geld op tafel te leggen, maar door gezamenlijk onder de loep te nemen hoe het zo ver heeft kunnen komen, wat de boosdoeners elke maand zijn en welke weg er bewandeld moet worden om weer uit het dal te komen.

Vorige topics:
TV / Een dubbeltje op zijn kant #4 Waar John geen tegenspraak duldt!
TV / Een dubbeltje op zijn kant #3. Met John is alles mogelijk!

Hier verder! :)
pi_131085658
Nice, ik wist niet dat hier en reeks voor was.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_131085691
schamen die mensen zich niet voor het feit dat ze niet met geld om kunnen gaan?
rikker de flikker
  donderdag 12 september 2013 @ 08:23:17 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131085706
wat een domme mongolen gisteren weer. 55k schuld, en maar vast houden aan e.o.a. lullig drive in hobby bedrijfje. En dan al jaren lang totaal geen idee van wat er in komt en wat er uit gaat :')

1,5k te kort in de maand, en dan als klap op de vuurpijl een katje d'r bij nemen 8)7 _O- :')
pi_131085708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:21 schreef rikkerdeflikker het volgende:
schamen die mensen zich niet voor het feit dat ze niet met geld om kunnen gaan?
Op zich geeft dat nog niet eens, als je maar wel open staat en bereid bent om te veranderen.
pi_131085734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:23 schreef RaymondK het volgende:
wat een domme mongolen gisteren weer. 55k schuld, en maar vast houden aan e.o.a. lullig drive in hobby bedrijfje. En dan al jaren lang totaal geen idee van wat er in komt en wat er uit gaat :')

1,5k te kort in de maand, en dan als klap op de vuurpijl een katje d'r bij nemen 8)7 _O- :')
En constructieve oplossingen, geen optie vinden. Helaas voor het lieve meisje, maar deze mensen verdienen het om volledige 'uitgekleed' te worden.
pi_131085756
Ik heb een aantal kritische opmerkingen;

- Waarom tonen ze niet meer een uitgebreid overzicht van de kosten en lasten? Enkel na de eerste reclamebreak zie je het even snel in beeld verschijnen. Dit was in het eerste seizoen beter.

- Waarom krijgen de "slachtoffers" slechts een paar opdrachten? Via de werbsite worden tal van bespaartips gegeven, deze worden lang niet allemaal toegepast. Of ze zenden het niet uit. Jammer, wees hard, keihard bezuinigen. Niet van dat halfbakken gedoe

- Hou eens op met die constante terugblikken. Er is genoeg materiaal om uit te zenden lijkt me. Nu slaan ze elke afleveringen weer dingen of knippen ze er gewoon uit. Jammer
pi_131085757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:23 schreef RaymondK het volgende:

dit bedoel ik, waarom zouden die mensen zich zo voor schut zetten tegenover heel nederland? ik dacht dat mensen met geldproblemen dat juist binnenhuis probeerden te houden.
rikker de flikker
  donderdag 12 september 2013 @ 08:30:43 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131085806
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:25 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

En constructieve oplossingen, geen optie vinden. Helaas voor het lieve meisje, maar deze mensen verdienen het om volledige 'uitgekleed' te worden.
ja. En wat van die twee domme droeftoeters vorige week dan> Met dat Donald Duck abonnement.
Te dom om te scheiten waren ze.
"ja en bij de bank zeiden ze dat die top beleggings hypotheek volledig veilig was, en dat ik daar mooi m'n 20k schuld mee kon dichten en toch moooi kon wonen blabla en ik snap het allemaal nie hoor"

Dit soort mensen zou eigenlijk gewoon onder curatele horen te staan vanaf het moment dat ze geboren worden :') :')

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 12-09-2013 08:40:22 ]
pi_131086728
Die mensen van Camping Powned (Bijlmer types?) mogen ook wel mee doen, met hun 50k+ schuld.
:P
pi_131087606
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:29 schreef Pap89 het volgende:
Die mensen van Camping Powned (Bijlmer types?) mogen ook wel mee doen, met hun 50k+ schuld.
:P
Dat is inderdaad net zo prachtig, ik heb echt met verbazing gekeken de afgelopen twee weken. En maar klagen en wijzen naar anderen. Volgende week gaat volgens mij ook nog een mooie aflevering worden met die au-pair. Hoe kun je GVD een au-pair nemen als je geldproblemen hebt :').
pi_131087629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:30 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja. En wat van die twee domme droeftoeters vorige week dan> Met dat Donald Duck abonnement.
Te dom om te scheiten waren ze.
"ja en bij de bank zeiden ze dat die top beleggings hypotheek volledig veilig was, en dat ik daar mooi m'n 20k schuld mee kon dichten en toch moooi kon wonen blabla en ik snap het allemaal nie hoor"

Dit soort mensen zou eigenlijk gewoon onder curatele horen te staan vanaf het moment dat ze geboren worden :') :')
Respect voor deze man _O_. Wellicht is voortijdig levensbeëindiging ook goede optie, dan komen komen we misschien ook eerder uit de crisis, win-win ^O^.
pi_131087642
300p/m is niet veel, was het zeker niet toen ze nog "geld" hadden.
Maar als je niks binnen harkt....en maar thuis zit :') tja..
  donderdag 12 september 2013 @ 10:22:08 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_131087653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:21 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Respect voor deze man _O_. Wellicht is voortijdig levensbeëindiging ook goede optie, dan komen komen we misschien ook eerder uit de crisis, win-win ^O^.
ja toch. :9
leuk die schuldsanering, maar sommige doen het er gewoon om. En dan is het de gemeenschap die er voor op draait voor zulk volk. :r
pi_131087757
vraag mij af of schuldsanering een optie is voor deze lui. moet je daar voor niet kunnen aantonen dat je er echt alles aan gedaan hebt? een aanbod van 2 banen laten liggen lijkt mij niet echt er alles aan doen.
het programma had uiteindelijk 2 banen voor hem geregeld; eentje fulltime en eentje op basis van 8 tot 24 uur. hij riep zelf op het einde dat hij wilde kijken voor een parttime baan van max 4 dagen. dan neemt hij dus blijkbaar geen van beide banen aan. daar kom je toch niet mee weg bij een schuldsanering?

en btw, is het eigenlijk niet gewoon een verkapte Rene Froger wannabee?
ergens in het begin zaten ze in de keuken en toen zei zijn vrouw iets als 'gaat nu je droom van muziek in rook op?'
was dat echt over zijn 'bedrijfje' dat verlies maakt of ging dat over zijn droom door te breken als echte artiest?
ja hoe naïef gestoord kun je zijn maar dat ze niet van deze wereld zijn was al wel duidelijk.
oftewel, zijn eigenlijke droom is artiest zijn en om dat te bekostigen is hij dan maar de podiumbouw en verhuur van geluidsinstallaties in gegaan maar was al evenmin succesvol?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  † In Memoriam † donderdag 12 september 2013 @ 10:27:44 #16
43556 miss_dynastie
pi_131087792
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:20 schreef poepeneesje het volgende:
Dat is inderdaad net zo prachtig, ik heb echt met verbazing gekeken de afgelopen twee weken. En maar klagen en wijzen naar anderen. Volgende week gaat volgens mij ook nog een mooie aflevering worden met die au-pair. Hoe kun je GVD een au-pair nemen als je geldproblemen hebt .
Het zou kunnen zijn, met de bizarre kosten van kinderopvang, dat een au pair goedkoper is dan een kinderdagverblijf of naschoolse opvang. Zeker als je ruim 3k netto binnen brengt, vergis je daar niet in.
pi_131087818
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:26 schreef WRH het volgende:
vraag mij af of schuldsanering een optie is voor deze lui. moet je daar voor niet kunnen aantonen dat je er echt alles aan gedaan hebt? een aanbod van 2 banen laten liggen lijkt mij niet echt er alles aan doen.
het programma had uiteindelijk 2 banen voor hem geregeld; eentje fulltime en eentje op basis van 8 tot 24 uur. hij riep zelf op het einde dat hij wilde kijken voor een parttime baan van max 4 dagen. dan neemt hij dus blijkbaar geen van beide banen aan. daar kom je toch niet mee weg bij een schuldsanering?

en btw, is het eigenlijk niet gewoon een verkapte Rene Froger wannabee?
ergens in het begin zaten ze in de keuken en toen zei zijn vrouw iets als 'gaat nu je droom van muziek in rook op?'
was dat echt over zijn 'bedrijfje' dat verlies maakt of ging dat over zijn droom door te breken als echte artiest?
ja hoe naïef gestoord kun je zijn maar dat ze niet van deze wereld zijn was al wel duidelijk.
oftewel, zijn eigenlijke droom is artiest zijn en om dat te bekostigen is hij dan maar de podiumbouw en verhuur van geluidsinstallaties in gegaan maar was al evenmin succesvol?
Afgezien van het feit of hij nu artiest wil worden of dat hij het voor ene hobby doet, denk ik dat dit soort mensen geen succesvol bedrijf kunnen runnen, omdat ze o.a. geen prioriteiten weten te geven en efficiënt weten te werken. Een eigen bedrijf is doorgaans harder/meer werken dan in loondienst, dat zie ik bij deze mensen nog niet echt gebeuren.
pi_131087880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het zou kunnen zijn, met de bizarre kosten van kinderopvang, dat een au pair goedkoper is dan een kinderdagverblijf of naschoolse opvang. Zeker als je ruim 3k netto binnen brengt, vergis je daar niet in.
Ik zou eerder kiezen voor bijvoorbeeld oppasouders, de man en vrouw gaven al aan dat de AU makkelijk is en dat ze dan even geen "stress" hebben daardoor. Die mensen hadden wat mij betreft nooit kinderen moeten krijgen. Die kinderen groeien zo echt verrot op; ouders die hun werk niet op orde hebben, maar hun privéleven blijkbaar ook niet.
pi_131087895
eh nee inderdaad.
ik heb een eigen bedrijf en ik hoop ergens toch echt dat ik ietsjes meer hersens heb dan dit stel :@
dit soort mensen moet gewoon simpel werk in loondienst doen, ze worden al geen wijs uit hun loonstrookjes waarschijnlijk.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  † In Memoriam † donderdag 12 september 2013 @ 10:34:15 #20
43556 miss_dynastie
pi_131087947
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:31 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik zou eerder kiezen voor bijvoorbeeld oppasouders, de man en vrouw gaven al aan dat de AU makkelijk is en dat ze dan even geen "stress" hebben daardoor. Die mensen hadden wat mij betreft nooit kinderen moeten krijgen. Die kinderen groeien zo echt verrot op; ouders die hun werk niet op orde hebben, maar hun privéleven blijkbaar ook niet.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'oppasouders', maar zowel gastouder als kinderdagverblijf zijn, zeker met meer dan een kind, duurdere oplossingen dan een au pair, die om en nabij de 700 euro per maand kost (http://www.smilingfaces.nl/nl/werkwijze/kostenoverzicht-841.html) en veel meer vrijheid biedt dan gastouder of kinderdagverblijf, waar je bijv. niet altijd je zieke kind mag brengen.
  Redactie Frontpage donderdag 12 september 2013 @ 10:45:49 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131088214
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:26 schreef WRH het volgende:
vraag mij af of schuldsanering een optie is voor deze lui.
Voor schuldsanering mag je sowieso geen eigen bedrijf hebben dus dan raakt ie alles kwijt, met de oplossing van 40 u werk en bedrijf ernaast was dat de beste optie geweest
pi_131088687
Met zijn 2-en slechts ¤1.750 binnen brengen, in een groot duur huis wonen (¤1.100 hypotheek per maand) met 6 kinderen en het dan voor elkaar spelen om elke maand bijna 2 keer zoveel uit te geven dan dat er binnen komt |:(
En het dan nog steeds niet door hebben |:(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131088712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:34 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoelt met 'oppasouders', maar zowel gastouder als kinderdagverblijf zijn, zeker met meer dan een kind, duurdere oplossingen dan een au pair, die om en nabij de 700 euro per maand kost (http://www.smilingfaces.nl/nl/werkwijze/kostenoverzicht-841.html) en veel meer vrijheid biedt dan gastouder of kinderdagverblijf, waar je bijv. niet altijd je zieke kind mag brengen.
Ik heb het over opa/oma, verder zou je kunnen kijken of je 2 dagen in de week kan oppassen op kinderen van anderen en die van jezelf en 3 dagen in de week je kinderen bij mede-ouders onderbrengt. Verder kun je daar best creatief in zijn en zijn er goedkopere oplossingen, dan een AP of GA. Maar ik verwacht niet dat deze mensen zo creatief zijn.
pi_131088759
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 11:06 schreef StateOfMind het volgende:
Met zijn 2-en slechts ¤1.750 binnen brengen, in een groot duur huis wonen (¤1.100 hypotheek per maand) met 6 kinderen en het dan voor elkaar spelen om elke maand bijna 2 keer zoveel uit te geven dan dat er binnen komt |:(
En het dan nog steeds niet door hebben |:(
Mja, hoe langer je erover nadenkt kan het eigenlijk niet anders dan dat ze zwart nog een heleboel bijklussen. Of het hele gebeuren is in scene gezet. Anders zaten ze al lang zonder eten.
  donderdag 12 september 2013 @ 11:14:33 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_131088899
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:34 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Je vergeet het verplichte zakgeld, zorgverzekering, kost en inwoning, verplichte taalcursus en nog wel wat andere dingen die het gastgezin moeten betalen voor de aupair..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')