abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131856719
Mijn dames krijgen gewoon limonade mee, niet te zoet, daar hou ik zelf helemaal niet van *ril*.
Oudste 1 stuk fruit en de jongste krijgt 1 stuk fruit (of 2 halve, banaan en appel bv, heb ik 's morgens zelf ook al een portie fruit op, best handig ;) ) en een cracker. En soms krijgen ze bij het fruit een "kapitein koek", soort verrassing voor af en toe :D.
Melk of melkproduct lauw vind ik echt ieuw. Bij overblijven geef ik ze voor tussen de middag een pakje vruchtensap mee.
Fake it till you make it...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:36:50 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_131859835
Ik vul hun bekers en bidons gewoon met aangemaakte limonade.
Soms krijgen ze als verrassing een pakje Wicky oid of zo'n flesje fruit shoot.
Melk geef ik nooit mee, dat hoor je m.i. Ijskoud te drinken. Bovendien lekken de bekers nogal eens omdat ze niet goed gesloten worden door de jongens. En ik heb liever gelekte limo in de tassen dan ranzige melk...

Komende maandag is het de dag van de leerkracht!
We kregen een mailtje van de directeur waarin we daarop werden gewezen en hij vertelde zo trots op zijn team te zijn.
Hij vroeg ons geen cadeautjes te gaan geven, die krijgen de leraren wel van hem.
Maar een kaartje of tekening als blijk van waardering is natuurlijk altijd fijn.
Dus de jongens gaan morgen creatief aan de slag voor hun juffen :)
.... met gevoel voor drama....
pi_131860059
Gister laatste dag psz gehad en maandag wennen.
Hoorde van moeder van klasgenootje dat zn stoel al klaar stond......zal wel emotioneel inco dagje worden ;-)
pi_133218583
*topickick*

Het was hier zover, na al maanden, ben ik al bijna 4? Hoeveel nachten slapen nog? mag ik ook bijna naar school? Onze grote meis mocht ook ein-de-lijk gister voor het eerst wennen op school!

Ze gaat straks naar het Jenaplanonderwijs hier in de buurt, en ze vond het wennen echt al zo leuk. Helemaal niet onder de indruk van de oudere kindjes in de stamgroep en direct sociaal meegedaan.

leuk leuk!

bijnakleuterinkwestie ;)

en ik ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen van de andere eind-2009 kindjes!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_133221718
Leuk om het van de andere kant eens te horen :)

Ik was zelf juf van groep 0/1 vorig jaar. Ouders waren meestal meer gespannen dan 't kind zelf :+
Noot noot.
  woensdag 13 november 2013 @ 18:04:35 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_133224466
leuke foto's!

Aviva heeft een paar weken geleden een paar uurtjes gewend met klasgenootjes van het kdv. Dat ging voor geen meter. Ze heeft alleenmaar gehuild. Ik hou mijn hart vast voor als ze straks echt gaat wennen... (ze is 7 januari jarig)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_133233118
Wat een leuke foto's BJ En wat superfijn dat het zo goed ging!
Wat is ze trouwens een lang end!,of lijkt dat maar zo?

Wolf gaat volgende week vrijdag voor het eerst een ochtendje,dan de week erop ook nog een keertje en daarna na de Kerst echt starten.
Op zijn school laten ze geen kinderen wennen in de decembermaand;prima idee wat ons betreft!
Hij kijkt er zelf trouwens nog niet echt naar uit ofzo "ik wil niet groot groeien,ik wil niet naar de basisschool" maar dat is meer dat hij niet weet wat te verwachten denk ik. En hij is erg verknocht aan zn peuterjuffen. Maar ik verwacht straks geen problemen eigenlijk.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_133238148
Wat sneu Davinia....
Maar zelfs de grootste huilers gaan op een gegeven moment met het grootste plezier naar school!
Gaat vast helemaal goed komen met je meisje straks :Y
.... met gevoel voor drama....
pi_133243816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:04 schreef DaviniaHR het volgende:
leuke foto's!

Aviva heeft een paar weken geleden een paar uurtjes gewend met klasgenootjes van het kdv. Dat ging voor geen meter. Ze heeft alleenmaar gehuild. Ik hou mijn hart vast voor als ze straks echt gaat wennen... (ze is 7 januari jarig)
Tess heeft in het begin echt heel veel moeite gehad. Elke ochtend huilen. Toen zijn we een stickerkaart gaan gebruiken.
Nu heeft ze af en toe nog moeite met afscheid nemen maar ik ben daar heel duidelijk in. Kusje knuffel en ik ga weg.

Leuke foto's BJ! En wat heeft E een onwijs gave trui aan!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_133266025
Bj, wat een leuke foto's en wat heerlijk dat ze het naar haar zin had!

Hier zouden we nog te horen krijgen in welke groep hij komt, maar nog niets over gehoord. Het schoolhoofd raadde wel aan om hm na de kerstvakantie te laten starten ipv vlak ervoor.

Dinsdag is hij wel al vanuit het kdv bij de bso (boven kdv) gaan wennen, samen met een vriendje. Dat vond hij erg leuk, maar hij kent het natuurlijk al van zijn broer (die er ook was).
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:59:03 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133280154
OUD / Win een Monsters University-prijzenpakket!

Zijn er hier nog kindjes die mee willen doen aan de kleurwedstrijd? Meedoen kan nog dit weekend. *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:37:26 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_133296072
dank voor de reacties. (trui is gewoon van de H&M Vicky; en de meis vindt hem zelf ook prachtig ;))

Davinia; lastig dat Aviva er moeite mee lijkt te hebben om naar school te gaan. Kan me voorstellen dat je dat toch een lastig gevoel geeft... maar het komt vast goed na een poosje.

PJ; houdt je ons op de hoogte volgende week? ben benieuwd hoe W het gaat vinden op school....

Meimel; wanneer wordt D 4 ook alweer? en beetje laat dat ze contact opnemen? Ik had al vrij snel een oudervoorstelavond, en daarna een 2e intake... en nu dus een wenschema.

Hier lieten ze de keuze om wel of niet in december starten aan onszelf, de juf vond het een prima plan als Evie de maandag na haar verjaardag (ze is op do 5/12 jarig) officieel zou beginnen.
Kan ze 2 weekjes opstarten en daarna heeft ze ook lekker direct 2 weken vakantie. Dus zo gaan we het ook maar doen, vind het zelf ook wel prima zo....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_133310473
BJ, Dyon is 18 dec jarig. We hebben al wel een brief met vragen die we in moesten vullen ontvangen en teruggestuurd. Is alweer twee maanden geleden. Nu is het alleen wachten tot we horen in welke klas hij komt en wendagen afspreken.

5 dec is ook nog wat verder van de kerstvakantie vandaan he. Groot gelijk dat je haar dan al wel laat wennen.
Wij hebben de bso wel al moeten regelen (en daar al wel wendagen afgesproken) dus hebben zelf al de keus gemaakt dat hij in januari start.
pi_133900637
Hoe is het met alle kleuters die net naar school gaan?

Hier even wat minder: sinds de herfstvakantie wil hij niet meer op zijn stoeltje als ik weg ga, maar móet en zal hij bij de juf. Terwijl het tot de herfstvakantie geen enkel probleem was hem weg te brengen. Het was direct na de vakantie zelfs zo erg dat ik een krijsend kind van me af moest pellen en aan juf moest geven om dan snel te zwaaien en weg te gaan. Gelukkig is de juf een handje geven nu voldoende. Hebben andere kindjes dat ook gehad? Dat het eerst super goed ging en daarna totaal niet meer?
pi_133900750
Hmmm nee niet zoals bij Timo. Ik merk aan Lars wel dat het heel vermoeiend is.
Als hij 2 keer heen moet, ligt hij soms tussen de middag op weg naar huis te slapen in de auto.
En rode wangen enzo.

En ik hoor dat hij toch nog regelmatig moet huilen, omdat iets niet lukt, of dat hij niet snapt hoe het werkje gemaakt moet worden, of omdat iemand hem pijn doet.... van de week was hij aan het kleuren, en dat wil hij zo precies doen dat hij heel kleine bewegingen maakt met de stift, en het een eeuwigheid duurt voor het af is. Dus had juf gezegd dat hij wat grotere bewegingen moest maken. Helemaal sneu en verdrietig, want hij wil het dan goed doen op zijn manier.
Aan die verdrietjes merk je dat hij nog niet helemaal op zijn gemak is.

Maar aan de andere kant, hij durft wel een scheetkussen op de stoel van juf te leggen, en loopt steeds met haar te dollen...

Lars is wel aan het zoeken wat zijn plekje is in de klas, met welke kindjes hij graag speelt. Wie lief is en wie niet. Hij heeft nu ook al een paar keer gespeeld na schooltijd, en vond dat heel leuk
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_133900880
Chan, het is nu ook drukker met Sinterklaas misschien? Of juf vraagt na een paar weken inkomen toch iets meer netjes gedrag van hem? Of hij zoekt echt zijn plaatsje in de klas?
Wat zegt juf ervan, merkt die iets tijdens schooltijden?
pi_133900924
En de grootte van de klas Chan, is het een groep waar steeds nieuwe kindjes bij inkomen?
Lars heeft een klas van 35 (!) kinderen, en nu heeft hij er niet zo'n moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat het binnenkomen dan wel op zo'n kind afkomt.
Want al die kinderen, al die ouders, broertjes en zusjes.....
pi_133901283
35? Jemig.. Ik vond 22 al veel, inmiddels zijn het er 24/25(?). Het was echt direct vanaf dag 1 na de herfstvakantie, dus sinterklaasdrukte staat er los van. Hij heeft sowieso moeite met de chaos 's ochtends, daarom was ik zo blij dat hij op zijn stoeltje ging zitten en de chaos langs zich heen liet gaan. Nu wil hij niet meer op zijn stoeltje en heeft daardoor extra veel last van die drukte.
Juf vindt het super goed gaan, hij doet alles netjes mee vanaf het begin al, dat is niet veranderd. Hij krijgt ook langzaam voorkeuren voor met wie hij speelt, dat gaat echt heel goed. Het is enkel het wegbrengen, hij wil niet meer dat ik weg ga.
Laatst kwam ik een ochtend helpen op school, toen was hij ook niet los te krijgen van me. Gelukkig hielp ik bij zijn groepje. (Wat een ervaring was dat zeg, dat helpen. Het verschil in kleuters is echt enórm.. De ene wist nog niet wat blauw was, terwijl de ander als een speer het werkje in elkaar zette.. En de verhalen die ze vertellen: "ik had een brief van Sinterklaas, daar stond in dat de kindjes mij niet mogen pesten en als ze dat wel doen dat de pieten dan gaan terugpesten".. |:( )
pi_133901400
Hier na de herfstvakantie even een dipje gehad van een paar weken. Dat we met wegbrengen het echt kort moesten houden, omdat je dat lipje dan al zag gaan trillen. Terwijl ze het echt wel naar haar zin heeft op school, maar echt even lastig. Inmiddels gaat het weer beter met wegbrengen.

Ze heeft het naar haar zin op school, vanmiddag gaat ze voor het eerst ergens spelen O+.
Ze wil heel graag, maar vindt het ook wel erg spannend. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, het is het broertje van een meisje bij de oudste uit de klas. We zullen zien.

Ik merk wel dat het sinterklaastijd is zeg, want ze zijn (eigenlijk allebei, ook mn groep 3-er) niet te genieten. Ontzettend druk, stuiterdestuiter, maar eigenlijk gewoon hardstikke moe zijn.
Ik ben blij als we straks in het nieuwe jaar zitten, weer gewoon "gewoon"...

Karin, is Lars bang om dingen verkeerd te doen? Ik heb uit de bieb een boekje: Van fouten kun je leren - Celeste Snoek.

http://www.bol.com/nl/p/van-fouten-kun-je-leren/1001004002039828/

Het is uit de "kijk en beleef" serie: http://www.kwintessens.nl/kijk-en-beleef/ , ze hebben er bij ons in de bieb een heleboel van, verschillende onderwerpen en er zit best veel nuttigs tussen.
Over vriendjes maken, jaloers zijn, regels en afspraken, verantwoordelijkheid. Leuke boekjes om bepaalde onderwerpen aan te snijden. Er staan aan het eind van elke bladzijde ook vragen die je met je kind kan bespreken.
pi_133901689
Oké, fijne tip nijna!
  Moderator woensdag 4 december 2013 @ 10:37:12 #271
5428 crew  miss_sly
pi_133901829
Ik herken het niet van S, die gaat nog met net zoveel plezier en gemak naar school. Nou moet ik zeggen dat het allemaal heel soepeltjes verlopen is bij haar. Alleen toen ik vorige week daar de ochtend was om te helpen tijdens het Sint Circuit, vond ze het lastig. Alle kindjes van de school waren in groepjes verdeeld (van alle groepen 2 kindjes, dus 16 kindjes per groep) en die gingen dan allemaal activiteiten doen zoals schoentje vouwen, kleurplaat kleuren, pietengym, pietendans, pepernoten bakken, etc. Ik zat bij het schoentje vouwen, en daar zou ze dus wel komen, maar ze zou niet de hele tijd bij me zijn, zoals ze stiekem had gehoopt (ook al had ik gezegd dat dat waarschijnlijk niet zo zou zijn). Toen was ze wel even verdrietig en moest juf haar meenemen naar de eerste andere activiteit. Later was ze eenmaal gewend en ging het goed, kwam ze alleen soms even vlug mijn lokaal binnen om een knuffel te halen O+

Ik zie het wel bij een klasgenootje van S, die tegelijk met haar begonnen is en nu ook moeite heeft met het afscheid van zijn moeder. Vanmorgen zat hij bij juf op schoot te snikken en stond S over zijn rug te aaien O+

Goede tip van die boekjes, Nijna, daar ga ik eens naar kijken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133925942
Spelen was hier een groot succes, ze wilde niet mee naar huis, ik geloof dat ze hier echt echt echt heel erg aan toe was (en ik liep er zelf maar tegenaan te hikken... :@ en eigenlijk was het ook wel heel erg lekker ik even alleen de oudste om me heen had, 2 vliegen in 1 klap. Er komt dus nog wel een vervolg!
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:29:01 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_134226758
Aviva is afgelopen woensdag en vandaag wezen wennen op school.
Het was erg spannend, maar ze vond het ook leuk.
Volgende week nog een paar keer wennen, twee weken vakantie en dan gaat mijn kleine meisje al naar school. O+

Ik was even aan het kijken naar een mooie sticker voor op haar lunchbox, maar ik kwam niet verder dan goedgemerkt.nl waarbij je meteen een hele stapel labeltjes af moet nemen.
Heeft iemand anders een idee waar ik maar een paar stickers kan kopen die ook in de vaatwasser kunnen? Het is voor mij geen must dat haar naam erop staat.
Ze heeft alleen nu een saaie groene gekozen, en ik wil het iets opleuken met een (paar) sticker(s).
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_134231956
Aviva ook al naar school! Gaat snel zeg. Ik heb een velletje van labelfriends en die blijven erg goed zitten in de vaatwasser vind ik.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134241829
Davinia, wat gaat dat hard! Misschien hebben ze in de speelgoedwinkel wel stickers, er bestaan wel stickers die ook in de vaatwasser moeten kunnen alleen heb ik geen idee hoe ze heten, ik heb een theepot met Nijntjestickers, die zitten er al meer dan 10 jaar op, inclusief vaatwasser-uitstapjes.
Ik ga even kijken of ik kan vinden of die dingen nog bestaan of waar ze van zijn geweest, morgen kijk ik even boven misschien heb ik nog wat liggen, maar dat durf ik niet te beloven...

[ Bericht 14% gewijzigd door Nijna op 13-12-2013 21:36:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')