Ik heb het aanstaan in PhpStorm ja.quote:Op donderdag 19 september 2013 07:09 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Dat is de syntax van Emmet, daar kun je nog veel meer leuks mee doen.
Bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
wordt na een druk op Tab
[ code verwijderd ]
Emmet is ook toe te voegen aan veel code editors. Erg handig om snel je code te kunnen typen.
Toch bedankt voor je reactie, heb het uiteindelijk zelf opgelost maar je tips zijn handig.quote:Op donderdag 19 september 2013 20:07 schreef Alfje het volgende:
[..]
Allereerst je kunt je code tussen code tags zetten dat leest wat fijner. Verder ben je op de goede weg. Weet je hoe je wiskundig rente op rente berekent? Verder nog een stijl tip die je code overzichtelijker maakt: maak een aparte functie bereken (startbedrag, rente, jaren) { .. } die de berekening zelf doet. Dan wordt je code ongeveer:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 | function berekening() { var bedrag= parseFloat(document.mijnForm.bedrag.value.replace(",",".")); var rente= parseFloat(document.mijnForm.rente.value.replace(",",".")) / 100; var jaar= parseFloat(document.mijnForm.jaar.value); var resultaat= bedrag*Math.pow((rente+1),jaar); alert('Het bedrag is: ¤'+resultaat.toFixed(2)); } |
http://jsfiddle.net/yTPJC/2/quote:Op zondag 22 september 2013 02:09 schreef xaban06 het volgende:
http://jsfiddle.net/yTPJC/
Witte vlak tussen de top en de wrapper wil ik niet, ik weet dat het wordt veroorzaakt door:
margin-top: 10px;
van #top_banner.
Maar ik wil niet dat #wrapper ook naar beneden wordt geschoven. Hoe fix ik dat?
Of moet ik de margin-top verwijderen van #top_banner en een padding-top geven aan #wrapper?
1 2 | a { color: #333; } nav a { color: #111; } |
Heb je met firebug (oid) gekeken of het ook van dat stuk css af komt? Niet dat er een ander deel css dit weer overruled.quote:Op zondag 22 september 2013 12:46 schreef Neraice het volgende:
Ben ik nou achterlijk?
[ code verwijderd ]
Waarom wordt de kleur hier #333 wanneer mijn anchor tag in een nav-element staat?
De nav a wordt overruled door de a. Het werkt overigens wel als ik <nav> vervang door een <div class="nav">, dus het heeft echt iets met het <nav> element te maken.quote:Op zondag 22 september 2013 12:49 schreef Maringo het volgende:
[..]
Heb je met firebug (oid) gekeken of het ook van dat stuk css af komt? Niet dat er een ander deel css dit weer overruled.
En de HTML code erbij zou ook fijn zijn.
1 2 3 4 5 6 | <nav> <ul> <li><a href="">One</a></li> <li><a href="">Two</a></li> </ul> </nav> |
Als ik dit in een JSfiddle gooi (http://jsfiddle.net/tS6qN/) doet ie het goed. Probleem ligt ergens anders.quote:Op zondag 22 september 2013 12:51 schreef Neraice het volgende:
[..]
De nav a wordt overruled door de a. Het werkt overigens wel als ik <nav> vervang door een <div class="nav">, dus het heeft echt iets met het <nav> element te maken.
Hier even de versimpelde HTML erbij:
[ code verwijderd ]
Klopt. Ik vermoed dat nav niet goed herkend wordt om de een of andere reden, aangezien het met .nav wel gewoon werkt. Vreemd.quote:Op zondag 22 september 2013 12:53 schreef Maringo het volgende:
[..]
Als ik dit in een JSfiddle gooi (http://jsfiddle.net/tS6qN/) doet ie het goed. Probleem ligt ergens anders.
Zonder de rest van de code zou ik het ook niet weten. Je hebt wel Firebug gechecked voor de css hiërarchie?quote:Op zondag 22 september 2013 12:57 schreef Neraice het volgende:
[..]
Klopt. Ik vermoed dat nav niet goed herkend wordt om de een of andere reden, aangezien het met .nav wel gewoon werkt. Vreemd.
Nee, gewoon Chrome. Heb 't gecheckt met Chrome Dev Tools. Vind het zo vreemd dat <div class="nav"> wel werkt maar <nav> niet.quote:
Probeer: nav ul li a als selectorquote:Op zondag 22 september 2013 12:46 schreef Neraice het volgende:
Ben ik nou achterlijk?
[ code verwijderd ]
Waarom wordt de kleur hier #333 wanneer mijn anchor tag in een nav-element staat?
Border op de tr maakt gewoon rondom borders. Dus ook de rechter en linkerkant.quote:
Dan is het netter om border-top en border-bottom in te stellen in plaats van eerst de hele tr een border te geven en daarna ze links en rechts weer te verwijderen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oh je kan border-left en -right op none zetten, cool
Leuk bedacht, maar is op de gemiddelde kantoorcomputer van de gemiddelde potentiële klant niet normaal te bekijken.quote:
Paralax en infinite scrolling zijn toch echt wel de nieuwe plagen van het internet inderdaad.quote:Op vrijdag 27 september 2013 05:43 schreef PimD het volgende:
Sowieso word ik een beetje moe van al die sites die allerlei shit laten gebeuren tijdens het scrollen. Ik krijg een beetje Flash-flashbacks, toen ook alles geanimeerd moest worden puur omdat het kon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |