De site gaat binnenkort online, dan kun je de hele JS zien.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Gooi je code eens op jsfiddle, volgens mij maak je alles veel te moeilijk
Klopt. Ik ging ervan uit dat iedereen hier de plugin wel kende. Zo niet: zeker het proberen waard. Echt super veel mogelijkheden en erg makkelijk in te stellen als je de documentatie goed doorneemt.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:46 schreef Darkomen het volgende:
Komt vast van http://datatables.net/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:21 schreef karton2 het volgende:
Ik ben bezig met het maken van een website die is opgebouwd uit 3 kolommen naast elkaar (incl. header, footer, etc).
Het is de bedoeling dat de de hoogte van de website (en de kolommen) altijd 100% is, ongeacht hoeveel tekst / plaatjes de website bevat.
De container heeft wel een 100% hoogte en schikt zich naar de hoogte van het venster.
De 3 kolommen zitten in die container maar veranderen alleen van hoogte als er een regel tekst bijkomt of als ik een height opgeef.
De code is alsvolgt:Gooi het eens in jsfiddle.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
http://jsfiddle.net/H5Uyd/quote:
Die ben ik ook tegen gekomen maar ik heb begrepen dat dit niet dé manier zou zijn, achterhaald en zulks.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die fixed doet inderdaad wat ik zoek.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:16 schreef KomtTijd... het volgende:
position:fixed is wat je zoekt.
evt. in combinatie met een stukje JS, zodat ze pas fixed worden als de header weggescrold is.
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat de 2 buitenste kolommen blijven staan terwijl je door de middelste kolom kan scrollen?quote:Op woensdag 18 september 2013 14:15 schreef Catch22- het volgende:
doet dit alsjeblieft niet... fixed height is nooit een goed idee. Gewoon lekker floaten
quote:Op woensdag 18 september 2013 14:18 schreef karton2 het volgende:
[..]
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat de 2 buitenste kolommen blijven staan terwijl je door de middelste kolom kan scrollen?
Dat kan met overflow, maar dan krijg ik twee scrollbalken.
Zie:Ja dat zal, maar het is geen papier he. Op het web hebben dingen variabele hoogtes. Je moet dit gewoon niet zo doen en willen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
quote:Op woensdag 18 september 2013 15:00 schreef KomtTijd... het volgende:
...ik heb echt geen idee meer wat je nu allemaal aan het doen bent en wat er precies niet wil lukken.
Ik heb een .rar geüpload voor degenen die zelf willen kijken: http://www.filedropper.com/voorbeeldquote:Op woensdag 18 september 2013 15:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja dat zal, maar het is geen papier he. Op het web hebben dingen variabele hoogtes. Je moet dit gewoon niet zo doen en willen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | #rechts { background-color: #000000; height: 500px; left: 50%; /* centreren */ margin-left: 285px; /* helft van de wrapper - de breedte van het element: 970/2 - 200 */ position: fixed; right: 0; top: 0; width: 200px; } |
Wat hij zegt, hier is een jsfiddle met nog wat tweaks:quote:Op woensdag 18 september 2013 17:22 schreef PimD het volgende:
Met
[ code verwijderd ]
Is je #rechts sidebar zichtbaar en aan de rechterkant van het scherm gepositioneerd. Maar met alle respect, het is toch geen 1998 meer? Wat ga je doen als die sidebars hoger zijn dan de viewport bijvoorbeeld?
Dat is de syntax van Emmet, daar kun je nog veel meer leuks mee doen.quote:Op woensdag 18 september 2013 21:43 schreef Crutch het volgende:
Paar handige jsfiddle tips:
Typ: lorem20 druk op tab en je krijgt twintig woorden lorem ipsum...
Nog meer voorbeelden als je op tab drukt:
In de html-editor:
div.bladiebla wordt: <div class="bladiebla"></div>
div#hoi wordt: <div id="hoi"></div>
a wordt: <a href=""></a>
In de CSS-editor:
bg#333 wordt: background: #eee;
pr3 wordt: padding-right: 3px;
1 | ul>li.link$*6>a[href="#"] |
1 2 3 4 5 6 7 8 | <ul> <li class="link1"><a href="#"></a></li> <li class="link2"><a href="#"></a></li> <li class="link3"><a href="#"></a></li> <li class="link4"><a href="#"></a></li> <li class="link5"><a href="#"></a></li> <li class="link6"><a href="#"></a></li> </ul> |
[ Bericht 4% gewijzigd door Lucaas op 19-09-2013 20:07:42 ]
Allereerst je kunt je code tussen code tags zetten dat leest wat fijner. Verder ben je op de goede weg. Weet je hoe je wiskundig rente op rente berekent? Verder nog een stijl tip die je code overzichtelijker maakt: maak een aparte functie bereken (startbedrag, rente, jaren) { .. } die de berekening zelf doet. Dan wordt je code ongeveer:quote:Op donderdag 19 september 2013 19:33 schreef Lucaas het volgende:
Beste FOK!ers,
Dit jaar informatica in mijn pakket gekozen op school, erg interessant.
Nu heb ik een opgave waarbij ik doormiddel van JavaScript (verwerkt HTML) een site moet maken met een manier om rente op rente te berekenen voor een bepaald bedrag.
Stel:
Ik heb een rekening met 150.000 euro, daar krijg ik 3% rente op en ik wil weten hoeveel ik heb over 6 jaar.
Dan voer ik dus het bedrag in, de rente, en het aantal jaar en moet dan het bedrag krijgen wat er na die 6 jaar opstaat.
Echter kom ik niet verder dan 1 jaar. Iemand die mij kan helpen?
Hier is mijn script tot nu toe (CSS script even terzijde, die is voor mijn vraag niet belangrijk):
...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | function bereken (startbedrag, rente, jaren) { var resultaat = ...; return resultaat; } function berekening() { var startbedrag = parseFloat(document.mijnForm.bedrag.value); var rente = parseFloat(document.mijnForm.rente.value); var jaren = parseInt(document.mijnForm.jaar.value); var resultaat = bereken (startbedrag, rente, jaren); alert ('Het bedrag is ¤ '+resultaat) } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |