Mooi lijstje!quote:Op woensdag 11 september 2013 08:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb ook behoorlijke oppervlaktes geverfd.![]()
Meest gehate onderdeel: het plafond.
Maar het ziet er wel mooi uit nu.
Planning:
O: havermout, boekweitgrutten, lijnzaad, appel, melk -> en dat dan warm.
B: kast inruimen
S: krachttraining (nieuw schema, morgen dus nog meer spierpijn!)
L: omelet met een paar eitjes en nog wat dingen die ik kan vinden
T: kwark
D: chili (verschillende bonen, zoete aardappel, paprika, tomaat, kruiden)
Netjes! Oh wacht, ik had de croissant niet gezien. Maar L, T en D lijken me prima!quote:Op woensdag 11 september 2013 09:00 schreef Perruche het volgende:
Morning all!!
Plannerdeplan:
O: chai latte met sojamelk, croissant, mango
T: koekje
L: salade met linzen of quiche en soep
T: kwarkding
D: restjes: courgettesoep en rijst met vis (gisteren toch iets Anders gehad).
Nou ben ik benieuwd wat iets Anders isquote:Op woensdag 11 september 2013 09:00 schreef Perruche het volgende:
Morning all!!
Plannerdeplan:
O: chai latte met sojamelk, croissant, mango
T: koekje
L: salade met linzen of quiche en soep
T: kwarkding
D: restjes: courgettesoep en rijst met vis (gisteren toch iets Anders gehad).
Die ik nog in mijn kast heb liggen, die?quote:Op woensdag 11 september 2013 09:07 schreef Perruche het volgende:
Henk geen crap eten is verdomd moeilijk. Hoe harder ik probeer hoe harder ik faal. Wat we'll helpt is dat mijn favo koekies niet Meer verkrijgbaar zijn
geen dinousaurus koekjes meer?quote:Op woensdag 11 september 2013 09:07 schreef Perruche het volgende:
Henk geen crap eten is verdomd moeilijk. Hoe harder ik probeer hoe harder ik faal. Wat we'll helpt is dat mijn favo koekies niet Meer verkrijgbaar zijn
Ik snap het nietquote:Op woensdag 11 september 2013 09:24 schreef loveli het volgende:
Op wilskracht red ik het niet (pinpas doorknippen/dwangbuis zijn de enige opties), maar als ik clean eet is het totaal geen probleem.
*met Henk meedoet*
3 weken afkicken, daarna is het makkelijk. Tot die tijd zijn er van die dagen dat ik in de koelkast /keukenkast kijk, niks vind en 5 minuten later weer. En niet met trek shoppen, want carbrush. Gezinshereniging van de bastognes/m&m's/andere crap: neem er 1, de rest is niet tegen te houden.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik snap het nietOp wilskracht niet, maar als je clean eet, npnp. Hoe krijg je het dan voor elkaar?
Ah, zoooo.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:45 schreef loveli het volgende:
[..]
3 weken afkicken, daarna is het makkelijk. Tot die tijd zijn er van die dagen dat ik in de koelkast /keukenkast kijk, niks vind en 5 minuten later weer. En niet met trek shoppen, want carbrush. Gezinshereniging van de bastognes/m&m's/andere crap: neem er 1, de rest is niet tegen te houden.
Gelukkig zijn m'n kerstpakketten inmiddels op
quote:Op woensdag 11 september 2013 09:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ah, zoooo.
Ik ben eigenlijk ook ver afgekickt van troep eten (eigenlijk bedoel ik snoepen daarmee, als avondeten doen we nog wel eens pizza enzo, da's ook niet per se gezond). Doordeweeks snoep ik sowieso niet meer, alleen in het weekend wil ik nog wel eens wat chips enzo eten.
En toch is mijn nieuwe spijkerbroek steeds strakker aan het zitten![]()
En dat zonder darmproblemen!quote:Op woensdag 11 september 2013 09:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
En toch is mijn nieuwe spijkerbroek steeds strakker aan het zitten![]()
Bam! Ik bedoel maar!quote:
quote:
SPOILER: korte update voor wie het interessant vindtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevallig zijn we dat nu aan het behandelen in een van de courses die ik geef. Hoe je iemand z'n behavior verandert. Dan moet je de behavioral intention veranderen. Die bestaat uit 3 componenten: Attitude towards behavior (sta je er negatief/positief tegenover), subjective norm (wat vinden anderen ervan en trek je je daar iets van aan), perceived behavioral control (is er iets dat je ervan weerhoudt, hier komen vaak smoesjes om de hoek kijken, "ik heb gewoon geen tijd!", of "ik ben er gewoon geen type persoon voor").quote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef the85mc het volgende:
Morgen! Geen crap eten, dat is nog steeds moeilijk. Eigenlijk lukt t alleen als ik geen crap in huis heb![]()
En thnx aurum, zal daar es ff kijken!
Gister kwam een vriend van me langs. Eerder leken we qua fysiek nogal op elkaar, alleen was ik net iets zwaarder, tot ik echt ging sporten. Die kerel weegt nu 110 kg![]()
Hij woont naast, echt letterlijk naast een tennisbaan, fitness, hardloopclub, echt alles. En toch gaat ie nooit sporten. Kan em ook niet overtuigen. Altijd wel een andere smoes klaar helaas. Soms snap ik echt niet dat mensen hun lichaam verwaarlozen. Nu weet ik van mezelf dat ik sons te fanatiek ben, maar dat is wel t andere uiterste.
Ik heb me nooit zo in die psychologie verdiept.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Toevallig zijn we dat nu aan het behandelen in een van de courses die ik geef. Hoe je iemand z'n behavior verandert. Dan moet je de behavioral intention veranderen. Die bestaat uit 3 componenten: Attitude towards behavior (sta je er negatief/positief tegenover), subjective norm (wat vinden anderen ervan en trek je je daar iets van aan), perceived behavioral control (is er iets dat je ervan weerhoudt, hier komen vaak smoesjes om de hoek kijken, "ik heb gewoon geen tijd!", of "ik ben er gewoon geen type persoon voor").
Volgens mij heeft hij vooral last van dat laatste![]()
![]()
En nee, dit is waarschijnlijk totaal niet interessant voor de meeste mensen, en waarschijnlijk bizar onduidelijk omdat ik de theorie veel te kort aanstip, maar ik vond het grappig omdat het zo herkenbaar te linken is aan die theorie.
Dus.![]()
hij is er in het rood. Wel duur, trouwens. Ik denk dat ik hem voor m'n verjaardag vraag!quote:Op woensdag 11 september 2013 10:31 schreef Perruche het volgende:
Jaaaa die wil ik ook!! Maar we'll in het roze ofzo
Poeh, dan moet ik een stuk uitgebreider op die theorie ingaan. Denk dat je het overigens vooral moet gebruiken (in dit geval) om je eigen gedrag nog wat beter in kaart te brengen/er bewuster van te worden.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:07 schreef loveli het volgende:
Wel interessant, want in periodes van drukte/stress verval je (ik) in 'basisgedrag'. Als dat basisgedrag/gewoonte in orde is, dan win.
Hoe krijg ik orde/regelmaat in mijn behavioral intention?
sommige mensen hebben andere interesses en vinden sporten gewoon echt niet leuk. Dan kan jij 'm proberen te overtuigen tot je een ons weegt, maar je kan beter accepteren dat hij anders is dan jou. /yodaquote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef the85mc het volgende:
! Geen crap eten, dat is nog steeds moeilijk. Eigenlijk lukt t alleen als ik geen crap in huis heb
En thnx aurum, zal daar es ff kijken!
Gister kwam een vriend van me langs. Eerder leken we qua fysiek nogal op elkaar, alleen was ik net iets zwaarder, tot ik echt ging sporten. Die kerel weegt nu 110 kg
Hij woont naast, echt letterlijk naast een tennisbaan, fitness, hardloopclub, echt alles. En toch gaat ie nooit sporten. Kan em ook niet overtuigen. Altijd wel een andere smoes klaar helaas. Soms snap ik echt niet dat mensen hun lichaam verwaarlozen. Nu weet ik van mezelf dat ik sons te fanatiek ben, maar dat is wel t andere uiterste.
Die jou is op z'n Yoda's?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:15 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
sommige mensen hebben andere interesses en vinden sporten gewoon echt niet leuk. Dan kan jij 'm proberen te overtuigen tot je een ons weegt, maar je kan beter accepteren dat hij anders is dan jou. /yoda
Nee dat klopt. Maar ik ga dat nooit snappen, waarschijnlijk dat hij mij niet snapt dat ik veel sport. Hij heeft een tijd fanatiek gefietst, maar ook daar is ie mee op gehouden.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:15 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
sommige mensen hebben andere interesses en vinden sporten gewoon echt niet leuk. Dan kan jij 'm proberen te overtuigen tot je een ons weegt, maar je kan beter accepteren dat hij anders is dan jou. /yoda
Je manager en ik verheugen ons op je target van 2014quote:Op woensdag 11 september 2013 11:20 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Eindelijk de puinzooi in mijn mailbox een beetje bijgewerkt
Als ik alle offertes binnenhark dan is er een kleine kans (maar toch een kans!) dat ik mijn snoepreisje binnenhaal /sell ALL the things
je weet bij wie ik ga klagen hequote:Op woensdag 11 september 2013 11:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Je manager en ik verheugen ons op je target van 2014
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |