Eiswissels vormen zelfs al een flankbeveiliging: als wissel 1A rechtsleidend ligt, móet gekoppeld wissel 1B ook rechtsleidend liggen. Wordt veel toegepast bij windspoortjes en is al zo oud als de weg naar Rome.quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'
De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Als ik p2000 en twitter mag geloven in het stationsgebouw.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Ik ook, maar dan zou je denken dat het toch wel eerder ondekt zou moeten zijn (minstens 6 sprinters gingen er al voor)quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:48 schreef b2py het volgende:
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen
Het gaat hier om flankzonebewaking, een bepaald type flankbeveiliging. Flankzonebewaking bestaat nog niet zo lang maar het had in principe al vijftig jaar kunnen bestaan omdat het vrij eenvoudig in een relaisbeveiliging aan te leggen is. Ik heb daar gister op een ander forum het volgende over geschreven:quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'
De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Politie staat reizigers te woordquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Als je op veel plaatsen onderweg kort gaat keren dan is het vrij lastig om de treinen schoon te houden. Dan zou je dat deels rijdend moeten doen om dat op te vangenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
Uiteraard. Daar zijn corridors voor.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Nou, ik sta op filmquote:Op vrijdag 13 september 2013 09:18 schreef winterapfel het volgende:
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk
[..]
Politie staat reizigers te woord
Bron: Treinreiziger.nlquote:NS lonkt naar rechtstreekse Intercity Maastricht - Nijmegen
vrijdag 13 september 2013
NS heeft de provincie Limburg aangeboden om onderzoek te doen naar de marktkansen van een nieuwe, directe Intercity Maastricht - Venlo - Nijmegen. Voorwaarde is wel dat de Maaslijn (Roermond–Nijmegen) wordt geëlektrificeerd en verdubbeld. Dat meldt OV-Magazine.
Nu moeten reizigers van Maastricht naar Nijmegen in Roermond overstappen op de stoptrein van Veolia naar Nijmegen (een reis van 1.54 uur) of overstappen in Sittard én ’s-Hertogenbosch (een reis van 2.07 uur) als ze met NS willen reizen. Een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen, die onderweg alleen stopt op de knoopstations Roermond en Venlo, is over de afstand van ongeveer 140 kilometer bijna een half uur sneller.
OV-Magazine meldt verder dat de provincie Limburg nu onderzoekt of Roermond–Nijmegen (deels) geëlektrificeerd en (deels) verdubbeld kan worden. Dat lost het probleem van overvolle treinen op en maakt de verbinding een stuk sneller. Het project kost 400 tot 500 miljoen euro.
Het aanbod van NS om onderzoek te doen naar een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen is pikant omdat Veolia nu Roermond–Nijmegen exploiteert en die regionale spoorlijn niet tot het hoofdrailnet behoort. NS maakte recent bezwaar tegen de plannen voor de Lage Landen Lijn (Den Haag - Brussel) Lage Landen Lijn van Arriva. Daar vreest NS dat de nieuwe treindienst reizigers van het hoofdrailnet zal wegsnoepen.
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
had je anders verwacht dan?
Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
klopt allemaal. De initiële sneltrein zal een 20 minuten ofzo sneller zijn geweest dan wat de doorgaande stopper er nu over doet. Lekker snel ging het in ieder geval wel, want met die sneltrein kon die verbinding qua tijd concurreren met de route over Utrechtquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.
Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistischquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minutenquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |