abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:06:58 #226
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131117091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'

De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Eiswissels vormen zelfs al een flankbeveiliging: als wissel 1A rechtsleidend ligt, móet gekoppeld wissel 1B ook rechtsleidend liggen. Wordt veel toegepast bij windspoortjes en is al zo oud als de weg naar Rome.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131118426
Ah, een stoffelijk overschot gevonden in stationsgebouw Rijswijk, treinverkeer plat tussen Delft en Den Haag HS voor paar uur op last van politie.

Trein die bij Delft Zuid was moest terug naar Schiedam

Is het een keer geen aanrijding....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_131118467
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
pi_131118490
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Als ik p2000 en twitter mag geloven in het stationsgebouw.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_131118528
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen :)
pi_131118580
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:48 schreef b2py het volgende:
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen :)
Ik ook, maar dan zou je denken dat het toch wel eerder ondekt zou moeten zijn (minstens 6 sprinters gingen er al voor)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 13 september 2013 @ 08:01:47 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131118632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'

De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Het gaat hier om flankzonebewaking, een bepaald type flankbeveiliging. Flankzonebewaking bestaat nog niet zo lang maar het had in principe al vijftig jaar kunnen bestaan omdat het vrij eenvoudig in een relaisbeveiliging aan te leggen is. Ik heb daar gister op een ander forum het volgende over geschreven:

Normaliter valt een sein pas af op het moment dat er een spoorbezetting optreed in een sectie in de rijweg achter dat sein. Hier is flankzonebewaking toegepast. Dat houdt in dat er gecontroleerd wordt of er niet op het andere toeleidende spoor een trein voorbij rood rijdt. Want dan valt het sein al af wanneer de STS-ende trein het rode sein passeert in plaats van pas op het moment dat de STS-ende trein de wisselsectie in rijdt. Hierdoor valt een sein tot circa 15 seconden eerder af. (In het geval van Hattemerbroek nog veel eerder zelfs)

Deze techniek wordt pas sinds een paar jaar toegepast bij nieuwe situaties. Het betreft dan situaties waar de toeleidende snelheden boven de 80 km/h liggen. Andere veiligheidsmaatregelen die in dit soort situaties verplicht zijn zijn ATB-vv op de seinen en een afstand tussen de seinen en de vrijbalk van het wissel waarop ingevoegd wordt van 200 meter.
pi_131118693
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
:')
pi_131119737
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk


quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Politie staat reizigers te woord
  PR/Manusje van alles vrijdag 13 september 2013 @ 09:40:46 #235
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131120130
ohnoes een lijk.... dode kinderen met schuim op de bakkes op het journaal tijdens het eten is geen probleem. Maar een lijk op een bankje op het station is te zwaar voor de zieltjes. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_131120258
ben er zojuist met de eerste trein die weer reed langsheen gegaan, maar heb niet op zitten Letten of er wat te zien was.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 10:07:23 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131120792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
:')
Als je op veel plaatsen onderweg kort gaat keren dan is het vrij lastig om de treinen schoon te houden. Dan zou je dat deels rijdend moeten doen om dat op te vangen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:10:18 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131120855
De watervulvoorziening in Leeuwarden is er niet meer, of is afgesloten. Toiletten zonder water werden vaak tijdens de kering in Leeuwarden gevuld, maar dat gebeurd nu dus niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 10:18:43 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131121049
dat is echt zonde. Zal wel met de nieuwe veiligheidsregels van doen hebben, maar zulke dingen kwamen de treinreiziger wel ten goede, want nu komt het regelmatig voor dat in de toiletten geen water meer aanwezig is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131122051
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Uiteraard. Daar zijn corridors voor.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131122648
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:18 schreef winterapfel het volgende:
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk

[..]

Politie staat reizigers te woord
Nou, ik sta op film :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:59:06 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131125026
quote:
NS lonkt naar rechtstreekse Intercity Maastricht - Nijmegen
vrijdag 13 september 2013

NS heeft de provincie Limburg aangeboden om onderzoek te doen naar de marktkansen van een nieuwe, directe Intercity Maastricht - Venlo - Nijmegen. Voorwaarde is wel dat de Maaslijn (Roermond–Nijmegen) wordt geëlektrificeerd en verdubbeld. Dat meldt OV-Magazine.

Nu moeten reizigers van Maastricht naar Nijmegen in Roermond overstappen op de stoptrein van Veolia naar Nijmegen (een reis van 1.54 uur) of overstappen in Sittard én ’s-Hertogenbosch (een reis van 2.07 uur) als ze met NS willen reizen. Een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen, die onderweg alleen stopt op de knoopstations Roermond en Venlo, is over de afstand van ongeveer 140 kilometer bijna een half uur sneller.

OV-Magazine meldt verder dat de provincie Limburg nu onderzoekt of Roermond–Nijmegen (deels) geëlektrificeerd en (deels) verdubbeld kan worden. Dat lost het probleem van overvolle treinen op en maakt de verbinding een stuk sneller. Het project kost 400 tot 500 miljoen euro.

Het aanbod van NS om onderzoek te doen naar een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen is pikant omdat Veolia nu Roermond–Nijmegen exploiteert en die regionale spoorlijn niet tot het hoofdrailnet behoort. NS maakte recent bezwaar tegen de plannen voor de Lage Landen Lijn (Den Haag - Brussel) Lage Landen Lijn van Arriva. Daar vreest NS dat de nieuwe treindienst reizigers van het hoofdrailnet zal wegsnoepen.
Bron: Treinreiziger.nl

Wat een hypocriet stel rukkers is het toch ook :{
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 13:05:02 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131125167
had je anders verwacht dan?

Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131127326
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
had je anders verwacht dan?

Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten _O-
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.

Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:13:13 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:17:48 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131127480
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
pi_131127608
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:21:51 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131127623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.

Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.
klopt allemaal. De initiële sneltrein zal een 20 minuten ofzo sneller zijn geweest dan wat de doorgaande stopper er nu over doet. Lekker snel ging het in ieder geval wel, want met die sneltrein kon die verbinding qua tijd concurreren met de route over Utrecht
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:21:57 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131127628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:30:52 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131127910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131127952
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:33:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')