Stuur ze een rekening van 1600 euro per foto voor het gebruik van jouw fotosquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:36 schreef Nora.. het volgende:
Er zijn door mij gemaakte foto's gebruikt in een televisieprogramma (RTL4) en in een krant (Trouw). Op tv waren meerdere foto's secondenlang in beeld, in de krant stond slechts een klein plaatje. Ik neem aan dat dit niet zomaar mag. Er stond in elk geval geen naamsvermelding bij, vind ik niet zo netjes.
Is er iets wat ik kan doen?
1600 euro per gebruikte fotoquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:38 schreef Nora.. het volgende:
Dat doe ik met liefde, maar ik ben dan wel benieuwd naar een realistisch bedrag?
10.000 incl. rechtszaak.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:38 schreef Nora.. het volgende:
Dat doe ik met liefde, maar ik ben dan wel benieuwd naar een realistisch bedrag?
Ik zou even de oplage van de Trouw opzoeken. Aangezien je foto duizenden malen afgedrukt is zonder toestemming of enige vorm van inlichting is het basicly diefstal. Daar kan je volgens mij wel een redelijk dikke vergoeding voor krijgen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:36 schreef Nora.. het volgende:
Er zijn door mij gemaakte foto's gebruikt in een televisieprogramma (RTL4) en in een krant (Trouw). Op tv waren meerdere foto's secondenlang in beeld, in de krant stond slechts een klein plaatje. Ik neem aan dat dit niet zomaar mag. Er stond in elk geval geen naamsvermelding bij, vind ik niet zo netjes.
Is er iets wat ik kan doen?
Hoog inzetten, je kan altijd nog onderhandelen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Stuur ze een rekening van 1600 euro per foto voor het gebruik van jouw fotos
ze zullen sowieso gaan piepen, en dan nog een keer gaan piepen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoog inzetten, je kan altijd nog onderhandelen.
Dan nog heb je recht op betalingquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef Lienekien het volgende:
En als Trouw nou rectificeert en alsnog de naam van de maker vermeldt?
Pff we willen cash zien natuurlijk!quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef Lienekien het volgende:
Zullen ze nog steeds moeten dokken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef Lienekien het volgende:
Ligt eraan in hoeverre de foto een 'citaat' was.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef Lienekien het volgende:
Gedrukt is één, publiceren is twee en daar komen ze niet zomaar weg zonder dat TS een paar doezoes gaat pakken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef Lienekien het volgende:
Ja, maar natuurlijk geen 1600 euro zoals jij steeds zegt. Hier heb je wat indicatie'squote:Op dinsdag 10 september 2013 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan nog heb je recht op betaling
Wat houdt dat precies in?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ligt eraan in hoeverre de foto een 'citaat' was.
How to get rechtszaak.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Rekening sturen
Herinnering sturen
Aanmaning sturen
Beslag laten leggen
Geen discussie aangaan
Poep, jij mag zelf je tarieven bepalenquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:44 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ja, maar natuurlijk geen 1600 euro zoals jij steeds zegt. Hier heb je wat indicatie's
http://www.fotografenfede(...)/TarievenSFA2012.pdf
Nee, dat maakt niet uitquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:46 schreef Nora.. het volgende:
@ Sandyman: dank! Handig.
Bij Trouw zou ik inderdaad een rectificatie verwachten, maar bij RTL gaat dat denk ik niet op. Bovendien waren daar meerdere foto's schermvullend in beeld, dus dat gaat wat verder.
Maakt het overigens uit hoe zij aan de foto's zijn gekomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |