abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 19:32:33 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131419082
Spreek maar eens een willekeurig persoon aan of ze Editors en Arcade Fire kennen. Editors is echt veel bekender bij het grote publiek. En volgens mij is zelfs die show nog niet uitverkocht, tenminste dat was het laatst nog niet.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_131419096
Ja, in Europa zijn Editors wel groter dan Arcade Fire ja.. Maar Editors komen ook drie keer per jaar langs, dus de vergelijking gaat sowieso niet helemaal op. Maar sowieso ben ik er 100% van overtuigd dat een Arcade Fire concert in HMH binnen het uur uitverkoopt. En anders mogen jullie me uitlachen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 19:34:37 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131419138
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:32 schreef Arn0 het volgende:
Ja, in Europa zijn Editors wel groter dan Arcade Fire ja.. Maar Editors komen ook drie keer per jaar langs, dus de vergelijking gaat sowieso niet helemaal op. Maar sowieso ben ik er 100% van overtuigd dat een Arcade Fire concert in HMH binnen het uur uitverkoopt. En anders mogen jullie me uitlachen.
Ik spreek gewoon uit ervaring van de vorige keren he? Bij The Suburbs had ik ook verwacht dat het snel zou gaan maar dat was niet het geval, ik zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn. En het is geen kwestie van uitlachen natuurlijk, ik hoop juist dat je gelijk hebt!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:35:01 #79
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_131419148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Absoluut niet :N

[..]

Waarom denk je dat? Kijk eens hoe vaak de nieuwe single van Editors is gedraaid op 3FM en hoe vaak Reflektor, zit nogal een verschil tussen :)
De grootte van een band heeft wmb niet zoveel te maken met hoevaak een nummer op de radio wordt gedraaid. Editors zal je op dit moment vaker op de radio horen dan U2 maar dat betekent niet dat ze groter zijn. Muse verkoopt ook de Ziggo Dome uit binnen een halfuur en brengt 40.000 mensen naar de ArenA, maar als ik vertel dat ik naar Muse ga, is 9 van de 10 keer de reactie "Wie?"
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 19:35:25 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131419160
Hoe vaak hebben jullie de band eigenlijk live gezien? Ik inmiddels 5x O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_131419166
Dat 3fm het uitzendt wil niet zeggen dat ze groter zijn...Arcade Fire heeft bv op last.fm 10x zoveel plays als de Editors. Bovendien heeft AF grammy's gewonnen, zijn hun concerten veel schaarser en mijns inziens ook nog eens veel meer een grote stadionband dan de Editors...Tsja..
Meningen verschillen, maar om de feiten kom je denk ik niet heen.
En ik gok dat dit album hun in populariteit alleen nog maar verder zal sky-rocketen. Nu worden ze al keihard gehyped, en het album is nog niet eens uit!

Misschien verkoopt het niet in 5 minuten uit in de ZD, maar dat het snel zal uitverkopen staat wel vast mijns inziens. Ze hebben echt de status Radiohead (welke 3fm ook nooit draait en die ZD in 5 minuten uitverkochten) bijna te pakken hoor.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:35:46 #82
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_131419171
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:35 schreef MaJo het volgende:
Hoe vaak hebben jullie de band eigenlijk live gezien? Ik inmiddels 5x O+
0x :'( :'( :'(
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 19:36:28 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131419194
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:35 schreef JochemP het volgende:

[..]

De grootte van een band heeft wmb niet zoveel te maken met hoevaak een nummer op de radio wordt gedraaid. Editors zal je op dit moment vaker op de radio horen dan U2 maar dat betekent niet dat ze groter zijn. Muse verkoopt ook de Ziggo Dome uit binnen een halfuur en brengt 40.000 mensen naar de ArenA, maar als ik vertel dat ik naar Muse ga, is 9 van de 10 keer de reactie "Wie?"
Het heeft er zeker wel wat mee te maken. Vooral als het om bands van nu gaat. U2 heeft gewoon zich al lang bewezen (niet mijn band overigens :X) en Muse wordt ontzettend vaak gedraaid. Er zit zeker wel een verband tussen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_131419210
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik spreek gewoon uit ervaring van de vorige keren he? Bij The Suburbs had ik ook verwacht dat het snel zou gaan maar dat was niet het geval, ik zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn. En het is geen kwestie van uitlachen natuurlijk, ik hoop juist dat je gelijk hebt!
Maar nogmaals, dat concert destijds was meer dan een jaar na de release....Tsja...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131419216
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:35 schreef Norrage het volgende:
Dat 3fm het uitzendt wil niet zeggen dat ze groter zijn...Arcade Fire heeft bv op last.fm 10x zoveel plays als de Editors. Bovendien heeft AF grammy's gewonnen, zijn hun concerten veel schaarser en mijns inziens ook nog eens veel meer een grote stadionband dan de Editors...Tsja..
Meningen verschillen, maar om de feiten kom je denk ik niet heen.
Oké maar vergeet niet dat Grammy's Amerikaans zijn en Last.FM veel Amerikaanse users heeft. In Amerika zijn Editors heel klein, maar hier gewoon heel groot. In België verkochten ze het Sportpaleis in één dag uit. En dit staat los van de kwaliteit van de muziek uiteraard.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 19:38:00 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131419230
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:35 schreef Norrage het volgende:
Dat 3fm het uitzendt wil niet zeggen dat ze groter zijn...Arcade Fire heeft bv op last.fm 10x zoveel plays als de Editors. Bovendien heeft AF grammy's gewonnen, zijn hun concerten veel schaarser en mijns inziens ook nog eens veel meer een grote stadionband dan de Editors...Tsja..
Meningen verschillen, maar om de feiten kom je denk ik niet heen.
En ik gok dat dit album hun in populariteit alleen nog maar verder zal sky-rocketen. Nu worden ze al keihard gehyped, en het album is nog niet eens uit!

Misschien verkoopt het niet in 5 minuten uit in de ZD, maar dat het snel zal uitverkopen staat wel vast mijns inziens. Ze hebben echt de status Radiohead (welke 3fm ook nooit draait en die ZD in 5 minuten uitverkochten) bijna te pakken hoor.
Dat ben ik dus niet met je eens :) Het verschil in airplays zit hem in het feit dat AF wel groot is in Amerika en Canada en Editors niet. De status van Radiohead hebben ze echt nog lang niet bereikt, hoeveel aandacht er ook rondom de release is. En die aandacht is nu echt niet meer dan bij The Suburbs hoor.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 19:39:07 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131419267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:35 schreef JochemP het volgende:

[..]

0x :'( :'( :'(
Ah dan moet je ze echt gaan zien, fantastische live band! Alleen wel jammer dat het Nederlandse publiek zo suf is. Als je kunt moet je ze echt in het buitenland gaan zien. Ik heb ze ooit in Bilbao gezien, wat een energiek publiek! Volgend jaar ga ik naar Canada en Amerika, hoop echt dat ze dan daar touren O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_131419344
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens :) Het verschil in airplays zit hem in het feit dat AF wel groot is in Amerika en Canada en Editors niet. De status van Radiohead hebben ze echt nog lang niet bereikt, hoeveel aandacht er ook rondom de release is. En die aandacht is nu echt niet meer dan bij The Suburbs hoor.
We hebben het er nog wel over als het concert van AF hier wordt aangekondigd ;)

Maar ik was vooral gechokeerd dat je zei dat Editors een grotere band zou zijn. Dat nietszeggende bandje in een zin noemen, en dan nog groter ook, dan AF :( (ik zeg niet dat ze kleiner zijn, ik besefte me het gewoon niet ;( ;( )

Maar goed :) Ik heb AF iig 1x gezien. In San Francisco O+ Dat was fantastisch. Maar ik denk dat ik ze skip als ze in de ZD staan. Ik heb mezelf beloofd nooit meer naar een grotere venue te gaan dan HMH en ik hou me aan die belofte :P Dus ik hoop echt dat ze in de HMH komen! (En dan zullen ze wel echt te snel uitverkopen......)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131419391
Ik hoop ook dat ze niet in de Ziggo Dome komen. Té grootschalig. Doe maar HMH, of beter nog iets tofs als het Westerpark of het Goffertpark. :D
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:45:44 #90
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_131419465
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dan moet je ze echt gaan zien, fantastische live band! Alleen wel jammer dat het Nederlandse publiek zo suf is. Als je kunt moet je ze echt in het buitenland gaan zien. Ik heb ze ooit in Bilbao gezien, wat een energiek publiek! Volgend jaar ga ik naar Canada en Amerika, hoop echt dat ze dan daar touren O+
Ze staan met stip bovenaan mijn lijstje artiesten die ik live gezien MOET hebben. Ik woon nu sinds vorige week tot mei/juni in Engeland, als ze tot die tijd hier in de buurt spelen is de keuze snel gemaakt, maar anders vlieg ik wel even heen en weer naar Nederland :P
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:50:43 #91
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_131419616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:43 schreef Tchock het volgende:
Ik hoop ook dat ze niet in de Ziggo Dome komen. Té grootschalig. Doe maar HMH, of beter nog iets tofs als het Westerpark of het Goffertpark. :D
Goffertpark is bijna 4x zo groot als de Ziggo Dome hé :P Tenzij ze het kleiner maken natuurlijk. Dat zou wel tof zijn :)
pi_131419635
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:50 schreef JochemP het volgende:

[..]

Goffertpark is bijna 4x zo groot als de Ziggo Dome hé :P Tenzij ze het kleiner maken natuurlijk. Dat zou wel tof zijn :)
Maar ik wil graag een keer naar een openluchtconcert :@
  zaterdag 21 september 2013 @ 20:58:27 #93
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_131422078
AF komt qua status inderdaad niet bij Radiohead in de buurt hoor. Hun concert was ook ruim 1,5 jaar na de laatste albumrelease.
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 21:26:50 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131423316
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

We hebben het er nog wel over als het concert van AF hier wordt aangekondigd ;)

Maar ik was vooral gechokeerd dat je zei dat Editors een grotere band zou zijn. Dat nietszeggende bandje in een zin noemen, en dan nog groter ook, dan AF :( (ik zeg niet dat ze kleiner zijn, ik besefte me het gewoon niet ;( ;( )

Maar goed :) Ik heb AF iig 1x gezien. In San Francisco O+ Dat was fantastisch. Maar ik denk dat ik ze skip als ze in de ZD staan. Ik heb mezelf beloofd nooit meer naar een grotere venue te gaan dan HMH en ik hou me aan die belofte :P Dus ik hoop echt dat ze in de HMH komen! (En dan zullen ze wel echt te snel uitverkopen......)
Het gaat hier niet om mijn mening he :D Maar Editors zijn zeker groter/bekender dan AF. Maar Arcade Fire blijft mijn favoriete band, zie avatar ;) En wow San Francisco dat is wel tof! Ik was in Bilbao, in de buitenlucht naast het Guggenheim O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_131423556
Ik heb ze in Londen in de buitenlucht gezien maar ik vond dat toch niet helemaal lekker overkomen, ze deden expres Wake Up als een van de eerste nummers zodat ze het veld nog konden zien en ik was daardoor helemaal uit m'n ritme :')
pi_131423757
SF was ook in de buitenlucht en was echt geweldig. Maar het is wel snel nadelig voor het geluid...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131457533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 23:30 schreef Felagund het volgende:

[..]

Waarvan? Van de single?
:Y
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_131458202
quote:
Beetje cheesy titels....niet echt AF waardig....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131458304
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 21:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Beetje cheesy titels....niet echt AF waardig....
Valt toch wel mee. De verplichte tweeluik staat er op, verwijzing naar Orpheus en Eurydice die ook op de albumhoes staan, de rest is ook prima. Alleen de laatste twee tracks hadden op de nieuwe Muse kunnen staan maar laten we die vooral niet veroordelen om de titel :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')