Je hebt gelijk. De angst (bij mij) zal ook een rol hebben gespeeld bij het maken van deze beslissing.quote:Op maandag 9 september 2013 19:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat weet je niet, alles wat met de ontmoeting te maken heeft blijft bij aannames. Je hebt geen enkel idee hoe de ouders hierin staan, je weet letterlijk niet hoe ze denken over een eventuele toekomst.
Zie mijn eerdere posts. Kennismaken met de ouders vind ik een enorme stap. Ik zie het als een soort van intentieverklaring.quote:Op maandag 9 september 2013 19:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoezo kan dat niet dan? Moest je eerst een contract tekenen?
Had je hier wel over gepraat met haar.quote:Op maandag 9 september 2013 19:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere posts. Kennismaken met de ouders vind ik een enorme stap. Ik zie het als een soort van intentieverklaring.
Intentieverklaring voor wat?quote:Op maandag 9 september 2013 19:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere posts. Kennismaken met de ouders vind ik een enorme stap. Ik zie het als een soort van intentieverklaring.
quote:Op maandag 9 september 2013 18:15 schreef xminator het volgende:
[..]
Ook nog een beetje kunnen koken + huishouden doen.
Leuke discussiequote:Op maandag 9 september 2013 18:12 schreef expans het volgende:
Waar vind ik dat? Zie het niet staan?
Goed meisje voor mij;
Standaard karakteristieke eigenschappen die iedereen opnoemt, maagd/zo min mogelijk relatiegedoe, geen alcohol/sigaretten, moet d'r grenzen kennen, geen uitgaanstype (clubs etc), ozunu kaybetmis olmasin. 'Tesettur', dus nette stijl. Moet gewoon een dame zijn die haar grenzen kent. Plus esmer met dikke wenkbrauwen.
Owjah, ze moet me ook nog eens kunnen delen met twee andere vrouwen (familie).mission impossible?
lolquote:Op maandag 9 september 2013 19:48 schreef xaban06 het volgende:
Roken.. Dat is eigenlijk toch geen slechte eigenschap, (...) Het is puur ongezond voor je lichaam,
Ik rook zelf niet, mijn vrouw ook niet, ze rookte wel.quote:
'Slechte eigenschap' en 'slecht mens' zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 9 september 2013 19:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik rook zelf niet, mijn vrouw ook niet, ze rookte wel.
Wat ik ermee bedoel is meer, hele nette meisjes, tesettur, aile terbiyesi, bilmem ne van alles, zij roken ook, dat maakt haar geen slecht mens. Door het roken doet ze geen gekke dingen, wat met alcohol wel zo is.
Omdat de families zich er te veel mee bemoeien en/of de man of vrouw te veel zegt tegen de familie (wat gewoon tussen man en vrouw opgelost dient te worden) of dat ze te snel naar familie rennen om support te zoeken.quote:Op maandag 9 september 2013 19:48 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het belangrijkste is denk ik zoals al werd aangegeven, de families. Je denkt dat je misschien alleen met
diegene de huwelijk in stapt, maar er komt echt veel meer kijken en families kunnen een hele grote invloed hebben op relaties. Zovaak dat er 'ruzies' zijn tijdens een bruiloft, waardoor zou dat komen?
Ik zie eigenlijk in elke Koerdische familie wel iemand die met een Turk(se) is getrouwd en andersom. Ligt aan de familie en omgeving zelf idd.quote:Op maandag 9 september 2013 19:48 schreef xaban06 het volgende:
[..]
[..]
Leuke discussie
Dat Turkse mannen een maagd verwachten is begrijpelijk, dat zit in ons geloof, in ons cultuur, zo zijn we opgegroeid.
Roken.. Dat is eigenlijk toch geen slechte eigenschap, ik bedoel, het heeft niks met haar gedrag, intelligentie of karakter te maken. Het is puur ongezond voor je lichaam, maar hier een dame op afkappen... Hier kan je gewoon samen aan werken.
Koken.. Hoe goed ze ook thuis bij haar ouders kan koken, zolang je uit verschillende culturen komt (Karadeniz versus Diyarbakir ofzo), zal je na het trouwen echt tegen 'problemen' aanlopenEen Franse kok zal geen Italiaanse gerechten maken.
Het belangrijkste is denk ik zoals al werd aangegeven, de families. Je denkt dat je misschien alleen met diegene de huwelijk in stapt, maar er komt echt veel meer kijken en families kunnen een hele grote invloed hebben op relaties. Zovaak dat er 'ruzies' zijn tijdens een bruiloft, waardoor zou dat komen?
Je bent wel erg naief als je denkt dat dat mogelijk is binnen de Turkse cultuurquote:Op maandag 9 september 2013 19:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat de families zich er te veel mee bemoeien en/of de man of vrouw te veel zegt tegen de familie (wat gewoon tussen man en vrouw opgelost dient te worden) of dat ze te snel naar familie rennen om support te zoeken.
Gewoon op een gezonde afstand houden.
Nee. Als de man geen alcohol drinkt en er zelfs tegen is, dan is 1 slok voor de vrouw al teveel.quote:Op maandag 9 september 2013 19:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
'Slechte eigenschap' en 'slecht mens' zijn twee verschillende dingen.
En wat betreft alcohol, ligt dat niet aan de mate?
quote:Op maandag 9 september 2013 20:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee. Als de man geen alcohol drinkt en er zelfs tegen is, dan is 1 slok voor de vrouw al teveel.
Bakalım...quote:Op maandag 9 september 2013 20:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je bent wel erg naief als je denkt dat dat mogelijk is binnen de Turkse cultuurJa, tot op een zekere hoogte, maar je hebt echt niet alles in eigen handen.
quote:Op maandag 9 september 2013 20:08 schreef Bortecinem het volgende:
Alcohol af en toe is niks mis mee.
quote:Op maandag 9 september 2013 20:15 schreef krokusje31 het volgende:
Ik ben al tien jaar met een Nederlander getrouwd. Je weet toch nooit hoe iets loopt. Alles is kismet. Laat het op je af komen en ga niet op zoek.
Alles is kismet? Jij gelooft dat alles al is voorgeschreven? Elke stap die we nemen, elke keus die we maken?quote:
Dat is kader, is kismet dat ook?quote:Op maandag 9 september 2013 20:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Alles is kismet? Jij gelooft dat alles al is voorgeschreven? Elke stap die we nemen, elke keus die we maken?
Noun[edit]quote:
Zelfs ik durf niet zomaar ergens binnen te lopen om wat te verkondigen. Gurrrrlll, je durft.quote:Op maandag 9 september 2013 20:15 schreef krokusje31 het volgende:
Ik ben al tien jaar met een Nederlander getrouwd. Je weet toch nooit hoe iets loopt. Alles is kismet. Laat het op je af komen en ga niet op zoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |