Het gaat veel vaker mis, maar lang niet altijd met zulke extreme gevolgen.quote:Op maandag 9 september 2013 17:27 schreef Piethur het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, als je ook ziet hoe (bijvoorbeeld m.b.t. een scheiding) mensen elkaar het leven zuur kunnen maken. Eigenlijk is het dan een wonder dat we niet veel vaker op deze manier misgaat.
Het gaat om twee moedersquote:Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als je die afscheidsbrief leest zie je gewoon een globaal probleem dat veel voorkomt tegenwoordig. Moeder krijgt altijd de kinderen via de rechter en de vader kan de tyfus krijgen.
Ah, dus spelfouten kunnen een voorspellende waarde hebben...quote:Op maandag 9 september 2013 17:28 schreef Piethur het volgende:
[..]
Tja, het was waarschijnlijk wel een redelijk normale man (of hij hield die schijn hoog) maar waarbij gewoon iets geknapt is.
De brief staat ook niet vol met spelfouten (wel wat vage zinnen) dus het lijkt me ook niet zo'n tokkie.
Misschien heeft de moeder iets in hem gezien wat anderen niet zagen? De persoonlijkheid die nu naar buiten is gekomen?quote:Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als je die afscheidsbrief leest zie je gewoon een globaal probleem dat veel voorkomt tegenwoordig. Moeder krijgt altijd de kinderen via de rechter en de vader kan de tyfus krijgen.
volgens mij is co-ouderschap de norm tegenwoordigquote:Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Maar mijnheer ging naar Ghana om zichzelf te zoeken.quote:Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar mannen roepen graag dat vrouwen de feeksen zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 17:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij is co-ouderschap de norm tegenwoordig
What a load of crap.quote:Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Tussen wat de norm is en wat daadwerkelijk gebeurt zit soms ook nog een wereld van verschil.quote:Op maandag 9 september 2013 17:30 schreef computergirl het volgende:
Nou, in theorie wel. In praktijk blijkt het dat moeders alle rechten voorbehoud om pa eruit te tyfen zodra het haar uitkomt. Bullshit claims over mishandeling indienen en je bent zo 5, 6 maanden verder waarbij pa geen enkele keer zijn kind heeft mogen zien en door de buurt wordt uitgekotst als mishandelende ouder. Doe dat een keer of 5,6 en je sloopt zo'n vader.quote:Op maandag 9 september 2013 17:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zekers. Het was vast moeder die hem naar Ghana heeft verjaagd.quote:Op maandag 9 september 2013 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
What a load of crap.
Het is geen 1966 meer, co-ouderschap is tegenwoordig de standaard waarna men streeft.
Echter, als vader na de scheiding een tijdje naar Ghana gaat om ontwikkelingswerk te doen, of in Doorwerth woont terwijl moeder en kinderen in Groningen wonen, dan is dat ook niet handig voor het co-ouderschap natuurlijk.
Maar uiteraard staat het je vrij de gevolgen van die keuzes van de vader volledig op het bordje van de moeder te leggen, dan heeft zij het immers toch gedaan.
Maar als de vader claims over mishandeling indient gebeurt er niets?quote:Op maandag 9 september 2013 17:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, in theorie wel. In praktijk blijkt het dat moeders alle rechten voorbehoud om pa eruit te tyfen zodra het haar uitkomt. Bullshit claims over mishandeling indienen en je bent zo 5, 6 maanden verder waarbij pa geen enkele keer zijn kind heeft mogen zien en door de buurt wordt uitgekotst als mishandelende ouder. Doe dat een keer of 5,6 en je sloopt zo'n vader.
Ja eens maar ook daar zit een keerzijde.quote:Op maandag 9 september 2013 17:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het feit dat deze zaak al 7 jaar zich kon voortslepen zou moeten worden bekeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
Dat is inderdaad de regel, maar de praktijk is anders. Ik heb zoooveeeel verhalen gelezen van vaders die niet meer bij hun kinderen kunnen komen omdat de moeder een bullshit verhaal verzint over sexueel misbruik of wat dan ook. Rechters gaan hier bijna altijd in mee jammergenoeg.quote:Op maandag 9 september 2013 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
What a load of crap.
Het is geen 1966 meer, co-ouderschap is tegenwoordig de standaard waarnaar men streeft.
Echter, als vader na de scheiding een tijdje naar Ghana gaat om ontwikkelingswerk te doen, of in Doorwerth woont terwijl moeder en kinderen in Groningen wonen, dan is dat ook niet handig voor het co-ouderschap natuurlijk.
Maar uiteraard staat het je vrij de gevolgen van die keuzes van de vader volledig op het bordje van de moeder te leggen, dan heeft zij het immers toch gedaan.
Blijkbaar werkt het ook om de nieuwe vriend van je ex te beschuldigen van losse handjes.quote:Op maandag 9 september 2013 17:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, in theorie wel. In praktijk blijkt het dat moeders alle rechten voorbehoud om pa eruit te tyfen zodra het haar uitkomt. Bullshit claims over mishandeling indienen en je bent zo 5, 6 maanden verder waarbij pa geen enkele keer zijn kind heeft mogen zien en door de buurt wordt uitgekotst als mishandelende ouder. Doe dat een keer of 5,6 en je sloopt zo'n vader.
Ik heb van dichtbij mogen meemaken dat er dan heel anders mee omgegaan wordt ja.quote:Op maandag 9 september 2013 17:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als de vader claims over mishandeling indient gebeurt er niets?
quote:Op maandag 9 september 2013 17:35 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja eens maar ook daar zit een keerzijde.
Geesteszieke mensen zijn vaak kei in manipuleren van mensen.Hield je ex (of partner?) van jullie dochter? Want dat is een discussie die vaak naar boven komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Geen idee waar dat hoger beroep voor was, was dat gerelateerd aan haar nieuwe vriend ?quote:Op maandag 9 september 2013 17:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt het ook om de nieuwe vriend van je ex te beschuldigen van losse handjes.
Beetje voorbarig vindt je niet?quote:Op maandag 9 september 2013 17:22 schreef Mani89 het volgende:
Ah weer zon gestoord wijf die alleen nog maar haar ex kapot wil maken ten koste van alles, ik hoop dat je nu je zin hebt.
quote:Op maandag 9 september 2013 17:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja eens maar ook daar zit een keerzijde.
Geesteszieke mensen zijn vaak kei in manipuleren van mensen.Als je bedenkt hoe erg iemand in de knoop moet zitten voor hij/zij aan zelfmoord denkt, dan kan ik me het bijna 'voorstellen' dat je dan het idee hebt dat je kinderen mee moeten. Treurig, zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK! verstandig, lees een P.I.
Maar ging de rechtzaak over de kinderen of over geld?quote:Op maandag 9 september 2013 17:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het feit dat deze zaak al 7 jaar zich kon voortslepen zou moeten worden bekeken.
Maakt dat uit? Mannen en vrouwen kunnen beide genoeg bagger verzinnen als ze erop uitzijn om de ander kapot te maken.quote:Op maandag 9 september 2013 17:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen idee waar dat hoger beroep voor was, was dat gerelateerd aan haar nieuwe vriend ?
Ja ! Hij was geen papa papa , Maar ik weet en geloof ook wel dat hij oprecht van haar hield.quote:Op maandag 9 september 2013 17:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Hield je ex (of partner?) van jullie dochter? Want dat is een discussie die vaak naar boven komt.
Ik vroeg het, omdat je aangaf dat hij best eens... Nja, ik wil het niet eens uitspreken.quote:Op maandag 9 september 2013 17:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja ! Hij was geen papa papa , Maar ik weet en geloof ook wel dat hij oprecht van haar hield.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |