Godver wat klote..quote:Op donderdag 26 september 2013 16:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik lurk meestal alleen mee, maar ik moet dit ff van me afschrijven.
Mijn kat Videl, was sinds gister niet lekker, niet willen eten, veel slapen. Maar omdat ze nog voldoende dronk besloot ik het even aan te kijken. Vandaag nog geen enkele verbetering, eigelijk alleen maar slechter, want ze kroop ook weg, en wou niet bij mij zijn. wat niks voor haar is. Vanmiddag naar de DA geweest. Acute nierfalen. haar nierwaardes waren veels en veels te hoog. iets wat 111 moest zijn, was bij haar in de 2000. Ze is gelijk opgenomen met een infuus. Ze was ook zwaar onderkoeld... DA zei dat ze praktisch al aan et sterven was.... maar ze gaan er alles aan doen om de gif stoffen uit haar te krijgen. Ik hoor morgenochtend of ze de nacht heeft overleefd...
Ze is verdorie nog maar 4 jaar oud...
Ik zal voor d'r duimen.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:01 schreef LPFAN het volgende:
thnxx... ik hoop echt dat ze er boven op gaat komen... maar kans is heel erg klein...
Ik hoop dat het lukt. Sterkte!quote:Op donderdag 26 september 2013 16:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik lurk meestal alleen mee, maar ik moet dit ff van me afschrijven.
Mijn kat Videl, was sinds gister niet lekker, niet willen eten, veel slapen. Maar omdat ze nog voldoende dronk besloot ik het even aan te kijken. Vandaag nog geen enkele verbetering, eigelijk alleen maar slechter, want ze kroop ook weg, en wou niet bij mij zijn. wat niks voor haar is. Vanmiddag naar de DA geweest. Acute nierfalen. haar nierwaardes waren veels en veels te hoog. iets wat 111 moest zijn, was bij haar in de 2000. Ze is gelijk opgenomen met een infuus. Ze was ook zwaar onderkoeld... DA zei dat ze praktisch al aan et sterven was.... maar ze gaan er alles aan doen om de gif stoffen uit haar te krijgen. Ik hoor morgenochtend of ze de nacht heeft overleefd...
Ze is verdorie nog maar 4 jaar oud...
Wat sneu allemaal, hopelijk kunnen ze wat doenquote:
Oh wat ergquote:Op donderdag 26 september 2013 18:58 schreef LPFAN het volgende:
ze is er al niet meer...
kreeg net een telefoontje van de DA...
sterktequote:Op donderdag 26 september 2013 19:28 schreef LPFAN het volgende:
thnxx... het is allemaal zo snel gegaan... kan het nog niet helemaal bevatten.
Ik ga een zwervertje van rond de 4 weken opvangen, waarschijnlijk met het oog op dat ze blijft, maar misschien red ik het zelf niet en dan wil ik haar toch naar een asiel brengen (dan heeft ze in ieder geval tussen 4 en 12 weken oud een warm thuis in plaats van zo'n groot asiel). Kan ik het dan nog wel verkopen als een zwervertje? Niet dat het uitmaakt, maar ik vroeg het me af.quote:Op zondag 29 september 2013 20:39 schreef Hilzillah het volgende:
Nee, geen kosten. Wel heel duidelijk zijn dat het om een zwerver gaat en je niet de afstands kosten in de maag laten splitsen.
Sterkte LPFAN
Ik zou nu alvast het asiel bellen en de situatie uitleggen. Wel de naam vragen van de persoon aan wie je het verhaal uitlegd. Ik hoop dat je voor het beessie kan blijven zorgenquote:Op zondag 29 september 2013 21:20 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ga een zwervertje van rond de 4 weken opvangen, waarschijnlijk met het oog op dat ze blijft, maar misschien red ik het zelf niet en dan wil ik haar toch naar een asiel brengen (dan heeft ze in ieder geval tussen 4 en 12 weken oud een warm thuis in plaats van zo'n groot asiel). Kan ik het dan nog wel verkopen als een zwervertje? Niet dat het uitmaakt, maar ik vroeg het me af.
Ik vraag me af hoe ze daar mee omgaan. Kan me ook voorstellen dat je 'afstandskosten' moet betalen.quote:Op zondag 29 september 2013 21:20 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ga een zwervertje van rond de 4 weken opvangen, waarschijnlijk met het oog op dat ze blijft, maar misschien red ik het zelf niet en dan wil ik haar toch naar een asiel brengen (dan heeft ze in ieder geval tussen 4 en 12 weken oud een warm thuis in plaats van zo'n groot asiel). Kan ik het dan nog wel verkopen als een zwervertje? Niet dat het uitmaakt, maar ik vroeg het me af.
hoezo omslagtig? Op veel plekken worden wilde katten al gevangen, gecastreerd en weer vrij gelaten. Werkt goed. Anders kunnen ze zich behoorlijk snel vermeerderen..quote:Op zondag 29 september 2013 22:57 schreef manny het volgende:
Offtopic...Ik hoorde trouwens vandaag op het nieuws over die duizenden katten die in nederland jaarijks worden doodgeschoten. Dat wist ik echt helemaal niet.
http://www.ondertussen.nl(...)katten-doodgeschoten
Bizar. Alternatief dierenbescherming lijkt me tamelijk omslachtig trouwens
Als eigenaar uiteraard wel. Die van ons is uiteraard geholpen en gechipt. Maar ik heb er zeker niet voor doorgeleerd, maar 10.000 katten vangen, registreren, castreren en dan weer uitzetten lijkt me meer gedoe dan er 10.000 doodschieten. Om het maar even plat te zeggenquote:Op zondag 29 september 2013 23:07 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
hoezo omslagtig? Op veel plekken worden wilde katten al gevangen, gecastreerd en weer vrij gelaten. Werkt goed. Anders kunnen ze zich behoorlijk snel vermeerderen..
Vaak leven zwerfkatten in groepen op vaste plekken. Daar kunnen ze met speciale kooien worden gevangen.
Als eigenaar je kat laten castreren en chippen lijkt me niet meer dan normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop