Goed idee om het bij de dierenwinkel te vragen. Er zit hier een Pets Place in de buurt maar op hun site kon ik niets over Sanabelle vinden. Maar ik kan het natuurlijk altijd vragen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:39 schreef Sorella het volgende:
[..]
Mijn kater doet het er tot nog toe ook goed op, (gebruik het nu een maand of 4)
Heb je niet iets van een buurt dierenwinkel in de buurt, misschien dat die dan een klein zakje voor je mee-willen bestellen
Er schieten mij meteen een heleboel dingen te binnen, misschien heb je een boel hiervan al overwogen maar omdat je om info vraagt, deel ik het toch maar allemaalquote:Op zondag 27 oktober 2013 01:28 schreef AlexanderC het volgende:
Hallo ik heb een vraag. Ik woon op kamers en ik ben me aan het oriënteren om een kat aan te schaffen.
Nu heb ik wat hulp nodig bij de keuze van de ras.
Het belangrijkste is dat de kat niet naar buiten kan, dat mijn kamer nogal klein is (er zijn wel wat gemeenschappelijke ruimtes) en dat ik natuurlijk naar school moet (buiten school zit ik wel vaak thuis)
Welke rassen komen in aanmerking en zijn er belangrijke dingen die ik moet weten bij het hebben van een kat?
hij was niet geknipt bij een DA maar bij een trimmer. Hoe lang duurt het ongeveer voordat die geur weg is?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:28 schreef deadly_kiss het volgende:
Ze herkennen elkaar nog wel, maar de geschoren kat ruikt waarschijnlijk vreemd naar de DA. Hier hebben we dat gedoe ook altijd als ik met een kat bij de DA ben geweest. Ik hou die kat altijd eerst even apart zodat ze zelf op adem kan komen en zodat ze ook die stinkmeur van de DA kwijt kan raken.
Dat ligt er aan wat je onderneemtquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:35 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
hij was niet geknipt bij een DA maar bij een trimmer. Hoe lang duurt het ongeveer voordat die geur weg is?
Ok bedankt voor de tips.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:49 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wat je onderneemteigenlijk moet je kat naar een kattenbak gaan die NIET schoon is, en knuffel lekker met de kat zodat ook jouw geur aan zijn vacht komt.
Geef hem een bakje natvoer..meestal gaan ze zich daarna altijd uitgebreid wassen en leg gebruikte mandjes en dekens neer die ook naar de andere kat ruiken.
Dat zou ik dan weer niet doen. Even los van dat zulke producten waarschijnlijk niet geschikt zijn voor toepassing op een kat, vind ik dat een kat altijd weg moet kunnen van zulke producten. Hier zijn ze dol op dat soort dingen, maar niet constant, en na een aantal minuten vinden ze het meestal wel weer mooi geweest. Cooper zou dan niet weg kunnen van het kattenkruid, en dat lijkt me niet fijn voor 'm. Gebruik de tips die hierboven al waren gegeven, geef het tijd, en ga zelf niet teveel lopen stressen want dat heeft ook effect op ze. Dit komt vanzelf wel weer goedquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:50 schreef incognitoomuch het volgende:
Als ik nu kattenkruit (vloeistof) op Cooper druppel? Zal dat ook een positieve werking hebben op de andere kat?
Zolang je ze niet aan je kat bindt ofzoquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:14 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Kan je overdrijven met speeltjes waar kattenkruid inzit? Is 3 speeltjes te veel in 1 keer?
Ik snap het hoor, "niet lopen stressen" is ook makkelijk gezegd als het om je beestjes gaat, maar het helpt idd welquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef incognitoomuch het volgende:
Het gaat nu weer goed tussen Cooper en Britt. Ik liep inderdaad voorbarig te stressen. Het zijn dan ook mijn eerste twee katten.
Ze kunnen het nu weer goed met elkaar vinden, al blijft Britt nog steeds wel een beetje als een b*tch gedragen. Maar goed, zo is zij.
Staart rechtop, bevend of trillend over de gehele lengte bij de katquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:57 schreef LPFAN het volgende:
raar vraagje
Sinds haar zusje overleden is heeft mijn kat een rare tic gekregen, elke keer als ik naar de wc ga, komt ze er aanrennen en gaat onder mijn benen staan met een trillende staart. iemand die misschien denkt te weten wat dat betekend? ik vind het maar raar ;p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop