abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130928189
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130928679
Ik was toch vanmiddag met Femke op pad voor pasfotootjes?
Het resultaat:

En en-passant heb ik ook bij de H&M dat vossejurkje meegenomen ;) Vond het té schattig toen ik het in m'n handen had...

Zo, en nu maar eens fatsoenlijk bijlezen... als die egoposts van mij.. niet netjes!
pi_130928738
O+
pi_130928748
Wat een mooie foto Belle O+

D is idd degene in de lichte (roze ;) ) romper.

Omen, wanneer heb je afspraak bij het cb voor de 7,5 maand?
pi_130928772
Schattig Shandaly O+
pi_130928784
20 september. En jij?
pi_130928807
De Maarten van Rossum ook gewoon :') Ik kan die arme jongen echt nooit meer normaal bekijken nu :P
Sarcasme. Herken het.
pi_130928813
Haha Shan! O+ Wou ze niet lachen?

Nin met haar ogen, mooi belle!

Ik weet niet meer wie het vroeg net van de tartaar, maar hier was het idd een kwestie van wennen. Het viel ook gewoon niet kleiner te krijgen. Wat wel hielp was iets smeuïgs zoals tomaat of courgette erdoor.
Nu gruwt ie juist van smeuïge hapjes. :')
pi_130928819
Nahhhh die pasfoto! Nu wil ik ook een pasfoto van mijne! O+

Oh en zag in vorige topic ook nog kleine Lucy. Wat een lief kleintje maar ze kijkt wel echt al helder! Hoe oud is ze nu ook al weer? Zag wel in ander topic dat ze UD nog niet voorbij is. Hoe vind je het eigenlijk om 3 kinderen te hebben? Hoe reageren de oudsten? Snapt je middelste het een beetje?
pi_130928824
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef Spirit82 het volgende:
De Maarten van Rossum ook gewoon :') Ik kan die arme jongen echt nooit meer normaal bekijken nu :P
Wie, Maarten? :P
pi_130928850
Ook vrij laat dus. Wij de 25e. Met 8 maanden dus eigenlijk.
pi_130928858
Omen wat staat er nou precies op jouw plaatje? Is het een hond in de modder?

Spirit tis echt zo. Onverstoorbaar met de mondhoekjes naar benee.

Die pasfoto's blijven geniaal. Volgens mij hebben ze dat paspoortengedoe alleen bedacht zodat ze kunnen giechelen om de babypasfoto's. Deze is trouwens lief uitgevallen O+
pi_130928863
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef Mangostine het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Ja die stel ik me nu iedere keer met een rode pruik op in een kinderstoel voor. Dan kun je hem toch niet meer serieus nemen?? ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_130928867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef Olf het volgende:
Nahhhh die pasfoto! Nu wil ik ook een pasfoto van mijne! O+

Oh en zag in vorige topic ook nog kleine Lucy. Wat een lief kleintje maar ze kijkt wel echt al helder! Hoe oud is ze nu ook al weer? Zag wel in ander topic dat ze UD nog niet voorbij is. Hoe vind je het eigenlijk om 3 kinderen te hebben? Hoe reageren de oudsten? Snapt je middelste het een beetje?
Dit zijn wel heel veel Dailies tegelijk :o
Voel je niet verplicht om alles tegelijk te beantwoorden KD :P maar Olf heeft gelijk, pientere blik heeft je dametje!
pi_130928926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:38 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

[..]

Ja die stel ik me nu iedere keer met een rode pruik op in een kinderstoel voor. Dan kun je hem toch niet meer serieus nemen?? ;(
Zou het zoveel kwaad doen denk je? :P
Maar ontopic, Fje O+
pi_130928960
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef Mangostine het volgende:
Haha Shan! O+ Wou ze niet lachen?

Nin met haar ogen, mooi belle!

Ik weet niet meer wie het vroeg net van de tartaar, maar hier was het idd een kwestie van wennen. Het viel ook gewoon niet kleiner te krijgen. Wat wel hielp was iets smeuïgs zoals tomaat of courgette erdoor.
Nee, nee, een pasfoto voor op je identiteitsbewijs is een serieuze aangelegenheid! De lachjes bewaarde ze voor de andere winkels, want jee, wat was ze vrolijk vandaag. Overal d'r stembanden aan het uitproberen, zo schattig! O+ O+
pi_130928985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:41 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Nee, nee, een pasfoto voor op je identiteitsbewijs is een serieuze aangelegenheid! De lachjes bewaarde ze voor de andere winkels, want jee, wat was ze vrolijk vandaag. Overal d'r stembanden aan het uitproberen, zo schattig! O+ O+
En jij glunderen als trotse mama O+
pi_130928997
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta. Hoef alleen maar te denken aan hoe lief en geweldig Isa is of alle sluizen gaan open.

En als ik dan denk dat mijn ouders dit ook met mij gehad moeten hebben... Daar word ik gewoon stil van :@
Sarcasme. Herken het.
pi_130929041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef Kyara het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de stats van onze meiden.

Suiker. Dat is onze oude hond Rory. Volgens mij in het water. Maar ik zit op mijn iPad. Dus ik kan het plaatje niet zien :o
pi_130929071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:42 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta.
:o typefout of t9
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:44:27 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130929072
quote:
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta . Hoef alleen maar te denken aan hoe lief en geweldig Isa is of alle sluizen gaan open.

En als ik dan denk dat mijn ouders dit ook met mij gehad moeten hebben... Daar word ik gewoon stil van :@
_O-

O+
pi_130929077
quote:
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta.
_O-
pi_130929111
Olf doe eens een daily question O-)
pi_130929156
NEEEE OMG

:'(

Ik gooi die iPad nog eens het raam uit :(
Sarcasme. Herken het.
pi_130929173
quote:
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta. Hoef alleen maar te denken aan hoe lief en geweldig Isa is of alle sluizen gaan open.

Nog een keer voor het nageslacht _O- :') ik knorde van het lachen
Maar idd, heerlijk toch, lekker aan toegeven ook. Is een faaaaaaaaaaaaaase.
pi_130929181
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef Kyara het volgende:
Toen ik er was voor de 7.5 maandenafspraak hing er een memo dat de 7,5 en 9 mnd zijn samengevoegd en dat het vanaf nu een 8 maandenafspraak wordt. Misschien is dat landelijk?
pi_130929194
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:46 schreef Spirit82 het volgende:
NEEEE OMG

Moest je er weer van janken? :'( :D :'(
pi_130929211
Niet doen. iPads rulen. Die maken de mooiste woorden en zinnen. :*
pi_130929229
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:47 schreef Olf het volgende:

[..]

Toen ik er was voor de 7.5 maandenafspraak hing er een memo dat de 7,5 en 9 mnd zijn samengevoegd en dat het vanaf nu een 8 maandenafspraak wordt. Misschien is dat landelijk?
Ik mocht 7,5 overslaan en hoefde pas bij 9 weer te komen.
pi_130929242
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:46 schreef Spirit82 het volgende:
NEEEE OMG

Echt een autocorrectie?! :D _O-

En dat lijkt me een verbetering voor Maarten, trouwens.
pi_130929268
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:48 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Moest je er weer van janken? :'( :D :'(
;(

En Les Miserables kijken maakt het er niet beter op ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_130929279
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:41 schreef Mangostine het volgende:

[..]

En jij glunderen als trotse mama O+
Echt wel! O+
Die roze wolk onder m'n voeten was bijna zichtbaar joh.. (evenals m'n wallen trouwens, detail)

Hmm.. die pasfoto's had ik laten maken om komende week voor madam een identiteitskaart aan te vragen aangezien we eind deze maand naar een Belgische Centerparcs gaan. Maar nu lees ik net op de site van de gemeente:
quote:
Geldigheid
De Nederlandse identiteitskaart geldt als een officieel identiteitsbewijs en is vijf jaar geldig. De geldigheidstermijn wordt vanaf oktober 2013 mogelijk verlengd naar tien jaar.
Hoe ernstig zou het zijn om met een kind van 4 maanden zonder ID-kaart naar België te gaan? En hoe serieus is 'mogelijk'? Voor 5 jaar langer geldig wil ik op zich best een maandje wachten...
pi_130929347
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:50 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Echt wel! O+
Die roze wolk onder m'n voeten was bijna zichtbaar joh.. (evenals m'n wallen trouwens, detail)

Hmm.. die pasfoto's had ik laten maken om komende week voor madam een identiteitskaart aan te vragen aangezien we eind deze maand naar een Belgische Centerparcs gaan. Maar nu lees ik net op de site van de gemeente:

[..]

Hoe ernstig zou het zijn om met een kind van 4 maanden zonder ID-kaart naar België te gaan? En hoe serieus is 'mogelijk'? Voor 5 jaar langer geldig wil ik op zich best een maandje wachten...
Ik heb geen idee, maar ik denk zolang jullie er niet uit zien als een Libanees gezin in een Poolse auto met een krijsende baby op schoot in de passagiersstoel, dat ik de gok zou nemen.
pi_130929348
Shandaly, ik heb werkelijk nog NOOIT M'n id moeten laten zien in België.
Sarcasme. Herken het.
pi_130929371
Ik ook niet! Maar zul je net zien dat Shandaly zich laat leiden door onze collectieve goedkeuring, en dat ze daar een Belzje tractor aanrijden.
pi_130929474
Tenzij de baby reed lijkt me dat nog steeds geen probleem :P
Sarcasme. Herken het.
pi_130929506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:56 schreef Spirit82 het volgende:
Tenzij de baby reed lijkt me dat nog steeds geen probleem :P
Ik sluit het niet uit. Zo goed ken ik Shandaly nou ook weer niet,
pi_130929514
Wij gaan begin volgende maand ook naar CP in België en E. heeft geen ID en ik was eigenlijk ook niet van plan er eentje te laten maken.

Wat klink je ook als een dolgelukkige en verliefde moeder, Shandaly!

Ahhww, kleine Lucy O+

All over the placenta _O- _O- ik moest heel erg lachen!

Ik ga even het vorige topic terug lezen!
E.
pi_130929523
Hey Shandaly, maar dan loopt F dus wel op haar 10de nog rond met een ID met babyfoto he :P
Sarcasme. Herken het.
pi_130929565
Ja joh, je hebt geen idee hoe snel ze zich ontwikkeld!

Maar hoogstwaarschijnlijk komen we überhaupt het park niet af. Hmm... ik ga er nog eens een nachtje over slapen... Ik heb Lars z'n ID ook nog nooit hoeven laten zien ergens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:57 schreef Spirit82 het volgende:
Hey Shandaly, maar dan loopt F dus wel op haar 10de nog rond met een ID met babyfoto he :P
Ik vind het eigenlijk al zo maf dat het vijf jaar geldig is... Lars lijkt nu ook allang niet meer op dat propke op z'n IDkaart
pi_130929647
Dat idd! Over 5 jaar: lengte 0,75m. :{w
pi_130929650
Ik vind het ook maf. Bij kleine kinderen werkt zo'n id echt niet. Een baby lijkt 6 maanden later al totaal niet meer op het hummetje. En ook bij basisschool kindjes zie je grote veranderingen in 5 jaar tijd.
pi_130929662
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:47 schreef Olf het volgende:

[..]

Nee, want precies een maand later hebben we de 9 maanden afspraak al gepland (omdat ik 2 afspraken achter elkaar moet hebben worden ze voor mij altijd wat eerder ingepland).

Ben ook benieuwd naar de stats Omen!

En Spirit, die autocorrect is priceless.... _O-
pi_130929788
http://www.rijksoverheid.(...)eitskaart-nodig.html

Blijkbaar wordt er binnen de Schengen landen geen onderzoek gedaan naar ouder-kind relaties en de identificatieplicht geldt pas vanaf 14 jaar. Zoals ik het lees is een id kaart in deze landen dus uberhaupt niet nodig.
pi_130929803
En Olf, ik zit hier met mijn glaasje wijn :9 te wachten op de Daily Olf
pi_130929824
Ik vond het altijd al gênant om op m'n 26ste ofzo nog m'n rijbewijs met 18 jaar oud/halve puber foto te laten zien :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130929931
Ik kreeg op mijn 14e mijn 1e paspoort. Kun je nagaan hoe leuk ik dat vond toen ik op mijn 18e zelf op reis ging :')
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:12:44 #48
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130930037
D krijgt later 2 id-kaarten, een nederlandse en een belgische. De nederlandse gaan we eerdaags aanvragen. ik denk dat die laatste bij mij in de portefeuille zal zitten later.
Maar wat het nut daarvan is, en voor id-kaarten voor baby's?
Hoe verzinnen ze het ook, een baby lijkt toch nooit op een 5-jarige, absurd.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130930150
Ik ga voor de meisjes niks aanvragen hoor. Als we ooit op vakantie gaan naar een niet-Schengen land kan dat altijd nog. En Frankrijk is een Schengenland dus daarvoor hoeft het iig niet.
pi_130930153
Beter zo dan dat je elk jaar voor een nieuwe moet betalen omdat de foto niet meer lijkt ;)

Ik pak zo een glaasje rood en dan komt e vast een Daily. Al moet ik van m'n vriend op de film letten. :+
pi_130930160
all over the placenta :D :'( :D :'( :D
pi_130930192
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:16 schreef Olf het volgende:
Beter zo dan dat je elk jaar voor een nieuwe moet betalen omdat de foto niet meer lijkt ;)

Ik pak zo een glaasje rood en dan komt e vast een Daily. Al moet ik van m'n vriend op de film letten. :+
Welke film?

Ik heb een droge witte :9~
pi_130930277
Zombielovers, World War Z is echt een lekkere popcornfilm om bij onder de oksel van je man/vrouw/zus te kruipen O+
pi_130930312
M'n Jillz smaakt naar bier, wat krijgen we nou :(

En gaat echt IEDEREEN dood in deze film? Wat butt :(
Sarcasme. Herken het.
pi_130930373
Hier staat Koefnoen op de achtergrond aan geloof ik. Ik doe niet aan enge films. En ik vind al snel iets eng :@
pi_130930399
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:20 schreef Suikertante het volgende:
Zombielovers, World War Z is echt een lekkere popcornfilm om bij onder de oksel van je man/vrouw/zus te kruipen O+
Zombies O+ Mijn man houdt niet van vieze/griezelfilms. Maar Suiker, komt het door de film, de zombies, of O+ Brad Pitt O+ ??
Sarcasme. Herken het.
pi_130930415
Ik weet niet meer wanneer ik zelf m'n eerste paspoort kreeg... alhoewel.. in 1994 denk ik, toen ik 16 was. (Verre reis gemaakt in 1999 waarvoor ik toen eerst een nieuw paspoort aan moest vragen weet ik nog) Dat was gewoon nog de tijd dat je bij de je ouders op hun paspoort bijgeschreven stond... zonder foto en alles.

Thx voor de link, Kyara, interessant...
quote:
Ook moeten kinderen zich kunnen identificeren met een geldig identiteitsbewijs als zij medische zorg nodig hebben. Dit geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar.
Dat zou dus zelfs gewoon hier in Nederland al moeten dan, toch?

Sinds Lars doe ik ook niet meer aan enge films.. of zielige films.. of eigenlijk zelfs gewoon niet meer aan films... Heb er het geduld niet meer voor.
pi_130930528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:24 schreef Shandaly het volgende:
Ik weet niet meer wanneer ik zelf m'n eerste paspoort kreeg... alhoewel.. in 1994 denk ik, toen ik 16 was. (Verre reis gemaakt in 1999 waarvoor ik toen eerst een nieuw paspoort aan moest vragen weet ik nog) Dat was gewoon nog de tijd dat je bij de je ouders op hun paspoort bijgeschreven stond... zonder foto en alles.

Thx voor de link, Kyara, interessant...

[..]

Dat zou dus zelfs gewoon hier in Nederland al moeten dan, toch?

Sinds Lars doe ik ook niet meer aan enge films.. of zielige films.. of eigenlijk zelfs gewoon niet meer aan films... Heb er het geduld niet meer voor.
Wat suf! Komt dat uit dezelfde link? Ik heb echt nog nooit iets van een legitimatiebewijs hoeven tonen in het ziekenhuis. En daar komen we toch best regelmatig. Wel het verzekeringspasje maar om dat te krijgen is ook geen id nodig.

Ik stond tot mijn 14e ook bij mijn moeder in het paspoort, maar ik deed mee aan een uitwisseling en ging dus op mijn 14e zonder ouders de grens over.
pi_130930582
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Welke film?

Ik heb een droge witte :9~
Crash. Over racisme en politie en vooroordelen, bladiebla, duidelijk niet mijn keus ;) wel goed op zich.

Ik kijk ook per definitie geen enge films, dan slaap ik weken niet.
pi_130930597
Oh gelukkig, ben niet de enige bangerik dus :D
pi_130930699
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Zombies O+ Mijn man houdt niet van vieze/griezelfilms. Maar Suiker, komt het door de film, de zombies, of O+ Brad Pitt O+ ??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130930998
"Vroegah" boeide me dat helemaal niets.. heb de engste films gekeken, zonder verstopkussentje... maar tegenwoordig.. ik schrik van alles, en vind het ook echt gewoon niet leuk meer. Heb 'The Ring' ooit na 2 minuten al afgezet, omdat ik het niet verder durfde te kijken.. mijn man plaagt me er nog mee.

Ow, en we kwamen ook ooit eens langsgezapt bij 'Boy's don't cry'... volgens mij heb ik nog net niet gesmeekt om door te zappen... vond het zo zielig, er was zoveel onrecht, en ik werd er zo naar van... ik ben echt een watje -O-

TV-series vind ik wel tof. Al zijn er bij waarbij ik eerst mijn man laat kijken om daarna te weten welke scenes ik beter over kan slaan ;)
pi_130931151
Oh, dat herken ik wel. Sowieso ben ik vrij gevoelig voor sfeer en vooral spannende muziek (als het echt spannend wordt doe ik dus meestal het geluid uit). Maar de zieligere verhalen trek ik ook echt niet meer. Ik heb het ook wel met lezen, ik las altijd heel boeken van Karin Slaughter en zo. Begin ik nu ook wat moeite mee te krijgen.

Qua tv series volg ik nu Mr Selfridges. Kan niks mis mee gaan denk ik....
pi_130931273
Dat heb ik ook! Ik lees tegenwoordig alleen nog maar chicklits :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130931461
Daily;

Zijn er specifieke dingen die je kind hopelijk leuk vindt of juist niet? Bijvoorbeeld sporten, hobbies, muziek waarvan je hoopt dat je kind een bepaalde voorkeur heeft, ook al weet je dat het niet belangrijk is natuurlijk?

Ik hoop bijvoorbeeld dat mijne na de zwemdiplomas geen fanatieke zwemmer wordt waardoor ik meerdere keren per week in zwembad moet zitten. Verder hoop ik sowieso dat als ze gaat sporten een buitensport kiest. Maar korfbal vind ik dan weer suf :@ en verder heb ik een afkeer jegens dwarsfluit en klarinet :p

Wel hoop ik bijvoorbeeld op atletiek, veel buiten spelen en lezen, en dat ze misschien piano of een strijkinstrument wil spelen. Maar het is natuurlijk aan haar.
pi_130931495
Jullie lezen nog? :')

Cosleeper is een hit, nu al. Im lovin' it!
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:04:20 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130931683
Ik hoop dat de mijne ook van zingen houdt! O+

Verder niet bijgelezen en nu is mn foon dood oO<
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:05:44 #68
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130931726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:57 schreef Olf het volgende:
Daily;

Zijn er specifieke dingen die je kind hopelijk leuk vindt of juist niet? Bijvoorbeeld sporten, hobbies, muziek waarvan je hoopt dat je kind een bepaalde voorkeur heeft, ook al weet je dat het niet belangrijk is natuurlijk?

Leuke vraag!
(8> en D's broer hopen van harte dat hij graag zal gaan voetballen.
Qua sport mag hij van mij wel heel graag zwemmen, lijkt me heerlijk om samen met je zoon regelmatig naar het zwembad te gaan.
Muzieksmaak staat bij D al vast: hollands en piraat. D begon meerdere keren gezellig te trappelen in mijn buik als Jannes op de radio kwam of in de auto via usb uit de luidsprekers knalde.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130931777
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:58 schreef L-E het volgende:
Jullie lezen nog? :')

Cosleeper is een hit, nu al. Im lovin' it!
Niet veel, maar ja, tijdens het voeden: epubjes op m'n telefoon, in één hand vast te houden en pagina's om te slaan ;) Ben momenteel bezig in de Game of Thrones boeken.

Ah, een DOtje... hmm.. lastig.
Die van mij mogen prima fanatieke zwemmers worden ;) maar ook andere sporten zou ik prima vinden. Alhoewel, elk weekend op een voetbalveld langs de lijn... dan liever volleybal ofzo.
En wbt muziek, ik hoop dat ze een brede smaak ontwikkelen, en niet in één genre blijven hangen. Zou leuk zijn als ze mijn favoriete muziek ook weten te waarderen (Ayreon bijvoorbeeld) Als ze Hollands/piraat willen horen hebben we een probleem denk ik ...
pi_130931920
Qua muzieksmaak hoop ik niet dat de onzen op die van Mandy lijken in elk geval :D . Ik hoop dat ze van lezen houden. En van reizen. Stiekem hoop ik ook een beetje op een balletmeisje (misschien ga ik dan zelf ook wel weer dansen). Ik zou het leuk vinden als in elk geval 1 van de 3 een beetje muzikaal is. Dwarsfluit heb ik zelf heel lang gespeeld, liever geen viool want de eerste jaren klinkt dat natuurlijk hopeloos. Piano hebben we niet en ook geen ruimte voor dus dat is minder praktisch. Hoop niet dat ze gevaarlijke sporten willen gaan doen. Of paardrijden, ik vind paarden namelijk een beetje eng.

En ik hoop dat ze een beetje dezelfde dingen leuk vinden zodat we het logistiek gezien voor klaar kunnen krijgen.
pi_130932028
Hollandse hits en piraten dan ga ik op zoek naar m'n biologische kind ;)

Paardrijden hoop ik ook niet maar dat kunnen we toch niet betalen. :+
pi_130932049
Ik kan jullie echt niet bijhouden hoor.

Ik moest ivm de kinderarts een patientenkaart aan laten maken en toen begon dat mens dus ook een heel relaas over het moeten hebben van een legitimatiebewijs voor Rosalie. Ik ben er tegen in gegaan, maar ze bleef doordrammen "dat het wel handig was". En ik bleef maar antwoorden "dat wij nog geen plannen hebben om naar het buitenland te gaan en dat het vroeg genoeg is om hem dan pas aan te vragen".
Als ze nou gewoon had gezegd dat het verplicht is ivm medische zorg, dan had ik dat begrepen. Maar ik irriteerde me dood.

En het is er dan ein-de-lijk, mijn menstruatie *O* slechts 3 weken over tijd :')

Gulara, jij vroeg nog wat het plan nu was, nu er niets uit mijn bloedonderzoek is gekomen. Er isgeen plan. Ik moet het aaankijken en als de klachten blijven, weer terug komen. Ik heb vanmorgen een potje vitamine b gehaald. Baat het niet.....

Vorige week hebben we Rosalie 2x een beetje wortel laten proeven. Was nog geen succes. Ze vond het echt vies. Ik heb kleine porties gemaakt in een ijsblokvormpje. Vanavond weer 1 zo'n blokje opgewarmd en ze at het zo op :o van de week maar eens 2 blokjes proberen. En andere groentes klaar maken.
Lekker vreetzakje O+

En de buggy inzet....Rosalie ligt nog steeds in de kinderwagenbak. Dat gaan we ook nog wel even zo houden als het nog past. Ik denk dat het zeker lukt tot 6 maanden.

En ze slaapt op de buik :o wel spannend hoor. Als ze straks dr flesje op heeft lwgfen we haar gewoon op haar rug terug. Over het algemeen trekt ze haar beentjes op en slaapt ze op haar zij verder.
pi_130932093
Ow ja, zelf muzikaal.. dat lijkt me ook wel wat.
Ik heb zelf vroeger helemaal niets van dat meegekregen, nooit een poging gedaan welke instrument dan ook te spelen, en als ik nu mijn man op z'n keyboard hoor spelen, vind ik dat reuze jammer dat ik dat zelf niet kan. Enneh.. keyboard staat hier dus al, dus zou het meest praktische zijn. Blokfluit erbij zou qua ruimte ook geen probleem zijn ;)

Paardrijden lijkt me ook niets, ook al niet vanwege de kosten. Het moet wel leuk blijven voor ons en onze portemonnee ook.

Yay! Ook Danic ongesteld! *O* Dat je daar toch soms blij mee kunt zijn he? Ik hoop voor je dat die vitaminen toch een verschil gaan maken. :*
pi_130932105
Oh, en ik hoop dat ze van dieren houden zonder veel te zeuren en te zaniken over een huisdier...
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:25:45 #75
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130932215
Ach ja, ieder zijn (muziek)smaak.

Huisdieren komen er hier niet in, in huis. (8> heeft een honden- en kattenallergie. Of het moest een goudvis of zo zijn.

Als D ook maar een beetje op zijn vader, en grootvaders lijkt, gaat die nog genoeg kattekwaad en deugnieterij uithalen, en zal die vaak op ontdekkingstocht gaan her en der. Ik denk dat scouting nog wel wat voor hem zou zijn later.
pi_130932220
Ik hoop stiekem dat de peuter op ballet wil. Maar eigenlijk is het meer een voetbalmeisje. Ze vindt mijn cello wel superinteressant en vraagt steeds of ze ook mag 'cello zingen' als ze groot is. Dat lijkt me wel tof. Voor de kleine V heb ik er eigenlijk nog niet over nagedacht. Hij is wel een heel ander kind, meer van het kleine gefrunnik dan groffe motoriek. Misschien is zijn hobby wel handwerken :+

Hij rolt trouwens. Ik moest de fysio bellen als hij eerste week september nog niet rolde en hij rolde op 31 augustus van rug naar buik. Volgende dag nog eens en sindsdien niet meer vertoond :P

Shandaly, ik kan het leren bespelen van een instrument op latere leeftijd alleen maar aanraden :) Het is nooit te laat om iets te leren.

Danic, fijn en hopelijk doet de vitamine B hun werk!
pi_130932234
Patientenkaart kregen wij al mee toen ze het ziekenhuis verlieten dus dat scheelt. Toen was het sowieso onmogelijk om een id te hebben. Maar goed, ze waren er zelf bij dat ze geboren werden dus da zal wel goed zijn geweest.

Fijn Danic. Hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt :*

Feestje in de buurt. Wat een lawaai :(
pi_130932425
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:26 schreef Solagratia het volgende:
[...]
Shandaly, ik kan het leren bespelen van een instrument op latere leeftijd alleen maar aanraden :) Het is nooit te laat om iets te leren.
Ik zou alleen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Ik kreeg hier vandeweek zelfs al op m'n kop dat ik teveel deed :@
Dat wordt een projectje voor als de kinderen het huis uit zijn ofzo ;)
pi_130932801
Wat een leuke vraag!
Ik heb aardig wat instrumenten en hoop wel dat hij een daar van leuk vindt (of een ander trouwens). Wat voor muziek hij luistert maakt me niet uit.
Het is te hopen dat hij niet allergisch wordt voor katten en ik hoop dat hij met zijn vader vogels gaat kijken met zijn eigen miniverrekijkertje en gaat beestjes zoeken in het bos O+
Verder lijkt het me leuk als hij gaat lezen, dan ga ik zijn boeken ook lezen. Ben echt een boekenwurm en als kind las ik alles wat los en vast zat. Mijn vriend leest alles behalve boeken.
Het zou leuk zijn als hij een sport leuk vindt, ik vond sporten als kind al niet leuk, heb wel veel geprobeerd. Ik ga hem in elk geval voorstellen aan schaatsles (dat vond ik het minst erg), judo, atletiek (wil vriend graag, die heeft daar ook aanleg voor). Mijn vriend fietst, ook prima. Mijn broertje wil hem leren kitesurfen. Als hij maar iets leuk vindt en niet zoals ik met tegenzin zweet. Stiekem lijkt het me heel leuk als hij wil dansen O+

Ik ben erg benieuwd met wat voor dingen hij zelf gaat komen. Wat ik beschrijf lijkt me leuk, maar ik ben niet teleurgesteld als het iets anders wordt eigenlijk (denk ik nu ;) ).
Behalve muziek, ik hoop wel echt dat hij dat graag maakt of luistert.
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:54:21 #80
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130933157
Fijn Suiker en Danic!

Ik bedacht me net dat het belangrijkste is, dat het niet veel uitmaakt wat hij doet, zolang hij het maar graag doet en er gelukkig van wordt.
pi_130934122
Ik hoop dat mijne ook muzikaal wordt, hetzij actief of passief. Ik heb viool en piano gespeeld en hou enorm van wild doen op muziek :@ en zoals jullie al lazen, scoor ik daarmee punten én medewerking van onze zoon. :D

Verder is hij op dit moment een dag in de week bij mijn ouders, die landelijk wonen met koeien om de hoek. Ik zou het leuk vinden als hij lekker wil ravotten door het veld, vriendjes maakt met de dieren, hutten bouwt, in plassen stampt en regenwormen probeert te verzamelen. O+
Scouting zou ik misschien wel iets vinden ja.

Mijn man zou hem graag willen zien voetballen. M heeft al verschillende stoffen ballen cadeau gekregen, maar vooralsnog smijt hij ze weg :')
Stiekem zou ik het heerlijk vinden als het ons lukt om M zo op te voeden dat hij doet wat híj wil en leuk vindt, en dat dat dan iets heel onconventioneels is. Harp spelen, of kleding ontwerpen ofzo. O+
pi_130934301
Dat laatste lijkt me ook zo gaaf, Mango! Dat ze echt opeens uit zichzelf komt met een passie voor beatboxen of landschapschilderen of rugby.
  zondag 8 september 2013 @ 01:07:05 #83
381212 Gulara
From the future
pi_130935593
Ik doe even een summiere plaatjes- en Daily Olfreactie, want zondag enzo. :P

F. in z'n stoel. Wat een blij hoofd zeg. Het hele plaatje is fantastisch! O+

De dolle tweeling. O+ O+ Probeert D. J. nou in het kleed te rollen! :o :D

En de mooie pasfoto van Femke.

Ooh Pi's pasfoto is zo lelijk dat ik er telkens om moet grinniken en een beetje huilen. :D ;(
Maar goed het arme kind was nog geen twee maanden (volgens mij een week of 7 à 8) en de achtergrond werd op een tafel gelegd waar hij op moest gaan liggen. En toen wilden alle vijf z'n onderkinnen ook op de foto. :'( :'(

En de Daily Olf:

Aangezien Pi een lange is met redelijke grote voeten, zagen we een basketbalcarrière al helemaal zitten.
Een teamsport zou leuk zijn, maar ik vind het ook altijd leuk als een kind wat apartere sporten doet.
Billy Elliot ambities zou ik ook heel tof vinden trouwens.
Een muziekinstrument bespelen hebben wij zelf nooit gedaan, maar in z'n omgeving wordt er veel gitaar gespeeld. Dus als hij gitaar wil leren spelen en ons van muzikaal behang wil voorzien als we in een busje de wereld rondtrekken. ^O^

Maar ik hoop vooral dat ik open sta voor z'n eigen keuzes. Ook als hij bijvoorbeeld op z'n vijftiende besluit om volledig in het zwart gekleed te gaan en alleen naar Satansmuziek te luisteren, dat staat nogal ver van mijn kleurrijke levensstijl af. :P Dat ik ook daar interesse in kan tonen en hem zichzelf kan laten zijn. Wie weet gaat er een wereld voor me open.
Ik zie in mijn omgeving best wel veel kinderen die heel erg gevormd worden door hun ouders op een mijn inziens nogal dwingende manier. Echt heel stom vind ik dat.
Maar ik snap dat het lastig is. Je vormt toch onbewust een bepaald beeld van je kind gebaseerd op je eigen leven en ideale plaatje. Ik probeer mezelf toch wel vaak te bedenken dat hij een eigen mens is. Met eigen wensen die misschien haaks op de mijne staan.
  zondag 8 september 2013 @ 01:09:20 #84
381212 Gulara
From the future
pi_130935669
Oh en KD m'n internet doet het prut dus ik ga later even je meisje bewonderen.
Maar ben net als Olf benieuwd naar hoe het gaat.
E. kijkt op een foto in het fototopic zo ontzettend trots. Volgens mij is ze heel blij met d'r zusje of niet? En zag ik dat ze op dezelfde kamer (gaan) slapen? Leuk. :)
  zondag 8 september 2013 @ 03:40:17 #85
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_130938800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:20 schreef Suikertante het volgende:
Ook voor zombie-liefhebbers? Zit er wel genoeg gore in? :9

En ohai :W :') drukdruk hier, maar kom maar weer eens langswaaien.. Tante-tje is vorige week goedgekeurd, op een paar gram na was ze 8 kg, deed het goed etc etc :) ging ze daar nog even de appel van haar broer zitten slachten, die verpleegkundige viel zowat van haar stoel omdat ze al zo goed kon eten, ook qua motoriek enzo. Mijn rapleykind In hart en nieren, gepureerde prutjes weigert ze in alle toonaarden :D O+

En qua toekomst, ik hoop dat mijn kinderen niet gaan voetballen, alleen al omdat daar zoveel agressie omheen hangt. Verder weet ik het niet, laat ze maar lekker doen waar ze zin in hebben :)
3!
  zondag 8 september 2013 @ 03:44:16 #86
381212 Gulara
From the future
pi_130938856
Ooh je Rapleykind klinkt O+
  zondag 8 september 2013 @ 03:49:16 #87
95408 Incantrix
pi_130938932
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 03:44 schreef Gulara het volgende:
Ooh je Rapleykind klinkt O+
Is ze ook O+

En hoe is het daro? :)
3!
pi_130939310
Klinkt goed Incan.

Hoi Gul, wakker? ;)

Id bewijs hebben we nog niet hoor. Ook nog niet nodig gehad. Ik moet ook altijd lachen om dat zinnetje op de kaart. "Is niet in staat om te ondertekenen" kan ik best voor zorgen hoor ;)

De daily:
Ik hoop stiekem dat Ow wel een beetje van lezen houdt. Vriendlief en ik lezen veel, heel veel. T zou zo apart zijn als hij dat dan niet leuk vindt.
Verder heb ik altijd het plan gehad om m'n kind(eren) als ze van de basisschool afkomen mee te nemen richting Afrika om dan samen twee weken vrijwilligerswerk te doen (en daarna nog wat te reizen). Lijkt me zo goed voor z'n ontwikkeling, Maarja dan moet hij wel een beetje interesse hebben in reizen en anderen culturen!
O, en vriendlief wil hem op voetbal en judo ;) maar dat boeit mij wat minder.

Verder is hier een speen uit de mond gevallen van het mannetje dat ik aan het wiegen ben, eens kijken of ik nu ook mag gaan slapen.
pi_130939340
Verkeerd gedacht ;)
Dan kan ik nog ff vertellen over onze superleuke dag.
Burgers zoo was helemaal fantastisch. Ow vond vooral het oceanium helemaal mooi telkens de vissen volgen :D
Speeltuin (was met z'n nichtjes) was ook groot succes. Glijbaan, schommel en gewoon daar rondkruipen was helemaal mooi :D

Zo, en nog 20 minuutjes dan ben ik klaar, 6 uur is ochtend en dat is vriendlief z'n taak ;)
pi_130939371
Wat tof de dierentuin! O+

En jullie hebben gelijk Gulara en Mango, dat hoop ik ook, dat hij zijn eigen keuzes maakt en dat ook durft. Het liefst dankzij in plaats van ondanks ons ;)

Inca, je appelslachter O+
Het is niet zoals Walking Dead maar deze zombies zijn wat anders dan anders.. Denk dat het in een trailer wel te zien is. Maar het is niet zo dat je een klap hoort en de camera net wegdraait nee :)
pi_130939373
We doen trouwens weer een poging met de M speen en hij is wel weer enthousiaster om te drinken maar tankt dan ook in zes minuten 170 cc weg. :Y) Hij houdt wel alles binnen tot nu toe. Dus ik blijf denk ik toch even volhouden, misschien drinkt hij wat rustiger als hij eraan went? :?
pi_130939389
Hebben de zombielovers REC al gezien? O-)

Suiker, M moest hier idd wel even aan de speen wennen. Het tempo ligt iets hoger natuurlijk en dat moest ie dan weer zelf reguleren. Ik geloof dat 180cc hier uiteindelijk ook nog geen 10 minuten duurde.
Is trouwens wel typisch, tegenwoordig drinkt hij zijn laatste en enige fles van de dag weer veel trager, maar dat zal zijn omdat hij dan al in de slaapmodus is.

Heeft iemand nog de gouden tip qua wat ik niet moet vergeten mee te nemen op onze vliegvakantie met baby?
pi_130939553
Een flesje drinken of speen waar hij op kan sabbelen (dus slikken) tijdens het opstijgen en landen. Dan heeft hij minder last van zijn oortjes.
pi_130939577
Goeiemorgen! Zag verschillende reacties over dat je wil dat je kind vooral zijn eigen ontwikkelingen door maken, maar hoe denken jullie dat over bredere dingen dan hobbies en sporten, dus op het gebied van religie/'levensstijl'?

Zelf ben ik absoluut niet religieus, en moet ook bekennen dat ik er de grootste moeite mee zou hebben als dochter later zwaar christelijk/islamitisch zou worden. Ik wil graag dat ze leert over godsdienst, maar dan meer als cultuurverschijnsel dan echt als 'antwoord'.
pi_130939579
Leuke vraag Olf. Ik hoop vooral dat ze niet van paardrijden houdt. Ik heb daar niks mee.
Verder hoop ik ook dat ze van lezen gaat houden. En voor de rest mag ze doen wat ze wilt

Loj klinkt als een superdag O+

Inca wat leuk dat Rapley zo goed werkt O+
pi_130939613
Ik vind je eerste vraag moeilijker dan de tweede Olf.
Ik wil graag dat ze een sport beoefenen. Die mogen ze zelf kiezen. Paardrijden zie ik echt wel voor mij, maar de bijbehorende rekening nog niet :P

Over religie. Ik ben wel christelijk opgevoed, maar heel vrij. Wij gingen bijvoorbeeld nooit naar de kerk, behalve voor de nachtmis met kerst. Mijn vriend is niet zo opgevoed.
Toch gaan ze waarschijnlijk wel naar een christelijke basisschool, mits ze daar er niet te zwaar mee bezig zijn. Ik heb nog steeds de ouderwetse gedachte dat ze op een christelijke school meer normen en waarden meekrijgen dan op een openbare school (hoef geen discussie).
Ik wil dat vooral omdat ik ze de basis wil leren. Wat houdt het bijbelverhaal in enzo. Wat ze ermee doen, laten we aan hen.
Ze zijn dan ook niet gedoopt, in tegenstelling tot mijzelf. Als ze dat later willen vind ik dat prima.
pi_130939643
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 08:00 schreef Olf het volgende:
Goeiemorgen! Zag verschillende reacties over dat je wil dat je kind vooral zijn eigen ontwikkelingen door maken, maar hoe denken jullie dat over bredere dingen dan hobbies en sporten, dus op het gebied van religie/'levensstijl'?

Zelf ben ik absoluut niet religieus, en moet ook bekennen dat ik er de grootste moeite mee zou hebben als dochter later zwaar christelijk/islamitisch zou worden. Ik wil graag dat ze leert over godsdienst, maar dan meer als cultuurverschijnsel dan echt als 'antwoord'.
Ik denk dat ik dat hetzelfde wil aanpakken als mijn ouders met mij hebben gedaan. Niet dopen, zelf keuzes laten maken maar dan ook aanreiken wat nodig is om die keuzes te maken: kennis dus. Ik wil wel dat mijn kinderen weten wat er met kerst en Pasen precies gevierd wordt. Net als de belangrijkste bijbelverhalen. Maar dan als verhaal en niet zozeer als waarheid.
pi_130939644
Wat leuk Inca, een echt rapleykind O+
  zondag 8 september 2013 @ 08:16:16 #99
95408 Incantrix
pi_130939645
Jaaa, ze wil echt niet anders! We hebben het geprobeerd met puree'tjes, maar dan gaat ze huilen en proberen Stef's eten te pikken :') :D

ID-kaart heeft Isabel ook nog niet trouwens, zie er het nut nog niet van. Stef kreeg 'm ook pas toen hij al een jaar was ofzo, toen wilden we de grens over. Zoiets zal het met Isabel ook wel worden. Vond het wel handiger qua pasfoto ook, dat ze dan al kunnen zitten.

En religie en zulks, tja, ik wil ze er graag dingen over leren, zo van 'dat bestaat er allemaal', maar wij zijn beiden niet kerkelijk. Ik ga ze dus gewoon over alle religies leren, incl. the invisible pink unicorn en the flying spaghetti monster :+ ik wil ze wel graag een sport of hobby 'geven', maar ik zou het wel fijn vinden als ze niet elke 3 weken wat anders willen. Eerst zwemmen in elk geval, voor Stef hebben we judo in overweging ivm zelfvertrouwen. Paardrijden of ballet vind ik ook niks, maar als Isabel (of Stef) dat graag zou willen zou ik er wel in meegaan. Maar op het moment voldoet een tripje speeltuin of 'glas boemen' in de glasbak ook nog, dus ik heb nog even ;)
3!
  zondag 8 september 2013 @ 08:19:36 #100
95408 Incantrix
pi_130939663
Ik heb trouwens geen effing clou: is paardrijden zo duur? Daar zouden sommige hobby's wel op stuk kunnen lopen ja, ons budget is niet belachelijk ruim en als ze beiden op school zitten wil ik wat uren minder gaan werken zodat ik ze zelf uit school kan halen.
3!
  zondag 8 september 2013 @ 08:20:37 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130939667
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 01:07 schreef Gulara het volgende:
De dolle tweeling. Probeert D. J. nou in het kleed te rollen!
Nee, J probeert zich te verstoppen. Ze doet het zelf. Niet dat D haar zus probeert weg te werken of zo :X

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 05:37 schreef Loj het volgende:
Burgers zoo was helemaal fantastisch. Ow vond vooral het oceanium helemaal mooi telkens de vissen volgen
Speeltuin (was met z'n nichtjes) was ook groot succes. Glijbaan, schommel en gewoon daar rondkruipen was helemaal mooi
Is leuk he! Ocean is en blijft hier ook favoriet.
  zondag 8 september 2013 @ 08:23:25 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130939682
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 08:16 schreef Incantrix het volgende:
Eerst zwemmen in elk geval, voor Stef hebben we judo in overweging ivm zelfvertrouwen.
Ja, eerst zwemdiploma's halen is sowieso een must. En soms kan het inderdaad goed zijn om een sport te kiezen dat past bij het karakter van het kind of om dat een beetje te plooien (in positieve zin).

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 08:19 schreef Incantrix het volgende:
Ik heb trouwens geen effing clou: is paardrijden zo duur? Daar zouden sommige hobby's wel op stuk kunnen lopen ja, ons budget is niet belachelijk ruim en als ze beiden op school zitten wil ik wat uren minder gaan werken zodat ik ze zelf uit school kan halen.
Vroeger was dat wel het geval. Ik geloof dat je nu wel goedkoper kan maar dan moet je als ouder dat beest gaan poetsen, borstelen, zadelen en weet ik veel wat. Oftewel, dan ben je zelf langer bezig dan je kind op dat beest zit. Nou dat gaan we hier in elk geval niet doen.....
  zondag 8 september 2013 @ 08:35:44 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130939733
Iemand nog een ochtendhumeur? Klik hier: http://s1088.photobucket.(...)zps4d9169be.mp4.html

O+
pi_130939756
Leuke vraag Olf.

Wat betreft hobby's en sport. Hoop ik dat ze in ieder geval iets willen doen. Wat maakt mij niet zo veel uit, alhoewel ik honkbal wel echt gaaf zou vinden.
Verder zal ik ze wel stimuleren in bv het lopen van de avond vierdaagse enzo.

Over religie hoop ik dat ik ook zo open sta in hun eigen keuzes. Vooral als het "extreem" zou zijn. Ik ben niet met een geloof opgevoed, maar toen ik op de basisschool zelf naar goddienstles wilde, moest mijn moeder echt even slikken (door haar opvoeding een afkeer tegen het geloof). Maar dat heeft ze mij nooit laten blijken en ik mocht gewoon gaan. Ik vond gewoon de verhalen heel mooi.

Hier gaan ze wel naar een openbare school, omdat ik vind dat de christelijke school er hier te veel mee bezig is. De waarden en normen dragen we zelf uit. En vertellen waarom er bepaalde feestdagen zijn is ook wel iets wat ik belangrijk vind.
pi_130939760
Ik kan jou foto niet zien Kyara :'(

En paardrijden was vroeger in ieder geval heel duur. Mijn ouders hadden het niet breed, maar ik mocht gelukkig wel gaan.
pi_130939761
Thanks Kyara, dat had ik net nodig! Ik heb hier zelf ook een blije baby, maar er moet echt eerst koffie in mij :@

Man en ik hadden voor het eerst een nacht dat we allebei zo moe waren en diep sliepen dat we allebei ons bed niet uit konden komen voor Isa. En natuurlijk werd ze juist nu 100 x wakker voor speen etc ;(

:O
Sarcasme. Herken het.
pi_130939768
Die tweede vraag vind ik moeilijker Olf. Ik wil haar wel een religie meegeven. Ik zit bijvoorbeeld nu te twijfelen om haar (en meteen mij) te laten dopen, omdat mijn geloof groter is geworden. En mocht ze zichzelf later meer thuis voelen in het Joodse geloof vind dat ook best. Of als ze helemaal niks met geloof heeft mag dat ook van mij

Qua levensstijl maakt me ook niet zo uit. Ik hoop dat ik haar genoeg mee kan geven, zodat ze opgroeit tot een lief mens die gelukkig is met haarzelf. En of ze dat nou als gothic, punkrocker of balletmeisje is maakt me niet uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130939769
Goedemorgen!
Hier moeder met n lichte kater. Gisteravond een heel leuk feestje gehad en t er flink van genomen. T was heerliijk om even niet 'mama' te zijn zeg maar. Maar nog heerlijker om weer lekker thuis te komen bij mijn twee schatten :)

Vandaag lunchen bij de subway en dan naar een bloemencorso.
Jullie nog plannen voor vandaag?
  zondag 8 september 2013 @ 08:58:38 #109
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130939839
Lachende J. O+

Inca, je rapleybaby, wat goed!

Ik kan niet meer tegen zombies en enge films. Vroeger keek ik niet anders maar nu... Ik vind het al erg als er in een film onrecht wordt aangedaan. Zoals in het elkaar slaan van iemand zonder reden. Gisteren wel Fast & Furious 6 zitten kijken, gaaaave auto's.

Isabel heeft echt heeeel erg last van tandenpoep, mèèèn, ik was vergeten hoe dat stonk! En veel en vaak. Juk. Hoe lang duurt het dan nog voor de tanden doorkomen?

Qua levensstijl enzo.
Mijn meiden moeten natuurlijk gaan tennissen, ben niet voor niets getrouwd met mijn tennisleraar! En dan hopen dat ze niet mijn tennistalent hebben :P
Maar dat is geen must hoor, ik ben zelf van de duursporten (lopen, fietsen, schaatsen) en wintersporten (snowboarden ftw) en mijn man ook, dus we hopen dat ze dat heel tof gaan vinden. Winter 2015 gaan we iig op wintersport.
Verder maakt het me niet zo uit, ik ben zeker geen ponymeisje (heb vaker op een koe dan op een paard gezeten) dus dat zal ik niet stimuleren eigenlijk.
Ik heb nooit muziekinstrumenten bespeeld, vent ook niet maar ik vind het wel leuk dat als ze zoiets willen doen. Verder ben ik erg van het dansen dus ik hoop dat ze dat talent een beetje van mij hebben (maar als ik naar Noortjes dansmoves kijk heb ik er nog een hard hoofd in). Muzieksmaak maakt me geen reet uit. Veel mensen geloven niet dat ik vroeger nogal een alto was. Met paars haar en kisten en zo.

Ik ben zelf katholiek opgevoed, doe er niet heel veel meer mee en mijn man is niet religieus opgevoed. Ik wil wel dat ze er wat van meekrijgen maar hoop eigenlijk wel dat ze of naar het katholieke geloof neigen of niet. Ik kan zelf niet zo veel met andere geloven ondanks dat ik het heel interessant vind. Maar wie weet sta ik er over 12 jaar wel anders tegen over. Wel vind ik respect voor andere geloven heel belangrijk.
Sowieso vind ik bepaalde normen en waarden belangrijk en dat wil ik ze vooral meegeven. Respect voor ouderen, beleefd zijn, etc etc.
  zondag 8 september 2013 @ 08:59:46 #110
95408 Incantrix
pi_130939848
Fijn Kwitsted! M.i. ook echt een must hoor, af en toe even een eigen leven hebben, net als af en toe even niet mama en papa maar partners te zijn. Wij gaan over 2 weken samen een dag naar de sauna O+

Vandaag gaan we spareribs barbecue'en :')
3!
pi_130939914
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:57 schreef Olf het volgende:
Daily;

Ik hoop bijvoorbeeld dat mijne na de zwemdiplomas geen fanatieke zwemmer wordt waardoor ik meerdere keren per week in zwembad moet zitten. Verder hoop ik sowieso dat als ze gaat sporten een buitensport kiest. Maar korfbal vind ik dan weer suf :@ en verder heb ik een afkeer jegens dwarsfluit en klarinet :p

Wel hoop ik bijvoorbeeld op atletiek, veel buiten spelen en lezen, en dat ze misschien piano of een strijkinstrument wil spelen. Maar het is natuurlijk aan haar.
Leuke! Ik (en mijn vriend) hoop dat hij niet op voetbal wil. Daar hebben we zelf echt he-le-maal niks mee... Ik hoop dat hij wel van lezen gaat houden (gaat tot nu toe wel goed) en hij blijkt enorm van muziek te houden. Dat vind ik tof! Hopelijk wil hij ook op muziekles als hij wat ouder is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 8 september 2013 @ 09:07:40 #112
95408 Incantrix
pi_130939929
Mijn lief is wel christenlijk van huis uit en die normen en waarden geven we zeker wel mee. Ik zou zelf an sich ook best in een god (zelfverzonnen zeg maar) kunnen geloven, het is meer dat ik niet in de kerk geloof. Ik wil ze graag leren voor zichzelf te denken en dar past een kerk m.i. niet helemaal bij. Ik ben nogal slecht met mensendie mij vertellen wat ik moet doen :@

Becky, gaaf hoor, wintersport! Zijn jullie met N al wel eens geweest?
3!
  zondag 8 september 2013 @ 09:12:29 #113
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130939967
Kwisted, mijn leven is ook weer begonnen. Ik ga weer regelmatig de kroeg in met vrienden, ben begonnen met een naaicursen en ga maandag voor het eerst mee naar een wijnproefclub.

Inca, de bedoeling was twee jaar terug maar die wintersport ging niet door. Nu was de bedoeling aankomende winter maar daar heeft de aanschaf van nieuwe auto roet in het eten gegooid. Winter 2015 dan maar. Is ook niet erg, Noortje is dan ruim 4 en Isabel staat dan ook wat steviger op d'r benen.
  zondag 8 september 2013 @ 09:16:30 #114
95408 Incantrix
pi_130940005
Dat is jammer als je plannen telkens moeten wijzigen. Maar het komt vanzelf idd, en wel leuk hoor, kindjes op van die kleine ski'jes zijn zo schattig O+
3!
  zondag 8 september 2013 @ 09:19:36 #115
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130940033
Het is gewoon een dure vakantie, we moeten perse in het hoogseizoen helaas.
pi_130940133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef Mangostine het volgende:
Dat was ik. Gewoon blijven proberen dus. Kip krijg ik wel vrij fijn, dat lust hij wel. Hoe vaak mogen ze eigenlijk vlees eten?

Ik hoef ook pas met 9 mnd weer naar het cb, is het nieuwe protocol hier. 3 maanden niet, vind t wel veel...

Danic ongesteld *O* en Rosalie aan de wortel :Y)

Incan wat grappig dat ze t zelf zo duidelijk aangeeft!

Kyara je lachende J O+

Wij schrokken vanmorgen om half 8 wakker :D dat is laaaaaang geleden. Zn fles ging er niet in, dus maar even pap van gemaakt. Hopelijk gaat het beter als hij opgeknapt is.
  zondag 8 september 2013 @ 09:29:48 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130940136
Coco, dat idee van de 4generatiefoto is echt O+ ! Superleuk :s)

Pi heeft gerold! *O* (of gevlogen, dat zou wel een filmpje waard zijn) De peer is kryptonite!

Zittende F, hij kijkt er zo blij en gelukkig bij O+

Over afscheid nemen van laatste keren: het moment dat Silvijn van onze kamer naar zijn eigen kamer ging vond ik wel even slikken. En ik heb hem een laatste bv gegeven zonder dat ik toen wist dat het de laatste was, dat vond ik ook wel moeilijk ook al wilde ik stoppen. Maar verder sta ik er eigenlijk niet zo heel erg meer bij stil, alles gaat tegelijkertijd heel snel maar ook geleidelijk. Dat slaat nergens op maar toch vind ik dat :+

De foto's van Kyara's tweeling op het kleed, wat een mooie kleuren zo en ik vind de meisjes zo leuk! O+

Mango ik zou het niet erg vinden om bewijsmateriaal te krijgen van jullie verschoonritueel! _O-

Belle wat een lieve foto bij het concert!

Shandaly die pasfoto! Zo schattig :) Die oogjes! die babypasfoto's zijn zo leuk... Heb er ook eentje, misschien eens opzoeken en plaatsen :+

SPOILER: psvfotoblabla
Danic niet preggerz *O*

Daily Olfs:

Wat ik hoop is dat Silvijn interesse krijgt voor lezen. Muziekinstrument zou ik ook heel leuk vinden, de broer van mijn vriend speelt piano dus ergens zit het wel in de genen. Ik zou op het gebied van sport een voorkeur hebben voor een teamsport. Om de vriendschappen die daar ontstaan en de teamspirit. Ik hoop dat hij een sport vindt waar hij blij blijft, dat hij dus echt vindt wat hij leuk vindt. Voetbal vind ik zelf zo enorm schattig dat ik daar een beetje op hoop, maar dan zou ik wel zelf een club willen kiezen omdat er zoals iemand anders al zei wel wat agressievere/pauperige clubs zijn.

Muziek maakt me niet heel veel uit, al hoop ik wel uit de grond van mijn hart dat hij geen gothic wordt. Dan ben ik maar niet zo tolerant, ik haat het :+ . Al zou ik het nooit verbieden, niet in de laatste plaats omdat je het dan alleen stimuleert bij een puber. En piratenmuziek vind ik de horror dus ook dat zou ik minder vinden. Het zou me ook zeer verbazen trouwens :')

Religie is een vervanmijnbedshow dus ik zou er aan moeten wennen als Silvijn ineens met een religieuze geloofsovertuiging thuis zou komen. Ik zou vooral heel benieuwd zijn naar zijn overwegingen. En naar de bijbehorende normen en waarden want er moet wel respect zijn voor andere culturen/religie.
pi_130940195
Danic ik heb nog steeds niet gejompeld voor je menstruatie! *O*

Verder liep ik stage op een basisschool waar ze aandacht besteedden aan kerst, maar bijvoorbeeld ook aan 't Suikerfeest. Ik heb net zo weinig met het christendom als met de islam, maar ik vind het wel eens jammer dat ik er zo weinig van weet omdat het ook bepalend is voor cultuur en kunst. Een openbare basisschool waar aandacht wordt besteed aan verschillende godsdiensten lijkt mij dus het mooist. Maar ik twijfel ook nog aan de methode dus misschien kan ik straks maar één school kiezen in de buurt en dan vind ik de religie minder belangrijk.

Becky getrouwd met je tennisleraar :D wat een smeuiig gegeven! Zegt weinig over jouw tennisskills natuurlijk :7
Jammer van de vakantie, volgend jaar dan hopelijk! En genieten van de auto dus.

Omen ik hoop dat F ook niet op zulke mannen valt _O-

En nu ga ik Kyara's filmpje kijken O+
pi_130940216
Wij hopen dat Luc erg muziekaal is. Mijn man heeft een muziekstudio gehad en bespeelt meerdere instrumenten (en zijn ouders waren operazangers) Dus hij komt uit een muzikale familie. Ik bespeel zelf ook 2 instrumenten en ben gek van muziek. Maar tot nu toe ziet het er rooskleurig uit ;) Luc vindt het heerlijk als we voor hem zingen. En ik ging laatst gitaar spelen en toen ging hij "dansen"

Qua religie.. Ik ben katholiek opgevoed en mijn man ook. We doen er alleen beide niks meer mee. Maar we willen Luc zeker wat meegeven hiervan...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130940267
Whaha, gothicmuziek Spees :D
Ik snap wel wat jij zegt over teamsporten maar ik heb daar zo'n hekel aan. Een teamsport is ook niet leuk als je altijd de slechtste bent :+ misschien ligt het daaraan. Mijn vriend heeft er ook niets mee, eigenlijk niemand in onze families. We houden ook allemaal niet van voetbal. :@ en niet van studentenverenigingen. In een team werken werkt bij mij alleen als iedereen een duidelijke eigen taak heeft, misschien was ik daar wel beter in geweest als ik op voetbal had gezeten.. Ik zou het verrassend maar wel leuk vinden als F een teamsport wil doen. Mijn vriend zou balen als het voetbal zou zijn. ;) (ik denk omdat hij er zelf niets van snapt en door het imago inderdaad). Mijn broertje heeft trouwens geijshockeyd, dát was pas erg aan de zijlijn! :o
pi_130940316
Mango bedankt trouwens, ten eerste voor de visual van jullie zingend, ten tweede voor jullie speenervaring. Zet ik inderdaad nog even door!
pi_130940575
Hmmmmmmmmm, vroeger dacht ik er wel eens voor de grap over na, over een toekomstig kindje dat dan wel zou leren skateboarden (ohhh kon ik dat zelf maar wat beter!) en viool spelen (ik zou dat zo graag willen kunnen, elektrisch!). Maar nu heb ik eigenlijk helemaal geen idee?! Ik hoop vooral ook dat ze zelf durft te zijn wie ze is/wil zijn en weet dat wij altijd achter haar staan, welke keuzes ze ook maakt. Maar er zullen ongetwijfeld ook keuzes zijn die ik toch eerst wel goed zou bevragen, om er zeker van te zijn dat ze weet wat het inhoud en zo ;)
Onder andere door mijn studie weet ik veel van verschillende religies. Er zijn eigenlijk maar 2 bases en die, maar ook de achtergronden daarvan, wil ik zeker aan haar meegeven. Ook omdat wij zelf best een uitgesproken levensovertuiging hebben waarin dat ook meespeelt. Sowieso ga ik natuurlijk veel van mijn levensvisies aan haar doorgeven, mijn lief en ik zijn nu eenmaal vrij filosofisch ingesteld en hebben dagelijks behoorlijk filosofische gesprekken met elkaar. Dus dat krijgt ze dan vanzelf wel mee. En ik denk dat dat tegelijkertijd ook een mooie basis kan en zal vormen voor haar eigen keuzes!
  zondag 8 september 2013 @ 10:28:58 #123
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130940650
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 09:44 schreef Suikertante het volgende:
Whaha, gothicmuziek Spees :D
Ik snap wel wat jij zegt over teamsporten maar ik heb daar zo'n hekel aan. Een teamsport is ook niet leuk als je altijd de slechtste bent :+ misschien ligt het daaraan. Mijn vriend heeft er ook niets mee, eigenlijk niemand in onze families. We houden ook allemaal niet van voetbal. :@ en niet van studentenverenigingen. In een team werken werkt bij mij alleen als iedereen een duidelijke eigen taak heeft, misschien was ik daar wel beter in geweest als ik op voetbal had gezeten.. Ik zou het verrassend maar wel leuk vinden als F een teamsport wil doen. Mijn vriend zou balen als het voetbal zou zijn. ;) (ik denk omdat hij er zelf niets van snapt en door het imago inderdaad). Mijn broertje heeft trouwens geijshockeyd, dát was pas erg aan de zijlijn! :o
IJshockey en Rugby en zo, stoere sporten maar wat moet dat voor een moeder peentjes zweten zijn! :D

Teamsport, ik kan me voorstellen als je zelf niet goed meekomt met sport dat het helemaal niet leuk is. Zulke dingen spelen natuurlijk in de praktijk allemaal mee. Ik heb zelf een aantal jaar gehonkbald en daar (bij onze club dan) draaide het vooral om de gezelligheid en we verloren ook regelmatig met 40-1 omdat onze tegenpartij wel 3 x per week serieus trainde. Maar wat een lol hebben we gehad daar _O- Mijn vriend is in bijna alle sporten wel goed en ik ben medium met redelijk balgevoel dus ik denk dat het met S wel goed zal komen qua sportiviteit. Maar als hij de sneue van het team zou zijn (zoals Pietertje in die reclame O+ ) dan zouden we verder zoeken naar iets anders ook al zou dat geen teamsport zijn. T heeft zelf altijd getennist en dat vind ik ook wel een mooie sport.
  zondag 8 september 2013 @ 10:33:59 #124
95408 Incantrix
pi_130940693
Ik hoop dat de mijnese niet de laatstgekozenen zullen zijn bij gym, maar dat waren zowel ik als mijn lief ooit, dus ik heb weinig hoop -O-
3!
pi_130940699
Als ze gothic wordt, zou ik het ook niet zo leuk vinden. Maar hopelijk blijft het dan bij een puberale fase hangen ;)

Zelf heb ik 10 jaar muziekles gehad in 1 instrument en 10 jaar op 1 sport gezeten, ik zou het best leuk vinden als dochter ook een beetje volhoudt.

En verder hoop ik dat ze er over een paar jaar achter staat dat we geen vlees en vis eten. :+

Stiekem heb ik zo toch nog wel echt dingen die ik liever niet heb of liever wel. Hoop echt dat ik een groot deel daarvan goed kan verbergen en dat ze uiteindelijk zelf kiest. Maar denk dat het ook logisch dat je zulk soort ideeën hebt, omdat je je een beeld probeert te vormen van 'later'.
  zondag 8 september 2013 @ 10:38:10 #126
95408 Incantrix
pi_130940735
Gothic zou ik trouwens niet zo erg vinden, maar bij ons is de kans groot dat ze eindigen met lacostes en polo's, als ze zich tegen ons af willen zetten :+ dat je dochter dan voor haar 13e verjaardag een parelketting wil ofzo. De horror!
3!
  zondag 8 september 2013 @ 10:39:03 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130940747
Dat gothic wil ik trouwens nog wel even verder uitleggen. De muziek enzo, niet mijn ding maar als hij dat gaaf vindt so be it. Zeker als het een fase is ;)
Maar wat ik bij alle echte gothics (dus niet de mensen die gewoon van hardrock hielden maar de gothics met zwarte lippenstift, fluwelen jurken, kleurlenzen, ravenzwart haar etc) op onze middelbare school zag is dat die levensstijl voortkwam uit het gevoel van een misfit zijn, ongelukkig thuis, gepest worden, etc. Toevlucht zoeken in een andere wereld. En zich mee laten slepen in teksten over zelfmoord, depressie, etc. Dat zou ik dus heel erg vinden, wat daarachter zit. Niet het feit dat Silvijn zijn haar ravenzwart zou verven.
  zondag 8 september 2013 @ 10:41:00 #128
95408 Incantrix
pi_130940768
Voor Stef heb ik lange tijd geroepen dat hij dan maar drummer moest worden, van het kaliber Gene Hoglan. Mijn zwager drumt ook (incl. dubbele bassdrum) dus ergens hoop ik later nog steeds in de coulissen mee te kijken met de harde metalband van mijn zoon O+ :+

Misschien kan Isabel erbij grunten, die zingt nu al als een kleine kraai O+
3!
pi_130940770
Dat herken ik inderdaad Spees. Er hangt zo erg de zweem van ongelukkigheid om heen, dat lijkt me heel lastig om als ouder te moeten zien. Zelf heb ik er in m'n puberjaren ook achterlijk bij gelopen met paars haar enzo :X dus daar kom ik wel overheen.
  zondag 8 september 2013 @ 10:43:56 #130
95408 Incantrix
pi_130940807
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat gothic wil ik trouwens nog wel even verder uitleggen. De muziek enzo, niet mijn ding maar als hij dat gaaf vindt so be it. Zeker als het een fase is ;)
Maar wat ik bij alle echte gothics (dus niet de mensen die gewoon van hardrock hielden maar de gothics met zwarte lippenstift, fluwelen jurken, kleurlenzen, ravenzwart haar etc) op onze middelbare school zag is dat die levensstijl voortkwam uit het gevoel van een misfit zijn, ongelukkig thuis, gepest worden, etc. Toevlucht zoeken in een andere wereld. En zich mee laten slepen in teksten over zelfmoord, depressie, etc. Dat zou ik dus heel erg vinden, wat daarachter zit. Niet het feit dat Silvijn zijn haar ravenzwart zou verven.
Je hebt daar wel gradaties in hoor, niet elke goth krast ;) ik heb er ook mee geflirt in mijn jeugd, maar ik was net iets te punk/grunge/metal denk ik :P het gevoel een misfit te zijn herken ik wel, maar ik wílde ook helemaal niet bij die engnekken horen die populair waren. Dat waren bij ons in elk geval niet de aardigste kinderen. Ik zou trots zijn als mijn kind anders durft te zijn.
3!
pi_130940865
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 10:43 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Je hebt daar wel gradaties in hoor, niet elke goth krast ;) ik heb er ook mee geflirt in mijn jeugd, maar ik was net iets te punk/grunge/metal denk ik :P het gevoel een misfit te zijn herken ik wel, maar ik wílde ook helemaal niet bij die engnekken horen die populair waren. Dat waren bij ons in elk geval niet de aardigste kinderen. Ik zou trots zijn als mijn kind anders durft te zijn.
Gradaties denk ik sowieso, maar ik denk wel dat de hele alto/metal/punk subcultuur veel meer een sociaal gebeuren is en veel 'verbroederlijker' dan goth. Minder individueel.
  zondag 8 september 2013 @ 10:48:04 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130940868
Oh maar dat geloof ik wel hoor, van die gradaties. Bij ons op school waren volgens mij niet echt 'medium gothics' of ze vielen gewoon niet op. Maar de gothics die er wel waren, hadden een diep ongelukkige uitstraling en die zitten in mijn hoofd. Punk etc. heeft bij mij niet dat depressieve zelfmoordimago :+

Dat niet mee willen lopen vond en vind ik trouwens altijd wel een beetje grappig. Want ook binnen deze groep zag iedereen er hetzelfde uit en nam elkaars ideeën over :+

Dat mijn kind de populairste pestkop zou worden zou ik trouwens net zo vreselijk vinden.
  zondag 8 september 2013 @ 10:57:32 #133
95408 Incantrix
pi_130941037
Toen ik op school zat bestond gothic nog niet :@ althans, niet met van die zwarte slierten aan je jurk enzo, dat kwam pas op toen ik al zo'n beetje op mezelf ging wonen.

Spees, is ook wel zo hoor. Elke subcultuur heeft z'n eigen regels en ik ben nergens zulke narrowminded mensen tegengekomen als op de linksdraaiende woongroep van vrienden van ons, ik word echt naar van die lui. Maar ik bedoel het wel wat breder denk ik. Stef vind nagellak dragen bijvoorbeeld heel erg de bom en ik hoop dat als hij dat blijft vinden, hij het lef zal hebben dat te blijven dragen. Nu mag hij zijn nagels met mij meelakken en vind iedereen dat ok want hij is nog klein, ben benieuwd of men dat nog steeds vind als hij 11 is :P
3!
pi_130941304
Oh wat een leuke vragen! Ik ga even kort proberen (if ever _O-) te reageren:

Ik hoop dat hij een instrument gaat bespelen, dat zal ik iig stimuleren, net als sport.
Heb zelf jaren matig succesvol een instrument bespeeld maar wil dat tzt graag weer oppakken.
Qua sport doe ik weer even een +1 met Spees, ik ben medium met redelijk balgevoel, man is goed in sport.
Welke sport maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Heb weinig met vechtsporten dus die kant denk ik zelf niet op. Teamsport vond ik zelf leuker, man en ik hebben beiden altijd gehockeyd dus ik vermoed dat kind wel eens daar terecht zal komen. Zeeverkenners of scouting vond ik vroeger voor kneuzen maar nu zou ik dat heel leuk vinden voor kinderen (en mezelf). Eerst iig zwemmen.

Wintersport zijn we allebei gróót fan van dus dat gaat hij zeker weten doen. Kindjes op ski's O+
Geloof dat een skipak het allereerste was wat ik kocht toen ik zwanger was _O-

Religie: niet belijdend opgevoed, wel behoorlijk wat van meegekregen. Type school ben ik nog niet uit, ik ga vooral voor een goede school die bij hem en ons past. Een islamitische school ligt niet echt voor de hand :+ maar verder kan het zowel openbaar als christelijk worden. Ja overal wat van meekrijgen, maar nee fundamentalistisch. Graag een niet te groot buurtschooltje, een doorsnee van de maatschappij maar ook niet het enige blanke kindje in de klas. En montessori/jenaplan/dalton ed spreekt me ideologisch gezien aan maar dat is veel verder weg. Groot aanbod=veel keuze...we moeten maar zien wat het zwaarst zal wegen.
Maar goed, andere discussie :)

En toevoeging, how could I forget! ik hoop vooral dat hij net zo van reizen houdt als wij!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 08-09-2013 20:58:08 ]
  zondag 8 september 2013 @ 16:00:45 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130951008
Ja inca, ik snap wat je bedoelt idd. Eigen identiteit zou ik ook aanmoedigen! Wat ik wel heel lastig zou vinden is: hoe zorg ik ervoor dat mijn kind doet wat hij wil doen, maar daarmee niet een te makkelijk doelwit wordt voor pesters? Stel, Silvijn wil heel graag op klassiek ballet als hij 6 is. Ik zou het echt geweldig vinden als hij dat met volle overtuiging zou doen en ik zou uit elkaar barsten van trots. Maar dan is er ook een stemmetje dat zegt: maar wat nou als ik hem daarmee een makkelijk doelwit maak voor de stoere grote jongens uit zijn klas? Zou ik dan toch proberen te achterhalen wat hij óók leuk vindt en die richting in proberen te sturen? Natuurlijk, we willen allemaal boven het gedrag van pesters staan maar ik wil ook niet onderschatten wat het met een kind kan doen als hij op jonge leeftijd gepest wordt. Wordt dat dan de basis van een schoolcarrière waarin hij het pispaaltje van de klas wordt, gewoon omdat hij dat vanaf groep 3 al was? Als pesters iets willen vinden, tuurlijk dan vinden ze het altijd. Maar maak ik het ze daarmee niet te makkelijk?

Ik vind het een lastige, en ik weet oprecht niet wat ik dan zou doen. Want mijn hart zegt dan dat hij moet gaan balletten, en mijn verstand twijfelt.
  zondag 8 september 2013 @ 16:35:51 #136
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130952110
Religie vind ik ook een moeilijke. Ik hoop dat D later een bewuste keuze maakt, (8> is hervormd opgevoed en ik heb van thuis de rooms-katholieke waarden meegekregen maar we zijn niet praktiserend en hij is ook niet gedoopt. Naar de kerk gaan we hier alleen bij een uitvaart.
Met de islam heb ik heel weinig, en ik hoop dat hij later niet die kant op gaat qua religie (zonder te discrimineren).

Ik wist zonet niet wat me overkwam. Had een wortelhapje met ligakoek gemaakt voor D, en in de blender helemaal fijn gepureerd. Na de eerste 2 hapjes duurde hem het te lang voor de volgende lepel naar zijn mond kwam. Het kon wel veel sneller volgens hem. Eten ging vlot van de lepel af.
Het resultaat was dat hij met gemak de hele portie naar binnen heeft gewerkt, toch minimaal de hoeveelheid van wat er ook in een olvarit-potje zit.
In eerdere gevallen ging er met moeite de helft in.
  zondag 8 september 2013 @ 16:44:04 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130952360
Mag ik vragen waarom je er een liga doorheen doet?
  zondag 8 september 2013 @ 16:56:35 #138
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130952751
Die tip kreeg ik van de overbuuf, die heeft een meisjestweeling die 2 maanden ouder is. De eerste hapjes gingen vrij moeizaam, en zij zei dat ze het dan makkelijker eten.
Het helpt wel, want de porties zonder liga, gaan moeilijker binnen dan de porties met liga.
  zondag 8 september 2013 @ 17:24:38 #139
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130953815
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:20 schreef bellelena het volgende:
Hmmmmmmmmm, vroeger dacht ik er wel eens voor de grap over na, over een toekomstig kindje dat dan wel zou leren skateboarden (ohhh kon ik dat zelf maar wat beter!) en viool spelen (ik zou dat zo graag willen kunnen, elektrisch!). Maar nu heb ik eigenlijk helemaal geen idee?! Ik hoop vooral ook dat ze zelf durft te zijn wie ze is/wil zijn en weet dat wij altijd achter haar staan, welke keuzes ze ook maakt. Maar er zullen ongetwijfeld ook keuzes zijn die ik toch eerst wel goed zou bevragen, om er zeker van te zijn dat ze weet wat het inhoud en zo ;)
Onder andere door mijn studie weet ik veel van verschillende religies. Er zijn eigenlijk maar 2 bases en die, maar ook de achtergronden daarvan, wil ik zeker aan haar meegeven. Ook omdat wij zelf best een uitgesproken levensovertuiging hebben waarin dat ook meespeelt. Sowieso ga ik natuurlijk veel van mijn levensvisies aan haar doorgeven, mijn lief en ik zijn nu eenmaal vrij filosofisch ingesteld en hebben dagelijks behoorlijk filosofische gesprekken met elkaar. Dus dat krijgt ze dan vanzelf wel mee. En ik denk dat dat tegelijkertijd ook een mooie basis kan en zal vormen voor haar eigen keuzes!
Belle, ik heb dat bruine vestje gevonden waar je laatst (al lang geleden :@) om vroeg. Ik heb de foto bijna geüpload, vanavond zet ik m in V&A maar dat vestje is voor jou als je wil. Bruin van Obaibi, mt 67 cm.
  zondag 8 september 2013 @ 17:29:31 #140
95408 Incantrix
pi_130954004
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja inca, ik snap wat je bedoelt idd. Eigen identiteit zou ik ook aanmoedigen! Wat ik wel heel lastig zou vinden is: hoe zorg ik ervoor dat mijn kind doet wat hij wil doen, maar daarmee niet een te makkelijk doelwit wordt voor pesters? Stel, Silvijn wil heel graag op klassiek ballet als hij 6 is. Ik zou het echt geweldig vinden als hij dat met volle overtuiging zou doen en ik zou uit elkaar barsten van trots. Maar dan is er ook een stemmetje dat zegt: maar wat nou als ik hem daarmee een makkelijk doelwit maak voor de stoere grote jongens uit zijn klas? Zou ik dan toch proberen te achterhalen wat hij óók leuk vindt en die richting in proberen te sturen? Natuurlijk, we willen allemaal boven het gedrag van pesters staan maar ik wil ook niet onderschatten wat het met een kind kan doen als hij op jonge leeftijd gepest wordt. Wordt dat dan de basis van een schoolcarrière waarin hij het pispaaltje van de klas wordt, gewoon omdat hij dat vanaf groep 3 al was? Als pesters iets willen vinden, tuurlijk dan vinden ze het altijd. Maar maak ik het ze daarmee niet te makkelijk?

Ik vind het een lastige, en ik weet oprecht niet wat ik dan zou doen. Want mijn hart zegt dan dat hij moet gaan balletten, en mijn verstand twijfelt.
Daar heb je een punt :) ik denk alleen dat lichaamshouding, uitstraling en voorkomen meer doet dan wat je dóet zeg maar. Ik ben meteen toen ik de middelbare opkwam kapotgepest en ik weet gewoon dat dat kwam door wat ik uitstraalde. Ik denk ook wel dat het ok is om wat minder heftig uit te dragen dat je als jongen graag hartjes op je outfit draagt, maar in de basis hoop ik dat ik mijn kind voldoende zelfvertrouwen kan meegeven om zichzelf te durven zijn. Ik vond mezelf toen ik alternatieve stijlen ontdekte, werd daardoor zelfverzekerder en werd vervolgens ook minder gepest. Het deed me ook minder dan daarvoor al blijft het altijd een crappy gevoel, tot op de dag van vandaag, als ik eraan terugdenk :@
3!
pi_130954041
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 17:24 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Belle, ik heb dat bruine vestje gevonden waar je laatst (al lang geleden :@) om vroeg. Ik heb de foto bijna geüpload, vanavond zet ik m in V&A maar dat vestje is voor jou als je wil. Bruin van Obaibi, mt 67 cm.
Ik dacht er net nog aan! Ben benieuwd naar de foto!
  zondag 8 september 2013 @ 18:02:20 #142
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130955149
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:30 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ik dacht er net nog aan! Ben benieuwd naar de foto!
PM!
  zondag 8 september 2013 @ 18:37:28 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130956185
Ohh toffe vervolgvraag Olf!

Ook wel toepasselijk voor mij nu; E wordt volgende week gedoopt in de gemeenschap van mijn schoonouders. Verzoek van mijn vriend, en ik vind het prima. Ben zelf behoorlijk linksdraaiend, naturistisch en atheïstisch opgevoed door een feministische moeder, maar ik kan me toch prima in hun zienswijze vinden :Y We gaan daar 'beloven' dat we E zullen helpen om zich te ontwikkelen tot een menslievend mens, daar zie ik alleen maar goeds in.

Dat neemt niet weg dat ze van mij absoluut niet elke zondag met papa mee naar de dienst hoeft. Eigen vrije wil en zulks. Net als inca hoef ik ook niet zonodig vanaf de kansel te horen hoe ik me hoor te gedragen :N

Qua school wil ik graag dat ze er tenminste íets over religie leert. Mijn basisschool heeft daar echt nul aandacht aan besteed en dat vind ik best kwalijk.

Ohja en tenslotte qua muziek: vriend is groot fan van Metallica maar ook van Verdi :+ en ik was altijd van oa Alanis Morissette en Anouk, maar ook oude muziek zoals Pergolesi. Dus ze zal vanalles meekrijgen. Ik hoop dat ze net als wij van zingen houdt, en mn vriend zal haar graag op scouting zien (en ik ook wel, dan wordt ze tenminste niet zo'n mietje als ik :') )
  zondag 8 september 2013 @ 18:53:53 #145
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130956599
:W Ben weer thuis! O+ Gisteren weggegaan, overnacht, en nu weer terug. Fijne reis, dochterlief ligt al even op bed maar slaapt nog niet. Wij gaan ff uitpakken en zulks :P

Ohja en ik meende me nog te herinneren dat Suikertante zei of ik het niet erg vond dat ik niet zwanger was; eigenlijk niet nee, kon ik me tenminste aan wij en rauwmelkse kazen te buiten gaan daar :9
En ondertussen weer onveilig gedaan op vakantie haha.. ik zei tegen manlief; ik heb dus mn antwoord of we voor een tweede gaan? :+ Hij lachen :D

Oh en ik ben bruinnnn mensen :D :9 O+ Voor mijn doen dan, ik ben echt niet de zwartste neger op aarde natuurlijk. :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130956639
Lekker genoten dus Enf? :9 van de vakantie
  zondag 8 september 2013 @ 19:05:35 #147
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130956913
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:55 schreef Fieder het volgende:
Lekker genoten dus Enf? :9 van de vakantie
Yup :D :9
Heerlijk weer gehad ook. Niet al te knetterwarm, wel een paar dagen maar ook gewoon lekker weer en ook wat onweer enzo :P (gezellig voor spelletjes). En met inpakken wat bewolking dus ook wel lekker, anders sta je weer zo te zweten XD
  zondag 8 september 2013 @ 19:33:33 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130957773
Welkom terug Enf! En dus toch voor het echie, heb het idee dat er best wat mensen van 'onze lichting' al snel voor een tweede gaan! (Wat Suiker laatst ook zei). Leuk!!!

Wel bijzonder LB, zo'n opdraging. Zijn ze evangelisch of een andere stroming?

Wij hebben vandaag een autostoel gekocht *O* Silvijn was echt niet blij meer in de MC en zijn benen staken zo ver uit dat hij tegen de bank kwam. Qua hoofdhoogte had het nog wel even gekund. Het was 1 seconde kijken van waar ben ik nu in beland, en daarna was het Het Leukste Ooit O+ Alles natuurlijk nauwkeurig vastgelegd op beeld :+
SPOILER: autostoelpret
  zondag 8 september 2013 @ 19:44:29 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130958181
Andere stroming Spees ;)

SPOILER
Toffe foto's zo in serie! :D
pi_130958193
Enf welkom terug.

Spees dat koppie, wat heerlijk om te zien O+
pi_130958198
Ahhh die transformatie :D O+
pi_130958213
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen wel/geen tweede. Maar nu toch besloten er voor te gaan :D wel "pas" einde dit jaar dat is me vroeg genoeg. Zou nog wel langer willen wachten maar mijn man is een stukje ouder dan ik ben dus moeten ook geen jaren wachten ;)

Enf wat fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en spannend!!! :*
pi_130958240
Spees O+
pi_130958353
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:45 schreef Skoap het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen wel/geen tweede. Maar nu toch besloten er voor te gaan :D wel "pas" einde dit jaar dat is me vroeg genoeg. Zou nog wel langer willen wachten maar mijn man is een stukje ouder dan ik ben dus moeten ook geen jaren wachten ;)

Enf wat fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en spannend!!! :*
Oh dat is best een stap dan! Leuk *O*

Mijn man begon vanmiddag toevallig over een tweede :{ ik wacht nog een jaartje of 3
  zondag 8 september 2013 @ 19:49:39 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130958370
Enf, welkom terug!

Leuke foto's Spees. Dolle pret in zijn stoel :)

Ben benieuwd hoe dat dopen gaat LB. Krijgt ze ook zo'n mooie doopjurk aan?
  zondag 8 september 2013 @ 19:51:04 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130958428
Leuk al die mensen die voor een 2e willen gaan. In het dreumestopic laatst dezelfde discussie. Enerzijds fijn dat de beslissing voor ons is genomen, anderzijds heeft het ook wel weer wat, het wachten op het 2e streepje. als het maar niet te lang duurt :{
pi_130958474
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:49 schreef Fieder het volgende:

[..]

Mijn man begon vanmiddag toevallig over een tweede :{ ik wacht nog een jaartje of 3
Dat snap ik maar al te goed :*
pi_130958529
Leuk en spannend die wensen voor een tweedekindje. Hier ook wel echt klaar nu. Alhoewel een meisje wel heel leuk zou zijn. Maar mijn gezin is compleet zo me 2 kinderen. En heel eerlijk vind ik het ook wel lekker dat alles nu wel weer makkelijker gaat nu Kyan weer wat groter word. En ze zijn zo leuk samen.
  zondag 8 september 2013 @ 19:53:30 #159
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130958531
Ik heb het even moeten wikipedia-en LB, maar ik zie wat je bedoelt met de normen en waarden. Ben ook wel benieuwd naar het ritueel en wel of geen doopjurk enzo :)

Skoap, spannend! En leuk :)
pi_130958715
Silvijn O+ Wat een goeie gezichtsuitdrukkingen heeft ie ook Spees!
  zondag 8 september 2013 @ 20:00:19 #161
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130958817
Ja, ik denk dat hij heel slecht wordt in poker O+
pi_130958856
8-) :7

En trouwens, die bos haar van hem gaat ook al hard zeg!
  zondag 8 september 2013 @ 20:06:22 #163
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130959067
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:01 schreef bellelena het volgende:
8-) :7

En trouwens, die bos haar van hem gaat ook al hard zeg!
Ja he! Ik heb er nu zelfs wax voor gekocht want die babygel kan het niet meer aan :+ Nu moet ik natuurlijk toch het resultaat laten zien, ik kan het niet laten. Excusez-le-spam :@ .

SPOILER: Waxkapsel
Hoe gaat het met jou nu?
pi_130959130
Silvijn met een echt kapsel :D
pi_130959427
Woah dat staat hem super vet (jaha de woordspeling!) *)

Met mij gaat het met kleine stapjes vooruit :) , en soms weer even een stapje terug.. Ik ben de laatste dagen/week wel opeens heel emotioneel, als ik dan naar Nin kijk en bedenk hoeveel ik van haar houd, dan moet ik gewoon heel hard huilen ervan :@ O+
  zondag 8 september 2013 @ 20:15:11 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130959447
NATUURLIJK krijgt mijn dochter een mooie witte doopjurk aan!! :D gewoon omdat het kan oO<

Heb nog een cute broderiejurkje van mezelf dat veel te groot is, maar ga het toch ff proberen deze week O+
  zondag 8 september 2013 @ 20:15:35 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130959467
Ahw belle :*
pi_130959542
Belle :*
pi_130959554
Tof LB! Wel foto's komen showen he ;) O+ Van je elfje!
pi_130959565
Spees geweldig O+

zondag 8 september 2013 @ 20:17:47 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130959577
Kleine stapjes zijn ook stapjes :) en als je dan toch een reden moet hebben om te huilen dan is dat wel een goeie! ;) Al snap ik dat emotionele stabiliteit nu een fijner gevoel zou geven. Ik hoop dat je gewoon steeds die kleine stapjes vooruit kunt blijven maken, dan ben je over een maand of over 2 maanden of... een heel stuk verder. :*
pi_130959600
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
NATUURLIJK krijgt mijn dochter een mooie witte doopjurk aan!! :D gewoon omdat het kan oO<

groot gelijk O+
pi_130959647
belle :* Ik wilde nog zeggen dat het me bij jullie thuis echt een warm bad vol liefde lijkt, jij en je lief komen zo enorm leuk en liefdevol over, Nin boft maar hoor. Jaloersmakend leuk gezin zijn jullie O+
pi_130959739
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Kleine stapjes zijn ook stapjes :) en als je dan toch een reden moet hebben om te huilen dan is dat wel een goeie! ;) Al snap ik dat emotionele stabiliteit nu een fijner gevoel zou geven. Ik hoop dat je gewoon steeds die kleine stapjes vooruit kunt blijven maken, dan ben je over een maand of over 2 maanden of... een heel stuk verder. :*
:*

Dankje, lieve woorden! Ik ben al eens eerder uit diepe dalen omhoog geklommen, dus ik weet dat ik het kan, al is dat op sommige momenten meer dan anderen.
pi_130959792
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:19 schreef L-E het volgende:
belle :* Ik wilde nog zeggen dat het me bij jullie thuis echt een warm bad vol liefde lijkt, jij en je lief komen zo enorm leuk en liefdevol over, Nin boft maar hoor. Jaloersmakend leuk gezin zijn jullie O+
Aww :* Dankjewel!
En dat vind ik van jou ook, zo leuk en lief als je altijd schrijft!
pi_130959835
Nu gaan we de film kijken die Suiker laatst aanraadde, met zombies en zulks c_/ Ben benieuwd!
pi_130960122
Kwisted klinkt als een geslaagde avond

Becky waarom moeten jullie in het hoogseizoen op wintersport? En ik hoop dat de tandjes gauw doorkomen. Hier zijn ze er nog steeds niet. Terwijl ze alle 'tekenen' dat ze komen gehad heeft

Ahhh Fieder. Hij is nog steeds een beetje ziek. :*

Mandy wat lekker dat ie jouw eigen gemaakte hapje zo lekker vond O+

Inca :*

Enf volgens mij hebben jullie heerlijk genoten. En spannend dat jullie voor een tweede gaan

Spees wat een gave foto's O+
En ook die foto's met de wax O+

En LB leuk dat je haar laat dopen. Ik wil heel graag foto's zien. Ik las laatst het doopbewijs van mijn moeder. En de tekst achterop was zo mooi dat ik moest huilen daarvan

Hoelang kan het trouwens duren voordat een baby doorheeft hoe ze moet kruipen. Riley is het de laatste tijd keihard aan het proberen. Maar heeft het nog net niet door
  zondag 8 september 2013 @ 20:30:09 #178
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130960283
Spees: haha ja idd :D :9
Wat een schatje in die stoel zeg O+
Omg wat een geweldige kuif O+ :D!

Skoap wat leuk! O+ :D Die van jou is toch ongeveer zo oud als M. of niet?
Hihi ja zeker spannend :9

Ja Fieder nog geen kriebels voor jou? :P Je man zelfs eerder? Hihi :D Lekker wachten hoor! :*

Thanks allemaal voor het welkom terug hihi :*

Kyara ja idd.. dan maak je het allemaal wel anders mee hè zo.

Ik ga morgen even kijken of ik wat vakantiefoto's kan spammen hier :P :D Anders volgen die komende week wel ergens want dan ben ik nog lekker vrij! :D
  zondag 8 september 2013 @ 20:30:12 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130960288
Bedoel je tijgeren of echt kruipen Omen? Tijgeren ging hier denk ik een week of twee overheen voordat het van een aarzelend tijgertje naar door de kamer racen ging. Kruipen doet hij nu nog wat langer over, op het kleed lukt dat wel maar op het laminaat is het te glad dus tijgeren gaat veel makkelijker.

Het is vaak wel zo dat wanneer ze iets snappen, ze ook ineens helemaal losgaan :D Dus wie weet doet ze t ineens heel snel!
pi_130960422
Ik heb echt geen idee meer Omen hoe dat bij mijn oudste ging. Kyan zit hier wel steeds op zijn knieën en komt wel vooruit, maar nog niet echt kruipen. Maar inderdaad laminaat dus soms even wat lastiger.
pi_130960589
Ze probeert zich dus op haar knietjes te drukken. Maar misschien dat ze straks ineens het tijgeren doorheeft. Maar het ziet er zo leuk uit.
Dan ga ik tegenover haar liggen en roep haar. Dan probeert ze het eerst. En dat lukt dan niet. Dan doet ze haar handjes helemaal opzij en gaat ze spartelen. Ik zeg dan altijd dat vliegen echt niet gaat lukken. Maar het is echt O+ om te zien
  zondag 8 september 2013 @ 20:37:07 #182
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130960822
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:34 schreef Omentielvo het volgende:
Ze probeert zich dus op haar knietjes te drukken. Maar misschien dat ze straks ineens het tijgeren doorheeft. Maar het ziet er zo leuk uit.
Dan ga ik tegenover haar liggen en roep haar. Dan probeert ze het eerst. En dat lukt dan niet. Dan doet ze haar handjes helemaal opzij en gaat ze spartelen. Ik zeg dan altijd dat vliegen echt niet gaat lukken. Maar het is echt O+ om te zien
Dat heeft E. ook een hele tijd gedaan O+. Vis op het droge zeiden wij altijd :').

Silvijn! O+

pi_130961231
Haha dat vliegen is heel herkenbaar! En gefrustreerd kreunen erbij :{

L slaapt nu op zijn buik. Afgelopen nacht had hij zijn knietjes opgetrokken en lag hij met zijn kontje in de lucht O+
wie had dat nou laatst ook?
pi_130961347
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:30 schreef Enfermera het volgende:

Skoap wat leuk! O+ :D Die van jou is toch ongeveer zo oud als M. of niet?
Hihi ja zeker spannend :9
Volgens mij wel! L is van 18 oktober. Volgens mij is jouw M iets ouder!
pi_130961449
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:42 schreef Fieder het volgende:

L slaapt nu op zijn buik. Afgelopen nacht had hij zijn knietjes opgetrokken en lag hij met zijn kontje in de lucht O+
wie had dat nou laatst ook?
L slaapt ook geregeld zo O+
pi_130961457
Klinkt alsof ze druk aan het oefenen is Omen.

Kyan zit dus ook heel de dag zo, om vervolgens te gaan liggen en te gaan tijgeren.
pi_130961634
Lief is dat he Fieder als ze zo slapen O+
pi_130961901
Wow As wat knap! Die teentjes O+

Ik wil heel graag dat L leert tijgeren en kruipen, maar als hij het eenmaal kan zal ik wel weer terugwillen denk ik :P Dan is even rustig op de bank zitten vast voorbij
pi_130961926
Oh Ass. Wat een leuke foto.
Het is me nog niet gelukt om een foto te maken van Riley in actie. En bij haar zijn of de knietjes omhoog of haar armpjes. Beiden lukt nog niet. O+
pi_130961967
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:50 schreef Fieder het volgende:
Wow As wat knap! Die teentjes O+

Ik wil heel graag dat L leert tijgeren en kruipen, maar als hij het eenmaal kan zal ik wel weer terugwillen denk ik :P Dan is even rustig op de bank zitten vast voorbij
+1
pi_130962069
Ik vind dat echt nog een ver van m'n bed show, die tweede, zo'n gek idee dat mensen van mijn lichting daar heel anders over denken!

En Silvijntje in z'n grote stoel! Tof! En het waxhoofd :o dacht net dat mini een beetje behoorlijke bos kreeg maar babygel is nog ver weg. Hij kan wel een scheiding trouwens nu, zooo cute!

Ik lees hier alleen maxi cosi als vervolgstoel eigenlijk, speciale reden? Ik vond die romer er beter uitzien, hoofdje zit veel dieper in de stoel. Romer komt ook beter uit de testen dacht ik te hebben gezien. Wij blijken toch isofix te hebben dus nu moeten we even een andere stoel uitzoeken. Degene die we op het oog hadden (romer king plus) had geen aansluiting.

LE en Belle, ik ben het geheel met jullie eens. Jullie zijn allebei degenen die ik bij uitstek als liefdevol, leuk en harmonieus gezin voor me zie. O+

Belle, het kostte mij trouwens al echt wel een maand of vier/vijf voor ik echt mezelf weer was en gewend was aan alles. Heel andere situatie, maar ik wilde het toch even zeggen. Je komt er wel! :*

[ Bericht 11% gewijzigd door Mineola op 08-09-2013 20:59:18 ]
pi_130962329
Komt vanzelf hoor Omen, dat was hier eerst ook. Kyan is wat dat betreft een stuk sneller dan zijn broer. Ik heb ook een filmpje van vorige week, maar nu gaat hij al veel soepeler zo zitten en probeert hij ook echt vooruit te komen.

Vanmiddag ging zijn grote broer het voordoen, en hij wilde er echt achteraan kruipen O+
Maar hij is ook een beetje lui. Als het speeltje ofzo redelijk dichtbij ligt gaat hij er wel heen, maar ligt het te ver, dan vertikt hij het :D
  zondag 8 september 2013 @ 21:07:32 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130963256
Silvijntje met wax coupe O+

Ben erg benieuwd LB, wel foto's showen he!

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:19 schreef L-E het volgende:
:Y

helemaal mee eens!

Ben benieuwd naar de vakantiefotospam Enf! Waar ben je eigenlijk geweest?

Omen, herkenbaar! Hier zijn ze daar ook mee begonnen. En dan die beentje ook nog in de lucht :')
Bij M duurde het trouwens wel een hele tijd voordat hij ook daadwerkelijk vooruit achteruit ging dus ik heb geen illusies.

Leuke foto As! Knap hoor!

Mineola, volgens mij kunnen niet heel veel (vervolg)stoelen op een isofix base.
  zondag 8 september 2013 @ 21:14:30 #194
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130963712
We zijn weer thuis!
Heb 2 weken lang niets mee gekregen en aangezien MN pm box niet vol zit heb ik niets onmisbaars gemist :P

Ego: Lauren heeft een tandje *O*

Morgen ga ik weer MN best doen mee te lezen.
  zondag 8 september 2013 @ 21:18:28 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130964004
Heeee pessie! Je was dus toch op vakantie, ik had me al afgevraagd waar je was. Was t leuk? ^O^

En een tandje! *O* Heeft Lauren er last van gehad?
pi_130964018
Welkom thuis Pessie. Lekkere vakantie gehad?

En een tandje voor Lauren, wat leuk. Dat vraagt om een foto.
pi_130964563
Wij voeden de kinderen christelijk op en hebben ze laten dopen toen ze 2/3 weken waren. Wat ze er uiteindelijk mee doen is aan hen, maar ik geef hen mee wat ik geloof en ervaar, want dat zijn de dingen die voor mij belangrijk zijn. We hebben een prachtige familiedoopjurk (ben ik ook in gedoopt) en amy en viktor hebben die beiden aangehad.

Veel plezier bij de doop LB!

Wat leuk, Lauren een tandje!

Fijne vakantie gehad Pessie en Enf?

Allerlei kinderen hier zijn jonger dan V (die is nu 9 maanden) en ze doen veel meer :D Ik was al zo blij dat hij rolde :P Leuk Omen, Belle en As :Y

Tof kapsel heeft Silvijn, echt een jongetje O+
pi_130964658
Welkom thuis Pessie
En gefeliciteerd met het tandje O+
pi_130964818
Ze volgen gewoon hun eigen ontwikkeling he Sola. Mijn oudste was ook niet zo snel hoor.
Maar hier zijn het gewoon twee totaal andere kindjes.
pi_130965252
:Luuk ook niet hoor Sola. Hij rolt net een paar weken, hij tijgert nu net sinds vandaag en zitten doet ie niet. Tis een plumpudding. Tis ook nog een koos tandeloos.

Hij is heel onrustig vannacht 4 keer voor hem er uit geweest en vandaag ok de hele dag aan het miepen. Om 19.15 lag hij er in, gelijk brullen. N heeft hem weer op de rug gelegd en Luuk is gaan slapen. Nu net was hij ook weer wakker. Hij heeft even geknuffeld met me, en ligt er nu weer in. Hij mopperde even, maar niet overtuigend genoeg.
*poef* nu is het weg
pi_130965466
Klopt hoor As, ik maak me ook nergens druk om. Het is een verrukkelijk mannetje. Zo'n vriendelijk koppie en altijd lief en lachend. O+ Echt een knuffelbaby. Alles is al prima als je in de buurt bent.

Luuk ook lekker alles op zijn tijd :D Zitten kan V vrij aardig, niet los ofzo maar hij zakt niet meer zo opzij. Goed dat Luuk kan tijgeren. Leuke fase is dat!
pi_130965660
Arme luuk. Hopelijk zit hij weer snel lekker in zijn vel.

Dat klinkt als een heel leuk mannetje sola. Hebbie een foto?
pi_130967441
Even een vraag zonder bijlezen, maar ik wil graag jullie mening:

Mijn moeder past twee dagen in de week op Isa, op maandag en woensdag. Nou stuurt mijn moeder me net een whatsapp dat het zoontje van 4 van mijn zusje daar morgen ook is, want die is ziek. Spugen, koorts alles. Nou hebben mijn man en ik besloten Isa niet te brengen. Ik weet dat je je kind niet overal tegen kunt beschermen, maar een situatie opzoeken vind ik het andere uiterste. Ze is nog zo klein en ik wil gewoon niet dat ze ziek wordt. Als ze ziek zou worden, verzorg ik haar met alle liefde, maar ik zou het vreselijk vinden om haar nu al ziek te zien, voor haar.

Nu ben ik tegelijkertijd ook boos op mijn moeder en zusje dat ze me in deze situatie brengen. Er zijn afspraken gemaakt over oppassen en nu moet ik halsoverkop vrij nemen omdat HUN kind ziek is.

Overdrijf ik? Ben ik onterecht boos/verdrietig hierom? Ik zie het door alle emoties even niet meer -O- Het is weer een stap in de eeuwigdurende "strijd".
Sarcasme. Herken het.
  zondag 8 september 2013 @ 22:05:49 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130967598
Oei, geen idee hoe ik daarmee om zou gaan Spirit. Ik denk inderdaad dat ik er wel een beetje over zou vallen dat jij nu vrij gaat nemen omdat je zusje dat niet doet.

En ziekte opzoeken zou ik ook niet doen denk ik.
  zondag 8 september 2013 @ 22:08:46 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130967789
Ik had het netter gevonden als ze even zouden bellen om te overleggen. Ik begrijp best dat je zus ook met haar handen in het haar zit als ze een ziek kind heeft en zelf bijvoorbeeld geen vrij kan nemen en dat je moeder dan ook wil helpen. Maar omdat Isa nog zo klein is, was het wat handiger geweest om even te overleggen. Op een kinderdagverblijf zijn natuurlijk ook genoeg virussen maar ook daar blijven de echt zieke kindjes thuis.

Ik denk dat ik haar ook niet zou brengen. Ik zou sowieso je moeder erop aanspreken dat ze voortaan dan even belt om te overleggen. Je moet wel van haar op aan kunnen, anders werkt het niet. En dat klinkt best wel hard als iemand gratis oppast maar dat is dan niet anders.
  zondag 8 september 2013 @ 22:10:09 #206
95408 Incantrix
pi_130967871
Ik zou vooral boos zijn dat het me medegedeeld wordt ipv dat ik meegenomen wordt in het overleg zeg maar. Verder weet ik het niet zo goed, want ik breng mijn kinderen naar de opvang (eentje waar kindjes met koorts gewoon mogen komen) en dat is wel anders denk ik. Ik weet ook niet hoe oud Isa nu precies is :@ leuk is een kleine zieke baby zeker niet, maar ik troost(te) me altijd maar met de gedachte dat de opbouw van de weerstand ermee gebaat is :@
3!
pi_130967909
KJ. Hopelijk is Luuk morgen weer vrolijk en blij. Zo zielig als ze van slag zijn :*

Spirit ik weet niet hoe ik zou reageren. Maar dat jij nu vrij moet nemen is niet leuk. :*
  zondag 8 september 2013 @ 22:11:33 #208
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130967956
Groot gelijk dat je ziekte niet opzoekt Spirit.
Ik vind dat voor een deel de verantwoordelijkheid van je moeder, zij stelt Isa bloot aan die ziektekiemen. Je moeder wil toch ook niet dat Isa ziek wordt?
Kun je je zus bv niet opbellen, dat je niet zo blij bent met deze situatie. Het is niet zo eerlijk dat jij vrij moet nemen omdat het kindje van je zus ziek is. Maar zo denk ik erover.
  zondag 8 september 2013 @ 22:12:26 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130968025
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:10 schreef Incantrix het volgende:
Ik zou vooral boos zijn dat het me medegedeeld wordt ipv dat ik meegenomen wordt in het overleg zeg maar. Verder weet ik het niet zo goed, want ik breng mijn kinderen naar de opvang (eentje waar kindjes met koorts gewoon mogen komen) en dat is wel anders denk ik. Ik weet ook niet hoe oud Isa nu precies is :@ leuk is een kleine zieke baby zeker niet, maar ik troost(te) me altijd maar met de gedachte dat de opbouw van de weerstand ermee gebaat is :@
Handig weetje: zo'n beetje het merendeel van de baby's hier is in april geboren, kijk maar in het lijstje uit de OP :+
  zondag 8 september 2013 @ 22:14:25 #210
95408 Incantrix
pi_130968166
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:12 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Handig weetje: zo'n beetje het merendeel van de baby's hier is in april geboren, kijk maar in het lijstje uit de OP :+
Lol! Is er een lijstje?? :D

Thnx! :)
3!
  zondag 8 september 2013 @ 22:16:17 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130968324
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 22:14 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Lol! Is er een lijstje?? :D

Thnx! :)
Die zag je niet aankomen he :P
pi_130968572
Bah, wat een rotsituatie Spirit! Ik zou ook voornamelijk vallen over het gebrek aan overleg. Wij hebben laatst ook (een deel van de) kraamvisite afgewezen vanwege waterpokken. Ik ben over het algemeen niet zo bang voor kinderziektes, ze kunnen ze maar gehad hebben... maar om het nu op te gaan zoeken terwijl ze nog maar 3 maanden oud was... nah...

On the bright side: heb je morgen lekker een dagje vrij om leuke dingen te gaan doen met je niet-zieke meisje!

En ja, Inca! We hebben weer een lijstje! *O* Voeg je jezelf even toe? ;)
pi_130968639
Haha, ja ze is vier maanden net inderdaad. Dank voor de medestand. Ik vind het fijn te lezen dat ik niet raar overbeachermend ben ofzo.

Kyara, je omschrijft precies hoe ik het voel: overleggen en van elkaar op aan kunnen. Ik werk nu 1 maand en wat als we dit iedere maand gaan krijgen? Goddank kan ik thuiswerken en man heeft net zijn moeder gebeld die ver weg woont, maar het niet erg vond om een paar uurtjes te komen helpen O+

Overleggen, uitpraten... Ik wil het zo graag, maar ik ben er zo bang voor. Vlak na mijn bevalling hadden we ook ruzie omdat zij (en mijn zusje) vonden dat ik me er maar over heen moest zetten dat de erg drukke kindjes van mijn zusje op bezoek kwamen in het ziekenhuis, terwijl wij heel duidelijk zeiden dit niet te willen ( dus na 2 nachten zonder slaap en keizersnede toch met kind op komen dagen en dan vinden dat ik niet zo moeilijk moet doen)
Sarcasme. Herken het.
pi_130968812
Mijn moeder is op sommige punten best geschift maar zo erg niet :P

Het is gewoon kut Spirit jammer dat je er niet van op aan kan.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130969053
Ai.. er zit al meer (oud) zeer dus... Da's helemaal niet fijn... :(

Het verstandigste zou zijn om het toch uit te praten, maar da's makkelijk gezegd als buitenstaander. Ik zou mijn eigen advies ook niet op durven volgen ben ik bang...
  zondag 8 september 2013 @ 22:25:49 #216
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130969129
Ik kom hier even nog wat spammen.

D met zijn grote zus vanmiddag

Druk met spelen

Ik heb vandaag na 5 maanden borduren eindelijk de geboorte borduurlap van D afgemaakt.
  zondag 8 september 2013 @ 22:31:23 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130969502
Wow Mandy wat een werk!! _O_ Mooi gedaan zeg!

En wat een lieve foto van D met grote zus *;
pi_130969638
Oh wat een lastige situatie Spirit! Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen.

Leuke foto's Mandy, en wat een werk moet dat geweest zijn!

As: u vraagt wij draaien:

SPOILER
We waren de tent aan het inpakken op vakantie en hij wilde heul graag zitten. Maar hij kan nog niet zelf zitten. Dus maar in een box gestopt bij gebrek aan iets anders :+
  zondag 8 september 2013 @ 22:34:56 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130969731
Oooh die foto met grote zus is echt lief O+

Lastig Spirit. Ik denk dat je toch het gesprek aan moet gaan. Juist om wat je zelf zegt: je bent pas 1 maand aan het werk. En ik vind het zelf toch wel heel erg belangrijk dat je van degene die voor je kind zorgt op aan kunt en dat naar jouw wensen wordt geluisterd. Dat verwacht ik ook van een kdv en ook van mijn bloedeigen moeder. Je moet er echt van op aan kunnen en dingen moeten bespreekbaar zijn, anders gaat het van kwaad tot erger.
pi_130969761
Leuk mandy!
Meh.. nu kriebelt het bij mij ook weer om iets te borduren. Had al een geboortedingetje voor Femke gemaakt (en vorige week ook eindelijk ingelijst, nu nog ophangen...) Ik weet alleen niet wat! Iemand hier die nog graag zo'n geboorteding wil maar zelf geen borduurnaald vast wil houden? ;)

Sola, wat een mooi ventje!
  zondag 8 september 2013 @ 22:35:34 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130969775
Wat een lief klein Viktortje!! O+

Hier naast mij op de bank zit een heule grote :+ maar die is gelukkig ook heel lief O+
pi_130969889
Haha LB, leuk een naamgenoot!
  zondag 8 september 2013 @ 22:37:31 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130969894
Oooh lief, Solegratia! O+

D bonkte vandaag vrij hard met haar hoofd op de grond. Ze wilde over haar zus heen rollen maar dat lukte niet (duh) dus ze rolde weer terug. En redelijk hard. En zus vond het ook niet leuk om D ineens half bovenop haar te hebben dus allebei huilen..... sneu, maar stiekem ook wel weer grappig...
pi_130969937
Lastig situatie spirit. Sterkte met de keuze.

Sola wat een heerlijk mannetje en wat een leuke foto O+

Mandy die met zijn zus is lief.
En ik heb ook geborduurd dus ik weet hoeveel werk het was. Respect.
  zondag 8 september 2013 @ 22:38:26 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130969946
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:37 schreef Solagratia het volgende:
Haha LB, leuk een naamgenoot!
Ja zelfde spelling ook, dat is nog het meest bijzondere geloof ik! :D
pi_130970206
Mandy die foto met zijn grote zus. O+
En mooi borduurwerkje

Solana die foto in de wasmand. Wat een vrolijk kereltje O+

Kyara jouw tweeling is nu al grappig O+
pi_130970218
LB, Dat is inderdaad bijzonder :Y :D Ik dacht eigenlijk dat met een K net zo normaal was als met een C, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Haha Kyara, dat is stiekem ook grappig. :D
pi_130970349
Ik ken ze dan weer alleen maar met een K. :D

Kyara :D
  zondag 8 september 2013 @ 22:47:29 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130970500
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:42 schreef Solagratia het volgende:
LB, Dat is inderdaad bijzonder :Y :D Ik dacht eigenlijk dat met een K net zo normaal was als met een C, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Haha Kyara, dat is stiekem ook grappig. :D

Te oordelen aan hoe vaak vriends naam verkeerd wordt geschreven niet nee :')
Zelfs door mensen die hem al jaren kennen ;(
pi_130970785
Viktor wordt wel eens per ongeluk Vincent genoemd ;( (echt al meerdere keren gebeurd)

En iemand die deed het een paar keer, eerste keer dacht ik gewoon dat ze zich even had vergist (in een mail) en nu durf ik haar niet meer te verbeteren. Volgens mij denkt zij echt dat ik een kind heb die vincent heet :@ 8)7 :+
pi_130971699
Haha Sola gewoon verbeteren hoor
Alhoewel sommige mensen het nooit leren. Mijn naam bestaat ook met een a op het eind en in een mail schrijf ik dan netjes mijn naam. Hoeveel mensen me terugmailen met die a is ontelbaar.

En Riley werd op het CB een keer Really genoemd. :o
pi_130976487
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:03 schreef Spirit82 het volgende:
Even een vraag zonder bijlezen, maar ik wil graag jullie mening:

Mijn moeder past twee dagen in de week op Isa, op maandag en woensdag. Nou stuurt mijn moeder me net een whatsapp dat het zoontje van 4 van mijn zusje daar morgen ook is, want die is ziek. Spugen, koorts alles. Nou hebben mijn man en ik besloten Isa niet te brengen. Ik weet dat je je kind niet overal tegen kunt beschermen, maar een situatie opzoeken vind ik het andere uiterste. Ze is nog zo klein en ik wil gewoon niet dat ze ziek wordt. Als ze ziek zou worden, verzorg ik haar met alle liefde, maar ik zou het vreselijk vinden om haar nu al ziek te zien, voor haar.

Nu ben ik tegelijkertijd ook boos op mijn moeder en zusje dat ze me in deze situatie brengen. Er zijn afspraken gemaakt over oppassen en nu moet ik halsoverkop vrij nemen omdat HUN kind ziek is.

Overdrijf ik? Ben ik onterecht boos/verdrietig hierom? Ik zie het door alle emoties even niet meer -O- Het is weer een stap in de eeuwigdurende "strijd".
Ik zou m'n kindje wel gewoon brengen als ie 4 mnd oud is.. Maar heeften oudste ook wel altijd een hele goede weerstand gehad, en ga er van uit/hoop dat nr 2 dat ook heeft. En zelf zou ik het ook erg op prijs stellen als ik m'n kind naar (schoon)ouders zou kunnen brengen als die ziek is. En het is ook niet zeker dat ie er zelf ziek van wordt, misschien is je neefje morgen ook al weer flink opgeknapt.

In het geval van waterpokken oid vind ik het wel anders omdat dat best heftig kan zijn en omdat ze het nogmaals kunnen krijgen als ze nog geen 1 zijn.

Hier is overigens de afspraak sowieso dat als oma thuis is zieke neefjes/nichtjes mogen komen als ze niet maar school/opvang kunnen. Misschien dat dat scheelt dat dat voor af afgesproken is.
pi_130976506
Lastig hoor Spirit. Ook hier is de afspraak bij de oppasopa en oma dat de zieke kinderen daar ook zijn. Maar zij zijn wel met z'n tweetjes en eentje neemt dan de zorg over het zieke kind op zich. Het is hier alleen een keer gebeurt dat er twee de waterpokken hadden, toen heb ik Ow niet gebracht. Maar toen had ik ook nog verlof, dus was de keuze makkelijk.
Ik zou het in ieder geval ff aangeven dat je ervan baalt en hoe ze de zorg dan voor zich hadden gezien.

Herkenbaar As, zo ligt Ow ook de hele dag om dan verder te gaan tijgeren. Mooie foto O+

Ook een lieve foto van Mandy O+

Kyara, dat is inderdaad stiekem wel grappig. Maar ook een beetje zielig :)
En Ow kan nu over benen rollen, dus wie zal het zeggen kunnen je meiden straks over elkaar heen rollen ;)

Hillie, wakkere baby zo midden in de nacht? ;)

Hier was Ow gisteravond niet wakker te krijgen voor z'n late voeding, dus maar laten liggen. Werd hij om 3.07 wakker van de honger is hij daarna weer klaar wakker. Dus ik heb een baby die wilt spelen en lachen. Wanneer leren ze klokkijken?
pi_130976511
Trouwens ben wel benieuwd. Zijn hier nog meer moeders van wie het kind 's nachts wakker wordt en dan zo actief is? (En geen honger heeft, dat is vandaag een uitzondering)
En wat doen jullie dan? Er alleen maar bij zitten, in slaap wiegen of iets anders?
pi_130976528
Loj ik ken dat niet. Maar niet fijn :*

Hier weer werken. :O
pi_130976601
Loj, wij hebben dat bij de oudste wel eens gehad. Mijn vriend heeft haar toen mee naar beneden genomen zodat ik wel kon slapen. Ze speelde dan van 03.00 tot 05.00 ofzo. Gebeurde gelukkig niet heel veel.
pi_130976818
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 05:04 schreef Loj het volgende:
Trouwens ben wel benieuwd. Zijn hier nog meer moeders van wie het kind 's nachts wakker wordt en dan zo actief is? (En geen honger heeft, dat is vandaag een uitzondering)
En wat doen jullie dan? Er alleen maar bij zitten, in slaap wiegen of iets anders?
Als het hier ooit zo is dan gaat ze spelen in bed. Ik ga er dan niet heen. Als ze me ziet is ze sowieso meteen klaar wakker! Meestal valt ze na 10min zelf weer in slaap. En dat zijn dan de momenten dat ik haar in de meest schattige/grappigste houdingen aantref! Maar volgens mij is mijn dochter een stuk ouder dan jouw dochter als ik me niet vergis..
pi_130976835
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 04:14 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik zou m'n kindje wel gewoon brengen als ie 4 mnd oud is.. Maar heeften oudste ook wel altijd een hele goede weerstand gehad, en ga er van uit/hoop dat nr 2 dat ook heeft. En zelf zou ik het ook erg op prijs stellen als ik m'n kind naar (schoon)ouders zou kunnen brengen als die ziek is. En het is ook niet zeker dat ie er zelf ziek van wordt, misschien is je neefje morgen ook al weer flink opgeknapt.

In het geval van waterpokken oid vind ik het wel anders omdat dat best heftig kan zijn en omdat ze het nogmaals kunnen krijgen als ze nog geen 1 zijn.

Hier is overigens de afspraak sowieso dat als oma thuis is zieke neefjes/nichtjes mogen komen als ze niet maar school/opvang kunnen. Misschien dat dat scheelt dat dat voor af afgesproken is.
+1
Maar ik snap je wel spirit! Het blijft een rotsituatie. :*

Ik zou er niet moeilijk over doen, omdat ik F.leur ook zou mogen/willen brengen als zij ziek was.
Maar mijn moeder kennende zou die de kindjes ook zoveel mogelijk gescheiden houden, en tig keer haar handen wassen etc etc.

Ik denk dat het voor spirit ook extra lading heeft omdat het niet de eerste keer is dat er iets gebeurd. Dat commentaar wat je toen hebt gehad in je kraambed vind ik nogsteeds stom :N
pi_130976865
Nou en ik voel me behoorlijk kut want F.leur is vanmorgen uit ons bed gevallen.
Ik was super moe en F.leur was vroeg wakker, terwijl vriend dacht dat ze uit zou slapen omdat ze er gister later in lag. Toen ze wakker werd heb ik ze dus naast me gelegd en zijn we in slaap gevallen. Maar ik ben gewoon te diep in slaap gevallen, en werd wakker van haar boink.
Gelukkig leek het niet hard te gaan, was het huilen en daarna meteen verder spelen. Ik zie ook geen rode plekken of niks.
Maar toch.. Ze is al een keer eerder van het bed af gevallen, en dat vond ik zooooo erg dat ik heb gezworen dat zoiets me niet nog een keer overkomt,, :'(
Ik ga nu dus nóóit meer samen met haar in ons bed slapen! ;(
  maandag 9 september 2013 @ 08:10:08 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130977108
Spirit ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een rare situatie. Ten eerste vind ik dat de verantwoordelijkheid voor het zieke kind bij de ouder ligt, dus dat jouw zusje degene moet zijn die in eerste instantie aanbiedt om haar kindje thuis te houden of een andere oplossing te vinden. Als daar absoluut geen mogelijkheid voor is dan vind ik dat er met jou overlegd moet worden in zo'n situatie. Dus zelfs zonder jullie historie vind ik dit een beetje de omgekeerde wereld en niet netjes.

Loj lastig is dat he... Hier niet zo'n last van als bij jullie maar soms wel zulke momenten. Bij ons is het dan vaak een afweging zoals bij Kwisted: als we nu gaan is hij misschien klaarwakker van excitement. Maar als we niet gaan kan het ook zo zijn dat ie nog veel wakkerder wordt en dan helemaal niet meer wil slapen. Het is wel echt een vervelende situatie voor jullie, echt vermoeiend. Dus het zal wel weer de bekende fase zijn, hopelijk is hij er na het volgende sprongetje vanaf :{

Kwisted :* schrikken idd. Misschien kan samen slapen nog wel als je een barricade maakt? Al is dat met een bijna 1 jarige natuurlijk wel een enorme uitdaging want die vinden vast wel een weg...

Iemand vroeg gisteren (Mineola?) nog naar de reden voor MC. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blind op Kwisteds voorselectie ( O+ ) in het autostoeltjestopic ben afgegaan en daar stond idd een Romer als beste getest, maar ook dat die voor zwaardere/bredere kindjes meer geschikt was. Dus dat leek ons hier niet zo geschikt met smalle S. En jouw baby heeft ongeveer hetzelfde postuur dus misschien ook iets om rekening mee te houden. De MC Tobi was bijna even goed getest en die is hoger zodat kindjes beter naar buiten kunnen kijken, dat vond ik een grote pré. Maar het is nogal een groot bos met iets teveel bomen :+ .
  maandag 9 september 2013 @ 08:22:36 #241
95408 Incantrix
pi_130977217
Kwisted ;( kindjes kunnen je soms verrassen met hun snelheid/behendigheid he? Gelukkig viel het mee..

Spirit, ik ken de voorgeschiedenis verder niet, maar wel rot dat het zo moet allemaal. Ik moet eerlijk zeggen, mijn moeder wilde destijds heel erg graag een oppasdag, maar ik heb er bewust voor gekozen dit niet te doen omdat ik altijd een soort van bang was dat je dan door miscommunicatie (en eigenwijsheid van mijn moeder) vervelende situaties zou krijgen. Misschien een gekke vraag, maar is het een optie om met je moeder om de tafel te gaan zitten en een soort 'contractje' te maken waarin afspraken worden vastgelegd? Ze moet wel begrijpen dat het wel degelijk échte afspraken zijn, ook als ze er geen geld voor krijgt..

LB, haha, nou echt he, ik ging er blind van uit dat het niet mocht :D
3!
  maandag 9 september 2013 @ 08:23:45 #242
95408 Incantrix
pi_130977222
Oh en mandy, wat lief O+

En die borduurwerken _O_
3!
pi_130977242
Ik ben eigenlijk best verbaasd over jullie reacties. Waarom heeft jouw kind meer rechten dan het kind van je zus? Omdat jullie een afspraak hebben? Ik snap best dat je moeder je zus ook graag een keer uit de brand helpt. En I is vier maanden, zó klein is dat toch niet. Ik zou het heel normaal vinden als mijn moeder haar andere kleinkind erbij neemt als hij ziek is. Desnoods vraag ik of ze ze apart wil houden en haar handen regelmatig wast.
Op een kinderdagverblijf komen ze ook met elkaar in aanraking, het zal er toch een keer van komen.

Als ik het echt vervelen zou vinden zou ik samen een oplossing zoeken maar het probleem ligt dan toch echt bij mij vind ik. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om pissig te doen omdat mijn moeder al haar kinderen graag helpt.
Maar ik geloof dat ik hier alleen sta in mijn mening ;)

Trouwens, dat verhaal over het ziekenhuis, dat zou ik dus niet hebben gepikt he, dan had ik ze er uit gezet! Ronduit belachelijk. Dus ik kan me voorstellen dat jullie band al gekleurd is door eerdere voorvallen. Maar dan zou ik ook twijfelen of ze überhaupt de fijnste oppas is.
(Ons gastgezin kost voor een dag per week 140 euro per maand ofzo! Op die manier ontlast ik met liefde mijn moeder, en zij kan dan gelegenheidsoppassen als het iedereen uitkomt, zo nu en dan)
  maandag 9 september 2013 @ 08:27:50 #244
381212 Gulara
From the future
pi_130977268
Ik kom even een halve jompel doen, dan mogen jullie volgen. :P Ik hoop vanavond bij te lezen. Pi doet een 'It's my party and I cry if I want to.' :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulara op 09-09-2013 08:28:29 (Typo!) ]
  maandag 9 september 2013 @ 08:28:57 #245
95408 Incantrix
pi_130977281
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:25 schreef Suikertante het volgende:
Ik ben eigenlijk best verbaasd over jullie reacties. Waarom heeft jouw kind meer rechten dan het kind van je zus? Omdat jullie een afspraak hebben? Ik snap best dat je moeder je zus ook graag een keer uit de brand helpt. En I is vier maanden, zó klein is dat toch niet. Ik zou het heel normaal vinden als mijn moeder haar andere kleinkind erbij neemt als hij ziek is. Desnoods vraag ik of ze ze apart wil houden en haar handen regelmatig wast.
Op een kinderdagverblijf komen ze ook met elkaar in aanraking, het zal er toch een keer van komen.
Het gaat míj niet om het zieke kind, maar om het gebrek aan overleg. Zoals ik al zei, mijn kinderen gaan naar de opvang en komen daar ook in aanraking met zieke kinderen. Ik heb altijd gevonden dat dat goed is voor de weerstand, al vond ik het niet altijd leuk (bijv. Toen Stef met 5 maanden de waterpokken en de 5e ziekte tegelijk kreeg).
3!
  maandag 9 september 2013 @ 08:30:07 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130977294
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:25 schreef Suikertante het volgende:
Meer rechten niet, althans zo heb ik het niet bedoeld. Maar de manier waarop vind ik wel krom. Als mijn kindje ziek zou zijn dan zou ik me in eerste instantie verantwoordelijk voelen om hem thuis te houden en als dat echt niet zou gaan dan zou ik me wel erg bezwaard voelen om daarmee te zorgen dat iemand anders in deze positie wordt gebracht. Ik zou dan eerst mijn zus bellen om te vragen hoe ze er over denkt en of ze haar baby zou durven te brengen. En zo niet dan zou ik vinden dat ik zelf met een andere oplossing moet komen.
  maandag 9 september 2013 @ 08:30:36 #247
95408 Incantrix
pi_130977302
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:27 schreef Gulara het volgende:
Ik kom even een halve jompel doen, dan mogen jullie volgen. :P Ik hoop vanavond bij te lezen. Pi doet een 'It's my party and I cry if I want to.' :')
*O*

Waar jompel ik precies voor? ;)
3!
  maandag 9 september 2013 @ 08:31:07 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130977306
Happy half birthday Pi!! O+ En nu even stoppen met huilen zodat je samen met mama een feestje kunt bouwen! :*
  maandag 9 september 2013 @ 08:32:08 #249
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130977314
Als beide kleinkinderen altijd bij opa en oma komen dan zou ik het niet gek vinden als het zieke kind ook komt. Maar om je zieke kind incidenteel te brengen terwijl je weet dat er ook vast op die dag een baby komt, dat vind ik niet zo ok. Dan zadel je een ander op met hetzelfde virus, waar dan niet alleen baby, maar ook de ouders en opa en oma ziek van kunnen worden.

Dan zijn opa en oma straks ziek en kunnen die geen opvang verlenen.... :X
Ik zou er dus ook niet blij mee zijn en dat dan ook vertellen.
  maandag 9 september 2013 @ 08:33:05 #250
95408 Incantrix
pi_130977326
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Happy half birthday Pi!! O+ En nu even stoppen met huilen zodat je samen met mama een feestje kunt bouwen! :*
Oh lol, is ze jarig? WACHT! ER IS EEN LIJSTJE!

*rent weg*
3!
pi_130977335
Ik vind dat ook niet iets om te overleggen, het is haar huis, haar zorg. Het is niet dat het een verrassing is als je net aan komt, want ze communiceert het van tevoren.

Geloof dat ik sowieso niet zo'n harde tante ben wat betreft afspraken.

Spirit ik ben wel benieuwd of je al hebt aangegeven dat je het lastig vindt en hoe ze dat opvatte. Want ik vind ook weer dat zij daar op haar beurt ook tactvol mee om kan gaan.

En Gulara, *O*
Nu kan hij zelfs een halfjaardagshapje eten!
  maandag 9 september 2013 @ 08:35:05 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130977343
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:33 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Oh lol, is ze jarig? WACHT! ER IS EEN LIJSTJE!

*rent weg*
_O-

Goeiemorgen! Het was 5:50 vanochtend en nu zit ik op de bank met een slapende baby en snurkende kat. Knotsgezellig! c_/
pi_130977362
Oh wacht, jullie wijzen naar de zus!
Ik zou als zus zelf inderdaad even gebeld hebben. Maar zou dan wel stomverbaasd zijn als mijn zus negatief zou reageren. Als moeder/oma zou ik geen nee durven zeggen denk ik.
pi_130977369
"Knotsgezellig" :D O+
  maandag 9 september 2013 @ 08:38:23 #255
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130977376
Ik wijs zeker naar de zus. Oma staat er tussenin en zit ook in een lastige situatie, vind ik.

LB, leer E eens klokkijken! Das midden in de nacht!
pi_130977396
Meisjes vandaag voor de laatste keer naar het kdv. En ook dat is dubbel -O-
  maandag 9 september 2013 @ 08:41:38 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130977407
Snap ik

SPOILER
pi_130977417
SPOILER
Kyara :*
  maandag 9 september 2013 @ 08:42:59 #259
95408 Incantrix
pi_130977424
Ik heb Isabel in het lijstje gezet, maar ik krijg zo'n tekentje dat het ee meisje is niet voor elkaar op de telefoon. Mocht iemand zich geroepen voelen.. :@

Suiker, ik vind van wel. Ik snap je punt wel, je hebt ergens ook wel gelijk, maar anderszijds is zíj afhankelijk van de zorg van haar moeder en hebben zij daar afspraken over. Als ik haar zus was zou ik ook graag mijn zieke kind bij mijn moeder brengen, maar ik persoonlijk zou er wel over overlegd hebben. Maar mijn onderbuikgevoel is gewoon dat er ee soort van 'cultuur' bestaat van geen rekening met de ander houden en daar gaat mijn rechtvaardigheidsorgaan een beete op af :+
3!
pi_130977459
Wat een mooie borduurwerkjes, misschien ook maar weer eens gaan oppakken ( al neem ik me al tijden voor om te gaan leren haken, zie zoveel leuke haaksels voorbij komen op FB )

Een *O* voor Pi

Kwisted :* dat soort dingen overkomt iedereen denk ik wel eens een keertje ( maar snap dat je je er klote door voelt )

Lastig Spirit, het feit dat daar een ziek neefje/nichtje zou zijn zou ik niet zo erg vinden, maar wel de manier waarop het gegaan is

En wat een leuke foto's komen er voorbij O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_130977474
Lief dat jullie het vragen.

SPOILER
Kwisted :*

Inca, ik ben het helemaal met jou eens. Kan Suiker ook een eind volgen maar ik hang vooral aan het "van mensen op aan kunnen".
  maandag 9 september 2013 @ 08:48:01 #262
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130977495
Gulara, happy halfburpday voor Pi!

En verder weet ik het al niet meer. Oja, :* voor Kwisted. Het is hier nog niet gebeurd, maar Noor zal ook ongetwijfeld een keer stuiteren ;(.

Hier gaat het écht bagger. Niet fijn.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130977496
Ow wist ook niks van dat lijstje ( lees toch te weinig mee :P
Maar Lola staat er ook tussen nu O+
  maandag 9 september 2013 @ 08:51:41 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130977532
XM -O- Bagger met Noor of met jou? Of allebei? :{
  maandag 9 september 2013 @ 08:53:36 #265
95408 Incantrix
pi_130977556
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 08:40 schreef Kyara het volgende:
Meisjes vandaag voor de laatste keer naar het kdv. En ook dat is dubbel -O-
Ik heb veel gemist zie ik al.

:* :*
3!
  maandag 9 september 2013 @ 08:54:45 #266
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130977576
Behalve dat Noor nog steeds drinkt als een natte krant en de luiers ook wat teruglopen, gaat het vooral om mijzelf. En het werk... Ik hoop dat de therapeute snel contact opneemt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130977597
Kyara snap heel goed dat dat dubbel is :*

XM hoezo gaat het bagger? :*
  maandag 9 september 2013 @ 08:56:24 #268
95408 Incantrix
pi_130977604
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:37 schreef Suikertante het volgende:
Oh wacht, jullie wijzen naar de zus!
Ik zou als zus zelf inderdaad even gebeld hebben. Maar zou dan wel stomverbaasd zijn als mijn zus negatief zou reageren. Als moeder/oma zou ik geen nee durven zeggen denk ik.
Nou, ik had het wel over afspraken maken, maar dat bedoel ik meer in z'n algemeen. Maar mijn referentiekader is een moeder die nogal aparte denkbeelden heeft over hoe je een baby eten geeft en nog wat van zulke dingen (een baby van 3 maanden slagroom wille geven enzo). Voor mij zou afspraken op papier zetten een must zijn als ik van mijn moeders zorg gebruik wilde maken op structurele basis.

Er zijn dus wat ongewenstheden waar klaarblijkelijk geen afspraken over zijn, daarom begon ik daarover.
3!
  maandag 9 september 2013 @ 08:58:13 #269
381212 Gulara
From the future
pi_130977641
Verdubbel de jompels! Hij rolde van rug naar buik! *O*

Ein-de-lijk! :P
pi_130977721
Pi *O* happy halfbday jongen :*

Kwisted, stuiterende babys zijn NIET tof. Godzijdank heb ik dat nog niet mogen ervaren. Maar ik weet niet of ik de fijne in-bed-momentjes er helemaal door zou willen afkappen.

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 september 2013 @ 09:09:19 #271
95408 Incantrix
pi_130977830
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:58 schreef Gulara het volgende:

Wat goed!! *O* *O*
3!
  maandag 9 september 2013 @ 09:10:49 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130977860
Spirit, ik zou er ook wel effe boos op zijn, vooral op het gebrek aan communicatie maar niet meteen mijn kindje thuis houden. Dit soort dingen horen er dan ook bij. Ik bedoel, ik neem aan dat je niet het alleenrecht hebt over je moeder als oppas. Ik zou het ook fijn vinden als mijn moeder, naast de kindjes van mijn zus, mijn zieke kindje kan opvangen als wij echt niet kunnen.
pi_130977877
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:58 schreef Gulara het volgende:

*O* wat super!

Lola rolde "pas" een week voor dat ze een half jaar was...
had er even niet bij stilgestaan dat rollen als je in een voorkeurshoudingkussen ligt niet echt lukt :')
  maandag 9 september 2013 @ 09:12:30 #274
95408 Incantrix
pi_130977882
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:02 schreef Spirit82 het volgende:
Pi *O* happy halfbday jongen :*

Kwisted, stuiterende babys zijn NIET tof. Godzijdank heb ik dat nog niet mogen ervaren. Maar ik weet niet of ik de fijne in-bed-momentjes er helemaal door zou willen afkappen.

SPOILER
Even prikken in pijnlijke zaken: weet je zeker dat je er goed aan doet om jouw moeder 'in charge' te laten door haar op je kind te laten passen op momenten dat je geen andere opties hebt?

:* voor het overige; ik eh.. Ik dm je straks even :Y
3!
pi_130977900
Ik heb ook niet het alleenrecht Becky, dat weet ik, en ik vind het op zich ook niet erg dat ze het zieke kereltje opvangt... maar de manier waarop schiet me gewoon totaal in het verkeerde keelgat. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn zusje en haar man de makkelijke weg kiezen en wij daar de dupe van zijn. Als Isa wel ziek wordt, heb ik en een heel zielig kindje (en dat gaat een keer gebeuren, dat weet ik, ik kan haar niet overal tegen beschermen) en ik ben de sjaak met mijn werk, gebroken nachten etc.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 september 2013 @ 09:14:21 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130977906
Gogogo Pi! *O*

En voor Spirit en XM een :*
pi_130977934
Spirit dat is niet de reactie waar je op hoopt -O- en wat zeggen ze ook alweer? De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. :*
En je moet je niet schamen voor je gevoel, dat is ook een snertgevoel, zeker als het langer speelt. Als ik het zo lees gaan ze wat simpel met situaties om en ben jij een stuk beter in het subtiel verwoorden van dingen.

In mijn reacties keek ik naar de losse situatie, want daar vroeg je om. Ik kan me je frustratie over je familie best voorstellen. :*
pi_130977957
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 09:12 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Even prikken in pijnlijke zaken: weet je zeker dat je er goed aan doet om jouw moeder 'in charge' te laten door haar op je kind te laten passen op momenten dat je geen andere opties hebt?

:* voor het overige; ik eh.. Ik dm je straks even :Y
Mijn moeder leeft voor haar kleinkinderen, serieus. Zij zijn belangrijker voor haar dan wat dan ook, inclusief haar eigen kinderen en ik weet dat ze daar echt niks te kort komen. Maar dat is ook meteen Het Grote Nadeel.
Sarcasme. Herken het.
pi_130977983
Spirit, lijkt me een lastige situatie, vooral doordat het niet alleen nu om dit ene voorbeeld gaat...
Als ik dit soort dingen lees, ben ik blij dat ik bijna geen contact meer heb met mijn moeder....
  maandag 9 september 2013 @ 09:21:31 #280
95408 Incantrix
pi_130978016
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:17 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn moeder leeft voor haar kleinkinderen, serieus. Zij zijn belangrijker voor haar dan wat dan ook, inclusief haar eigen kinderen en ik weet dat ze daar echt niks te kort komen. Maar dat is ook meteen Het Grote Nadeel.
Ik bedoelde ook niet dat Isa er iets tekort zal komen, ik bedoel meer dat een band die niet helemaal ok in elkaar zit wel erg 'uitvergroot' wordt als je jezelf er afhankelijk van maakt :) dat niet je kleintje tekort gedaan wordt, maar jíj..

(Nogmaals, ik prik nu in dingen waar ik me wellicht gewoon niet te bemoeien heb. Negeer me maar gewoon in dat geval :* )
3!
pi_130978060
Nee hoor Inca, dat mag best en je hebt ook wel een punt. Het zou makkelijker zijn als Isa gewoon naar het kdv kon 3 dagen in de week of bij een gastouder. Maar mijn moeder riep meteen dat zij twee dagen zou oppassen en ik vind het ook fijn dat Isa bij een vertrouwd iemand is en een mooie band met haar opa en oma op kan bouwen zo. Die band heb ik nooit gehad. Dat het problemen met zich mee brengt, dat hadden we gewoon kunnen weten eigenlijk...
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 september 2013 @ 09:27:34 #282
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130978111
Hoera *O* voor de rollende en half-jarige kindjes!

Ik kom er nu dus ook achter dat er een lijstje is... 8)7 J. ook meteen maar toegevoegd *)
  maandag 9 september 2013 @ 09:30:10 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130978153
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
Nee hoor Inca, dat mag best en je hebt ook wel een punt. Het zou makkelijker zijn als Isa gewoon naar het kdv kon 3 dagen in de week of bij een gastouder. Maar mijn moeder riep meteen dat zij twee dagen zou oppassen en ik vind het ook fijn dat Isa bij een vertrouwd iemand is en een mooie band met haar opa en oma op kan bouwen zo. Die band heb ik nooit gehad. Dat het problemen met zich mee brengt, dat hadden we gewoon kunnen weten eigenlijk...
Mijn moeder en schoonmoeder passen ook ieder een dag op, maar alleen omdat wij weten dat ze echt naar ons zullen luisteren, en geen dingen zullen doen die we niet willen. Vooral schoonmoeder dubbelcheckt echt alles 3 keer, omdat ze zeker wil weten dat ze het goed doet. Nu is J. wel het enige kleinkind, misschien maakt dat verschil...

Bij acties zoals die van jouw zus en moeder in het ziekenhuis, zou ik ook zeker mijn twijfels hebben, en ik weet niet of ik ze dan op zou laten passen... :{w
  maandag 9 september 2013 @ 09:31:23 #284
95408 Incantrix
pi_130978177
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
Ik begrijp je heel goed hoor, je zoekt naar het beste voor je kind en sommige gevolgen zijn pas later evident.
3!
  maandag 9 september 2013 @ 09:31:55 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130978182
Mouse, hebben wij dezelfde schoonmoeder? :+

Pi rolt! Een mooi verjaardagscadeau aan zichzelf!

En het lijstje, nog geen enkele juni of julibébé!
  maandag 9 september 2013 @ 09:40:18 #286
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130978333
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:14 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb ook niet het alleenrecht Becky, dat weet ik, en ik vind het op zich ook niet erg dat ze het zieke kereltje opvangt... maar de manier waarop schiet me gewoon totaal in het verkeerde keelgat. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn zusje en haar man de makkelijke weg kiezen en wij daar de dupe van zijn. Als Isa wel ziek wordt, heb ik en een heel zielig kindje (en dat gaat een keer gebeuren, dat weet ik, ik kan haar niet overal tegen beschermen) en ik ben de sjaak met mijn werk, gebroken nachten etc.
Ik snap het helemaal hoor. :* Fijn dat je thuis kan werken! Heb je een flexibele werkgever?
SPOILER
  maandag 9 september 2013 @ 09:41:51 #287
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130978355
Pi, congrats met je halfjaar! En rollen ftw!
pi_130978458
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:40 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ik snap het helemaal hoor. :* Fijn dat je thuis kan werken! Heb je een flexibele werkgever?
SPOILER
Ja heel flexibel. Als ik nu vrij zou vragen zou het ook goed zijn. Ik heb mijn eigen projecten en verantwoordelijkheden en het werk laat het nu ook toe. Dus vandaag werk ik effectief misschien 4 of 5 uur, maar woensdag werk ik bijvoorbeeld weer 10-12 uur. Dat is wel fijn hoor, dat het zo makkelijk regelt en ik weet ook dat dat niet vanzelfsprekend is.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 september 2013 @ 10:00:54 #289
259886 pessie
pi_130978706
Pi gefeliciteerd!

Spirit, dat is moieilijk :* . Misschien toch de oma dagen vervangen voor kdv dagen?

Becky, ik vind 2 uurtjes per week compleet iets anders dan alle werkdagen :*

Vakantie was fijn. Nachten waren wel koud maar we hadden voldoende dekens ed mee dus geen last van gehad. Mooie kastelen gezien en lekker rustig aan gedaan.
  maandag 9 september 2013 @ 10:03:31 #290
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130978758
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 20:44 schreef Skoap het volgende:

[..]

Volgens mij wel! L is van 18 oktober. Volgens mij is jouw M iets ouder!
Ah idd! Hihi ja 8 dagen dan :D :P

Mineola: hihi grappig toch.. verschil moet er zijn! :* Toen M. 6 maanden was moest ik er ook totaaaaal niet aan denken! En ineens, van de ene op de andere dag (toen ze denk ik rond de 9 maanden was), gingen mn eierstokken 'aan' :@ :')

Pessie jij ook welkom thuis! :* Fijne vakantie gehad?

He Spirit wat een vervelende situatie.. Kan je het bespreken met je moeder dat het je een vervelend gevoel geeft zoals het nu geregeld is? Idd handig om voor de volgende keer even duidelijke afspraken te maken hierover..
Ah bah, vervelend dat je er niet over kan praten (lees ik nu in je spoiler). -O- Dus zoiets kan gewoon nog een keer gebeuren?? Bah..

Mandy wat schattig O+ en wat een mooie lap!

Sola! :D _O- O+ te schattig!!

Och Kwisted :* gelukkig niets ernstigs zo te zien.. naar is dat he ;(

Kyara :*

Hier begonnen aan een monsterwas (ik denk serieus dat ik er wel 3 dagen mee bezig ben :')) en mevrouw ligt al een uur te dweilen in bed, wil niet slapen. Zitten, staan, maar wel enorm moe. Ik laat dr maar ff want erheen gaan heeft ook geen zin, dan is het ineens een gezellige boel :+
pi_130978809
Ik loop een weekend achter met bijlezen... even vanaf de laatste pagina...

Gulara hij rolt *O* na mopperbuien dus gewoon weer een stapje verder.

Spirit lastige situatie. Ik denk dat je gevoel en het gemak waarmee je zus dit 'organiseert' ook een rol speelt. Bij ons kdv is het beleid inderdaad ook dat kindjes met verhoging gewoon gebracht mogen worden. Alleen als ze er huilerig van worden of bij koorts boven de 39 moeten ze weer opgehaald.
Ik had er ook moeite mee om mijn mini met 4 maanden oud naar het kdv te brengen waar ik wist dat toen net een waterpokkenepidemie was geweest, maar ik heb hem toen toch gewoon gebracht. Ziek wordt ie toch wel een keer dacht ik (maar was blij dat de waterpokkenepidemie toch net over bleek te zijn).

Enf wb, vakantiefoto's?
  maandag 9 september 2013 @ 10:09:36 #292
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130978875
Hier op het kdv zijn het trouwens wel zeikers wat betreft zieke kindjes. Ze mogen geen verhoging/ koorts hebben. Ze mogen de afgelopen 24 uur geen pcm hebben gehad. Met de waterpokken moeten ze thuisblijven tot de blaasjes zijn ingedroogd en zo kan ik nog wel wat dingen benoemen.
  maandag 9 september 2013 @ 10:12:33 #293
95408 Incantrix
pi_130978939
Irritant Becky! Hiero juist andersom, hiero mag je ze nog brengen met hoge koorts, als ze maar in goede doen zijn. Als het echt een dood vogeltje is niet, want dan kunnen ze het kind niet de aandacht geven die het op dat moment nodig heeft, maar een vrolijk kind met 39,8 dat goed drinkt mag gewoon komen..
3!
pi_130979215
Zo, nog even de rest gelezen.

Tis alweer pagina's geleden maar Spees, ik snap wat je zegt over Gothics en hun algemene "levens"houding ( :') ). En S in de auto O+ De serie is nog mooier dan de pretfoto apart!

LB Jij krijgt een trillende navel van een doopjurk ja? :D Wat grappig, ik heb daar echt helemaal niets mee! Maar wat iemand anders weer zei over een familiejurk, kan ik me dan wel weer voorstellen. Misschien kun jij een familiejurk aanschaffen, dat die dan over honderd jaar nog wordt gebruikt O+

Enf welkom terug! Ik ben jaloers op je huidskleur want ik heb het idee dat ik er steeds minder goed uit ga zien sinds ik bevallen ben. Jaha, dat ligt aan mezelf. Ik probeer er weer meer aandacht aan te besteden nu ;) Het klinkt alsof jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. Goed veel rauwmelkse kaasjes gegeten :9 Komt er nog vakantiespam?

Skoap! :o *O* Leuk, en spannend om echt een beslissing te nemen!

belle, emotioneel is niet erg he? Je mag best lekker huilen, ik heb ook nog steeds zo nu en dan een brok in mijn keel als ik hem zie. Vooral omdat ik hem nu echt zó leuk vind! Ik vond hem al leuker worden en iedereen zei het al, maar nu wil ik hem ook graag opeten. :9 O+
Wat mineola zegt, daar ben ik het trouwens ook mee eens. Begin me nu echt weer normaler te voelen, ook omdat ik me niet meer schuldig voel over de verzakking enzo, dat ik weer gewoon andere dingen aandacht kan geven.
Daarbij ben ik trouwens diep onder de indruk dat jij nog achter de naaimachine kruipt want ik kom daar echt niet aan toe.
Ben nogal benieuwd wat jullie van de film vonden trouwens :D

Omen wat tof dat Riley zo hard haar best doet! Houd je ons op de hoogte?

As ik vind die foto van Kyan echt zó lief O+ Dat grote teentje op de grond!

Lauren een tandje! O+

KJ, sneu dat Luuk mopperig is (misschien dan 't eerste tandje in aantocht…?), maar hij tijgert! *O*

mandy wat een heerlijke spam, vooral de grotezusfoto uiteraard O+ en wát een werk zeg, dat borduren!

Sola die foto :D Wat een gezellige vrolijke snoet heeft ie!

Kyara ik moet ook altijd stiekem lachen als F moet huilen, want het is tegelijk zo sneu en zó schattig!
En balen.. er komt wel weer wat op je pad :*

Loj, lastig he dat klokkijken niet werkt :+ F wil sinds een week of twee niet meer slapen na de ochtendfles van 7:00. En die wilde hij dan ook vast om 6:15. Ik ga vandaag bedenken hoe ik met hem meega, vermoedelijk vroeger naar bed, want uiteindelijk ben ik net zo lang bezig met hem in slaap wiegen als met hem wakker laten zijn en dan daarna naar bed brengen en dat laatste is leuker.

Kwisted hoe vaak ik hier al heb gelezen dat een kleintje is gevallen. Het kan gebeuren!! Maar het is natuurlijk wel schrikken :*

XM er zullen wel wat ups en downs komen nog, misschien helpt het als je erin zwelgt? Ik vind accepteren van een kutperiode vaak moeilijk maar als ik het doe gaat het vaak wel meteen een stukje beter :*

Hier worstelen we nog met de M speen. Hij proest nog steeds regelmatig en intussen is hij weer terug bij af en drinkt hij de ene fles 90 cc en de andere fles 170 cc. Maar de S speen was echt geen doen meer en duurde eindeloos, dus we houden het toch maar even vol.
Na de boer wil hij gewoon niet meer drinken en dan wordt hij ook echt even boos en huilerig enzo, het is echt niet hoe we hem kennen! Maar de rest van de dag is hij fruitig en hij slaapt ook gewoon lekker, geen krampjes of boertjes die dwars zitten, dus nouja. Wat ik al zei, we kijken het nog even aan :+
pi_130979277
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:10 schreef Spees_Eend het volgende:

Iemand vroeg gisteren (Mineola?) nog naar de reden voor MC. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blind op Kwisteds voorselectie ( O+ ) in het autostoeltjestopic ben afgegaan en daar stond idd een Romer als beste getest, maar ook dat die voor zwaardere/bredere kindjes meer geschikt was. Dus dat leek ons hier niet zo geschikt met smalle S. En jouw baby heeft ongeveer hetzelfde postuur dus misschien ook iets om rekening mee te houden. De MC Tobi was bijna even goed getest en die is hoger zodat kindjes beter naar buiten kunnen kijken, dat vond ik een grote pré. Maar het is nogal een groot bos met iets teveel bomen :+ .
Thanks! Ik heb het autostoelentopic de laatste tijd links laten liggen en zelf verdere info gezocht, want idd bomen en bos, maar dat van zwaardere en bredere kindjes had ik nog niet gehoord. Goed om te weten! Ik heb hem in de winkel in tig stoelen gezet en vond dat hij in de romer goed zat. Dat, en de info van de - in mijn ervaring - deskundige winkel, maakte dat wij de romer wilden kopen. Maar wellicht was ik ook wat verblind door het feit dat ik fan was van de kleur van de romer :)

Kyara, we hebben juist geen base, onze oude auto had geen isofix. Dus een maxicosi gekocht die met de gordel ging. Inmiddels hebben we een andere auto, en nog steeds dus gordelwerk. Maar nu blijkt dus dat we wel isofixhaken hebben, dus dan liever een vervolgstoel die daarop vast kan.

Spirit, eens met de meesten. Als jij de afspraak hebt met je moeder dat zij op je dochter past, dan is het nogal vreemd als jij vrij moet nemen als je zus een ziek kindje heeft omdat je moeder zonder overleg met jou ook op je zieke neefje wil passen. Past je moeder normaal gesproken ook al op je neefje maar wil jij je dochter niet brengen omdat hij nu ziek is, dan vind ik het idd niet gek als jij vrij neemt. Maar hoe dan ook was overleg wel prettig geweest...
pi_130979601
Oh, en ik negeer vakkundig een heleboel dingen waar ik anders wel op zou reageren, maar ik tik nog altijd even niet zo lekker... Sorry, komt goed allemaal!

Maar hooray iig voor Pi een half jaar, voor rollen, zitten, foto's, mensen die terug zijn van vakantie, voor Inca en klumsy die ik hier weer signaleer en alles wat ik verder vergeet maar wat de moeite van het *O* waard is!

En :* voor iedereen die het nodig heeft.
  maandag 9 september 2013 @ 10:40:46 #297
95408 Incantrix
pi_130979604
Mag ik ook een fotospammetje doen? :@ We zijn bij een fotograaf geweest en deze vind ik zó O+

SPOILER
3!
pi_130979627
Mohhh O+ Wat een mooie ogen!
  maandag 9 september 2013 @ 10:49:47 #299
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130979861
Suiker: whihi :D Ja het is ook sinds tijden dat wij weer eens zo'n vakantie hebben gehad en echt goed bruin zijn geworden hoor... :D Ja vakantiespam komt eraan! Ben eerst ff aan het opruimen in huis en mn ouders komen zo, we moeten nog boodschappen doen.. Ik doe mn best! :P :D
Wat lastig van die flessen joh.. -O-

Inca omg O+
  maandag 9 september 2013 @ 11:01:52 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130980217
Wow suiker, wat een post! _O_ jammer dat het nog steeds zo medium gaat met het drinken. Lijkt me best wel een gedoe zo steeds opnieuw uitvinden wat het beste werkt.

Oh en Sola ik wilde gisteren nog zeggen dat ik om de een of andere reden ook altijd Vik/ctor en Vincent door elkaar haal. Wel vreemd, want ik vind Vic/ktor echt een leuke naam en Vincent helemaal niet. :+

Inca die foto O+
  maandag 9 september 2013 @ 11:05:30 #301
259886 pessie
pi_130980321
Inca mooi! Vind vooral het contrast met de bloemen echt mooi O+

Wij hebben destijds do Tobi gekocht, idd omdat hij hoger is en wat smaller dan de Römer.

Oh ja, wilde nog even zeggen dat ik alle borduurwerkjes zo mooi vind O+ ik heb een moeder die dat doet O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')