Wie, Maarten?quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef Spirit82 het volgende:
De Maarten van Rossum ook gewoonIk kan die arme jongen echt nooit meer normaal bekijken nu
quote:
Ja die stel ik me nu iedere keer met een rode pruik op in een kinderstoel voor. Dan kun je hem toch niet meer serieus nemen??quote:
Dit zijn wel heel veel Dailies tegelijkquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef Olf het volgende:
Nahhhh die pasfoto! Nu wil ik ook een pasfoto van mijne!![]()
Oh en zag in vorige topic ook nog kleine Lucy. Wat een lief kleintje maar ze kijkt wel echt al helder! Hoe oud is ze nu ook al weer? Zag wel in ander topic dat ze UD nog niet voorbij is. Hoe vind je het eigenlijk om 3 kinderen te hebben? Hoe reageren de oudsten? Snapt je middelste het een beetje?
Zou het zoveel kwaad doen denk je?quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:38 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
[..]
Ja die stel ik me nu iedere keer met een rode pruik op in een kinderstoel voor. Dan kun je hem toch niet meer serieus nemen??
Nee, nee, een pasfoto voor op je identiteitsbewijs is een serieuze aangelegenheid! De lachjes bewaarde ze voor de andere winkels, want jee, wat was ze vrolijk vandaag. Overal d'r stembanden aan het uitproberen, zo schattig!quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef Mangostine het volgende:
Haha Shan!Wou ze niet lachen?
Nin met haar ogen, mooi belle!
Ik weet niet meer wie het vroeg net van de tartaar, maar hier was het idd een kwestie van wennen. Het viel ook gewoon niet kleiner te krijgen. Wat wel hielp was iets smeuïgs zoals tomaat of courgette erdoor.
Nu gruwt ie juist van smeuïge hapjes.
En jij glunderen als trotse mamaquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:41 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Nee, nee, een pasfoto voor op je identiteitsbewijs is een serieuze aangelegenheid! De lachjes bewaarde ze voor de andere winkels, want jee, wat was ze vrolijk vandaag. Overal d'r stembanden aan het uitproberen, zo schattig!![]()
Ik ben erg benieuwd naar de stats van onze meiden.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef Kyara het volgende:
Ook vrij laat dus. Wij de 25e. Met 8 maanden dus eigenlijk.
quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:42 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta.
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta . Hoef alleen maar te denken aan hoe lief en geweldig Isa is of alle sluizen gaan open.
En als ik dan denk dat mijn ouders dit ook met mij gehad moeten hebben... Daar word ik gewoon stil van
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta.
Nog een keer voor het nageslachtquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:42 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben trouwens echt een emomuts de laatste dagen, janken all over the placenta. Hoef alleen maar te denken aan hoe lief en geweldig Isa is of alle sluizen gaan open.
En als ik dan denk dat mijn ouders dit ook met mij gehad moeten hebben... Daar word ik gewoon stil van
Toen ik er was voor de 7.5 maandenafspraak hing er een memo dat de 7,5 en 9 mnd zijn samengevoegd en dat het vanaf nu een 8 maandenafspraak wordt. Misschien is dat landelijk?quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef Kyara het volgende:
Ook vrij laat dus. Wij de 25e. Met 8 maanden dus eigenlijk.
Moest je er weer van janken?quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:46 schreef Spirit82 het volgende:
NEEEE OMG
Ik gooi die iPad nog eens het raam uit
Ik mocht 7,5 overslaan en hoefde pas bij 9 weer te komen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:47 schreef Olf het volgende:
[..]
Toen ik er was voor de 7.5 maandenafspraak hing er een memo dat de 7,5 en 9 mnd zijn samengevoegd en dat het vanaf nu een 8 maandenafspraak wordt. Misschien is dat landelijk?
Echt een autocorrectie?!quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:46 schreef Spirit82 het volgende:
NEEEE OMG
Ik gooi die iPad nog eens het raam uit
Echt wel!quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:41 schreef Mangostine het volgende:
[..]
En jij glunderen als trotse mama
Hoe ernstig zou het zijn om met een kind van 4 maanden zonder ID-kaart naar België te gaan? En hoe serieus is 'mogelijk'? Voor 5 jaar langer geldig wil ik op zich best een maandje wachten...quote:Geldigheid
De Nederlandse identiteitskaart geldt als een officieel identiteitsbewijs en is vijf jaar geldig. De geldigheidstermijn wordt vanaf oktober 2013 mogelijk verlengd naar tien jaar.
Ik heb geen idee, maar ik denk zolang jullie er niet uit zien als een Libanees gezin in een Poolse auto met een krijsende baby op schoot in de passagiersstoel, dat ik de gok zou nemen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:50 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Echt wel!
Die roze wolk onder m'n voeten was bijna zichtbaar joh.. (evenals m'n wallen trouwens, detail)
Hmm.. die pasfoto's had ik laten maken om komende week voor madam een identiteitskaart aan te vragen aangezien we eind deze maand naar een Belgische Centerparcs gaan. Maar nu lees ik net op de site van de gemeente:
[..]
Hoe ernstig zou het zijn om met een kind van 4 maanden zonder ID-kaart naar België te gaan? En hoe serieus is 'mogelijk'? Voor 5 jaar langer geldig wil ik op zich best een maandje wachten...
Ik sluit het niet uit. Zo goed ken ik Shandaly nou ook weer niet,quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:56 schreef Spirit82 het volgende:
Tenzij de baby reed lijkt me dat nog steeds geen probleem
Ik vind het eigenlijk al zo maf dat het vijf jaar geldig is... Lars lijkt nu ook allang niet meer op dat propke op z'n IDkaartquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:57 schreef Spirit82 het volgende:
Hey Shandaly, maar dan loopt F dus wel op haar 10de nog rond met een ID met babyfoto he
Nee, want precies een maand later hebben we de 9 maanden afspraak al gepland (omdat ik 2 afspraken achter elkaar moet hebben worden ze voor mij altijd wat eerder ingepland).quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:47 schreef Olf het volgende:
[..]
Toen ik er was voor de 7.5 maandenafspraak hing er een memo dat de 7,5 en 9 mnd zijn samengevoegd en dat het vanaf nu een 8 maandenafspraak wordt. Misschien is dat landelijk?
Welke film?quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:16 schreef Olf het volgende:
Beter zo dan dat je elk jaar voor een nieuwe moet betalen omdat de foto niet meer lijkt
Ik pak zo een glaasje rood en dan komt e vast een Daily. Al moet ik van m'n vriend op de film letten.
Zombiesquote:Op zaterdag 7 september 2013 22:20 schreef Suikertante het volgende:
Zombielovers, World War Z is echt een lekkere popcornfilm om bij onder de oksel van je man/vrouw/zus te kruipen
Dat zou dus zelfs gewoon hier in Nederland al moeten dan, toch?quote:Ook moeten kinderen zich kunnen identificeren met een geldig identiteitsbewijs als zij medische zorg nodig hebben. Dit geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar.
Wat suf! Komt dat uit dezelfde link? Ik heb echt nog nooit iets van een legitimatiebewijs hoeven tonen in het ziekenhuis. En daar komen we toch best regelmatig. Wel het verzekeringspasje maar om dat te krijgen is ook geen id nodig.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:24 schreef Shandaly het volgende:
Ik weet niet meer wanneer ik zelf m'n eerste paspoort kreeg... alhoewel.. in 1994 denk ik, toen ik 16 was. (Verre reis gemaakt in 1999 waarvoor ik toen eerst een nieuw paspoort aan moest vragen weet ik nog) Dat was gewoon nog de tijd dat je bij de je ouders op hun paspoort bijgeschreven stond... zonder foto en alles.
Thx voor de link, Kyara, interessant...
[..]
Dat zou dus zelfs gewoon hier in Nederland al moeten dan, toch?
Sinds Lars doe ik ook niet meer aan enge films.. of zielige films.. of eigenlijk zelfs gewoon niet meer aan films... Heb er het geduld niet meer voor.
Crash. Over racisme en politie en vooroordelen, bladiebla, duidelijk niet mijn keusquote:
quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
ZombiesMijn man houdt niet van vieze/griezelfilms. Maar Suiker, komt het door de film, de zombies, of
Brad Pitt
??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke vraag!quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:57 schreef Olf het volgende:
Daily;
Zijn er specifieke dingen die je kind hopelijk leuk vindt of juist niet? Bijvoorbeeld sporten, hobbies, muziek waarvan je hoopt dat je kind een bepaalde voorkeur heeft, ook al weet je dat het niet belangrijk is natuurlijk?
Niet veel, maar ja, tijdens het voeden: epubjes op m'n telefoon, in één hand vast te houden en pagina's om te slaanquote:Op zaterdag 7 september 2013 22:58 schreef L-E het volgende:
Jullie lezen nog?
Cosleeper is een hit, nu al. Im lovin' it!
Ik zou alleen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Ik kreeg hier vandeweek zelfs al op m'n kop dat ik teveel deedquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:26 schreef Solagratia het volgende:
[...]
Shandaly, ik kan het leren bespelen van een instrument op latere leeftijd alleen maar aanradenHet is nooit te laat om iets te leren.
Ook voor zombie-liefhebbers? Zit er wel genoeg gore in?quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:20 schreef Suikertante het volgende:
Zombielovers, World War Z is echt een lekkere popcornfilm om bij onder de oksel van je man/vrouw/zus te kruipen
Ik denk dat ik dat hetzelfde wil aanpakken als mijn ouders met mij hebben gedaan. Niet dopen, zelf keuzes laten maken maar dan ook aanreiken wat nodig is om die keuzes te maken: kennis dus. Ik wil wel dat mijn kinderen weten wat er met kerst en Pasen precies gevierd wordt. Net als de belangrijkste bijbelverhalen. Maar dan als verhaal en niet zozeer als waarheid.quote:Op zondag 8 september 2013 08:00 schreef Olf het volgende:
Goeiemorgen! Zag verschillende reacties over dat je wil dat je kind vooral zijn eigen ontwikkelingen door maken, maar hoe denken jullie dat over bredere dingen dan hobbies en sporten, dus op het gebied van religie/'levensstijl'?
Zelf ben ik absoluut niet religieus, en moet ook bekennen dat ik er de grootste moeite mee zou hebben als dochter later zwaar christelijk/islamitisch zou worden. Ik wil graag dat ze leert over godsdienst, maar dan meer als cultuurverschijnsel dan echt als 'antwoord'.
Nee, J probeert zich te verstoppen. Ze doet het zelf. Niet dat D haar zus probeert weg te werken of zoquote:Op zondag 8 september 2013 01:07 schreef Gulara het volgende:
De dolle tweeling. Probeert D. J. nou in het kleed te rollen!
Is leuk he! Ocean is en blijft hier ook favoriet.quote:Op zondag 8 september 2013 05:37 schreef Loj het volgende:
Burgers zoo was helemaal fantastisch. Ow vond vooral het oceanium helemaal mooi telkens de vissen volgen
Speeltuin (was met z'n nichtjes) was ook groot succes. Glijbaan, schommel en gewoon daar rondkruipen was helemaal mooi
Ja, eerst zwemdiploma's halen is sowieso een must. En soms kan het inderdaad goed zijn om een sport te kiezen dat past bij het karakter van het kind of om dat een beetje te plooien (in positieve zin).quote:Op zondag 8 september 2013 08:16 schreef Incantrix het volgende:
Eerst zwemmen in elk geval, voor Stef hebben we judo in overweging ivm zelfvertrouwen.
Vroeger was dat wel het geval. Ik geloof dat je nu wel goedkoper kan maar dan moet je als ouder dat beest gaan poetsen, borstelen, zadelen en weet ik veel wat. Oftewel, dan ben je zelf langer bezig dan je kind op dat beest zit. Nou dat gaan we hier in elk geval niet doen.....quote:Op zondag 8 september 2013 08:19 schreef Incantrix het volgende:
Ik heb trouwens geen effing clou: is paardrijden zo duur? Daar zouden sommige hobby's wel op stuk kunnen lopen ja, ons budget is niet belachelijk ruim en als ze beiden op school zitten wil ik wat uren minder gaan werken zodat ik ze zelf uit school kan halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke! Ik (en mijn vriend) hoop dat hij niet op voetbal wil. Daar hebben we zelf echt he-le-maal niks mee... Ik hoop dat hij wel van lezen gaat houden (gaat tot nu toe wel goed) en hij blijkt enorm van muziek te houden. Dat vind ik tof! Hopelijk wil hij ook op muziekles als hij wat ouder is.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:57 schreef Olf het volgende:
Daily;
Zijn er specifieke dingen die je kind hopelijk leuk vindt of juist niet? Bijvoorbeeld sporten, hobbies, muziek waarvan je hoopt dat je kind een bepaalde voorkeur heeft, ook al weet je dat het niet belangrijk is natuurlijk?
Ik hoop bijvoorbeeld dat mijne na de zwemdiplomas geen fanatieke zwemmer wordt waardoor ik meerdere keren per week in zwembad moet zitten. Verder hoop ik sowieso dat als ze gaat sporten een buitensport kiest. Maar korfbal vind ik dan weer sufen verder heb ik een afkeer jegens dwarsfluit en klarinet :p
Wel hoop ik bijvoorbeeld op atletiek, veel buiten spelen en lezen, en dat ze misschien piano of een strijkinstrument wil spelen. Maar het is natuurlijk aan haar.
Dat was ik. Gewoon blijven proberen dus. Kip krijg ik wel vrij fijn, dat lust hij wel. Hoe vaak mogen ze eigenlijk vlees eten?quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef Mangostine het volgende:
Ik weet niet meer wie het vroeg net van de tartaar, maar hier was het idd een kwestie van wennen. Het viel ook gewoon niet kleiner te krijgen. Wat wel hielp was iets smeuïgs zoals tomaat of courgette erdoor.
Nu gruwt ie juist van smeuïge hapjes.
SPOILER: psvfotoblablaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Danic niet preggerz![]()
Daily Olfs:
Wat ik hoop is dat Silvijn interesse krijgt voor lezen. Muziekinstrument zou ik ook heel leuk vinden, de broer van mijn vriend speelt piano dus ergens zit het wel in de genen. Ik zou op het gebied van sport een voorkeur hebben voor een teamsport. Om de vriendschappen die daar ontstaan en de teamspirit. Ik hoop dat hij een sport vindt waar hij blij blijft, dat hij dus echt vindt wat hij leuk vindt. Voetbal vind ik zelf zo enorm schattig dat ik daar een beetje op hoop, maar dan zou ik wel zelf een club willen kiezen omdat er zoals iemand anders al zei wel wat agressievere/pauperige clubs zijn.
Muziek maakt me niet heel veel uit, al hoop ik wel uit de grond van mijn hart dat hij geen gothic wordt. Dan ben ik maar niet zo tolerant, ik haat het. Al zou ik het nooit verbieden, niet in de laatste plaats omdat je het dan alleen stimuleert bij een puber. En piratenmuziek vind ik de horror dus ook dat zou ik minder vinden. Het zou me ook zeer verbazen trouwens
Religie is een vervanmijnbedshow dus ik zou er aan moeten wennen als Silvijn ineens met een religieuze geloofsovertuiging thuis zou komen. Ik zou vooral heel benieuwd zijn naar zijn overwegingen. En naar de bijbehorende normen en waarden want er moet wel respect zijn voor andere culturen/religie.
IJshockey en Rugby en zo, stoere sporten maar wat moet dat voor een moeder peentjes zweten zijn!quote:Op zondag 8 september 2013 09:44 schreef Suikertante het volgende:
Whaha, gothicmuziek Spees![]()
Ik snap wel wat jij zegt over teamsporten maar ik heb daar zo'n hekel aan. Een teamsport is ook niet leuk als je altijd de slechtste bentmisschien ligt het daaraan. Mijn vriend heeft er ook niets mee, eigenlijk niemand in onze families. We houden ook allemaal niet van voetbal.
en niet van studentenverenigingen. In een team werken werkt bij mij alleen als iedereen een duidelijke eigen taak heeft, misschien was ik daar wel beter in geweest als ik op voetbal had gezeten.. Ik zou het verrassend maar wel leuk vinden als F een teamsport wil doen. Mijn vriend zou balen als het voetbal zou zijn.
(ik denk omdat hij er zelf niets van snapt en door het imago inderdaad). Mijn broertje heeft trouwens geijshockeyd, dát was pas erg aan de zijlijn!
Je hebt daar wel gradaties in hoor, niet elke goth krastquote:Op zondag 8 september 2013 10:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat gothic wil ik trouwens nog wel even verder uitleggen. De muziek enzo, niet mijn ding maar als hij dat gaaf vindt so be it. Zeker als het een fase is
Maar wat ik bij alle echte gothics (dus niet de mensen die gewoon van hardrock hielden maar de gothics met zwarte lippenstift, fluwelen jurken, kleurlenzen, ravenzwart haar etc) op onze middelbare school zag is dat die levensstijl voortkwam uit het gevoel van een misfit zijn, ongelukkig thuis, gepest worden, etc. Toevlucht zoeken in een andere wereld. En zich mee laten slepen in teksten over zelfmoord, depressie, etc. Dat zou ik dus heel erg vinden, wat daarachter zit. Niet het feit dat Silvijn zijn haar ravenzwart zou verven.
Gradaties denk ik sowieso, maar ik denk wel dat de hele alto/metal/punk subcultuur veel meer een sociaal gebeuren is en veel 'verbroederlijker' dan goth. Minder individueel.quote:Op zondag 8 september 2013 10:43 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Je hebt daar wel gradaties in hoor, niet elke goth krastik heb er ook mee geflirt in mijn jeugd, maar ik was net iets te punk/grunge/metal denk ik
het gevoel een misfit te zijn herken ik wel, maar ik wílde ook helemaal niet bij die engnekken horen die populair waren. Dat waren bij ons in elk geval niet de aardigste kinderen. Ik zou trots zijn als mijn kind anders durft te zijn.
Belle, ik heb dat bruine vestje gevonden waar je laatst (al lang geledenquote:Op zondag 8 september 2013 10:20 schreef bellelena het volgende:
Hmmmmmmmmm, vroeger dacht ik er wel eens voor de grap over na, over een toekomstig kindje dat dan wel zou leren skateboarden (ohhh kon ik dat zelf maar wat beter!) en viool spelen (ik zou dat zo graag willen kunnen, elektrisch!). Maar nu heb ik eigenlijk helemaal geen idee?! Ik hoop vooral ook dat ze zelf durft te zijn wie ze is/wil zijn en weet dat wij altijd achter haar staan, welke keuzes ze ook maakt. Maar er zullen ongetwijfeld ook keuzes zijn die ik toch eerst wel goed zou bevragen, om er zeker van te zijn dat ze weet wat het inhoud en zo
Onder andere door mijn studie weet ik veel van verschillende religies. Er zijn eigenlijk maar 2 bases en die, maar ook de achtergronden daarvan, wil ik zeker aan haar meegeven. Ook omdat wij zelf best een uitgesproken levensovertuiging hebben waarin dat ook meespeelt. Sowieso ga ik natuurlijk veel van mijn levensvisies aan haar doorgeven, mijn lief en ik zijn nu eenmaal vrij filosofisch ingesteld en hebben dagelijks behoorlijk filosofische gesprekken met elkaar. Dus dat krijgt ze dan vanzelf wel mee. En ik denk dat dat tegelijkertijd ook een mooie basis kan en zal vormen voor haar eigen keuzes!
Daar heb je een puntquote:Op zondag 8 september 2013 16:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja inca, ik snap wat je bedoelt idd. Eigen identiteit zou ik ook aanmoedigen! Wat ik wel heel lastig zou vinden is: hoe zorg ik ervoor dat mijn kind doet wat hij wil doen, maar daarmee niet een te makkelijk doelwit wordt voor pesters? Stel, Silvijn wil heel graag op klassiek ballet als hij 6 is. Ik zou het echt geweldig vinden als hij dat met volle overtuiging zou doen en ik zou uit elkaar barsten van trots. Maar dan is er ook een stemmetje dat zegt: maar wat nou als ik hem daarmee een makkelijk doelwit maak voor de stoere grote jongens uit zijn klas? Zou ik dan toch proberen te achterhalen wat hij óók leuk vindt en die richting in proberen te sturen? Natuurlijk, we willen allemaal boven het gedrag van pesters staan maar ik wil ook niet onderschatten wat het met een kind kan doen als hij op jonge leeftijd gepest wordt. Wordt dat dan de basis van een schoolcarrière waarin hij het pispaaltje van de klas wordt, gewoon omdat hij dat vanaf groep 3 al was? Als pesters iets willen vinden, tuurlijk dan vinden ze het altijd. Maar maak ik het ze daarmee niet te makkelijk?
Ik vind het een lastige, en ik weet oprecht niet wat ik dan zou doen. Want mijn hart zegt dan dat hij moet gaan balletten, en mijn verstand twijfelt.
Ik dacht er net nog aan! Ben benieuwd naar de foto!quote:Op zondag 8 september 2013 17:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Belle, ik heb dat bruine vestje gevonden waar je laatst (al lang geleden) om vroeg. Ik heb de foto bijna geüpload, vanavond zet ik m in V&A maar dat vestje is voor jou als je wil. Bruin van Obaibi, mt 67 cm.
PM!quote:Op zondag 8 september 2013 17:30 schreef bellelena het volgende:
[..]
Ik dacht er net nog aan! Ben benieuwd naar de foto!
Yupquote:Op zondag 8 september 2013 18:55 schreef Fieder het volgende:
Lekker genoten dus Enf?van de vakantie
SPOILER: autostoelpretOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toffe foto's zo in serie!![]()
Oh dat is best een stap dan! Leukquote:Op zondag 8 september 2013 19:45 schreef Skoap het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen wel/geen tweede. Maar nu toch besloten er voor te gaanwel "pas" einde dit jaar dat is me vroeg genoeg. Zou nog wel langer willen wachten maar mijn man is een stukje ouder dan ik ben dus moeten ook geen jaren wachten
Enf wat fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en spannend!!!
Dat snap ik maar al te goedquote:Op zondag 8 september 2013 19:49 schreef Fieder het volgende:
[..]
Mijn man begon vanmiddag toevallig over een tweedeik wacht nog een jaartje of 3
Ja he! Ik heb er nu zelfs wax voor gekocht want die babygel kan het niet meer aanquote:Op zondag 8 september 2013 20:01 schreef bellelena het volgende:
![]()
![]()
En trouwens, die bos haar van hem gaat ook al hard zeg!
SPOILER: WaxkapselOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe gaat het met jou nu?
groot gelijkquote:Op zondag 8 september 2013 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
NATUURLIJK krijgt mijn dochter een mooie witte doopjurk aan!!gewoon omdat het kan
quote:Op zondag 8 september 2013 20:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Kleine stapjes zijn ook stapjesen als je dan toch een reden moet hebben om te huilen dan is dat wel een goeie!
Al snap ik dat emotionele stabiliteit nu een fijner gevoel zou geven. Ik hoop dat je gewoon steeds die kleine stapjes vooruit kunt blijven maken, dan ben je over een maand of over 2 maanden of... een heel stuk verder.
Awwquote:Op zondag 8 september 2013 20:19 schreef L-E het volgende:
belleIk wilde nog zeggen dat het me bij jullie thuis echt een warm bad vol liefde lijkt, jij en je lief komen zo enorm leuk en liefdevol over, Nin boft maar hoor. Jaloersmakend leuk gezin zijn jullie
Dat heeft E. ook een hele tijd gedaanquote:Op zondag 8 september 2013 20:34 schreef Omentielvo het volgende:
Ze probeert zich dus op haar knietjes te drukken. Maar misschien dat ze straks ineens het tijgeren doorheeft. Maar het ziet er zo leuk uit.
Dan ga ik tegenover haar liggen en roep haar. Dan probeert ze het eerst. En dat lukt dan niet. Dan doet ze haar handjes helemaal opzij en gaat ze spartelen. Ik zeg dan altijd dat vliegen echt niet gaat lukken. Maar het is echtom te zien
Volgens mij wel! L is van 18 oktober. Volgens mij is jouw M iets ouder!quote:Op zondag 8 september 2013 20:30 schreef Enfermera het volgende:
Skoap wat leuk!![]()
Die van jou is toch ongeveer zo oud als M. of niet?
Hihi ja zeker spannend
L slaapt ook geregeld zoquote:Op zondag 8 september 2013 20:42 schreef Fieder het volgende:
L slaapt nu op zijn buik. Afgelopen nacht had hij zijn knietjes opgetrokken en lag hij met zijn kontje in de lucht![]()
wie had dat nou laatst ook?
+1quote:Op zondag 8 september 2013 20:50 schreef Fieder het volgende:
Wow As wat knap! Die teentjes![]()
Ik wil heel graag dat L leert tijgeren en kruipen, maar als hij het eenmaal kan zal ik wel weer terugwillen denk ikDan is even rustig op de bank zitten vast voorbij
quote:Op zondag 8 september 2013 20:19 schreef L-E het volgende:
belleIk wilde nog zeggen dat het me bij jullie thuis echt een warm bad vol liefde lijkt, jij en je lief komen zo enorm leuk en liefdevol over, Nin boft maar hoor. Jaloersmakend leuk gezin zijn jullie
Handig weetje: zo'n beetje het merendeel van de baby's hier is in april geboren, kijk maar in het lijstje uit de OPquote:Op zondag 8 september 2013 22:10 schreef Incantrix het volgende:
Ik zou vooral boos zijn dat het me medegedeeld wordt ipv dat ik meegenomen wordt in het overleg zeg maar. Verder weet ik het niet zo goed, want ik breng mijn kinderen naar de opvang (eentje waar kindjes met koorts gewoon mogen komen) en dat is wel anders denk ik. Ik weet ook niet hoe oud Isa nu precies isleuk is een kleine zieke baby zeker niet, maar ik troost(te) me altijd maar met de gedachte dat de opbouw van de weerstand ermee gebaat is
Lol! Is er een lijstje??quote:Op zondag 8 september 2013 22:12 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Handig weetje: zo'n beetje het merendeel van de baby's hier is in april geboren, kijk maar in het lijstje uit de OP
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We waren de tent aan het inpakken op vakantie en hij wilde heul graag zitten. Maar hij kan nog niet zelf zitten. Dus maar in een box gestopt bij gebrek aan iets anders![]()
Te oordelen aan hoe vaak vriends naam verkeerd wordt geschreven niet neequote:Op zondag 8 september 2013 22:42 schreef Solagratia het volgende:
LB, Dat is inderdaad bijzonder![]()
Ik dacht eigenlijk dat met een K net zo normaal was als met een C, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Haha Kyara, dat is stiekem ook grappig.
Ik zou m'n kindje wel gewoon brengen als ie 4 mnd oud is.. Maar heeften oudste ook wel altijd een hele goede weerstand gehad, en ga er van uit/hoop dat nr 2 dat ook heeft. En zelf zou ik het ook erg op prijs stellen als ik m'n kind naar (schoon)ouders zou kunnen brengen als die ziek is. En het is ook niet zeker dat ie er zelf ziek van wordt, misschien is je neefje morgen ook al weer flink opgeknapt.quote:Op zondag 8 september 2013 22:03 schreef Spirit82 het volgende:
Even een vraag zonder bijlezen, maar ik wil graag jullie mening:
Mijn moeder past twee dagen in de week op Isa, op maandag en woensdag. Nou stuurt mijn moeder me net een whatsapp dat het zoontje van 4 van mijn zusje daar morgen ook is, want die is ziek. Spugen, koorts alles. Nou hebben mijn man en ik besloten Isa niet te brengen. Ik weet dat je je kind niet overal tegen kunt beschermen, maar een situatie opzoeken vind ik het andere uiterste. Ze is nog zo klein en ik wil gewoon niet dat ze ziek wordt. Als ze ziek zou worden, verzorg ik haar met alle liefde, maar ik zou het vreselijk vinden om haar nu al ziek te zien, voor haar.
Nu ben ik tegelijkertijd ook boos op mijn moeder en zusje dat ze me in deze situatie brengen. Er zijn afspraken gemaakt over oppassen en nu moet ik halsoverkop vrij nemen omdat HUN kind ziek is.
Overdrijf ik? Ben ik onterecht boos/verdrietig hierom? Ik zie het door alle emoties even niet meerHet is weer een stap in de eeuwigdurende "strijd".
Als het hier ooit zo is dan gaat ze spelen in bed. Ik ga er dan niet heen. Als ze me ziet is ze sowieso meteen klaar wakker! Meestal valt ze na 10min zelf weer in slaap. En dat zijn dan de momenten dat ik haar in de meest schattige/grappigste houdingen aantref! Maar volgens mij is mijn dochter een stuk ouder dan jouw dochter als ik me niet vergis..quote:Op maandag 9 september 2013 05:04 schreef Loj het volgende:
Trouwens ben wel benieuwd. Zijn hier nog meer moeders van wie het kind 's nachts wakker wordt en dan zo actief is? (En geen honger heeft, dat is vandaag een uitzondering)
En wat doen jullie dan? Er alleen maar bij zitten, in slaap wiegen of iets anders?
+1quote:Op maandag 9 september 2013 04:14 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik zou m'n kindje wel gewoon brengen als ie 4 mnd oud is.. Maar heeften oudste ook wel altijd een hele goede weerstand gehad, en ga er van uit/hoop dat nr 2 dat ook heeft. En zelf zou ik het ook erg op prijs stellen als ik m'n kind naar (schoon)ouders zou kunnen brengen als die ziek is. En het is ook niet zeker dat ie er zelf ziek van wordt, misschien is je neefje morgen ook al weer flink opgeknapt.
In het geval van waterpokken oid vind ik het wel anders omdat dat best heftig kan zijn en omdat ze het nogmaals kunnen krijgen als ze nog geen 1 zijn.
Hier is overigens de afspraak sowieso dat als oma thuis is zieke neefjes/nichtjes mogen komen als ze niet maar school/opvang kunnen. Misschien dat dat scheelt dat dat voor af afgesproken is.
Het gaat míj niet om het zieke kind, maar om het gebrek aan overleg. Zoals ik al zei, mijn kinderen gaan naar de opvang en komen daar ook in aanraking met zieke kinderen. Ik heb altijd gevonden dat dat goed is voor de weerstand, al vond ik het niet altijd leuk (bijv. Toen Stef met 5 maanden de waterpokken en de 5e ziekte tegelijk kreeg).quote:Op maandag 9 september 2013 08:25 schreef Suikertante het volgende:
Ik ben eigenlijk best verbaasd over jullie reacties. Waarom heeft jouw kind meer rechten dan het kind van je zus? Omdat jullie een afspraak hebben? Ik snap best dat je moeder je zus ook graag een keer uit de brand helpt. En I is vier maanden, zó klein is dat toch niet. Ik zou het heel normaal vinden als mijn moeder haar andere kleinkind erbij neemt als hij ziek is. Desnoods vraag ik of ze ze apart wil houden en haar handen regelmatig wast.
Op een kinderdagverblijf komen ze ook met elkaar in aanraking, het zal er toch een keer van komen.
Maar ik geloof dat ik hier alleen sta in mijn mening
Meer rechten niet, althans zo heb ik het niet bedoeld. Maar de manier waarop vind ik wel krom. Als mijn kindje ziek zou zijn dan zou ik me in eerste instantie verantwoordelijk voelen om hem thuis te houden en als dat echt niet zou gaan dan zou ik me wel erg bezwaard voelen om daarmee te zorgen dat iemand anders in deze positie wordt gebracht. Ik zou dan eerst mijn zus bellen om te vragen hoe ze er over denkt en of ze haar baby zou durven te brengen. En zo niet dan zou ik vinden dat ik zelf met een andere oplossing moet komen.quote:Op maandag 9 september 2013 08:25 schreef Suikertante het volgende:
Ik ben eigenlijk best verbaasd over jullie reacties. Waarom heeft jouw kind meer rechten dan het kind van je zus? Omdat jullie een afspraak hebben? Ik snap best dat je moeder je zus ook graag een keer uit de brand helpt. En I is vier maanden, zó klein is dat toch niet. Ik zou het heel normaal vinden als mijn moeder haar andere kleinkind erbij neemt als hij ziek is. Desnoods vraag ik of ze ze apart wil houden en haar handen regelmatig wast.
Op een kinderdagverblijf komen ze ook met elkaar in aanraking, het zal er toch een keer van komen.
Maar ik geloof dat ik hier alleen sta in mijn mening
quote:Op maandag 9 september 2013 08:27 schreef Gulara het volgende:
Ik kom even een halve jompel doen, dan mogen jullie volgen.Ik hoop vanavond bij te lezen. Pi doet een 'It's my party and I cry if I want to.'
Oh lol, is ze jarig? WACHT! ER IS EEN LIJSTJE!quote:Op maandag 9 september 2013 08:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Happy half birthday Pi!!En nu even stoppen met huilen zodat je samen met mama een feestje kunt bouwen!
quote:Op maandag 9 september 2013 08:33 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Oh lol, is ze jarig? WACHT! ER IS EEN LIJSTJE!
*rent weg*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kyara![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwisted
Inca, ik ben het helemaal met jou eens. Kan Suiker ook een eind volgen maar ik hang vooral aan het "van mensen op aan kunnen".
Ik heb veel gemist zie ik al.quote:Op maandag 9 september 2013 08:40 schreef Kyara het volgende:
Meisjes vandaag voor de laatste keer naar het kdv. En ook dat is dubbel
Nou, ik had het wel over afspraken maken, maar dat bedoel ik meer in z'n algemeen. Maar mijn referentiekader is een moeder die nogal aparte denkbeelden heeft over hoe je een baby eten geeft en nog wat van zulke dingen (een baby van 3 maanden slagroom wille geven enzo). Voor mij zou afspraken op papier zetten een must zijn als ik van mijn moeders zorg gebruik wilde maken op structurele basis.quote:Op maandag 9 september 2013 08:37 schreef Suikertante het volgende:
Oh wacht, jullie wijzen naar de zus!
Ik zou als zus zelf inderdaad even gebeld hebben. Maar zou dan wel stomverbaasd zijn als mijn zus negatief zou reageren. Als moeder/oma zou ik geen nee durven zeggen denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Wat goed!!quote:Op maandag 9 september 2013 08:58 schreef Gulara het volgende:
Verdubbel de jompels! Hij rolde van rug naar buik!![]()
Ein-de-lijk!
quote:Op maandag 9 september 2013 08:58 schreef Gulara het volgende:
Verdubbel de jompels! Hij rolde van rug naar buik!![]()
Ein-de-lijk!
quote:Op maandag 9 september 2013 09:02 schreef Spirit82 het volgende:
Pihappy halfbday jongen
Kwisted, stuiterende babys zijn NIET tof. Godzijdank heb ik dat nog niet mogen ervaren. Maar ik weet niet of ik de fijne in-bed-momentjes er helemaal door zou willen afkappen.Even prikken in pijnlijke zaken: weet je zeker dat je er goed aan doet om jouw moeder 'in charge' te laten door haar op je kind te laten passen op momenten dat je geen andere opties hebt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor het overige; ik eh.. Ik dm je straks even
3!
Mijn moeder leeft voor haar kleinkinderen, serieus. Zij zijn belangrijker voor haar dan wat dan ook, inclusief haar eigen kinderen en ik weet dat ze daar echt niks te kort komen. Maar dat is ook meteen Het Grote Nadeel.quote:Op maandag 9 september 2013 09:12 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Even prikken in pijnlijke zaken: weet je zeker dat je er goed aan doet om jouw moeder 'in charge' te laten door haar op je kind te laten passen op momenten dat je geen andere opties hebt?voor het overige; ik eh.. Ik dm je straks even
Ik bedoelde ook niet dat Isa er iets tekort zal komen, ik bedoel meer dat een band die niet helemaal ok in elkaar zit wel erg 'uitvergroot' wordt als je jezelf er afhankelijk van maaktquote:Op maandag 9 september 2013 09:17 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn moeder leeft voor haar kleinkinderen, serieus. Zij zijn belangrijker voor haar dan wat dan ook, inclusief haar eigen kinderen en ik weet dat ze daar echt niks te kort komen. Maar dat is ook meteen Het Grote Nadeel.
Mijn moeder en schoonmoeder passen ook ieder een dag op, maar alleen omdat wij weten dat ze echt naar ons zullen luisteren, en geen dingen zullen doen die we niet willen. Vooral schoonmoeder dubbelcheckt echt alles 3 keer, omdat ze zeker wil weten dat ze het goed doet. Nu is J. wel het enige kleinkind, misschien maakt dat verschil...quote:Op maandag 9 september 2013 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
Nee hoor Inca, dat mag best en je hebt ook wel een punt. Het zou makkelijker zijn als Isa gewoon naar het kdv kon 3 dagen in de week of bij een gastouder. Maar mijn moeder riep meteen dat zij twee dagen zou oppassen en ik vind het ook fijn dat Isa bij een vertrouwd iemand is en een mooie band met haar opa en oma op kan bouwen zo. Die band heb ik nooit gehad. Dat het problemen met zich mee brengt, dat hadden we gewoon kunnen weten eigenlijk...
Ik begrijp je heel goed hoor, je zoekt naar het beste voor je kind en sommige gevolgen zijn pas later evident.quote:Op maandag 9 september 2013 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
Nee hoor Inca, dat mag best en je hebt ook wel een punt. Het zou makkelijker zijn als Isa gewoon naar het kdv kon 3 dagen in de week of bij een gastouder. Maar mijn moeder riep meteen dat zij twee dagen zou oppassen en ik vind het ook fijn dat Isa bij een vertrouwd iemand is en een mooie band met haar opa en oma op kan bouwen zo. Die band heb ik nooit gehad. Dat het problemen met zich mee brengt, dat hadden we gewoon kunnen weten eigenlijk...
Ik snap het helemaal hoor.quote:Op maandag 9 september 2013 09:14 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb ook niet het alleenrecht Becky, dat weet ik, en ik vind het op zich ook niet erg dat ze het zieke kereltje opvangt... maar de manier waarop schiet me gewoon totaal in het verkeerde keelgat. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn zusje en haar man de makkelijke weg kiezen en wij daar de dupe van zijn. Als Isa wel ziek wordt, heb ik en een heel zielig kindje (en dat gaat een keer gebeuren, dat weet ik, ik kan haar niet overal tegen beschermen) en ik ben de sjaak met mijn werk, gebroken nachten etc.
quote:Op maandag 9 september 2013 09:40 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik snap het helemaal hoor.Fijn dat je thuis kan werken! Heb je een flexibele werkgever?
Ja heel flexibel. Als ik nu vrij zou vragen zou het ook goed zijn. Ik heb mijn eigen projecten en verantwoordelijkheden en het werk laat het nu ook toe. Dus vandaag werk ik effectief misschien 4 of 5 uur, maar woensdag werk ik bijvoorbeeld weer 10-12 uur. Dat is wel fijn hoor, dat het zo makkelijk regelt en ik weet ook dat dat niet vanzelfsprekend is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Ah idd! Hihi ja 8 dagen danquote:Op zondag 8 september 2013 20:44 schreef Skoap het volgende:
[..]
Volgens mij wel! L is van 18 oktober. Volgens mij is jouw M iets ouder!
Thanks! Ik heb het autostoelentopic de laatste tijd links laten liggen en zelf verdere info gezocht, want idd bomen en bos, maar dat van zwaardere en bredere kindjes had ik nog niet gehoord. Goed om te weten! Ik heb hem in de winkel in tig stoelen gezet en vond dat hij in de romer goed zat. Dat, en de info van de - in mijn ervaring - deskundige winkel, maakte dat wij de romer wilden kopen. Maar wellicht was ik ook wat verblind door het feit dat ik fan was van de kleur van de romerquote:Op maandag 9 september 2013 08:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Iemand vroeg gisteren (Mineola?) nog naar de reden voor MC. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blind op Kwisteds voorselectie () in het autostoeltjestopic ben afgegaan en daar stond idd een Romer als beste getest, maar ook dat die voor zwaardere/bredere kindjes meer geschikt was. Dus dat leek ons hier niet zo geschikt met smalle S. En jouw baby heeft ongeveer hetzelfde postuur dus misschien ook iets om rekening mee te houden. De MC Tobi was bijna even goed getest en die is hoger zodat kindjes beter naar buiten kunnen kijken, dat vond ik een grote pré. Maar het is nogal een groot bos met iets teveel bomen
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |