quote:Op maandag 9 september 2013 17:41 schreef xminator het volgende:
Ja en nu maakt het niet meer uit. Evde kaldin artik
Met de ouders langskomen? Doe eens normaal joh.quote:Op maandag 9 september 2013 17:43 schreef expans het volgende:
Vertekend beeld.
Enige manier om een jongen correct voor te stellen is als die langskomt met z'n ouders.
Maasin kac? Araban varmi? Evin varmi?quote:Op maandag 9 september 2013 17:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]Wellicht dat een van jullie mij kan opgeven voor dat programma van Esra Erol ofzo?
bovenmodaalquote:Op maandag 9 september 2013 17:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Maasin kac? Araban varmi? Evin varmi?
Mijn ouders zijn haar ouders niet. En verder zag zij vast potentie in jullie relatie dat ze zo snel haar ouders erbij heeft gehaald. Het lijkt me sterk dat ze zou willen dat je haar ouders ontmoet als ze toch zeker zou weten dat ze jou zouden afkeuren.quote:Op maandag 9 september 2013 17:42 schreef sylvesterrr het volgende:
@Bortecinem: Hoe zouden jouw ouders reageren als jij mij aan hen zou voorstellen als je vriendje (afgezien van "bula bula bunumu buldun?") en we twee maanden later uit elkaar zouden gaan? Zou jíj na de kennismaking niet hoop krijgen op een goede afloop?
Hmm, denk dat de dames van dat programma je niet zouden willen. Helaas. Maar misschien is er nog een kleine kans.quote:
Nieuwsgierigheid, meer niet.quote:Op maandag 9 september 2013 17:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn haar ouders niet.
Zij is niet degene die het heeft verteld. Haar zusje heeft d'r mond voorbijgepraat hè. Als het aan haar lag zouden de ouders voorlopig even niets weten.quote:En verder zag zij potentie in jullie relatie dat ze zo snel haar ouders erbij heeft gehaald. Het lijkt me sterk dat ze zou willen dat je haar ouders ontmoet als ze toch zeker zou weten dat ze jou zouden afkeuren.
quote:Overigens is er behalve jouw asker gedoe niks mis met jou.
quote:Op maandag 9 september 2013 17:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Hmm, denk dat de dames van dat programma je niet zouden willen. Helaas. Maar misschien is er nog een kleine kans.
Niet dat ik weet.quote:Heb je nog kinderen van je vorige relaties?
Nee, zij kiest niet voor een vroege kennismaking. Zij moet dat regelen van de ouders.quote:Op maandag 9 september 2013 17:51 schreef Bortecinem het volgende:
En nogmaals, olan yine ona olacak als het was uitgegaan. Zij kiest voor zo'n vroege kennismaking en ik neem aan dat ze oud en wijs genoeg om daar de mogelijke gevolgen van in te zien.
http://www.turkishculture(...)dding-537.htm?type=1quote:Once a man has fixed his choice, he goes with, or sends, one or two close kin, and a respected senior man less close to him as negotiator, to pay a formal visit to the girl's home. They are received by a similarly constituted committee, and negotiations are conducted with great delicacy through the intermediaries. I was told in Sakaltutan that a bride price is agreed at this meeting, and a first' instalment (hecelik) is expected either on
Natuurlijk niet na 1 maand hequote:Op maandag 9 september 2013 17:45 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Met de ouders langskomen? Doe eens normaal joh.Na een maand weten mijn ouders niet eens dat ik wat heb, laat staan dat zij kennismaken met de familie van de ander.
quote:Op maandag 9 september 2013 17:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.turkishculture(...)dding-537.htm?type=1
Succes Syl
Men verwacht wel dat ik al na 1 maand kennismaak met de ouders...quote:Op maandag 9 september 2013 17:52 schreef expans het volgende:
[..]
Natuurlijk niet na 1 maand he.
Maar wat ik bedoel is; als het echt zo serieus (conform tradities) zou zijn zouden ze zeggen dat je met je ouders moest langskomen.
Uit je berichten blijkt dat haar familie best 'modern' is, dus is er imo niet veel aan de hand. Zeker omdat die ouders je uit eigen iniatief uitnodigen.
Zou zelf nooit opperen om kennis te maken met de oudere generaties van de familie totdat het echt moet (lees: istemeye gidince). Alleen zus/zusjes van onze generatie eventueel. Rest van haar fam leer je dan kennen tijdens soz/nisan etc.
Mooi, hoef ik het gezeik van m'n ouders, broers, zussen, zwagers en schoonzussen ook niet meer aan te horen. Het heeft toch geen nut.quote:Op
maandag 9 september 2013 17:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Evde kalmissin, haberin yok daha
Ik zou bijna schuldgevoelens krijgen.quote:Op maandag 9 september 2013 17:54 schreef Bortecinem het volgende:
Geloof me ieder Turks meisje had zich er wel onderuit geluld als ze hele strenge ouders had gehad. Maar als het echt zo was geweest dat het moest, is het imo nog erger dat je haar zo in de steek hebt gelaten. Word ze eerst genaaid door haar zusje, en nu door jou.
Gun je moeder toch een dansjequote:
quote:The next step, betrothal (nishan), follows within a month or so. A group of women, four or five or more, including the groom's mother, and kin and non-kin neighbours, pay a formal visit to the girl's home, accompanied, if the journey requires it, by two or three men. They are given a large ceremonial meal, which they reciprocate the next morning from supplies which they have brought with them. The men leave the women to make the acquaintance of their future affines, returning to fetch them after a day or two. The two groups of women spend the evenings in dancing and singing - strictly without men. They bring presents - ideally including gold ornaments - for the bride, and throw her coins when she dances for them.
Dat zeggen mijn zussen ook: "senin dügününde güzel elbise giyip oynayacam"...quote:Op maandag 9 september 2013 17:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gun je moeder toch een dansje
[..]
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben.quote:Op maandag 9 september 2013 18:00 schreef Bortecinem het volgende:
Nu mijn hele eerlijke mening: je vond haar niet leuk genoeg en zag de kennismaking als een kans om het uit te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |