Ik denk meer omdat hier de reizigers zitten die TS kunnen helpen de verzameling uit te breiden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Staat niet voor niets in TRV natuurlijk.
Dat mensen bereid zijn om te helpen isquote:Op dinsdag 10 september 2013 00:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk meer omdat hier de reizigers zitten die TS kunnen helpen de verzameling uit te breiden.Lukt aardig zo te lezen.
Nee, het ligt aan jou.quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat mensen bereid zijn om te helpen is?
Ik hoop dat je zelf nooit hulp nodig gaat hebben om welke reden dan ook want dat zou wel heel erg, toch?
Waar wil je me mee helpen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, het ligt aan jou.
Je hebt hulp nodig.![]()
Zou ik graag willen natuurlijk, maar m'n portemonnee laat dat nou eenmaal niet toequote:Op maandag 9 september 2013 23:33 schreef Levis het volgende:
Ik begrijp de hobby, maar is het niet veel leuker om het zand zelf verzameld te hebben?
Klopt! Er zitten hier genoeg mensen die graag/vaak op reis gaan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk meer omdat hier de reizigers zitten die TS kunnen helpen de verzameling uit te breiden.Lukt aardig zo te lezen.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:57 schreef Essiejj het volgende:
Ik kan in december wel wat zand afleveren van de woestijn in the states, arizona
Graag!quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:46 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zal begin oktober eens wat Israelisch zand voor je meenemen
Zal ik doenquote:Op woensdag 11 september 2013 07:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zet je wel af en toe foto updates in dit topic?
Waarom zouden ze lastig doen? Ze zien heus het verschil wel tussen zand en cokequote:Op vrijdag 13 september 2013 04:39 schreef devzero het volgende:
Ik ga morgen hier naar toe voor een weekendje. Ik zal ook wat zand opscheppen. Ik hoop alleen niet dat de douane lastig gaat doen.
Moet Ko Toa niet Koh Tao zijn?quote:Op donderdag 12 september 2013 22:39 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Zal ik doen
De lijst tot nu toe:
• Noorderplassen, Almere, Nederland
• Cabana Beach, Curacao
• Helsinki, Finland
• Lake Necko, Polen
• Spanje (plaats onbekend helaas)
• Baracoa, Cuba
• Manavgat, Turkije
• Albufeira, Portugal
• Grand Tarajal, Fuertaventura, Canarische Eilanden
• Black Beach, Maui, Hawaii
• Ko Toa, Surat Thani, Thailand
• Gota Abu Ramada, Red Sea, Egypte
• Ain Diab, Casablanca, Marokko
• Vlieland, Nederland
En even terug gaan om alsnog wat te brengen heb je niet voor haar over? Flauwquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:48 schreef Speeds21 het volgende:
Super cool!
Ik heb alleen een beetje zand uit Zandvoort, Nederland.
Als ik dit wat eerder had gelezen, had ik wat zand uit St. Maarten en Miami voor je meegenomen
Sorryquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En even terug gaan om alsnog wat te brengen heb je niet voor haar over? Flauw
Ko Tao (also often Koh Tao, Thai: เกาะเต่า, Thai pronunciation: [kɔ̀ʔ tàw], lit. "Turtle Island") is an island in Thailand located near the western shore of the Gulf of Thailand. http://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Taoquote:Op vrijdag 13 september 2013 12:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet Ko Toa niet Koh Tao zijn?
Zandvoort is ook goed, die heb ik nog nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:48 schreef Speeds21 het volgende:
Super cool!
Ik heb alleen een beetje zand uit Zandvoort, Nederland.
Als ik dit wat eerder had gelezen, had ik wat zand uit St. Maarten en Miami voor je meegenomen
Graag!quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Leuk idee TS, Ik kan ook nog Belgisch zand opsturen van de Belgische kust
Straks kan je een zandbak vullen met zand van over heel de wereld
Het zijn hele kleine flesjes die ik gebruik, dus die staan tot nu toe in een kistje.quote:Op zondag 15 september 2013 10:22 schreef SeLang het volgende:
Heel lang geleden ben ik hier ook eens mee begonnen, maar ben al snel gestopt (en wat ik had verzameld weggepleurd). De reden was dat er ook binnen één land al zo'n diversiteit is aan zand dat één sample per land wel erg arbitrair wordt. Dat worden dan wel heel erg veel potjes en waar laat je dat allemaal?
Maar verder is het wel erg leuk natuurlijk als souvenier
Dat zou je ook verwachten voor shampoo, maar dat mag je ook niet in een grote fles meenemen in een vliegtuig.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zouden ze lastig doen? Ze zien heus het verschil wel tussen zand en coke
Hoeveel heb je nodig? Ik heb een zakje met 1/2 kg, maar dat wordt een beetje prijzig.quote:Op zondag 15 september 2013 22:38 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Het zijn hele kleine flesjes die ik gebruik, dus die staan tot nu toe in een kistje.
2 eetlepels is al ruim voldoende! Je kunt gewoon tot 20 gram gebruiken, dan hoef je maar 1 postzegel te gebruiken.quote:Op maandag 16 september 2013 21:04 schreef devzero het volgende:
[..]
Hoeveel heb je nodig? Ik heb een zakje met 1/2 kg, maar dat wordt een beetje prijzig.
Tot 28 gram (ze gebruiken hier ounces). Zodra ik een beetje degelijke envelop heb opgespoort zal ik wel PMen voor address.quote:Op maandag 16 september 2013 21:05 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
2 eetlepels is al ruim voldoende! Je kunt gewoon tot 20 gram gebruiken, dan hoef je maar 1 postzegel te gebruiken.
Jammer dat ik dit niet gelezen heb vóór ik op vakantie naar Barcelona ging (ben nu al terug). Maar gelukkig gaat Liesje nog!quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:37 schreef Sokkepok het volgende:
Bonjour!
Ik spaar zand (niet lachen) en vroeg me af of er mensen zijn die toevallig wat zand hebben meegenomen van hun reis, die mij wat willen opsturen. Eventueel in ruil voor een kaart o.i.d.
Dit heb ik tot nu toe bij elkaar:
[ link | afbeelding ]
Het zit in hele kleine glazen flesjes, dus het hoeft niet veel te zijn (gewoon tot het gewicht van 1 postzegel):
[ link | afbeelding ]
Als er mensen nog op vakantie gaan en zand willen meenemen voor me, zou dat natuurlijk ook helemaal geweldig zijn!
Denk je dat je een flesje vol krijgt?quote:
Op de onderkant van de flesjes zit een rond etiketje met een nummer. Dan heb ik in een boekje precies staan waar welk nummer voor staat.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:11 schreef Meike26 het volgende:
Toch vraag ik mij af of het niet beter is om de flesjes te labelen ? Naast locatie kan je ook de datum/periode noteren en van de persoon van wie je het gekregen hebt of dat je er zelf aan gekomen bent. Heb nu het idee dat het voor niets is? Straks raken de flesjes door elkaar en dan ben je alles eigenlijk wel kwijt of is het zinloos geworden.
Of zie ik dat verkeerd?
Meh, laat dan maarquote:Op woensdag 18 september 2013 21:36 schreef Meike26 het volgende:
Ah oke![]()
Duidelijk... Dat slaapzand vind ik toch wel een erg uitdagend iets... 4 jaar sparen voor een vol potje denk ik
quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:30 schreef Cat22 het volgende:
Zakjes van huis meegenomen... vergeten te vullen met zand. Sorry TS!
Ik kan je wat Limburgs zand sturen?quote:
Eigenlijk wil ik dat wel jaquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik kan je wat Limburgs zand sturen?
Wacht een paar eeuwen en consider it done!quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:41 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik dat wel jaZijn er stranden in Limburg?
Nope, nog niets gekregen van mensen van dit forumquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |