abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130887785
Als je ook vindt dat het nu niet slim is om 35 gevechtstoestellen te kopen a 4,5 miljard euro zet dan hieronder je handtekening! In andere landen zijn de kosten voor dit toetsel meer dan verdubbelt, dus reken er maar op dat we boven de 10 miljard gaan uitkomen. Verschrikkelijk veel geld dat we nu in de crisis nodig hebben

http://groenlinks.nl/neesf

Ps: het gaat niet om groenlinks, maar zij ondernemen nu tenminste een petitie.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:10:53 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130888021
Dat zijn wel veel nullen.
pi_130888077
Dat heeft toch geen zin. Nederlandse politici trekken zich werkelijk niets aan van digitale enquëtes. Ik ben het er wel mee eens dat we die JSF's nu niet moeten kopen.
Terzijde: waarom gaat Nederland niet eens zelf drones ontwerpen? Desnoods samen met België, Denemarken en Duitsland of zo iets. Die drones hebben de toekomst.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130888197
Ik heb de heer spekman een vriendelijke mail gestuurd met de vraag om het niet te doen. Eén keer heb ik op de PvdA gestemd. Gaan ze hiermee akkoord stem ik nooit meer op ze en ga ik actief in mijn omgeving tegen de PvdA lobbyen.

voorzitter@pvda.nl

(gewoon te vinden op hun website)
pi_130888243
De PvdA is momenteel linkser dan Groenlinks. ;)
#NoDAPL
pi_130888336
Nee, ik vind het een prima besteding. Ook al zullen die krengen nooit zoals bedoeld worden ingezet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130888412
Dat jij het een goede besteding vindt is niet informatief. Waarom vind jij het een goede besteding?
#NoDAPL
pi_130888486
Stel je zou 4.500.000.000 gebruiken om startende bedrijfjes een lening te geven... wat zou dat goed zijn voor de economie. Maar nee, laten we daar een paar vliegtuigen van kopen waar op het functioneren kritiek is, het is de vraag of ze uberhaupt nut hebben en de kosten worden gegarandeerd hoger dan voorspelt... why??
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:23:38 #9
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_130888492
Misschien had je 25 jaar geleden met klagen moeten beginnen. Al die mensen die nu in 1x gaan klagen. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_130888506
Beter laat dan nooit! Tegen? Tekenen! :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:25:41 #11
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_130888554
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:24 schreef Poolbal het volgende:
Beter laat dan nooit! Tegen? Tekenen! :)
Waarom ben jij tegen dan?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_130888568
Nee man, weet je hoe lijp die dingen zijn? Ik ga nog effe doorsparen en hoop er binnenkort ook eentje te hebben.
pi_130888844
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat jij het een goede besteding vindt is niet informatief. Waarom vind jij het een goede besteding?
De geldstroom dient het in stand houden van bepaalde werkgelegenheid, industrie en betrekkingen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130888913
F35 is de beste keuze, alle alternatieven zijn op de lange termijn werktechnisch, productietechnisch, en gewoon überhaupt duurder: zowel letterlijk duurder als figuurlijk duurder. Nog maar niet te spreken van het feit dat de alternatieven van de F35 eigenlijk allemaal tegen hun maximum aan zitten en dus geen goede investering voor de toekomst zijn óf alleen op papier bestaan.

Daarbij ook nog eens politiek gezien een goede investering in de banden met de VS..
pi_130888947
Lijp? :')
Drones zijn lijp, JSF's zijn een soort van F16's maar dan minder mooi, in sommige opzichten minder performant (heeft ook te maken met het multifunctioneel moet zijn) en gepimpt met wat extra gadgets. Big deal. Als je dan toch wat leuke vliegtuigjes wil kopen dan liever een F22 of zo'n spionagevliegtuig. Dat is pas lijp. Nog lijper, samen met o.a. Duitsland eens drones gaan ontwikkelen. Alle ingrediënten zijn (straaljager? Check. Computers? Check. Draadloze communicatie? Check ...), het is slechts een kwestie van reeds bestaande kennis op een handige manier toepassen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_130888984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Drones zijn lijp, JSF's zijn een soort van F16's maar dan minder mooi, in sommige opzichten minder performant (heeft ook te maken met het multifunctioneel moet zijn) en gepimpt met wat extra gadgets. Big deal. Als je dan toch wat leuke vliegtuigjes wil kopen dan liever een F22 of zo'n spionagevliegtuig. Dat is pas lijp. Nog lijper, samen met o.a. Duitsland eens drones gaan ontwikkelen. Alle ingrediënten zijn (straaljager? Check. Computers? Check. Draadloze communicatie? Check ...), het is slechts een kwestie van reeds bestaande kennis op een handige manier toepassen.
Ja man, f22's kopen en de gen 6 uav's ff in de pipeline gooien
pi_130888996
Zie mijn spoiler. ;)
Zelf met o.a. Duitsland drones ontwikkelen zou daarentegen zeer haalbaar zijn. We hebben de vereiste kennis, we moeten die slechts op een handige manier toepassen. Op termijn zullen drones veel goedkoper zijn dan straaljagers terwijl je er veel meer mee gaat kunnen.
#NoDAPL
pi_130889010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergelijk je nu de F22, een SASF, met de F35 een MRF? ..
pi_130889059
Natuurlijk niet! Ik gaf slechts aan dat er niets lijp is aan de JSF. Het is een vrij gewoon straaljagertje waarvan de backbone 'oude' technologie is die gepimpt is met wat moderne snufjes.

En ja, mijn hart gaat sneller kloppen wanneer ik de F22 zie. Ik raad niet snel opgewonden van technologie maar man, wat is dat toch een beest in alle mogelijke opzichten. :)
#NoDAPL
pi_130889078
Ga eens in op mijn argument dat we zelf drones zouden moeten ontwikkelen met o.a. de Duitsers.
#NoDAPL
pi_130889099
Wat jij voorstelt snijdt geen hout: een F22 is een compleet ander soort vliegtuig, en dus ook andere prijsklasse, dan een F35.
pi_130889134
Voor de miljoenste keer, ik heb niet voorgesteld dat Nederland de F22 zou moeten kopen. Ik reageerde sarcastisch om uit te leggen dat er niets bijzonders is aan de JSF. Jij hebt mijn spoiler zeker nog niet gelezen? Die plaatste ik niet voor niets, die plaatste ik in de hoop deze discussie te voorkomen.

Ga eens in op mijn argument dat we zelf drones zouden moeten ontwikkelen met o.a. de Duitsers? Waarom nu nog veel geld verspillen aan straaljagers die waarschijnlijk gaan uitsterven terwijl we drones kunnen ontwikkelen, hiermee onafhankelijk worden van de USA en er zelfs geld mee kunnen verdienen door ze wereldwijd te verkopen en omdat drones zo veel goedkoper zullen gaan zijn terwijl ze zo veel meer gaan kunnen aangezien er niemand in een drone hoeft te zitten.
#NoDAPL
pi_130889456
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:25 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Waarom ben jij tegen dan?
- piloten hebben kritiek er op
- we hebben tijdens de ontwikkeling niet de orders gekregen die ons beloofd zijn
- we hebben een marine die internationaal kan helpen
- drones maken het toestel nu al ouderwets
pi_130889537
Maar vooral: je kan ZO VEEL MEER doen met dat geld. Ik las elders dat de volledige opbrangst van KWF 146 miljoen is. Staat gelijk aan 1 (nutteloos) vliegtuig.

Doe een deel naar de zorg, of naar odnerwijs.. geef de politie een boost... stel het beschikbaar om beginnende bedrijven een lening te geven..

Er zijn zoveel manieren waarop dit beter besteed kan worden..

En als de kosten net als in Canada de pan uitrijzen (ik durf daar makkelijke 100 euro voor te verwedden) dan kunnen de kosten oplopen tot 17 miljard.
pi_130890012
Eens. Zoveel speelgoed hebben we toch niet nodig om onszelf te verdedigen of om aan de NAVO-verplichting te voldoen. Ik ben niet naïef, we hebben iets van verdediging nodig maar we zitten hier tussen 3 bevriende grote buurlanden in die ons helpen als we zouden worden aangevallen. ;)
Ik ben gek op dat speelgoed (de F22 is mijn favoriet) maar eerlijk is eerlijk, we hebben er niet veel van nodig.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')