ja heb ik gedaan!quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:16 schreef jitzzzze het volgende:
Je hebt je gewijzigde inkomen doorgegeven aan de BD?
Klopt!quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
12,96 als factor is inclusief vakantie geld, neem ik aan.
Ook aan de Toeslagen afdeling?quote:
Toeslagen moet je idd ook weer apart wijzigingen doorgeven.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ook aan de Toeslagen afdeling?En met de juiste ingangsdatum? Inclusief vakantiegeld, eindejaarsbonus, 13e en 14e maand en weet ik het waar je allemaal recht op hebt?
Dat is helemaal niet raar.. Deze gaat namelijk niet lineair naar beneden. Op het omslagpunt ga je van ongeveer ¤ 100 naar helemaal niets.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:16 schreef lipjes het volgende:
Dus je neemt iets minder salaris zodat je huurtoeslag kan krijgen?
Sorry, maar persoonlijk vind ik het terecht dat je het moet terugbetalen.
Zou een makkelijke wereld worden op die manier.
Staat in de OPquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:20 schreef DJKoster het volgende:
TS: Wat zegt de jaaropgave 2012 van je werkgever?
Loon Loonheffing op de december 2012 loonstrook is inderdaad ¤ 1777.86quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:20 schreef sanger het volgende:
Je werkgever en de Belastingdienst hebben het goed gedaan. Jij hebt de fout gemaakt....
Voor de toeslagen wordt gerekend met het verzamelinkomen. Dit is een afgeleide van het loon LH zoals dat op je salarisstrook staat. In 2012 bestond dit o.a. uit je brutoloon + de werkgeversvergoeding ZVW. Deze ZVW bijdrage van de werkgever zie jij nergens terug, maar vergoed de werkgever direct aan de fiscus via de aangifte Loonbelasting. Omdat dit wel aan jouw persoon is gerelateerd heeft de fiscus ooit bepaald dat dit als onderdeel van jouw fiscale inkomen is.
Oftewel, bij het berekenen ben je zelf uitgegaan van het verkeerde bedrag aan loon.
Zij stelden mij een loon waardoor ik onder aan de streep (loon+zorgtoeslag+huurtoeslag) er 50 euro per maand op achteruit zou gaan. En het is inderdaad niet lineair. 1 euro onder de grens betekend iets 70 euro aan huurtoeslag. 1 euro hoger (oftewel de grens) en je krijgt niks meer, heel kromquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:20 schreef MarkyB het volgende:
Ik zal je als tip geven dat niemand je genaaid heeft, je beter een goeie salarisverhoging kan krijgen zonder toeslagen dan dat je onder een bepaalde grens gaat zitten en nu op de blaren moet zitten.
Het lijkt mij dan ook dat dit gewoon betaald moet worden, zie het als een goede les.
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:20 schreef sanger het volgende:
Je werkgever en de Belastingdienst hebben het goed gedaan. Jij hebt de fout gemaakt....
Voor de toeslagen wordt gerekend met het verzamelinkomen. Dit is een afgeleide van het loon LH zoals dat op je salarisstrook staat. In 2012 bestond dit o.a. uit je brutoloon + de werkgeversvergoeding ZVW. Deze ZVW bijdrage van de werkgever zie jij nergens terug, maar vergoed de werkgever direct aan de fiscus via de aangifte Loonbelasting. Omdat dit wel aan jouw persoon is gerelateerd heeft de fiscus ooit bepaald dat dit als onderdeel van jouw fiscale inkomen is.
Oftewel, bij het berekenen ben je zelf uitgegaan van het verkeerde bedrag aan loon.
Dit jaquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:16 schreef lipjes het volgende:
Dus je neemt iets minder salaris zodat je huurtoeslag kan krijgen?
Sorry, maar persoonlijk vind ik het terecht dat je het moet terugbetalen.
Zou een makkelijke wereld worden op die manier.
Belastingregels zijn niet voor iedereen even makkelijk, iets te blind uitgegaan van de proefberekening en niet goed genoeg gekeken, zeker wijze les. Op basis van proefberekening dacht ik aan maximalisatie wat betreft loon voorstellen..niet dus.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:26 schreef devlinmr het volgende:
Dusss.. TS wilde ten onrechte recht op huurtoeslag behouden door min of meer te sjoemelen met zijn salaris en heeft nu én een lager salaris én geen huurtoeslag meer omdat hij niet kan lezen.
priceless..
Over het algemeen probeer je dan die 50¤ bij je loon erbij te krijgen en ga je niet een loonsverlaging bedingen...quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:26 schreef Party_P het volgende:
[..]
Loon Loonheffing op de december 2012 loonstrook is inderdaad ¤ 1777.86
[..]
Zij stelden mij een loon waardoor ik onder aan de streep (loon+zorgtoeslag+huurtoeslag) er 50 euro per maand op achteruit zou gaan. En het is inderdaad niet lineair. 1 euro onder de grens betekend iets 70 euro aan huurtoeslag. 1 euro hoger (oftewel de grens) en je krijgt niks meer, heel krom
Dat kan inderdaad, want dit gaat alleen over 2012. Ik denk zomaar dat TS in 2013 ook toeslagen heeft ontvangen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:27 schreef Vhiper het volgende:
Verder niet erg handig om salarisafspraken op dit soort zaken te baseren, deze grenzen veranderen elk jaar en kan zomaar nog eens in je nadeel uitvallen in volgende jaren.
Zeker mijn best voor gedaan, maar niet gelukt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Over het algemeen probeer je dan die 50¤ bij je loon erbij te krijgen en ga je niet een loonsverlaging bedingen...
Nee vanaf 2013 wel goede loonsverhoging gehad en meteen mijn huurtoeslag stop gezetquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, want dit gaat alleen over 2012. Ik denk zomaar dat TS in 2013 ook toeslagen heeft ontvangen.
Één troost; de BD is heel erg soepel met betalingsregelingen.
Als je ze niet makkelijk vind vraag je hulp...quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:29 schreef Party_P het volgende:
[..]
Belastingregels zijn niet voor iedereen even makkelijk, iets te blind uitgegaan van de proefberekening en niet goed genoeg gekeken, zeker wijze les. Op basis van proefberekening dacht ik aan maximalisatie wat betreft loon voorstellen..niet dus.
Met de kennis van nu. Fouten maken hoort erbij, had ik die kleine regel maar gelezen, loon met loonheffing, dus niet die 1660 maar 1778, al had ik die 1778 eind 2011 zelf uit moeten rekenen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Als je ze niet makkelijk vind vraag je hulp...
Karma is a bitch. Het is je gegund trouwens die terugbetaling.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:29 schreef Party_P het volgende:
[..]
Belastingregels zijn niet voor iedereen even makkelijk, iets te blind uitgegaan van de proefberekening en niet goed genoeg gekeken, zeker wijze les. Op basis van proefberekening dacht ik aan maximalisatie wat betreft loon voorstellen..niet dus.
Klopt je hebt ook gelijk, ik heb toentertijd niet goed gekeken. Ik was uitgegaan van brutoloon, heel stom. Wilde net onder die grens blijven, alleen naar verkeerde cijfers gekeken, helaas.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:32 schreef Eppie_NL het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat toch echt loon voor loonheffing.
Dus zelf niet goed gedaan. Staat duidelijk op de site van belastingdienst.
En 2011? De BD mag bij particulieren tot 5 jaar terug gaan herstellen/vorderen/uitbetalen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:30 schreef Party_P het volgende:
Nee vanaf 2013 wel goede loonsverhoging gehad en meteen mijn huurtoeslag stop gezet
2011: 1625 (vanaf Maart)quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En 2011? De BD mag bij particulieren tot 5 jaar terug gaan herstellen/vorderen/uitbetalen.
Ik hoef de cijfers niet te weten, als je er maar wel aan denkt dat ze zover terug mogen gaan. En dat mag jij ook richting de BD.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:36 schreef Party_P het volgende:
[..]
2011: 1625 (vanaf Maart)
2012: 1660
2013: 1900
Nooit van gehoord, maar aangezien ik pas eind 2011. begin 2012 op mezelf woon betwijfel ik het of ik daarvoor in aanmerking kom.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:37 schreef Peter het volgende:
Je mag je inkomen ook laten middelen over meerdere jaren toch? Is dat een optie?
Zou je misschien loonmiddeling toe kunnen passen voor 2012? Dan baseer je die op het gemiddelde loon van 2010, 2011 en 2012. Wellicht helpt dat nog iets?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:36 schreef Party_P het volgende:
[..]
2011: 1625 (vanaf Maart)
2012: 1660
2013: 1900
En woon sinds eind 2011, begin 2012 op mezelf
Maakt niet uit hoe je woont. Is een middeling van je inkomsten over drie jaar (handig als het veel heeft gevarieerd).quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:38 schreef Party_P het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar aangezien ik pas eind 2011. begin 2012 op mezelf woon betwijfel ik het of ik daarvoor in aanmerking kom.
2011 was nog geen 20.000, dus zat daar safequote:Op vrijdag 6 september 2013 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hoef de cijfers niet te weten, als je er maar wel aan denkt dat ze zover terug mogen gaan. En dat mag jij ook richting de BD.
Dat ga ik nog uitzoeken, bedankt! Mijn loon heeft flink gevarieerd namelijkquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe je woont. Is een middeling van je inkomsten over drie jaar (handig als het veel heeft gevarieerd).
Bij middelen nemen ze van 2011 en 2012 het gemiddelde, wellicht kom je er dan beide jaren onder..quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:38 schreef Party_P het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar aangezien ik pas eind 2011. begin 2012 op mezelf woon betwijfel ik het of ik daarvoor in aanmerking kom.
Nee, gaat over drie opeenvolgende jaren.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij middelen nemen ze van 2011 en 2012 het gemiddelde, wellicht kom je er dan beide jaren onder..
Ik weet er niet alles van, maar het is wellicht de moeite waard..
Als TS in 2010 geen aangifte heeft gedaan, mag hij dan niet middelen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, gaat over drie opeenvolgende jaren.
Voor zover ik weet heb ik tot nu toe elk jaar aangifte gedaanquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Als TS in 2010 geen aangifte heeft gedaan, mag hij dan niet middelen?
Met als ander verschil dat de ZVW in 2013 niet meer meetelt, omdat het niet meer op de loonstrook voorkomt...quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, want dit gaat alleen over 2012. Ik denk zomaar dat TS in 2013 ook toeslagen heeft ontvangen.
Één troost; de BD is heel erg soepel met betalingsregelingen.
Dat geld niet voor toeslagen volgens mij.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:37 schreef Peter het volgende:
Je mag je inkomen ook laten middelen over meerdere jaren toch? Is dat een optie?
Helaas lijkt dat te kloppen aan de hand van een ouder topic op Fok en de consumentenbond.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat geld niet voor toeslagen volgens mij.
Mijn berekening eind 2011 (waar ik dus van verkeerde loon uitging, maar dat is wel duidelijk geworden dankzij dit topic):quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:12 schreef Wokkel het volgende:
Wie gaat nou een lager loon vragen omdat hij anders een toeslag misloopt?
1 2 3 4 | Bruto: Netto: Huurtoeslag: Zorgtoeslag: Totaal inkomsten: 1625 1340 97 65 1502 1660 1358 92 63 1513 1800 1436 0 55 1491 |
En hoe was je ooit van plan om significant meer te verdienen als je nooit die grens over wilt? Door een verhoging over te slaan snijdt je jezelf op de lange termijn gewoon in de vingers.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:28 schreef Party_P het volgende:
[..]
Mijn berekening eind 2011 (waar ik dus van verkeerde loon uitging, maar dat is wel duidelijk geworden dankzij dit topic):
Ik wilde best die grens over, maar dan moest ik er onderaan de streep wel meer aan overhouden, anders zou het financieel een stap achteruit zijn. Ik heb toentertijd wel gevraagd om een hoger loon, 1900, maar dat kon toch echt niet gezien de financiële middelen op dat moment. Eind vorig jaar wel de 1900 gekregen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En hoe was je ooit van plan om significant meer te verdienen als je nooit die grens over wilt? Door een verhoging over te slaan snijdt je jezelf op de lange termijn gewoon in de vingers.
Dit dusquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:26 schreef devlinmr het volgende:
Dusss.. TS wilde ten onrechte recht op huurtoeslag behouden door min of meer te sjoemelen met zijn salaris en heeft nu én een lager salaris én geen huurtoeslag meer omdat hij niet kan lezen.
priceless..
Dan verdiende je dus, onder de streep, een stuk minder. Jammer, maar een dure lesquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:43 schreef Party_P het volgende:
[..]
Ik wilde best die grens over, maar dan moest ik er onderaan de streep wel meer aan overhouden, anders zou het financieel een stap achteruit zijn. Ik heb toentertijd wel gevraagd om een hoger loon, 1900, maar dat kon toch echt niet gezien de financiële middelen op dat moment. Eind vorig jaar wel de 1900 gekregen.
Dus dat ik nooit die grens over wilde klopt niet, maar dat was ook al eerder in topic te lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |