Kun je wel sarcastisch zijn, maar Nadal heeft slechts twee keer een kwartfinale tegen Federer gespeeld dit jaar. De andere keren was het 'gewoon' in een halve finale of finale tegen Djokovic (Roland Garros) of Federer (Rome). Of hij kwam Ferrer of Del Porto tegen in een finale.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:19 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel makkelijker om driekwart jaar als 5e geplaatst te zijn en in de QF al iemand van de top 4 tegen te komen, dan wanneer je zelf bij die top 4 hoort.
Tuurlijk niet. In theorie kan je bijvoorbeeld met een derde ronde meer punten winnen dan iemand die een finale wordt verslagen, terwijl het jaar daarvoor diegene won.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:23 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Nog knapper is dat hij het seizoen begon als #5 terwijl hij slechts een paar maanden heeft mee gedaan.
En aan wie lag dat?quote:Op donderdag 5 september 2013 23:27 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Kun je wel sarcastisch zijn, maar Nadal heeft slechts twee keer een kwartfinale tegen Federer gespeeld dit jaar. De andere keren was het 'gewoon' in een halve finale of finale tegen Djokovic (Roland Garros) of Federer (Rome). Of hij kwam Ferrer of Del Porto tegen in een finale.
Dus even bij de feiten blijven.
Hij heeft alleen nooit een zware loting gehad.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:29 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
En aan wie lag dat?
Feit is dat hij door zijn ranking bij veel toernooien kans had op een zwaardere loting. Dat is geen voordeel als je het mij vraagt.
Wimbledon?quote:Op donderdag 5 september 2013 23:30 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Hij heeft alleen nooit een zware loting gehad.
De Rafa-trolls waren echt verschrikkelijk in de periode 2007-2010... sindsdien heb ik MTF maar zowat opgegeven.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:21 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik vind Rafa-fans nog de minste trolls op MTF eigenlijk. Van Djoko en Murray zijn er bijna geen, die van Federer doen net alsof er na Fed geen tennis meer bestaat.
Dus jij vind het niet knap dat hij #5 stond terwijl hij slechts de helft van het seizoen heeft meegedaan?quote:Op donderdag 5 september 2013 23:28 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. In theorie kan je bijvoorbeeld met een derde ronde meer punten winnen dan iemand die een finale wordt verslagen, terwijl het jaar daarvoor diegene won.
Beetje omgekeerde wereld dit hè. Waarom zou je vooraf kijken naar mogelijke tegenstanders?quote:Op donderdag 5 september 2013 23:31 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Wimbledon?
QF - Fed, SF, Murray, F Nole?
Cinci was hetzelfde.
Dat het anders uitpakt maakt niet uit. Loting was totaal ongunstig voor hem.
Volgens mij claimde iemand hier dat Nadal het wel erg eenvoudig had allemaal omdat hij geen punten te verdedigen had. Dat vind ik eerder de omgekeerde wereld.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:33 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Beetje omgekeerde wereld dit hè. Waarom zou je vooraf kijken naar mogelijke tegenstanders?
Het gaat toch om welke spelers hij heeft verslagen bij deze comeback.
Als je kan lezen zie ik dat ik het een best aardige prestatie noem.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:33 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Dus jij vind het niet knap dat hij #5 stond terwijl hij slechts de helft van het seizoen heeft meegedaan?
Als het gaat om het scoren van punten voor de ATP-ranking - waar Nadal inderdaad NIKS meer te verdedigen had na zijn verlies in 2012 in Wimbledon - dan is dat toch gewoon zo?quote:Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Volgens mij claimde iemand hier dat Nadal het wel erg eenvoudig had allemaal omdat hij geen punten te verdedigen had. Dat vind ik eerder de omgekeerde wereld.
Dit dus.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Als je kan lezen zie ik dat ik het een best aardige prestatie noem.
Niet meer dan dat, het is niet dat hij in al die gewonnen toernooien nou gigantische tegenstand gehad, vooral in die graveltoernooitjes aan het begin van het jaar.
Zo zal Federer na de Australian Open waarschijnlijk wel weer een aantal plaatsen stijgen als hij een beetje bij zijn oude niveau in de buurt komt. Niet omdat hij dan ineens weer heerst, maar omdat hij dit jaar ontzettend slecht heeft gescoord, dus niks hoeft te verdedigen, maar bijna enkel punten kan winnen.
Ja, maar zo heeft Nole al een jaar niks te vrezen voor zijn nummer 1 status omdat Nadal het hele jaar nodig heeft om uberhaubt in de buurt te komen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als het gaat om het scoren van punten voor de ATP-ranking - waar Nadal inderdaad NIKS meer te verdedigen had na zijn verlies in 2012 in Wimbledon, dan is dat toch gewoon zo?
Nee, vinden dat de comeback knap is, omdat Nadal moet dealen met 'Federer, Murray, Djokovic' als mogelijke loting op Wimbledon, is een hele prestatie.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Volgens mij claimde iemand hier dat Nadal het wel erg eenvoudig had allemaal omdat hij geen punten te verdedigen had. Dat vind ik eerder de omgekeerde wereld.
En zo kun je ieder argument blijven omdraaien. We zijn het oneens. Punt.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:38 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Nee, vinden dat de comeback knap is, omdat Nadal moet dealen met 'Federer, Murray, Djokovic' als mogelijke loting op Wimbledon, is een hele prestatie.
Zoals al gezegd, als Rafa hier de titel wint, en Djok in de halve finale verliest, dan is het al zo ver.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:38 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Ja, maar zo heeft Nole al een jaar niks te vrezen voor zijn nummer 1 status omdat Nadal het hele jaar nodig heeft om uberhaubt in de buurt te komen.
Uiteindelijk gaat het toch gewoon om de totale ranking..en dan is het gewoon knap dat Rafa eerste kan worden terwijl hij een groot deel van de toernooien heeft gemist die in de huidige ranking zijn meegeteld (alles na de US Open en voor Vina del Mar). Bij Djoko zitten de prestaties van die toernooien er allemaal wel bij in...Gaat dus over de WTF, de asian swing, Parijs en de toernooien t/m de Australian Open..quote:Op donderdag 5 september 2013 23:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als het gaat om het scoren van punten voor de ATP-ranking - waar Nadal inderdaad NIKS meer te verdedigen had na zijn verlies in 2012 in Wimbledon - dan is dat toch gewoon zo?
Ach die graveltoernooitjes van het begin waren kleine toernooitjes (Vina del Mar, Brazilie) in Acapulco speelde hij gewoon tegen Almagro en Ferrer wat twee goede gravelspelers zijn. Toen won hij Indian Wells door van o.a Federer te winnen en vervolgens van Del Potro in de finale. Vervolgens won hij in Madrid van Ferrer en Wawrinka. In Rome won hij met speels gemak van Federer. In RG die epische strijd tegen Djokovic en in Cincinatti wederom een spannende pot van Djoko gewonnen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:36 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Als je kan lezen zie ik dat ik het een best aardige prestatie noem.
Niet meer dan dat, het is niet dat hij in al die gewonnen toernooien nou gigantische tegenstand gehad, vooral in die graveltoernooitjes aan het begin van het jaar.
Zo zal Federer na de Australian Open waarschijnlijk wel weer een aantal plaatsen stijgen als hij een beetje bij zijn oude niveau in de buurt komt. Niet omdat hij dan ineens weer heerst, maar omdat hij dit jaar ontzettend slecht heeft gescoord, dus niks hoeft te verdedigen, maar bijna enkel punten kan winnen.
Dat is ook precies de reden waarom de ATP-1 jaar-punten-ranking prima is zoals die is.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:42 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het toch gewoon om de totale ranking..en dan is het gewoon knap dat Rafa eerste kan worden terwijl hij een groot deel van de toernooien heeft gemist die in de huidige ranking zijn meegeteld (alles na de US Open en voor Vina del Mar). Bij Djoko zitten de prestaties van die toernooien er allemaal wel bij in.
quote:Op donderdag 5 september 2013 23:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Vreemd dat ik Nadal daar niet meer over heb horen protesteren de laatste tijd, terwijl een paar jaar geleden, hij nog pleitte voor een 2-jaar ranking systeem...
Tsja... van die opmerkelijke 'details', die 'iedereen' een paar jaar later weer 'vergeten' schijnt te zijn....quote:
Ok, Nadal is nu tegen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Tsja... van die opmerkelijke 'details', die 'iedereen' een paar jaar later weer 'vergeten' schijnt te zijn....
Tegen 'wat'?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok, Nadal is nu tegen?
Hij heeft in het begin van zijn carrière ook nog iets over vrouwentennis gezegd, Fedje ook, ook alweer even niks van gehoord...
quote:
Een twee jaar systeem is ook beter, haalt de variance eruit en 'beschermd' spelers.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Vreemd dat ik Nadal daar niet meer over heb horen protesteren de laatste tijd, terwijl een paar jaar geleden, hij nog pleitte voor een 2-jaar ranking systeem...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |