quote:
Op zondag 29 september 2013 14:24 schreef WinnieWana het volgende:Nala is een schatje. Hoe gaat het samen met je andere kat? Gedragsproblemen ben ik niet zo bang voor. Aangezien je al een andere kat hebt. Je kat van bijna 1 jaar zou wel een grote rol spelen bij de opvoeding van de kleine.
Idealer zou natuurlijk zijn dat ze langer in het nest kon blijven. Maar zo te lezen is ze bij jouw beter af dan bij die man die ze wilde verzuipen eerst.
Beide dieren ontwormen en ontvlooien volgens schema en dan moet het goedkomen. Maar dat doe je al zo te lezen

Over een week kan het kitten geënt worden. Mits het rond de 900 gram weegt dan.
Chippen kost rond de 25 euro. Soms hebben dierenwinkels ook chipacties. Als je wil weten hoeveel het kost om de kat te laten enten kan je ook de dierenartsassistente bellen. Soms helpt het om rond te bellen. Zo ging ik altijd naar een dierenarts die voor enting en consult 50 euro rekende en dierenarts in een naastgelegen dorp 28.50. Drie keer raden waar ik nu naartoe ga met 4 katten.
Veel succes met de kleine en geniet vooral. Ze zijn groot voordat je er erg in hebt.
Het gaat echt super!
Eerst vond onze oudere poes het wat minder, maar sinds donderdagavond tot vandaag is het gegaan van blazen/brommen naar spelen en de kleine wassen! Echt prachtig om het te zien.
De kleine is verschrikkelijk speels en heel erg knuffelig.
Ik ben verschrikkelijk blij dat het zo goed gaat tussen de twee. De eerste dag hadden we onze twijfels, maar ik herinnerde mijn vriend eraan dat het dag 1 was. Bij sommige katten (als ik ervaringen lees) kan het wel een maand of langer duren. Maar hier, presto! 3 dagen

gaat steeds beter.
Het enige wat nog niet kan voor onze poes is samen uit een bak eten. Maar dat begrijp ik, want die is veel te klein om met twee koppen tegelijk in te zitten

Dus heb voor de zekerheid nog een extra voerbakje neergezet en het natvoer en kattenmelk (beloning) krijgen ze ook in aparte bakjes.
De kattenbak wordt ook netjes gedeeld en ze doen beide netjes nog hun behoeftes in de bak. Dus geen plotselinge plasjes op de vloer

En ja, ik ben van mening van wel. Die man vond het helemaal niks en die ontvloeit z'n eigen beesten dus ook niet, want de kittens krijgen ze niet zomaar. En het lijkt er dus op dat onze oudere poes haar begint te wassen en dergelijke, wat je een moeder poes ook ziet doen

Voor de entingen gaan we binnenkort even bellen bij verschillende dierenartsen ja. Onze oudere kat is nog nooit geënt en daar hebben we nog geen problemen mee gehad, maar voor de zekerheid gaan we nog wel heen voor de jaarlijkse enting. Het jonkie moet maar een cocktail hebben en over een halfjaartje ook maar een jaarlijkse denk ik. Ik heb gelezen dat honden en katten als kitten/pup hun entingen moeten krijgen en vervolgens een jaarlijkse als ze 6 maanden zijn. Vanaf 6 maanden zijn honden en katten daarna immuun voor hetgeen waar ze voor zijn ingeënt.

maarja. Maar even rondbellen!
Chippen gaan we even bekijken of we dat doen, want we zijn wel heel voorzichtig wat betreft het ontglippen van nee beestjes. Daarnaast wonen we in een apartement met een gedeelde gang. Als je de trap afloopt moet je eerst door een deur en zouden ze daar doorheen komen dan moeten ze door nog een set deuren. 'S ochtends is die open, maar vanaf 1 uur is die altijd op slot

dus daar maken we ons niet zulke grote zorgen over.
Ik zal proberen te blijven updaten hoor

Hier is een fotootje van beide snoesjes op de bank: