jij vind het onzin maar je kat waarschijnlijk niet (die regel is er niet voor niks). maarja sommige mensen houden katten in zulke kleine huisjes dat het al lastig is om 1 kattenbak kwijt te kunnen.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Altijd een kattenbak extra aan de hoeveelheid katten die je hebt. Je zóu dus eigenlijk 3 kattenbakken moeten hebben. Maar dat vind ik zelf een beetje onzin. Kijk als je 6 katten hebt en 7 bakken, dan gaat het wel.
Ik denk dat een lang weekend voldoende is, of je moet binnenkort vakantie hebben. Het is tevens het makkelijkst om ze voordat ze 1 jaar zijn te laten wennen aan een nieuwe kat. Dat schijnt het makkelijkst te zijn en het best te gaan.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:22 schreef pipdebeer het volgende:
Dankjulliewel voor de tips. Ik ga dus inderdaad eerst gewoon proberen om ze de kattenbak te laten delen. Gaat dat niet goed, dan kan ik tijdelijk een 'kittenbak' lenen van de buurjongen. Zijn kittens zijn er te groot voor en hij weet niet wat hij er momenteel mee moet, dus dat is handig.
Hebben jullie nog meningen over mijn vraag over opvoeden?
Is een weekend genoeg om even te peilen hoe het gaat, of moet ik ermee wachten tot ik een langere tijd vrij heb (vakantie dus).
Volwassen poes + kitten went veel makkelijker aan elkaar dan volwassen poes + volwassen poes.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:51 schreef JeMoeder het volgende:
Tevens zou ik een asielkat nemen waarvan al meer karaktereigenschappen duidelijk zijn. Van een kitten moet je nog maar zien hoe hij/zij zich ontwikkeld.
Waarom niet meteen 2 kattenbakken aanschaffen? 2 kattenbakken voor 2 katten is echt het minimum hoor. Je voorkomt een hoop gezeur door een extra kattenbak aan te schaffen, zeker in het begin.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:22 schreef pipdebeer het volgende:
Dankjulliewel voor de tips. Ik ga dus inderdaad eerst gewoon proberen om ze de kattenbak te laten delen. Gaat dat niet goed, dan kan ik tijdelijk een 'kittenbak' lenen van de buurjongen. Zijn kittens zijn er te groot voor en hij weet niet wat hij er momenteel mee moet, dus dat is handig.
Hebben jullie nog meningen over mijn vraag over opvoeden?
Is een weekend genoeg om even te peilen hoe het gaat, of moet ik ermee wachten tot ik een langere tijd vrij heb (vakantie dus).
Dat ligt toch echt aan de katten zelf. Met kittens weet je bijvoorbeeld niet welke karaktereigenschappen die later krijgt. Zo is een kitten van ons uitgegroeid tot de grote anti-held van ons huishouden. De andere kat (leeft inmiddels niet meer helaas) durfde nauwelijks meer binnen te komen en werd om de haverklap aangevallen.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Volwassen poes + kitten went veel makkelijker aan elkaar dan volwassen poes + volwassen poes.
Over het algemeen accepteren volwassen katten kittens veel makkelijker, ze snappen meestal wel dat het een kleintje is en zien het minder als een indringer. Maar inderdaad, dat zegt niks over hoe het kitten later gaat zijn! Hier ook zo eentje, als kitten bracht ie rust tussen de 2 volwassen poezen die geen vriendjes zijn, maar toen ie ouder werd... Maar bij hem blijkt maar weer dat kittens vaak makkelijker geaccepteerd worden, opvangkittens heeft ie geen moeite mee en issie vaak erg lief voor, maar een vreemde kat vliegt ie meteen op af.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat ligt toch echt aan de katten zelf. Met kittens weet je bijvoorbeeld niet welke karaktereigenschappen die later krijgt. Zo is een kitten van ons uitgegroeid tot de grote anti-held van ons huishouden. De andere kat (leeft inmiddels niet meer helaas) durfde nauwelijks meer binnen te komen en werd om de haverklap aangevallen.
Dat is een ander probleem.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:08 schreef JeMoeder het volgende:
Met kittens weet je bijvoorbeeld niet welke karaktereigenschappen die later krijgt.
Dat weet je natuurlijk sowieso nooit van te voren.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Niet als je wilt dat katten met elkaar om kunnen gaan.
Nou bij mij niet hoor. Toen ik één van mijn katten als kitten in huis nam heeft deze er veel en vaak van langs gekregen van mijn oudere kat. Klein of niet die ouwe mepte er gewoon op los. Tot op heden zijn het nog steeds geen vrienden trouwens.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:39 schreef Holyme het volgende:
[..]
Over het algemeen accepteren volwassen katten kittens veel makkelijker, ze snappen meestal wel dat het een kleintje is en zien het minder als een indringer. Maar inderdaad, dat zegt niks over hoe het kitten later gaat zijn! Hier ook zo eentje, als kitten bracht ie rust tussen de 2 volwassen poezen die geen vriendjes zijn, maar toen ie ouder werd... Maar bij hem blijkt maar weer dat kittens vaak makkelijker geaccepteerd worden, opvangkittens heeft ie geen moeite mee en issie vaak erg lief voor, maar een vreemde kat vliegt ie meteen op af.
Daarom zeg ik ook "over het algemeen" en "meestal"quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou bij mij niet hoor. Toen ik één van mijn katten als kitten in huis nam heeft deze er veel en vaak van langs gekregen van mijn oudere kat. Klein of niet die ouwe mepte er gewoon op los. Tot op heden zijn het nog steeds geen vrienden trouwens.
Bij mijn poezen slaan de moedergevoelens gelijk toe. 2 keer een kitten op bezoek gehad, 2 keer was het na een beetje snuffelen gelijk wassen en samen slapen etc.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:14 schreef Holyme het volgende:
Daarom zeg ik ook "over het algemeen" en "meestal"De middelste hier is ook niet bepaald zachtaardig voor kleine poezelige bolletjes die toevallig voorbij stuiteren
Omdat ik genoeg huishoudens heb gezien waarin twee katten makkelijk met 1 bak konden.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:10 schreef Oognip het volgende:
[..]
Waarom niet meteen 2 kattenbakken aanschaffen? 2 kattenbakken voor 2 katten is echt het minimum hoor. Je voorkomt een hoop gezeur door een extra kattenbak aan te schaffen, zeker in het begin.
Verder zou ik zorgen dat je een dag of 3/4 vrij hebt voor het kitten. Dan kan het kitten rustig aan jou en aan zijn omgeving wennen.
Aah, wat liefquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:14 schreef Northside het volgende:
[..]
Bij mijn poezen slaan de moedergevoelens gelijk toe. 2 keer een kitten op bezoek gehad, 2 keer was het na een beetje snuffelen gelijk wassen en samen slapen etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |