abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130800531
Waar slaapt een touringcar chauffeur van een pendel dienst bv? Als men met 2 chauffeurs rijdt
pi_130800579
Er zit een 'slaaphut' onder de stoelen, de ingang ingang zit bij de trap in het midden van de bus (waar ook de deuren zitten).
pi_130800582
In de ander zn kont.
Ik ben terug.
pi_130800698
Duh open deur is open. Achter het stuur natuurlijk!
pi_130800718
Ik hoop gewoon in z'n bed.. als je chauffeur bent slaap je opeens op de bank ofzo?
pi_130800758
Het zit trouwens soms ook aan de buitenkant, in zo'n zelfde soort compartiment als de bagage ruimtes
pi_130801126
Dat moet dan toch wel een heel kleine ruimte zijn of niet Twylight. Heb je een foto toevallig? #beekdvorming
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 september 2013 @ 00:31:57 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130801166
In een hotel.
pi_130801205
pi_130801343
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad dit, en anders aan de linkerzijde van de achterste deur heb je nog een luik waar achter een slaapruimte bevind.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_130801448
Jeetje wat krap, en gevaarlijk bij obgeval
  woensdag 4 september 2013 @ 00:57:05 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130801490
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Inderdaad dit, en anders aan de linkerzijde van de achterste deur heb je nog een luik waar achter een slaapruimte bevind.
Is dat neit het toilet?
pi_130801532
Links als je binnen komt, wc zit vaak rechts van je. Dan lig je denk ik onder de stoelen. Minder gevaarlijk dan op die foto denk ik
pi_130801540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Is dat neit het toilet?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:01 schreef hartloper het volgende:
Links als je binnen komt, wc zit vaak rechts van je. Dan lig je denk ik onder de stoelen. Minder gevaarlijk dan op die foto denk ik
Dit inderdaad. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_130803000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:53 schreef hartloper het volgende:
Jeetje wat krap, en gevaarlijk bij obgeval
Ja en ja. Had ie maar een vak moeten leren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130814288
Gevaar bij een ongeval is niet eens zo enorm groot, mits het luik goed afsluit. De ruimte bevindt zich redelijk in het midden van het voertuig, dus kans op vervormingen van de ruimte waardoor verwondingen ontstaan is zeer gering. Ook heb je zonder raam weinig last van rondvliegende brokstukken en glas.

Blijft over dat je hooguit wat kneuzingen en een botbreuk oploopt omdat je wat heen en weer geslingerd wordt binnen de ruimte.

Overigens vraag ik me af hoe vaak een chauffeur daar daadwerkelijk tijdens het rijden slaapt, ook bij dubbele bemanning zal dat niet heel vaak gebeuren. De chauffeurs moeten namelijk per 30 uur minimaal 9 uur aaneengesloten rusten, waarvan minimaal 8 uur beide chauffeurs tegelijk moeten rusten. In die periode van 30 uur mogen ze beiden ook maximaal 10 uur rijden, waarbij ze tussen het rijden door 2x minimaal 45 minuten pauze moeten houden, namelijk uiterlijk na 4,5 uur aaneengesloten rijden.

Chauffeur 1 kan dus om 20:00 uur beginnen met zijn rust, en mag dan op z'n vroegst om 5 uur de volgende ochtend weer aan het werk. Maar dat mag alleen als chauffeur 2 vóór 21:00 uur de wagen heeft stilgezet en aan z'n rust is begonnen. Rijdt chauffeur 2 door tot 23:00 uur, dan moet chauffeur 1 minimaal rust houden tot de volgende ochtend 7 uur.
pi_130861710
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat niet gevaarlijk? :o
pi_130867220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:17 schreef Roemeen013 het volgende:

[..]

Is dat niet gevaarlijk? :o
Niet zo gevaarlijk als boven vooraan bij het raam. Dan ben je echt wel de eerste die gaat bij een frontaaltje.
.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 september 2013 @ 03:12:32 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130872401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:32 schreef Ivo1985 het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe vaak een chauffeur daar daadwerkelijk tijdens het rijden slaapt, ook bij dubbele bemanning zal dat niet heel vaak gebeuren. De chauffeurs moeten namelijk per 30 uur minimaal 9 uur aaneengesloten rusten, waarvan minimaal 8 uur beide chauffeurs tegelijk moeten rusten. In die periode van 30 uur mogen ze beiden ook maximaal 10 uur rijden, waarbij ze tussen het rijden door 2x minimaal 45 minuten pauze moeten houden, namelijk uiterlijk na 4,5 uur aaneengesloten rijden.

Chauffeur 1 kan dus om 20:00 uur beginnen met zijn rust, en mag dan op z'n vroegst om 5 uur de volgende ochtend weer aan het werk. Maar dat mag alleen als chauffeur 2 vóór 21:00 uur de wagen heeft stilgezet en aan z'n rust is begonnen. Rijdt chauffeur 2 door tot 23:00 uur, dan moet chauffeur 1 minimaal rust houden tot de volgende ochtend 7 uur.
Je kan die 30 uur natuurlijk vanaf het moment dat een pendelrit begint gaan rekenen, maar ook bijv. al ervoor rekenen door een chauffeur zoveel uur vrij te geven. Verder rijden pendels vaak 's nachts en wordt er onderweg regelmatig gewisseld. Als jij om 9 uur 's ochtends aan komt in Oostenrijk, heb jij tot ten minste 5 uur om beide te rusten (die gezamenlijke 8 uur). Meeste pendels vertrekken toch vaak na het avondeten, dus in praktijk zal het tussen uitladen van de gasten en inladen een uurtje of 10 tot 12 zitten. In die tijd moet de bus natuurlijk ook nog even van binnen snel schoon gemaakt worden en eventueel tanken, maar verder zal het wel loslopen.
Oostenrijk is zo'n 1100 km, dus zeg dat je er 100 per uur rijdt en totaal 2 uur rust hebt en om 9 uur in de ochtend arriveert, dan ben je tegen de tijd dat je aan de terugreis gaat beginnen, al 24 van je 30 uur verder, waarin ook de minimale rust voor beide chauffeurs gevallen is, plan je dat praktisch, bijv. chauffeur 1 rijdt het eerste stuk op de heenreis en het laatste stuk op de terugreis, dan kom je prima uit met je 30 uur. Ga je dat nog verder oprekken, vroeg vertrekken uit Nederland/vroeg aankomen en laat weer daar vertrekken, van dan zijn er tegen de tijd dat chauffeur 1 voor de tweede keer achter het stuur kruipt, er al 30 uren verstreken. Als je 19:00 vertrekt uit Nederland, is je aankomst in Oostenrijk dus 8:00. Vertrek je om 22:00 uit Oostenrijk, dan ben je sinds chauffeur 1 op de bok stapte, al 27 uur verder. Dan hoeft chauffeur 2 maar 3 uurtjes te rijden waarna chauffeur 1 weer een blok van 30 uur heeft waarin hij er 10 mag rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_130873247
Naast het toilet slapen, ruikt ook lekker fris.
pi_130873365
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet zo gevaarlijk als boven vooraan bij het raam. Dan ben je echt wel de eerste die gaat bij een frontaaltje.
echt hè: iedereen zit bovenin los in die bus en kan vele meters vliegen bij een ongeval, maar zo'n kleine ruimte vind men ineens gevaarlijk?

:')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130873417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

echt hè: iedereen zit bovenin los in die bus en kan vele meters vliegen bij een ongeval, maar zo'n kleine ruimte vind men ineens gevaarlijk?

:')
Het komt gevaarlijk over omdat men zich indenkt dat ze gevaar niet aan kunnen zien komen. Mede dankzij het matras is het ongetwijfeld veiliger dan gedacht. En buiten dat, hoe vaak rijdt zo'n bus zich in de puinpoeier?
pi_130873513
Gevaar hangt natuurlijk heel erg af van het soort ongeluk, frontaal tegen een vrachtwagen is geen pretje. Maar als een auto te vroeg naar rechts komt, zal het wel los lopen.
pi_130875051
Meeste rampen met touringcars is toch wel dat ze omslaan of van de weg afraken en ondersteboven in de berm liggen. Allemaal niet leuk voor de passagiers boven, zeker niet bij een dubbeldekker.

Dan kun je beter daar onderin leggen.
.
pi_130878332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:45 schreef HansVaak het volgende:
Gevaar hangt natuurlijk heel erg af van het soort ongeluk, frontaal tegen een vrachtwagen is geen pretje. Maar als een auto te vroeg naar rechts komt, zal het wel los lopen.
En hoe vaak wordt een bus frontaal in de zijkant geraakt door een vrachtwagen. Als het gebeurd maakt het verder ook niet zo veel uit of je nou beneden of boven zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')