nee niet allemaal er zijn ook mensen die gewoon een hypytheek krijgenquote:Op woensdag 11 september 2013 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke verkoop van 1 miljoen bestaande huurwoningen met terugkoopgarantie?
wat is het verschil tussen kunnen en moeten, en waar blijkt uit dat daar allemaal een terugkoopverplichting op rust?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee niet allemaal er zijn ook mensen die gewoon een hypytheek krijgen
o sorry het zijn er maar 500.000
http://kennisbank.platfor(...)op-huurwoningen.html
Aha, het aantal is de helft en het is maar de vraag welk percentage onder zo'n regeling valt. Zou dat meer dan 10% zijn?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee niet allemaal er zijn ook mensen die gewoon een hypytheek krijgen
o sorry het zijn er maar 500.000
http://kennisbank.platfor(...)op-huurwoningen.html
In eerste instantie had het kabinet het over 1.000.000quote:Op woensdag 11 september 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, het aantal is de helft en het is maar de vraag welk percentage onder zo'n regeling valt. Zou dat meer dan 10% zijn?
Een mooie regeling is het zeker maar je uitspraken erover klopten weer van geen kant helaas...quote:Op woensdag 11 september 2013 13:38 schreef HD9 het volgende:
[..]
ongeveer, maar het is voor de mensen die het nodig hebben wel een mooie regeling en voor de banken ook
Dan zal t iets sneller gaan
Ik verwacht wel iets meer dan 10% bij de wbv hier schat ik het aanbod van de koopgarant met terugkoop regelingen op 25%. Dan komen we op 125.000 in totaal uit, heel wat anders als de 1.000.000. Dus elke hersenfart van hd9 moeten we door 8 delen dan zitten we een beetje in de richting.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, het aantal is de helft en het is maar de vraag welk percentage onder zo'n regeling valt. Zou dat meer dan 10% zijn?
De corporatie hier doet er helemaal niet aan volgens mij.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel iets meer dan 10% bij de wbv hier schat ik het aanbod van de koopgarant met terugkoop regelingen op 25%. Dan komen we op 125.000 in totaal uit, heel wat anders als de 1.000.000. Dus elke hersenfart van hd9 moeten we door 8 delen dan zitten we een beetje in de richting.
Het duurt ook altijd 8 pagina's voordat ie toegeeft dat ie zomaar wat neerpoot.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel iets meer dan 10% bij de wbv hier schat ik het aanbod van de koopgarant met terugkoop regelingen op 25%. Dan komen we op 125.000 in totaal uit, heel wat anders als de 1.000.000. Dus elke hersenfart van hd9 moeten we door 8 delen dan zitten we een beetje in de richting.
Hier wel, maar er zitten zoveel adders onder het gras qua waardebepaling bij terugverkoop, waarbij je niet alleen heel eventueel het verlies mag delen, maar ook waardestijgingen, dat de meesten er voor kiezen het 'normaal' te kopen. Imho erg verstandig. Ja, garantie van terugkoop. Maar tegen een prijs die de woningbouwcorporatie op onnavolgbare wijze bepaalt.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De corporatie hier doet er helemaal niet aan volgens mij.
Hier kun je in ieder geval bij koopgarant woning niet ervoor kiezen dat je ze normaal koopt. Alleen het kortingspercentage wat je krijgt kun je bepalen. Maar koop je koopgarant met 0% korting dan zit je op het eind alsnog met de niet geheel doorzichtige waardebepaling bij terugkoop.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hier wel, maar er zitten zoveel adders onder het gras qua waardebepaling bij terugverkoop, waarbij je niet alleen heel eventueel het verlies mag delen, maar ook waardestijgingen, dat de meesten er voor kiezen het 'normaal' te kopen. Imho erg verstandig. Ja, garantie van terugkoop. Maar tegen een prijs die de woningbouwcorporatie op onnavolgbare wijze bepaalt.
Je mag het ook aan je buurman verkopenquote:Op woensdag 11 september 2013 14:21 schreef Basp1 het volgende:
. Maar koop je koopgarant met 0% korting dan zit je op het eind alsnog met de niet geheel doorzichtige waardebepaling bij terugkoop.
nee minimaal tegen de aankoopprijsquote:Op woensdag 11 september 2013 14:00 schreef crashbangboom het volgende:
. Ja, garantie van terugkoop. Maar tegen een prijs die de woningbouwcorporatie op onnavolgbare wijze bepaalt.
Nou laat ons dan maar eens de bepaling in een koopgarant contract zien dat dit mag.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
Je mag het ook aan je buurman verkopen
die koopgarant die is alleen voor als je verlies maakt, ze geven geen winstgarantiequote:Op woensdag 11 september 2013 15:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou laat ons dan maar eens de bepaling in een koopgarant contract zien dat dit mag.
Ik wens je veel succes. (en stiekem nog wel wat anders ook want het gaat nergens over met jou hier)![]()
Lul er maar omheen, laat ons dat koopgarant contract zien of stop met trollen.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:05 schreef HD9 het volgende:
[..]
die koopgarant die is alleen voor als je verlies maakt, ze geven geen winstgarantie
ok dan zal t wel een winstgarantie zijn , jij je zinquote:Op woensdag 11 september 2013 16:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lul er maar omheen, laat ons dat koopgarant contract zien of stop met trollen.
quote:'Los hypotheek af met pensioen: goed voor staat'
Economie • Geplaatst door Redactie op 13-09-2013 @ 12:24
Als werknemers hun pensioenpremie zouden mogen gebruiken om hun hypotheek af te lossen, levert dat de Nederlandse schatkist jaarlijks tweehonderd miljoen euro op.
Dat meldt de reformatorische vakbond RMU vrijdag na eigen berekeningen.
De meeste werknemers zetten nu verplicht een deel van hun salaris opzij voor hun oude dag.
Jaarlijks wordt voor veertig miljard euro aan premie ingelegd, zo stelt de vakbond. Werknemers nemen daarbij ruim dertien miljard euro voor hun rekening.
Als werknemers dat bedrag bij hun salaris zouden krijgen, verwacht RMU dat ongeveer tien procent het geld zou gebruiken om hun hypotheek verder af te lossen.
Omdat over het extra salaris 42 procent belasting wordt geheven, zou het rijk direct 560 miljoen euro per jaar aan extra inkomsten krijgen. Daar staat tegenover dat de overheid op langere termijn jaarlijks inkomsten misloopt omdat er in de toekomst minder pensioen wordt uitgekeerd. Onder de streep zou de overheid 160 miljoen euro overhouden.
Met het extra aflossen van hypotheken neemt de rente die de werknemers betalen echter ook af. Zij kunnen bij hun belastingaangifte daardoor minder hypotheekrente aftrekken, waardoor de staat jaarlijks zo'n 25 miljoen euro minder fiscaal voordeel hoeft te geven, aldus RMU. Daarnaast bespaart de overheid tussen de vijf en tien miljoen op toeslagen, waardoor de totale opbrengsten voor de overheid uitkomen op minimaal 190 miljoen euro.
Dus eerst halen ze de loonheffingskorting weg, vervolgens krijg je een sigaar uit eigen doos, waardoor je dus met je toekomstige pensioen aanspraak je huidige belasting betaling sponsort. Doet mij toch heel erg lijken op dit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:44 schreef HD9 het volgende:
'Los hypotheek af met pensioen: goed voor staat'
Dit zou een goede zaak zijn voor overheid en banken en jongeren
[..]
je pensioenaanspraak zit dan gedeeltijk in je huis als vererfbaar vermogen , is niet verkeerd hoor. zeker niet bij restschuldquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:02 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dus eerst halen ze de loonheffingskorting weg, vervolgens krijg je een sigaar uit eigen doos, waardoor je dus met je toekomstige pensioen aanspraak je huidige belasting betaling sponsort. Doet mij toch heel erg lijken op dit.
[ afbeelding ]
Restschuld is een drogreden. Alsof je na 30 jaar hypotheek betalen zowel 50% aflos dan wel 100% aflos nog restschuld hebt. Is je huis afgelost dan maakt het qua pensioen natuurlijk niet veel uit wat je krijgt. Maar het is maar voor 1 iemand goed en dat is onze regering.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
je pensioenaanspraak zit dan gedeeltijk in je huis als vererfbaar vermogen , is niet verkeerd hoor. zeker niet bij restschuld
en daar hoeft geen belasting meer af
ik bedoel voor mensen die nu een restschuld hebben of aanstonds gaan krijgen, niet voor mensen die nu onder water staan en gewoon blijven wonenquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:23 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Restschuld is een drogreden. Alsof je na 30 jaar hypotheek betalen zowel 50% aflos dan wel 100% aflos nog restschuld hebt.
Weet je wat goed zou zijn, dat ik gewoon zelf bepaal wat ik met mijn geld doe ipv dat de overheid mij allerlei bestemmingen oplegt en dan zgn vrijheid geeft als ik mijn huis mag aflossen ermee maar dan wel moet afzien van mijn pensioen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:44 schreef HD9 het volgende:
'Los hypotheek af met pensioen: goed voor staat'
Dit zou een goede zaak zijn voor overheid en banken en jongeren
[..]
jij wil graag het voordeel van de overheid ook inpikken, zodat de overheid jouw maximaal HRA subsidie geeftquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:48 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Weet je wat goed zou zijn, dat ik gewoon zelf bepaal wat ik met mijn geld doe ipv dat de overheid mij allerlei bestemmingen oplegt en dan zgn vrijheid geeft als ik mijn huis mag aflossen ermee maar dan wel moet afzien van mijn pensioen.
Dan kan ik zelf mijn pensioen sparen en zelf mijn huis aflossen, dan weet ik tenminste zeker dat het goed komt.
Nee joh, die HRA mag wat mij betreft er ook af. gebruik dat maar voor AOW verhoging (op basis van vermogen en inkomen) en huurtoeslag waar nodig.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:54 schreef HD9 het volgende:
[..]
jij wil graag het voordeel van de overheid ook inpikken, zodat de overheid jouw maximaal HRA subsidie geeft
Het idee is ook niet een kwestie van "moeten" , maar van "mogen". Je hebt dan dus de keuze om geld, na IB-heffing, te gebruiken voor het aflossen. I.p.v. het als pensioenpremie in te leggen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:48 schreef Sjabba het volgende:
Weet je wat goed zou zijn, dat ik gewoon zelf bepaal wat ik met mijn geld doe ipv dat de overheid mij allerlei bestemmingen oplegt en dan zgn vrijheid geeft als ik mijn huis mag aflossen ermee maar dan wel moet afzien van mijn pensioen.
Dan kan ik zelf mijn pensioen sparen en zelf mijn huis aflossen, dan weet ik tenminste zeker dat het goed komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |