abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130844853
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:39 schreef Dimens het volgende:

[..]

Het bouwen van een fabriek, het verzamelen van de benodigde materialen, het aannemen van werknemers etc.

Die dingen worden al eeuwen niet meer gemaakt en de kans dat Philips een PDP van deze televisie heeft liggen is zeer klein.
Ik heb net iemand gemailed met de vraag of het te fixen valt, wat foto`s bijgevoegd en informatie.
pi_130844861
Anders zal ik voor zoiets moeten gaan:
http://www.bcc.nl/philips-42pfl3208h.html
Lijkt me opzich een prima TV voor het geld, alleen is het wel een flinke prijs..
pi_130846496
als je die plasma laat repareren ben je eigenlijk alleen maar een oude koe uit de sloot aan het redden, wat eigenlijk geen zin heeft, want zo'n scherm zou ongetwijfeld meer dan 100 euro kosten en dat zou ik voor zo'n oudje niet over hebben en de resolutie blijft beduidend laag en je hebt ook geen smart functie mocht je die willen.
dus ik zou dat geld voor een vervangend scherm enzo op de bank laten staan en besteden aan goede nieuwe tv. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_130846551
50 Euro dan, is er ook nog ruimte voor figuren die de helft bieden.
pi_130849337
Zo, heb hem alweer losgekoppeld hoor. Dan maar terug naar 22"
Mijn god alles wat langer dan 30 seconden aanstond brandde in..
pi_130849446
Welke klapmongool gebruikt er dan ook een plasma televisie als monitor? :')
pi_130849522
het is ook algemeen bekend dat bij sowieso 1e generatie plasma schermen alles wat lange tijd op 1 punt staat in het scherm brand.
daarom hebben ze daar ook nooit beeldschermen van gemaakt gebruikten ze daar tft en lcd schermen voor en tegenwoordig misschien ook wel LED :)
I am a child of God
God is not dead.
pi_130849662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
het is ook algemeen bekend dat bij sowieso 1e generatie plasma schermen alles wat lange tijd op 1 punt staat in het scherm brand.
daarom hebben ze daar ook nooit beeldschermen van gemaakt gebruikten ze daar tft en lcd schermen voor en tegenwoordig misschien ook wel LED :)
LCD kan niet zonder TFT en LED kan niet zonder LCD.

Alhoewel LCD wel zonder TFT kan, maar dan krijg je passief LCD en dat ziet er niet uit en is niet te gebruiken als monitor.
pi_130849685
oke :) maar het is in ieder geval beter dan plasma :)
I am a child of God
God is not dead.
pi_130850345
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
oke :) maar het is in ieder geval beter dan plasma :)
Het kan inderdaad niet inbranden. Alhoewel er wel vergelijkingen zijn van inbranding namelijk image persistance. Komt nog regelmatig voor bij IPS-LCD waarbij de liquid crystal moleculen door een ontlading vast blijven zitten in dezelfde staat.

Gelukkig is het niet permanent of schadelijk en verdwijnt het vanzelf als de ontlading is weggeëbd.
pi_130850475
óke, weer iets geleerd :)
I am a child of God
God is not dead.
pi_130851312
Met OLED lopen we trouwens ook al tegen inbranding aan. Alhoewel het daar geen echte inbranding is maar de pixel die luminantie verliest. Door de nog lage levensduur van OLED verliezen de OLED's al snel hun kracht en dan krijg je dus dat een subpixel dat veel wordt gebruikt, na een aantal uren minder sterk licht afgeeft dan de rest.

Dit zie je ook terug bij mobiele telefoons met een OLED display.

In Android is de balk onderin en bovenin zwart. Wanneer iets in een OLED display zwart is, geeft het geen licht. Deze pixels onderin en bovenin worden dus veel minder gebruikt dan de andere pixels op het paneel van deze telefoon waardoor ze hun kracht minder snel verliezen.

Met name de blauwe pixel is bij OLED iets wat moeilijk is. Deze verliest, van de drie kleuren rood, groen en blauw, het snelste zijn kracht waardoor het paneel met de tijd geel wordt (groen + rood = geel).

Dit dus:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2013 16:20:43 ]
pi_130852769
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:22 schreef Dimens het volgende:
Welke klapmongool gebruikt er dan ook een plasma televisie als monitor? :')
Ik, omdat ik niets anders voor handen had, het was of een 42" plasma scherm, of een 22" LED scherm.
En ik dacht dat die Plasma tv nog goed was, en dat je het net als met LCD/LED gewooon kan gebruiken als monitor (Er zit tenslotte een PC functie en een DVI aansluiting op..)
  donderdag 5 september 2013 @ 22:10:12 #74
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130864712
Die 22" led heeft nog een hogere resolutie. Man, dit is een energieslurpend bejaard monster.

Hou v&a eens in de gaten. Voor sub 200 komen wel eens 37-42" tvs lans
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130865158
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:10 schreef Catch22- het volgende:
Die 22" led heeft nog een hogere resolutie. Man, dit is een energieslurpend bejaard monster.

Hou v&a eens in de gaten. Voor sub 200 komen wel eens 37-42" tvs lans
Die 22" is 1920x1080 inderdaad :)
Ik hou V&A zeker in de gaten, maar ik heb m`n ogen al gericht op een leuke 42" Smart TV.
  donderdag 5 september 2013 @ 22:27:09 #76
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130865701
Dat smarttv is ruk en voor 400 euro koop je geen goede tv.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130866683
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:27 schreef Catch22- het volgende:
Dat smarttv is ruk en voor 400 euro koop je geen goede tv.
Mwa, mijn LG deed het toch écht prima voor mij en die was 299.
DIe had geen smartTV en was LCD en niet LED, en was 32" maargoed.. het kán wel degelijk. Maar als je iets koopt van Sanyo dan is het vaak wel prut ja :') Maar een LG of een Philips of een Samsung is vaak volgens mij wel prima :)
  donderdag 5 september 2013 @ 22:47:07 #78
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130866827
Dat ligt aan je definitie van prima :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130867146
Voor Braddie is het prima.
pi_130868873
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:47 schreef Catch22- het volgende:
Dat ligt aan je definitie van prima :)
Ik ben geen persoon wat er op gamed, het gaat mij er puur om dat ik er films op kan kijken, af en toe m`n digitenne er op kan aansluiten, dat ik hem kan gebruiken als monitor.
Natuurlijk moet hij wel een redelijke responstijd hebben.

Maar het hoeft niet zo`n super de luxe TV te zijn, het zou fijn zijn als het kan.. maar als ik voor 400 euro kan kiezen tussen een "zozo" tv met SmartTV of een "prima" TV zonder al dat gedoe, dan heb ik liever een "Prima" tv.
pi_130869925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:32 schreef Braddie het volgende:
dat ik hem kan gebruiken als monitor.
Waarom zou je?
pi_130869976
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:01 schreef Dimens het volgende:

[..]

Waarom zou je?
Omdat ik op dit moment nog thuiswonend ben, en ik heb geen plek/geld voor én een monitor én een TV. En ik kijk éigenlijk nooit TV maar wel vaak films, dus dan is het handig om een groot scherm te hebben wat ook als monitor fungeert.

Mijn oude LG heeft het 2,5 jaar lang perfect gedaan als monitor én als TV dus het kan wel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')