abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130857185
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:35 schreef xminator het volgende:
Zou bijvoorbeeld wel met een armeen, griek of koerd kunnen trouwen, maar een arabier of perzier? Mehh
Ook niet van een Turkse Arabische uit Adana/Hatay? Hoezo niet dan?
pi_130857277
quote:
Zou bijvoorbeeld wel met een armeen, griek of koerd kunnen trouwen, maar een arabier of perzier? Mehh
Een beetje cerkes als torun is ook wel wat toch? :P
pi_130857291
quote:
Wollah, jij bent van het padje geraakt, brüür. Lekker je kleinkinderen aanroepen met Kostas of Andranik.
pi_130857341
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:37 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Just kidding :') wat moet ik met armenen.

Als er liefde is waarom niet. Alleen schat ik de kans gewoon op laag dat ik met een arabier of perzier eindig.
pi_130857376
Mehh arabieren...
pi_130857420
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:37 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dit kan dan weer wel bij ons, is ook recent gebeurd, maar dan wel in Turkije.
Mensen daar spraken Turks met een dialect, oudere garde totaal niet maar ze waren enorm gastvrij en bestempelden iedereen direct tot familie en hebben iedereen uitgenodigd om later weer terug te komen na de bruiloft..

Ik zou met bijna iedereen afkomstig uit Turkije kunnen trouwen mits sunni moslim. Met als uitzondering Armenen, terreur supportende Koerden etc. Turkse volkeren buiten Turkije ook goed.

Ik klink nu echt als zo'n overdreven Turkse nationalist :P
  donderdag 5 september 2013 @ 19:46:37 #257
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130857507
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:42 schreef Ayca het volgende:
Mehh arabieren...
Jij bent toch ook arap?
This isn't even my final form.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:47:59 #258
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130857551
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:44 schreef expans het volgende:

[..]

Dit kan dan weer wel bij ons, is ook recent gebeurd, maar dan wel in Turkije.
Mensen daar spraken Turks met een dialect, oudere garde totaal niet maar ze waren enorm gastvrij en bestempelden iedereen direct tot familie en hebben iedereen uitgenodigd om later weer terug te komen na de bruiloft..

Ik zou met bijna iedereen afkomstig uit Turkije kunnen trouwen mits sunni moslim. Met als uitzondering Armenen, terreur supportende Koerden etc. Turkse volkeren buiten Turkije ook goed.

Ik klink nu echt als zo'n overdreven Turkse nationalist :P
Wat als iemand een sunni moslimturk is maar niet meer echt gelooft?
This isn't even my final form.
pi_130857575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:46 schreef Levolution het volgende:

[..]

Jij bent toch ook arap?
Nee...
pi_130857593
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:41 schreef xminator het volgende:

[..]

Just kidding :') wat moet ik met armenen.

Als er liefde is waarom niet. Alleen schat ik de kans gewoon op laag dat ik met een arabier of perzier eindig.
Brür, die zin is zo belangrijk he! _O_ Alleen lijken meer en meer mensen het te vergeten en raken ze te gefixeerd op afkomst, wat ik zelf enorm jammer vind als iemand die afkomst op de laatste plaats zet bij het stellen van eisen. (Okee, het liefst ook geen Nederlandse maar de huidige generatie Nederlandse dames zijn ook niet van je het.)

Maar mijn vraag was gericht naar de algemeenheid in Turkije. Afgelopen zomer was ik in Turikye en overal (van Efeze tot Dalyan) waren ze blij en geinteresseerd in mij toen ik zei dat ik een Marokkaan was. Heb zelfs bij een complete familie mogen chillen, maar dat verhaal is irrelevant in deze :@ Roadtrip door West-Turkije was amazing iig en heb veel dingen mogen zien en ervaren waar ik lachend naar terugkijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 05-09-2013 19:50:15 ]
pi_130857657
Alsof Arabieren niet open-minded, moderne mensen kunnen zijn. Ik snap die aversie hier ook niet. Het hoeft niet meteen een kamelenhoedende bedoeïen te zijn...
pi_130857668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:47 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wat als iemand een sunni moslimturk is maar niet meer echt gelooft?
Ik ben misschien niet de perfecte moslim maar wel gelovig, dus denk niet dat dat gaat werken dan.
pi_130857699
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:51 schreef TheMagnificent het volgende:
Alsof Arabieren niet open-minded, moderen mensen kunnen zijn. Ik snap die aversie hier ook niet. Het hoeft niet meteen een kamelenhoedende bedoeïen te zijn...
Gemiddeld Turks beeld van Arabieren word ook beïnvloed door idioten van hier hé.
Marokkanen (Berbers) die dan ook bekeken worden als Arabier door onwetendheid.
pi_130857751
Ik denk dat heel veel relaties tussen verschillende afkomsten kunnen werken, mits je er zelf moeite voor doet. Al snap ik dat Turk-Antiliaan moeilijk werkt maar binnen het geloof zelf kan het prima.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_130857779
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:52 schreef expans het volgende:

[..]

Gemiddeld Turks beeld van Arabieren word ook beïnvloed door idioten van hier hé.
Ja, sowieso is het als moslim niet echt gepast om iemand van een andere etniciteit bij voorbaat af te schrijven.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:54:51 #266
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_130857793
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:51 schreef TheMagnificent het volgende:
Alsof Arabieren niet open-minded, moderne mensen kunnen zijn. Ik snap die aversie hier ook niet. Het hoeft niet meteen een kamelenhoedende bedoeïen te zijn...
Het beeld hier van Arabieren is echt op pvv-tokkie niveau. Maar ja de meeste zijn er nooit geweest en gaan uit van jeugdjournaalbeelden.
pi_130857839
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:52 schreef expans het volgende:

[..]

Elke keer moet ik ook het verhaal gaan uitleggen dat Berbers en Arabieren niet hetzelfde volk zijn, als Marokkaanse Arabier. Niet irritant, wel als mensen het over een paar uur weer vergeten :').
pi_130857869
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:53 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik denk dat heel veel relaties tussen verschillende afkomsten kunnen werken, mits je er zelf voor werkt. Al snap ik dat Turk-Antiliaan moeilijk werkt maar binnen het geloof zelf kan het prima werken.
Ja, een relatie tussen een Turks meisje en een man van andere afkomst zou in principe kunnen werken, alles leuk en aardig, maar als het nageslacht geen moslim meer is, zou ik daar in mijn eigen situatie op tegen zijn, dus vandaar voor mij ook ongewenst.
pi_130858006
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:56 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Elke keer moet ik ook het verhaal gaan uitleggen dat Berbers en Arabieren niet hetzelfde volk zijn, als Marokkaanse Arabier. Niet irritant, wel als mensen het over een paar uur weer vergeten :').
Het Turkse woord voor Marokko/Marokkaan is Fas - Fasli..
Turken hier gebruiken het homemade woord (inclusief dorpsdialect) arap (arabier) en maruk(g) en scheren ze allemaal onder één kam.
pi_130858013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:56 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ja, een relatie tussen een Turks meisje en een man van andere afkomst zou in principe kunnen werken, alles leuk en aardig, maar als het nageslacht geen moslim meer is, zou ik daar in mijn eigen situatie op tegen zijn, dus vandaar voor mij ook ongewenst.
Ik ook wel hoor, voor mijzelf. Ik zou dan ook never nooit met een niet-moslim trouwen.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_130858025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:54 schreef Che_ het volgende:

[..]

Het beeld hier van Arabieren is echt op pvv-tokkie niveau. Maar ja de meeste zijn er nooit geweest en gaan uit van jeugdjournaalbeelden.
Ooit een keer iemand gehad die boos werd om zijn bewezen ongelijk. Die beweerde dat Marokko dezelfde taal als Iran sprak omdat we hetzelfde alfabet gebruiken :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 05-09-2013 20:00:13 ]
pi_130858314
Mooie verzen in dit verband...

quote:
Al-Hujurat [49:11] O, gij die gelooft! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten, noch vrouwen andere vrouwen, die misschien beter zijn dan zij. En belastert elkander niet, noch noemt elkaar bij scheldnamen. Kwaad is (het geven van) een slechte naam na de aanvaarding van het geloof, en zij die geen berouw tonen zijn de onrechtvaardigen.
Al-Hujurat [49:12] O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.
Al-Hujurat [49:13] O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.
pi_130858315
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:59 schreef expans het volgende:

[..]

Turken hier gebruiken het homemade woord (inclusief dorpsdialect) arap (arabier) en maruk(g) en scheren ze allemaal onder één kam.
Biliyorum abi. Het is ook een beetje triest maar men in Nederland houdt er tegenwoordig van om maar zo simpel mogelijk te denken.
pi_130858386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:59 schreef expans het volgende:

[..]

Zelfs zwarte/negroïde mensen worden doorgaans 'Arap' genoemd. :') Maar tegenwoordig minder dan vroeger; nu worden ze vooral 'zenci' genoemd.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:08:43 #275
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_130858448
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zelfs zwarte/negroïde mensen worden doorgaans Arap genoemd. :')
Yep, heel vaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')