Je wil in ieder geval niet dat beide apparaten "verbinding" met elkaar hebben. De wisselende waterdruk t.g.v. de afname door het ene apparaat kan vervelende gevolgen voor het andere apparaat. Dus hebben ze beide een eigen kraan nodig, en dan kun je beter niet er nog een kraan tussen hebben zitten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:46 schreef dh105 het volgende:
dank!
kan ik niet een splitter op de huidige kraan zetten? scheelt in kosten denk ik. of bestaat dat niet, en moeten ze los van elkaar een andere kraan hebben? (Volgens mij niet, ik heb bijv. op toilet ook geen aparte kraan op het reservoir)
Om ASCII-art tekeningen te maken moet je de zaak tussen code-tags zetten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:47 schreef dh105 het volgende:
tegelijk aanzetten zal in geen geval gebeuren
iets als dit is dus niet mogelijk?
kraan -> splitter ---> wasmachine ------> afvoer -----> afvoerbuis
\ ---->vaatwasser -----> afvoer /
ik zoek al naar een plaatje, maar kan die zo gauw niet vinden online
Wat is dit nou voor een rare redenering??? Ze hebben altlijd verbinding met elkaar aangezien ze water uit dezelfde waterleiding halen... en ik ken weinig mensen die de kranen dichtzetten als ze het apparaat niet gebruiken... dus of daar nou wel of niet een (openstaande) kraan tussen zit of niet, is niet zo boeiend.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:53 schreef mvdejong het volgende:
Je wil in ieder geval niet dat beide apparaten "verbinding" met elkaar hebben. De wisselende waterdruk t.g.v. de afname door het ene apparaat kan vervelende gevolgen voor het andere apparaat. Dus hebben ze beide een eigen kraan nodig, en dan kun je beter niet er nog een kraan tussen hebben zitten.
Ik ken zat mensen die inderdaad altijd de kraan dichtdraaien na gebruik van het apparaat. Ik doe dat zelf ook.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:13 schreef Appeltje2010 het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een rare redenering??? Ze hebben altlijd verbinding met elkaar aangezien ze water uit dezelfde waterleiding halen... en ik ken weinig mensen die de kranen dichtzetten als ze het apparaat niet gebruiken... dus of daar nou wel of niet een (openstaande) kraan tussen zit of niet, is niet zo boeiend.
Na gebruik van de vaatwasser???? De wasmachine geloof ik nog wel maar dat zijn er ook weinig... maar de vaatwasser? Bij 80% zit zo'n ding ingebouwd en kun je er niet eens bij. Daarbij denk ik dat hetgeen wat de klappen veroorzaakt (de klep in de wasmachine / vaatwasser), ook best wel bestand zal zijn tegen een klap die dan (nog gedempt) van een ander apparaat bij hem terecht zal komen. En verder dan de klep komt die klap niet aangezien de klep meestal dicht zit.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:20 schreef mvdejong het volgende:
Ik ken zat mensen die inderdaad altijd de kraan dichtdraaien na gebruik van het apparaat. Ik doe dat zelf ook.
De klap komt juist omdat de klep dicht isquote:Op woensdag 4 september 2013 13:49 schreef Appeltje2010 het volgende:
[..]
Na gebruik van de vaatwasser???? De wasmachine geloof ik nog wel maar dat zijn er ook weinig... maar de vaatwasser? Bij 80% zit zo'n ding ingebouwd en kun je er niet eens bij. Daarbij denk ik dat hetgeen wat de klappen veroorzaakt (de klep in de wasmachine / vaatwasser), ook best wel bestand zal zijn tegen een klap die dan (nog gedempt) van een ander apparaat bij hem terecht zal komen. En verder dan de klep komt die klap niet aangezien de klep meestal dicht zit.
precies... en ze maken al jaren wasmachines.. en volgens mij zijn er nooit dikke problemen geweest (lees in de media) dat t mis kan gaan als je de druk er op laatquote:Op woensdag 4 september 2013 23:16 schreef madco het volgende:
[..]
De klap komt juist omdat de klep dicht is
Als de klap open zou zijn zou hij constant water spuiten:P
Maar ik mag hopen dat de apparaten hier wel op zijn berekend, in bijna elk huishouden gebeurt dit en eigenlijk nog nooit gehoord dat dit voor problemen aan onderdelen zorgt.
Ik zelf zou het echt niet zien zitten na elk gebruik de kraan dicht te draaien. gegarandeert dat ik dit na 2 weken al een keer zou vergeten om weer open te zetten. waardoor het programma niet start
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |