abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130776136
simpel doch doeltreffend: kán dat?

heb nu een wateraansluiting en afvoer voor de wasmachine in de keuken. Werkt allemaal prima. Waar ik nu in feite naar op zoek ben is de manier om daar op een losstaande vaatwasser toe te voegen. Ik kan me voorstellen dat ik de slang van de afvoer van de vaatwasser bij die van de wasmachine kan doen, dat loopt dan wel weg. Of niet?

Dan is er nog de watertoevoer. Bestaat er iets dat ik op die kraan kan zetten, waardoor ik er in feite 2 machines op kan vastmaken? ik gebruik er uiteraard maar één tegelijk, maar anders zou ik steeds de slang moeten verwisselen.

ben benieuwd naar jullie ervaringen!
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:10:31 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_130776483
Als er een standaard kraan tegen de muur zit, kan je die vaak afschroeven en er een Y-splitter

met 2 kranen in de plaats zetten. Dat heb ik gedaan om in mijn badkamer ook een aansluiting voor een tuinslang te maken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_130776806
Ja dat kan. Y-stuk op kraan en Y-stuk op afvoerpijp.

Let wel op dat je de wasmachine en vaatwasser niet op dezelfde groep zet qua stroom of vookomt dat ze tegelijk aan zijn.
Ook moet je ze niet tegelijk hun water laten spuien op het riool omdat een 32/40/50mm pijpje dat niet atijd aankan.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_130777386
dank!

kan ik niet een splitter op de huidige kraan zetten? scheelt in kosten denk ik :). of bestaat dat niet, en moeten ze los van elkaar een andere kraan hebben? (Volgens mij niet, ik heb bijv. op toilet ook geen aparte kraan op het reservoir)
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:53:47 #5
8252 mvdejong
pi_130777569
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:46 schreef dh105 het volgende:
dank!

kan ik niet een splitter op de huidige kraan zetten? scheelt in kosten denk ik :). of bestaat dat niet, en moeten ze los van elkaar een andere kraan hebben? (Volgens mij niet, ik heb bijv. op toilet ook geen aparte kraan op het reservoir)
Je wil in ieder geval niet dat beide apparaten "verbinding" met elkaar hebben. De wisselende waterdruk t.g.v. de afname door het ene apparaat kan vervelende gevolgen voor het andere apparaat. Dus hebben ze beide een eigen kraan nodig, en dan kun je beter niet er nog een kraan tussen hebben zitten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:55:12 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_130777607
De vaatwasser en de wasmachine hebben als het goed is allebei een waterstop op de aansluiting met de kraan. Die nemen wel ruimte in, en kunnen denk ik niet direct op een splitter aangesloten.

Zolang je ze niet tegelijk aanzet zal er weinig gebeuren, doe je dat wel dan krijg je mogelijk problemen met de aanvoer van water (te weinig), de afvoer van water (teveel) of electrisch (teveel)
Dum de dum
pi_130778907
tegelijk aanzetten zal in geen geval gebeuren

iets als dit is dus niet mogelijk?

kraan -> splitter ---> wasmachine ------> afvoer -----> afvoerbuis
\ ---->vaatwasser -----> afvoer /

ik zoek al naar een plaatje, maar kan die zo gauw niet vinden online
pi_130778930
http://www.elektronicawer(...)machinekraan/details

zoiets. die op de kraan, en daar dan de 2 machines op ?
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:53:59 #9
8252 mvdejong
pi_130779116
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:47 schreef dh105 het volgende:
tegelijk aanzetten zal in geen geval gebeuren

iets als dit is dus niet mogelijk?

kraan -> splitter ---> wasmachine ------> afvoer -----> afvoerbuis
\ ---->vaatwasser -----> afvoer /

ik zoek al naar een plaatje, maar kan die zo gauw niet vinden online
Om ASCII-art tekeningen te maken moet je de zaak tussen code-tags zetten.
pi_130779505
ik bedoelde zo'n aansluiting op de kraan als in mijn voorgaande bericht:

http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/13782_DSC01476_1.jpg

voor de afvoer:
http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/100394_20130121_172114_1.jpg

iets als dat. Dat is de afvoer en kan ik zelf anders nog wel goed maken, dat loopt wel los (of juist niet, eigenlijk, haha). gaat me vooral even om de aanvoer van het geheel op dit moment.
pi_130804000
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:53 schreef mvdejong het volgende:
Je wil in ieder geval niet dat beide apparaten "verbinding" met elkaar hebben. De wisselende waterdruk t.g.v. de afname door het ene apparaat kan vervelende gevolgen voor het andere apparaat. Dus hebben ze beide een eigen kraan nodig, en dan kun je beter niet er nog een kraan tussen hebben zitten.
Wat is dit nou voor een rare redenering??? Ze hebben altlijd verbinding met elkaar aangezien ze water uit dezelfde waterleiding halen... en ik ken weinig mensen die de kranen dichtzetten als ze het apparaat niet gebruiken... dus of daar nou wel of niet een (openstaande) kraan tussen zit of niet, is niet zo boeiend.
  woensdag 4 september 2013 @ 09:20:42 #12
8252 mvdejong
pi_130804120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:13 schreef Appeltje2010 het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor een rare redenering??? Ze hebben altlijd verbinding met elkaar aangezien ze water uit dezelfde waterleiding halen... en ik ken weinig mensen die de kranen dichtzetten als ze het apparaat niet gebruiken... dus of daar nou wel of niet een (openstaande) kraan tussen zit of niet, is niet zo boeiend.
Ik ken zat mensen die inderdaad altijd de kraan dichtdraaien na gebruik van het apparaat. Ik doe dat zelf ook.

De abrupte manier waarop een wasmachine de water-toevoer open en dicht zet (niet zoals bij een normale kraan waarbij dat toch enigzins geleidelijk gaat) zorgt voor schokken in de waterleiding die ik zelf liever weg zou houden van andere apparatuur (hoewel dat natuurlijk voor aangesloten apparatuur in andere ruimten toch wel doorwerkt).
pi_130811216
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:20 schreef mvdejong het volgende:
Ik ken zat mensen die inderdaad altijd de kraan dichtdraaien na gebruik van het apparaat. Ik doe dat zelf ook.
Na gebruik van de vaatwasser???? De wasmachine geloof ik nog wel maar dat zijn er ook weinig... maar de vaatwasser? Bij 80% zit zo'n ding ingebouwd en kun je er niet eens bij. Daarbij denk ik dat hetgeen wat de klappen veroorzaakt (de klep in de wasmachine / vaatwasser), ook best wel bestand zal zijn tegen een klap die dan (nog gedempt) van een ander apparaat bij hem terecht zal komen. En verder dan de klep komt die klap niet aangezien de klep meestal dicht zit.
pi_130833379
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:49 schreef Appeltje2010 het volgende:

[..]

Na gebruik van de vaatwasser???? De wasmachine geloof ik nog wel maar dat zijn er ook weinig... maar de vaatwasser? Bij 80% zit zo'n ding ingebouwd en kun je er niet eens bij. Daarbij denk ik dat hetgeen wat de klappen veroorzaakt (de klep in de wasmachine / vaatwasser), ook best wel bestand zal zijn tegen een klap die dan (nog gedempt) van een ander apparaat bij hem terecht zal komen. En verder dan de klep komt die klap niet aangezien de klep meestal dicht zit.
De klap komt juist omdat de klep dicht is ;)
Als de klap open zou zijn zou hij constant water spuiten:P

Maar ik mag hopen dat de apparaten hier wel op zijn berekend, in bijna elk huishouden gebeurt dit en eigenlijk nog nooit gehoord dat dit voor problemen aan onderdelen zorgt.
Ik zelf zou het echt niet zien zitten na elk gebruik de kraan dicht te draaien. gegarandeert dat ik dit na 2 weken al een keer zou vergeten om weer open te zetten. waardoor het programma niet start
pi_130867020
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:16 schreef madco het volgende:

[..]

De klap komt juist omdat de klep dicht is ;)
Als de klap open zou zijn zou hij constant water spuiten:P

Maar ik mag hopen dat de apparaten hier wel op zijn berekend, in bijna elk huishouden gebeurt dit en eigenlijk nog nooit gehoord dat dit voor problemen aan onderdelen zorgt.
Ik zelf zou het echt niet zien zitten na elk gebruik de kraan dicht te draaien. gegarandeert dat ik dit na 2 weken al een keer zou vergeten om weer open te zetten. waardoor het programma niet start
precies... en ze maken al jaren wasmachines.. en volgens mij zijn er nooit dikke problemen geweest (lees in de media) dat t mis kan gaan als je de druk er op laat

zelf doe ik wel de druk er af als ik een langere periode van huis ben ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 03:43:57 #16
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130872440
Ik laat het door mijn loodgieter doen voor 40 euro.
pi_130872994
Bij de bouwmarkt haal je een y stuk voor de kraan en de afvoer ben je 40 euro kwijt en niks aan de hand.. 2 slangen in 1 afvoer zal alleen passen wanneer je de slangen wat dicht knijpt en is dus niet aan te bevelen.
pi_130909531
Laat nog even een foto achter van het resultaat :)
Laat die handjes wapperen!
pi_132722728
Dit wil ik ook gaan doen, tvp
Worry is a misuse of imagination
  zondag 3 november 2013 @ 12:16:16 #20
414426 maarten1985
Seniorverhuizer helpt u graag
pi_132848683
Voor de afvoer wel een pvc buis van 40 mm gebruiken. Zet er een y stuk op, gewoon ff schuren en lijmen met pvc lijm. je kunt de lijm even met een aansteker branden zodat hij snel hecht. En zorg dat je de plastic houders in de muur vast zet anders kan hij eruit schieten en is de vloer blank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')