abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130763699
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130763708
Ik weet niet of dat bij Spees ook geldt danic, maar ik zeg 170/5. Want ik meet wat er in de fles zit voor ik hem ga geven en dan zit er blijkbaar 150 cc water en 20 cc poeder in.
pi_130763811
Ja dat klopt inderdaad. Dus dan zit er bij spees toch een schepje te weinig in? Want 120/4 wordt 140cc en echt geen 160.
Dus ik dacht dat het misschien met reden wat werd verdunt.
pi_130763826
Danic, goed van de afspraak, en wat fijn dat Rosalie wat opgeknapt is! En yay voor mosterd *O*

Dat vergeet ik steeds; Gulara, wat naar van dat spugen! Ik ben al erg onder de indruk als E 1 slokje teruggeeft, dat komt ongeveer 1x in de week voor denk ik. Ze houdt het weinige dát ze binnenkrijgt gewoon goed vast blijkbaar :Y) :')
pi_130763941
Wij geven extra water omdat hij snel wat laat krijgt van obstipatie. En we doen 4 schepjes ipv de standaard 5 omdat de verhouding zo nog iets meer in het voordeel van het vocht ligt en zijn lunch al aardig groot is :) . t Was een beetje uitproberen eigenlijk en het werkt :+ .

Kwisted ik had jouw berichtje ook nog gelezen, zit wel wat in!
pi_130764162
Daily Olf by Kyara (met toestemming ;) )

Hebben jullie dat nou ook, dat je je geen raad weet met kinderen ouder dan je eigen (oudste) kind? En ze soms zelfs irritant vind omdat het niet altijd overeenkomt met de fase waarin jouw kinderen zitten ( ik denk aan bijvoorbeeld aan niet uitkijkende voetballende kinderen terwijl je net met een wagen vol kinderen aan komt lopen, of s avonds op straat spelen terwijl jouw kinderen moeten slapen).

Herkenbaar?
pi_130764295
Ik kan het me nu al voorstellen Kyara! :D
pi_130764316
Ah zie je, toch 1 schepje minder.
Jammer dat die truc niet werkt bij guppie want dan blijft ze spugen.

Afgelopen weekend nog. Ik haar in de box gelegd om op te ruimen moest ff naar de wc. In mijn loopje naar het toilet werp ik een schuin oog op de box om te kijken of ze nog goed ligt en zie dat ze op haar buik gerold is.
Ineens denk ik "wat glimt dat kleed raar". Ga ik kijken, had ze behoorlijk gespuugd en lag ze daar met haar handjes doorheen te wrijven :Y)
Kleine viespeuk.
Ze lijkt er dus zelf geen last van te hebben.
pi_130764414
Heel herkenbaar kyara!

Ik doe soms ook alsof ze er niet zijn :@ maar toen het kindje uit de buurt (die we niet kenden) steeds harder begon te blèrren "hoe heet je baby!" en ook nog achter ons aan kwam, moest ik wel antwoord geven.
pi_130764755
Danic, fijn dat je een afspraak hebt!
pi_130764832
Ik herken het totaal niet! Sterker nog, eerst vond ik sommige kinderen ook wel eens eng, en nu vind ik ze meestal leuk O+
Niet zo tof als mijn eigen, ok. Maar op de opvang bijvoorbeeld, die vragen en de interactie met mij als mama van M, ik hou d'r van.
pi_130764966
Ik vind het soms vooral lastig om je toon in te schatten. Ik weet niet niet zo goed wat een kind van 3 bijvoorbeeld snapt en kan. Dat soort dingen. Kindjes op het kdv en dan de interactie met je eigen kind is wel tof ja. Dat ze tegen je kind zeggen, kijk M, je mama is er O+ en dat ze vandaag opmerkten dat "papa baby" er niet bij was. O+
pi_130766001
Papa baby O+

Ik ben nooit heel handig met kinderen geweest vind ik (anderen denken er soms anders over), wel in de juffenrol maar niet in de normalelevenrol. dus soms vind ik dat nog steeds wel lastig ja. Het is meer mijn eigen onzekerheid dan dat ik me aan de kinderen in kwestie stoor.

Danic wat een smeerkeesje O+
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:12:14 #14
381212 Gulara
From the future
pi_130766007
Nee Kyara geen last van. Maar dat komt denk ik ook doordat ik door oa m'n werk altijd al veel kinderen in m'n omgeving heb gehad. En het feit dat kinderen mij vaak heel interessant vinden.
Van die achtjarige die dan spontaan in de bus hele verhalen tegen je gaan ophangen. O+
Maar ik kan me dat de belevingswereld soms wat moeilijk is in te schatten. Vaak kom je er vrij snel wel achter en kun je er op inspelen. Nooit te betuttelend doen en dan vinden ze het meestal wel goed.
pi_130766209
Kyara: tot nu toe geen last van gehad. De omgang met kinderen gaat me erg makkelijk af (meestal) Toch de genen van mijn ouders denk ik ;) Mijn moeder is juf en mijn vader werkt o.a. met "moeilijk opvoedbare" kinderen (sorry weet de officiële term niet).
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:39:48 #16
381212 Gulara
From the future
pi_130766694
Oh 'papa baby' wat Lief! O+ O+ O+

Danic ja herkenbaar. Hij gaat er ook rustig in liggen slapen. 8)7

Al die eetmomentjes. En baby's die nog amper een fles krijgen! :o Hoe werkt dat bij bv kindjes. Want in het betreffende topic lijkt het alsof dat gewoon doorgaat. Nou we gaan het zien. Dit weekend beginnen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 05:24:51 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130768246
Ja daar verbaasde ik mij dus ook over gulara! Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat E nog maar 5x zou drinken bijvoorbeeld.

Hier aan de nachtvoeding bezig; vandaag mag ik daarna lekker terug in bed O+
pi_130768269
Danic spannend dat je woensdag afspraak hebt :*

Kyara ik herken dat niet. Ik heb dan ook wel veel neefjes en nichtjes gehad die ik van jongs af aan meegenomen heb op verjaardagen.

En papa baby O+

Gulara bij bv denk ik dat het op dezelfde manier werk als fv. Met het verschil dat je fv sowieso gaat afbouwen en bij bv meer de keus hebt of je dat wilt afbouwen. In opperdepop staan trouwens heel veel recepten die je kan aanlengen met bv.

En ik ben moe. Vroeg opstaan om te werken. Bergh. :O
pi_130768306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 05:24 schreef LadyBlack het volgende:
Ja daar verbaasde ik mij dus ook over gulara! Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat E nog maar 5x zou drinken bijvoorbeeld.

Hier aan de nachtvoeding bezig; vandaag mag ik daarna lekker terug in bed O+
Ik kon het me ook niet voorstellen, maar zomaar *poef* ineens doet ze dat blijkbaar toch! Maar bv verteert natuurlijk anders enzo. Wij doen nu ook een schep rijstebloempap door de laatste fles. Dat hielp vandaag niet :') O+ nachtknuffelen O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 september 2013 @ 06:35:16 #20
381212 Gulara
From the future
pi_130768328
Oh das een goeie tip omen!

Opperdepop is nog gewoon bij de AH te krijgen toch?

Pi is een beetje aan het regelen en niet helemaal in z'n hum. Hij kon niet slapen, dus ik ben zo lekker ongemakkelijk naast hem op ons bed gaan liggen zodat hij toch zou kunnen slapen. Sta ik net voorzichtig op en kijk naar dat snoezige slapende baby'tje, zie ik dat hij allebei z'n middelvingers heeft opgestoken! }:|

Oh en spirit Pi heeft een weekje op zes voedingen gezeten en dat was redelijk *poef!* Maar dat poefte ook gewoon weer terug naar meer voedingen.
pi_130768403
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:19 schreef Skoap het volgende:
Kyara: tot nu toe geen last van gehad. De omgang met kinderen gaat me erg makkelijk af (meestal) Toch de genen van mijn ouders denk ik ;) Mijn moeder is juf en mijn vader werkt o.a. met "moeilijk opvoedbare" kinderen (sorry weet de officiële term niet).
Dat is de juiste term hoor. (ZMOK = zeer moeilijk opvoedbare kinderen). Heb ik ook mee gewerkt.

Maar ik vatte de vraag iets anders op dan kyara hem bedoelde. Ik herken dat wel. Vind 3-jarigen ook vaak al zo wijs! Maar hwt is dus een beetje tweeledig bij mij. Enerzijds dat lastig inschatten van het niveau, anderzijds dat ik soms echt gewoon geen zin heb in onbekende kindjes die in de supermarkt beginnen te kletsen :@

Wat ik ook lastig vind als er een kindje met eva komt spelen (die zijn meesral een jaar ouder) en dan het speelheft in handen nemen. Eva vindt alles leuk, dus die volgt wel. Maar als ze dan iets doen wat ze van mij niet mag maar de ouder van het andere kindje doet niks....vind ik dat vest lastig. Ondertussen ben ik wel zover dat ik mijn mond open trek, maar daar moest ik wel ff aan wwennen.

Zo, ik ga eens douchen. Het is weer dinsdag dus tijd voor mijn werkdag van 08.30-20.00
pi_130768723
Hopelijk een leuke dag danic! :*
pi_130768736
Werkse Danic :)
En ik herken het ook niet Kyara, maar ik zou dan ook wel een probleem hebben als juf zijnde :)

Ff lezen wat ik in t vorige topic heb gemist :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:10:19 #24
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130768850
Werk ze Danic!
De vraag van Kyara: niet helemaal maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het soms ook lastig om in te schatten op welk niveau je tegen een kind kunt praten. En als ik een jongen van 8 ofzo zie dan kan ik me helemaaaaaal niet voorstellen dat ik over een aantal jaar ook zo'n zoon heb! Irritaties maak ik eigenlijk niet mee. Maar ik kom ook niet zo heel vaak in contact met andere (grotere) kinderen.

Silvijn had vannacht een Saartje, ook vanuit het niets helemaal in paniek en overstuur. Gelukkig redelijk snel weten te kalmeren. Zal wel een nachtmerrie zijn geweest.

Pi en zijn middelvingers, Gulara maakt een aso van haar kind! :7
pi_130768978
Ff kijken hoor, t viel mee wat ik gisteren heb gemist.

Wat ik me nog herinner:

XM wat stom :(

Tico, jouw Bram foto's zijn zo mooi... Het os echt zo'n modelbaby :) (en blijf t bizar vinden dat hij maar ietsje ouder is als Ow)

Omen, ik geef Ow met z'n 7,5 maanden ongeveer t zelfde :) alleen heb ik hier het idee dat hij meer lust maar dat durf ik niet zo goed, dan krijgt hij zoveel lijkt me!

En iemand schreef dat ze benieuwd was naar weeën en het persen.., hier t zelfde. Maar t lijkt me gewoon al fantastisch om je kind na de geboorte op je te hebben liggen of vlak naast je....... Bij de volgende zeggen we maar :)

Danic, fijn dat je een afspraak hebt.

Spees, nachtmerries zijn zielig :(
Gulara, pi een regeldagje ook zielig :(

En ik ga vandaag horen bij de ka dat ik een overbezorgde moeder ben en dat m'n baby het top doet (hoop ik dan maar ;) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')