abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130751404
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er zijn sowieso al heel veel mensen in het alternatieve circuit "wakker" en ik ben ook bezig met wat projecten waar ik mensen tegenkom uit de financiele wereld die ook gewoon in complottheorieeen (eigenlijk geen goed woord) geloven aangezien ze gewoon ook het geld volgen en zien waar het terecht komt en wie er van profiteren etc.
Als het over besef gaat, is complottheorie ook niet het juiste woord, dan beperk je jezelf tot 1 geval. Eigenlijk gaat het meer om het besef dat we niet in een democratie maar in een corporatocratie leven waar het al niet eens meer onder stoelen of tafels wordt gestoken dat alles uiteindelijk om geld gaat - ook al gaat er meer kapot van, en dat dan vervolgens vooruitgang noemen. Het besef dat niet landen maar bedrijven de dienst uitmaken, dat is mijns inziens het belangrijkste. Voor besef geen verandering.

Wat dat betreft ben ik het eens met de visie van Jaques Fresco, alhoewel zeer ideaal lijkt het me een onmogelijke en vrij onrealistische kijk op de wereld, in ieder geval de komende honderd jaar, en de rest hangt grotendeels af van wat er de komende 30 jaar gebeurt.

Een stuk realistischer is Ron Paul, die een heel stap in de goede weg van de "ideale samenleving" denkt, in my opinion. In het kort: geen buitenlandse inmenging en oorlogscultuur (dus geen "military industrial complex" die oorlog nodig heeft om winst te maken, effectief verantwoordelijk voor 9 van de 10 oorlogen), geen EU, geen NAU, geen Federal Reserve, geen inkomstenbelasting, valuta aan een 100% goudstandaard, etc. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Ron_Paul.

Een dergelijke samenleving zoals in de OP wordt geschetst lijkt me dus ook erg naïef en onhoudbaar, om maar niet te spreken van de belachelijkheid om alle techniek en vooruitgang die we hebben overboord te gooien en 100 jaar terug in de tijd te stappen .. om er vervolgens achter te komen dat dezelfde maatschappelijke problemen gewoon terugkomen.
  maandag 2 september 2013 @ 19:34:12 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130751464
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Maar er zijn ook veel historische feiten waarvan we niet weten of die wel kloppen. Aangezien de overwinnaar altijd de geschiedenis boeken schrijft.

De bijbel bv is in een heel ander licht komen te staan na de ontdekking van de dode zee rollen en nog andere geschriften die een heel ander beeld schetsen bv van de rol van Maria.
de bijbel is een mooi geschreven roman uit de 5 eeuw na christus die geschrevene is door personen die zelf vermelden niet bij de gebeurtenissen aanwezig te zijn geweest.
dat betekend dat je mond op mond verhalen krijgt, en dan inderdaad zijn de dode zeerollen betrouwbaarder aangezien WEL uit die periode komen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 2 september 2013 @ 19:35:24 #53
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130751530
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

de bijbel is een mooi geschreven roman uit de 5 eeuw na christus die geschrevene is door personen die zelf vermelden niet bij de gebeurtenissen aanwezig te zijn geweest.
dat betekend dat je mond op mond verhalen krijgt, en dan inderdaad zijn de dode zeerollen betrouwbaarder aangezien WEL uit die periode komen.
Dat is onjuist de bijbel is geschreven in de eerste eeuw na christus. Dat er in de biologie boeken staat dat er niks is na de dood betekend niet dat het zo is. Al hoewel niet alles in de bijbel zal kloppen.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130751617
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:35 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dat is onjuist de bijbel is geschreven in de eerste eeuw na christus. Dat er in de biologie boeken staat dat er niks is na de dood betekend niet dat het zo is.
Niet onjuist. De bijbel is veel later geschreven, en sterker nog, hij wordt nog steeds herschreven. Er zijn honderden verschillende drukken en vertalingen, en over nog eens 1000 jaar zal het alweer een heel ander verhaal zijn.
  maandag 2 september 2013 @ 19:37:07 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130751626
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:32 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Omdat jij die bronnen niet als waarheid ziet. het feit blijft dat jij alleen de MSM alles waarheid beschouwt onbewust wel eens waar.
nee klopt maar ff news flash op aantal van jou bron sites staat dood leuk vermeld Snowden is al dood Riahna is al dood Bieber is al dood...
en alsnog zie je foto's van een discotheek die ze hebben gesloopt een dag er voor of een gesprek aan gaan met een journalist.
vind ik dan een bron betrouwbaar nee?
Die zelfde bronnen geven ook aan dat vorig jaar december de aarde naar de kloten ging?
en zijn we er nog ??? ik meen van wel dus... vind je het heel gek dat mensen die sites heel erg in twijfel trekken?
pi_130751730
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:21 schreef tribalwars het volgende:

[..]

1. Nee meedere factoren hebben een rol gespeeld inderdaad onderwijs. Media speelt ook een groot rol denk aan tv en internet.
Waar jij net zo goed aan bent blootgesteld.
quote:
2. Dit is geen argument. Ik kom met argumenten maar die vind jij onjuist omdat jij andere dingen als waarheid ziet. Die jammer genoeg leugens zijn.
Dit is geen argument. Ik kom met argumenten maar die vind jij onjuist omdat jij andere dingen als waarheid ziet. Die jammer genoeg leugens zijn.
quote:
3. Dit is geen goed argument sorry.
Dit is geen goed argument sorry.
quote:
4. Niet waar dat schrijf je omdat je complotdenkers graag zwart af beeld.
Nee hoor. Ik zie hier ook vaak zat goeie posts waar ik niets op aan te merken heb, ookal ben ik het er wellicht niet mee eens. Ik val gewoon vaak over jouw opmerkingen omdat ze compleet irrationeel en vaak hypocriet zijn.
quote:
Sport opleiding liegen is makkelijk op internet maak daar maar professioneel trol van.
Ik zie geen reden om daarover te liegen. Geloof het of geloof het niet, het is mij om het even.
quote:
5. Dat hoeft niet lees daarom mijn bronnen maar eens door. Iedereen mag zelf bepalen wat hij of zij als waarheid aanneemt. En nee dat bepaal ik niet voor je.
En weer een mooi voorbeeld van iets dat totaal geen betrekking had op wat ik schreef.
quote:
6. Dat komt omdat ik andere dingen als waarheid zie als jouw.
Als mijn wat? :)
quote:
Het feit blijft dat meeste dingen in deze wereld simpel weg niet zijn zoals ze zijn.
"Dingen zijn niet zoals ze zijn" - Tribalwars
quote:
Dus opleiding zegt niks maakt je juist onkritisch.
Het zegt niet veel nee. Het heeft totaal geen invloed op hoe kritisch je bent of niet.
quote:
Opleiding is ervoor zodat je net slim genoeg bent voor je baantje voor de rest heb je niks nodig
Je hebt vrije tijd. Opleidingen zijn bedoelt om mensen in staat te stellen om rond te komen, niets meer, niets minder. Dat jij denkt dat mensen vanwege hun opleiding niet 'in staat zijn' om dingen ernaast te leren is natuurlijk belachelijk en absurd. Eigen verantwoordelijkheid enzo.
quote:
is zelfs gevaarlijk slim kritisch mensen zijn gevaarlijk.
Vandaar dat jij redelijk ongevaarlijk overkomt.
quote:
Nou iedereen kan liegen op internet jij ook.
En jij ook.
quote:
Alleen jammer dat zo goed bent. Het is zelfs zo dat er mensen betaalt worden om op zulke forma mensen zoals mij te dwarsbomen.
De enige die jou dwarsboomt ben je zelf. Verder valt er weinig te dwarsbomen aangezien er totaal niets van jou uit komt. Je doet niets. Je blaft alleen.
Conscience do cost.
  maandag 2 september 2013 @ 19:39:15 #57
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130751739
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:32 schreef illusions het volgende:

[..]

Als het over besef gaat, is complottheorie ook niet het juiste woord, dan beperk je jezelf tot 1 geval. Eigenlijk gaat het meer om het besef dat we niet in een democratie maar in een corporatocratie leven waar het al niet eens meer onder stoelen of tafels wordt gestoken dat alles uiteindelijk om geld gaat - ook al gaat er meer kapot van, en dat dan vervolgens vooruitgang noemen. Het besef dat niet landen maar bedrijven de dienst uitmaken, dat is mijns inziens het belangrijkste. Voor besef geen verandering.

Helemaal mee eens.

Wat dat betreft ben ik het eens met de visie van Jaques Fresco, alhoewel zeer ideaal lijkt het me een onmogelijke en vrij onrealistische kijk op de wereld, in ieder geval de komende honderd jaar, en de rest hangt grotendeels af van wat er de komende 30 jaar gebeurt.

Niet mee eens. Dingen kunnen enorm snel veranderen. Zou ook wel moeten als het financiele systeem echt in elkaar dondert waar grote kans op bestaat.

Een stuk realistischer is Ron Paul, die een heel stap in de goede weg van de "ideale samenleving" denkt, in my opinion. In het kort: geen buitenlandse inmenging en oorlogscultuur (dus geen "military industrial complex" die oorlog nodig heeft om winst te maken, effectief verantwoordelijk voor 9 van de 10 oorlogen), geen EU, geen NAU, geen Federal Reserve, geen inkomstenbelasting, valuta aan een 100% goudstandaard, etc. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Ron_Paul.

Goeie stap in de juiste richting inderdaad.

Een dergelijke samenleving zoals in de OP wordt geschetst lijkt me dus ook erg naïef en onhoudbaar, om maar niet te spreken van de belachelijkheid om alle techniek en vooruitgang die we hebben overboord te gooien en 100 jaar terug in de tijd te stappen .. om er vervolgens achter te komen dat dezelfde maatschappelijke problemen gewoon terugkomen.
Maar de belangrijkste stap die we snel kunnen maken en heel veel zal veranderen is in mijn ogen verandering van het monetaire stelsel. Macht weghalen bij de banken.

Of vrije energie.
Feyenoord!
pi_130751767
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

nee klopt maar ff news flash op aantal van jou bron sites staat dood leuk vermeld Snowden is al dood Riahna is al dood Bieber is al dood...
en alsnog zie je foto's van een discotheek die ze hebben gesloopt een dag er voor of een gesprek aan gaan met een journalist.
Die zelfde bronnen geven ook aan dat vorig jaar december de aarde naar de kloten ging?
en zijn we er nog ??? ik meen van wel dus... vind je het heel gek dat mensen die sites heel erg in twijfel trekken?
Haha, die site heb ik ook gezien.. Dat is zo'n mock-news site, alles wat erop staat is fake, maar meneertje neemt het lekker voor waarheid aan, "omdat het niet MSM is".
  maandag 2 september 2013 @ 19:40:44 #59
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130751828
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

De sites zijn niet helemaal betrouwbaar maar veel betrouwbaarder dan de MSM. Feit blijft dat Het einde van de wereld een hoax is waar we allemaal ingetrapt zijn.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  maandag 2 september 2013 @ 19:42:02 #60
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130751902
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:39 schreef illusions het volgende:

[..]

Haha, die site heb ik ook gezien.. Dat is zo'n mock-news site, alles wat erop staat is fake, maar meneertje neemt het lekker voor waarheid aan, "omdat het niet MSM is".
Dat is een mening . ik vind het anders niburu is best betrouwbaar maar niet op elke punt. Daarom lees ik ook meerdere site's.
  maandag 2 september 2013 @ 19:43:35 #61
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130751997
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Maar de belangrijkste stap die we snel kunnen maken en heel veel zal veranderen is in mijn ogen verandering van het monetaire stelsel. Macht weghalen bij de banken.

Of vrije energie.
Allemaal geld van de banken halen haha.
pi_130752001
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:40 schreef tribalwars het volgende:

[..]

De sites zijn niet helemaal betrouwbaar maar veel betrouwbaarder dan de MSM. Feit blijft dat Het einde van de wereld een hoax is waar we allemaal ingetrapt zijn.
Dat blijft helemaal geen feit. Bijna niemand geloofde daadwerkelijk dat de boel in 2012 ten einde kwam, het was gewoon een populaire hype die vooral veel speelde bij Christelijke gemeenschappen, hoe raar dat ook is aangezien het om een Maya-kalender ging. :')

Van die sites waarop staan dat Justin Bieber dood zijn, kan je gerust aannemen dat die "helemaal niet" betrouwbaar zijn, je draait de woorden om. Dat is allemaal mock-news. Satire. Bedoeld ter vermaak dat als onaangenaam neveneffect simpele zieltjes indoctrineert met nieuws wat nóg minder feiten bevat als hetgeen wat Fox uitzendt.
pi_130752033
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:43 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Allemaal geld van de banken halen haha.
Nu overtreed je de wet. :')
  maandag 2 september 2013 @ 19:46:24 #64
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130752138
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Nu overtreed je de wet. :')
Soms moet je de wet overtreden om tot het juiste te komen zeker voor een ideale maatschappij.
  maandag 2 september 2013 @ 19:46:53 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130752156
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:40 schreef tribalwars het volgende:

[..]

kuch. kuch kuch..
sorry maar dus al het nieuws wat ik nu op tv zie is gewoon niet waar wat ik op nu lees is niet waar ..
wat ik in mijn lokale krant lees is niet waar..

duidelijk weer gisteren was ik dus op een CGI gebaseerd proef eet er waren geen 5000 mensen op dit festijn wat de krant beweerd maar het waren robots of alles was opgezet met spiegels.

even voor de duidelijkheid.
ik geloof ook niet alles wat in de media komt en daarop ben ik zeer kritisch maar er worden wel duidelijker en betrouwbaardere dingen vast gelegd dan die beroerde sites waar je de feiten niet van onzin kan onderscheiden.

voorbeeld van een nieuws bericht afgelopen week wat ik zeer in twijfel trek.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rd-om-sekstape.dhtml

Waarom ik dit in twijfel trek als je naar de bron gaat komt het een Zuid Koreaanse krant en die bericht weer over een bron uit China. en die hebben het over geruchten.
  maandag 2 september 2013 @ 19:47:19 #66
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130752175
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:43 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat blijft helemaal geen feit. Bijna niemand geloofde daadwerkelijk dat de boel in 2012 ten einde kwam, het was gewoon een populaire hype die vooral veel speelde bij Christelijke gemeenschappen, hoe raar dat ook is aangezien het om een Maya-kalender ging. :')

Van die sites waarop staan dat Justin Bieber dood zijn, kan je gerust aannemen dat die "helemaal niet" betrouwbaar zijn, je draait de woorden om. Dat is allemaal mock-news. Satire. Bedoeld ter vermaak dat als onaangenaam neveneffect simpele zieltjes indoctrineert met nieuws wat nóg minder feiten bevat als hetgeen wat Fox uitzendt.
Jij hebt blijkbaar de verkeerde site gekeken. Blijft dat ze er maar een paar artikelen over hebben geschreven.
  maandag 2 september 2013 @ 19:48:30 #67
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130752240
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:25 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dus opleiding zegt niks maakt je juist onkritisch. Opleiding is ervoor zodat je net slim genoeg bent voor je baantje voor de rest heb je niks nodig is zelfs gevaarlijk slim kritisch mensen zijn gevaarlijk. Nou iedereen kan liegen op internet jij ook. Alleen jammer dat zo goed bent. Het is zelfs zo dat er mensen betaalt worden om op zulke forma mensen zoals mij te dwarsbomen.
Wat als ik je nou vertel dat ze ons bij de opleiding die ik gevolgt heb juist aanmoedigde om kritisch te denken? Out of the box thinking werd over het algemeen ook zeer geprezen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 2 september 2013 @ 19:49:13 #68
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130752264
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

kuch. kuch kuch..
sorry maar dus al het nieuws wat ik nu op tv zie is gewoon niet waar wat ik op nu lees is niet waar ..
wat ik in mijn lokale krant lees is niet waar..

duidelijk weer gisteren was ik dus op een CGI gebaseerd proef eet er waren geen 5000 mensen op dit festijn wat de krant beweerd maar het waren robots of alles was opgezet met spiegels.

even voor de duidelijkheid.
ik geloof ook niet alles wat in de media komt en daarop ben ik zeer kritisch maar er worden wel duidelijker en betrouwbaardere dingen vast gelegd dan die beroerde sites waar je de feiten niet van onzin kan onderscheiden.

voorbeeld van een nieuws bericht afgelopen week wat ik zeer in twijfel trek.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rd-om-sekstape.dhtml

Waarom ik dit in twijfel trek als je naar de bron gaat komt het een Zuid Koreaanse krant en die bericht weer over een bron uit China. en die hebben het over geruchten.
Dat betekend dat je nog niet helemaal wakker bent. In het achterhoofd heb je nog steeds in je dat de MSM betrouwbaar daarom. Niet alles is niet waar maar de MSM is voor 80 a 90 % gebaseert op leugens en nog een leugens en op verdraaide waarheid.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat als ik je nou vertel dat ze ons bij de opleiding die ik gevolgt heb juist aanmoedigde om kritisch te denken? Out of the box thinking werd over het algemeen ook zeer geprezen.
Nou dat is een van de uitzondering dan gefeliciteerd de meeste opleiding maken je totaal niet kritisch.
  maandag 2 september 2013 @ 19:49:26 #69
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130752277
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:47 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Jij hebt blijkbaar de verkeerde site gekeken. Blijft dat ze er maar een paar artikelen over hebben geschreven.
komt uit jouw bronnen in de MSM staat er niks noppes nada over in..
  maandag 2 september 2013 @ 19:51:47 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130752365
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:49 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dat betekend dat je nog niet helemaal wakker bent. In het achterhoofd heb je nog steeds in je dat de MSM betrouwbaar daarom. Niet alles is niet waar maar de MSM is voor 80 a 90 % gebaseert op leugens en nog een leugens en op verdraaide waarheid.

[..]

Nou dat is een van de uitzondering dan gefeliciteerd de meeste opleiding maken je totaal niet kritisch.
Wat nou als ik je vertel dat meerdere mensen die van andere opleidingen en universiteiten komen ook geleerd zijn om kritisch te zijn? Het is niet alsof ik daar bijzonder in ben of zo...
Onikaan ni ov dovah
  maandag 2 september 2013 @ 19:53:29 #71
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130752440
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat nou als ik je vertel dat meerdere mensen die van andere opleidingen en universiteiten komen ook geleerd zijn om kritisch te zijn? Het is niet alsof ik daar bijzonder in ben of zo...
Is niet te merken eigenlijk.Doe me een lol een lees mijn bronnen en laat uit het achterhoofd dat de MSM betrouwbaar is.
pi_130752513
quote:

*meldt :W

Kritisch en origineel zijn is het eerste wat ik heb geleerd. :)
★★★
  maandag 2 september 2013 @ 19:55:00 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130752516
quote:

[..]

Dat betekend dat je nog niet helemaal wakker bent. In het achterhoofd heb je nog steeds in je dat de MSM betrouwbaar daarom

[..]

ik ben wakker ik kijk er juist kritisch naar..
jij bent een drone want jij legt de vergelijking niet tussen echt en nep.
  maandag 2 september 2013 @ 20:03:39 #74
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130753020
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Is niet te merken eigenlijk.Doe me een lol een lees mijn bronnen en laat uit het achterhoofd dat de MSM betrouwbaar is.
Dat ligt dan misschien aan de omgeving waar je je in bevind.
En erm, welke bronnen? In deze reeks was je vooral veel uit je nek aan het praten.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 2 september 2013 @ 20:45:56 #75
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130755485
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 19:54 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

*meldt :W

Kritisch en origineel zijn is het eerste wat ik heb geleerd. :)
Dat merk ik toch niet aan de meeste Nederlanders. Of ze tonen het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')