Ja maar hij krijgt hier 0.3 volt voeding van 19 maar brandt toch fel, hoe kan dat dan?quote:Op zondag 1 september 2013 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het laadstroomlampje krijgt voeding van +15, en maakt massa via de Dynamo, zolang de dynamo spanning gelijk of hoger is dan +15 blijft het lampje uit.
De 17V is zeer waarschijnlijk de spanningsregelaar.
Ja ik zou een zwaar relais tussen het contact slot en de gloeibougies monteren, bij bepaalde merken kan 1 gloeibougie 15A trekken * 4 = 60 ampere, dat vind ie niet leuk
lijkt mij 2.5MM2 koper, daar zou ik geen 60A over laten trekkenquote:Op zondag 1 september 2013 21:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja maar hij krijgt hier 0.3 volt voeding van 19 maar brandt toch fel, hoe kan dat dan?
Relais moet ik even kijken idd, ze sloten het vroeger wel zonder relais aan en zoals je ziet is het contactslot zwaar uitgevoerd.
iig bedankt voor je reactie!
Valt mee, volgens mij is het 4mm.quote:Op zondag 1 september 2013 21:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
lijkt mij 2.5MM2 koper, daar zou ik geen 60A over laten trekken![]()
Dan is of je contactslot door gebrand, of er ligt een zekering er uitMaar wat brand er fel? Ik zie alleen een laadstroomcontrole lamp
Waar heb je gemeten ?quote:Op zondag 1 september 2013 21:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Foto 2, dat groene draadje krijg 0.3 volt en daar zit een lampje op wat fel brandt.
Dat vind ik raar
Op contact 19, op de kabel zelf en op het contact zelf.quote:
heb je wel spanning op die rode draad, die naar pin 19 gaat ?quote:Op zondag 1 september 2013 22:02 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Op contact 19, op de kabel zelf en op het contact zelf.
Ja, 0.3 volt.quote:Op zondag 1 september 2013 22:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
heb je wel spanning op die rode draad, die naar pin 19 gaat ?
Zekeringen heeft deze boot nietquote:Op zondag 1 september 2013 22:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
stekker weggebrand, kabelbreuk of zekering defect
Ik heb niet teveel geprobeerd want ik wil niet alle teveel belasten, maar morgenavond ga ik weer verder.quote:Op maandag 2 september 2013 00:13 schreef T42 het volgende:
als je langer doorstart moet een diesel ook een keer gaan lopen. voorgloeien is om het sneller te laten gaan.
maar je zou de + draad van de gloeiers ook aan de accu kunnen hangen. dan weet je het meteen.
Ja misschien is de boordmeter wel niet zo betrouwbaar, ik zal eens rechtstreeks aan de accu meten met draaiende motor.quote:Op maandag 2 september 2013 12:41 schreef Fendy het volgende:
Ik zou even met een multimeter aan de voltmeter gaan testen, mijn dieseltje geeft effe meer dan 14 als ie draait, en op de accu's staat 12,7 ofzo als de motor uit staat.
meet eens aan het andere uit einde van het snoer? Daar wel accu spanning, kabelbreuk en of spul weg gesmolten.quote:Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Zekeringen heeft deze boot niet![]()
Maar ik denk het contactslot dan.
Ga morgenavond kijken, dan sluit ik het gelijk goed aan.quote:Op maandag 2 september 2013 21:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
meet eens aan het andere uit einde van het snoer? Daar wel accu spanning, kabelbreuk en of spul weg gesmolten.
precies gewoon door starten die hapquote:Op maandag 2 september 2013 00:13 schreef T42 het volgende:
als je langer doorstart moet een diesel ook een keer gaan lopen. voorgloeien is om het sneller te laten gaan.
maar je zou de + draad van de gloeiers ook aan de accu kunnen hangen. dan weet je het meteen.
Heb je het 2de deel van je eerste zin gelezen?quote:Op maandag 2 september 2013 23:01 schreef Fendy het volgende:
Kijk voor de grap, als je de boel toch open hebt wat. Oor bekabelingber van en naar je accu(s?) loopt.
Trouwens. Welk bootje hebben we het over junk?
Ja, ipad doet maf met spaties zo af en toe.quote:Op maandag 2 september 2013 23:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Heb je het 2de deel van je eerste zin gelezen?![]()
Bekabeling van de accu is prima in orde, dikke kabels met flinke klemmen.
Ten Broeke kruiser met een Peugot Indenor diesel motor van 50 Pk (of wat er nog van over is)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik kreeg al grijze rook dus dat is goed.quote:Op maandag 2 september 2013 22:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies gewoon door starten die hap
een goede accu is dan wel aanbevolen
Doe dan ook gelijk even iets aan die bom op je zwemplatform...quote:Op maandag 2 september 2013 23:20 schreef Fendy het volgende:
Leuk ding trouwens. Mooi laagje verf erop, achtervlondertje vervangen door teak, mooi afkitten en eventueel even nieuwe sprayhood maken, kan ie jaren mee, tof, ik voel een project aankomen.
Moet ie een speciale bun gaan maken die buiten de kajuit is. Best ingrijpend denk ik zo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:48 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Doe dan ook gelijk even iets aan die bom op je zwemplatform...
Enige voordeel dat ik hierbij kan bedenken is dat je altijd voldoende ventilatie hebt
Minder ingrijpend dan de gevolgen als het mis gaat.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:06 schreef Fendy het volgende:
[..]
Moet ie een speciale bun gaan maken die buiten de kajuit is. Best ingrijpend denk ik zo.
Gasfles binnen, nu maak je me echt verdrietig...quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:02 schreef junkiexp het volgende:
Die gasfles is al weg.
We hebben een koelkast op gas maar die kan ook op 12volt en 230 volt.
Dus als we in de haven liggen draait hij op walstroom en bij het varen op de accu.
Daar gaan we binnenkort een tweede accu bijplaatsen met een scheidingsrelais zodat de startaccu niet kan worden leeg getrokken.
We hebben een 2 pits inbouwplaatje, die zit nu met een slang en koperen leiding door de hele boot heen.
Die leiding gaat eruit en we willen gewoon een klein gas flesje in het keukenkastje zetten en daar de slang op aansluiten.
We bakken misschien 3 x per jaar een eitje aan boord, thats it.
Dus gewoon een flesje van een liter wat we alleen aansluiten als het nodig is.
Ik ben verder ook niet zo'n fan van gas aan boord, benzine overigens ook niet.
Daarom hebben we ook een diesel gekocht
En daar zit geen gasfles in?quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:03 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Gasfles binnen, nu maak je me echt verdrietig...
http://www.georgekniest.n(...)toestel/product.aspx
Neequote:
Ah ok.quote:
Thanks!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |