abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130719642
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130719909
Ik vond van de mpv vooral bizar dat je dan net gebaard had, helemaal opgelucht en gelukkig met baby was, en dan alsnog halsoverkop weggereden werd naar de OK. Maar is natuurlijk niets in vergelijking met keizersnedes enzo. Hoop echt dat het volgende keer (ieeee volgende keer) niet nodig is.
pi_130720225
Zo heb ik het helemaal niet ervaren!
Ik dacht meteen: waar blijft de placenta, dus ik vroeg of het niet wat lang duurde, dat vonden zij ook, toen vroeg ik wat ik nog kon doen, toen heb ik nog een half uur als een gek geperst en zij hebben zich lens gemasseerd, dat deed nogal veel pijn dus ik was best wel blij toen ik naar de OK mocht! Ik bedacht ook meteen hoe relaxed dat was qua hechten (toen wist ik nog niet eens hoe erg ik eraan toe was). Daarna begonnen ze nog even over verwijderen met alleen de epiduraal aan. Toen heb ik gezegd dat ik me eigenlijk wel verheugde op de narcose. En daarna zat mijn vriend al met F naast me O+ Dat was echt geweldig! En ik was meteen heel relaxed. Terwijl het meisje dat later bij mij op de kamer kwam te liggen echt helemaal hyper was en nog compleet vol adrenaline zat, ik werd al moe als ik naar haar keek! Ik had het idee dat ik al wat had kunnen uitrusten door de narcose.
pi_130720311
Vind ik niet Olf, mijn ks was 1 en al opluchting. Ik kijk met een heel goed gevoel terug naar mijn keizersnede. Mij lijkt een mpv juist veel heftiger!

Maar ik hoop wel voor je dat het de volgende keer niet nodig is ;)
E.
pi_130720458
Ohhhh ik ben echt nog nooit zo in blinde paniek geweest als toen. Ik snapte er echt geen hol van, was volgens mij al redelijk gedesorienteerd door die hele bevalling, en weet vooral nog dat ik duizend keer heb gevraagd of ze wel zeker wisten dat ik niets zou voelen en dat ik nog uit de narcose zou komen (klinkt nu superoverdreven maar ik was echt zo irrationeel op dat moment, ik denk gewoon door alle vermoeidheid). En toen kwam ik in de OK en moest ik van ene bed op andere klauteren en dat lukte niet, en allemaal van die felle lichten, en toen opeens kreeg ik door wat een manuele placentaverwijdering eigenlijk was (Gaan jullie met je hele HAND de placenta eruit graaien?!). Ik weet in ieder geval dat ik aan het huilen was toen ik onder narcose ging en ook toen ik er uit kwam. Was niet echt het hoogtepunt van mijn bestaan :P
pi_130720643
Gaan ze met hun hand naar binnen om de placenta te verwijderen? :o logisch eigenlijk met zo'n naam maar het idee :X
E.
  zondag 1 september 2013 @ 21:14:25 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130720893
Wat een horror lijkt me dat :X.

Ik geloof dat ik maar gewoon nooit meer ga bevallen :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130720906
Ik weet nog wel dat het ineens spoed was. Ik voelde eerst wat glibberigs eruit komen dus ik vroeg of dat de placenta was. Vk werd witjes en spoedde zich de verloskamer uit om een gyn te halen. En daarna halsoverkop naar de ok. Uit de papieren blijkt dat het evenveel spoed was als de ks maar dit voelde wat meer spoed. Ik was heel blij dat ik vooraf een boek had gelezen waarin dit ook naar voren kwam dus ik wist wat me overkwam. Ik was na 28 uur behoorlijk naar de klote dus was blij dat ik even kon slapen. En hechten onder narcose! *O*
pi_130720988
Ze begonnen trouwens aan de ruggeprik te kloten, die ging weer aan. Dus ik op de ok half in paniek: ze hebben me een roesje beloofd! Maar toen was ik ineens weg. Situatie op de ok bij de ks was ook veel relaxter.
pi_130721063
quote:
17s.gif Op zondag 1 september 2013 21:14 schreef Kyara het volgende:
Ik weet nog wel dat het ineens spoed was. Ik voelde eerst wat glibberigs eruit komen dus ik vroeg of dat de placenta was. Vk werd witjes en spoedde zich de verloskamer uit om een gyn te halen. En daarna halsoverkop naar de ok. Uit de papieren blijkt dat het evenveel spoed was als de ks maar dit voelde wat meer spoed. Ik was heel blij dat ik vooraf een boek had gelezen waarin dit ook naar voren kwam dus ik wist wat me overkwam. Ik was na 28 uur behoorlijk naar de klote dus was blij dat ik even kon slapen. En hechten onder narcose! *O*
Ik was er ook van overtuigd dat de placenta er uit kwam, en toen was het een of ander huge bloedstolsel (woog iets van 600 gram en werd ook echt opgevangen en in een zak/doek gewikkeld ofzo? :') ), dus niet eens de placenta. Toen werd iedereen inderdaad een beetje zenuwachtig.
pi_130721162
Sparkling, ik vond dat idee eerlijk gezegd wel fijn, vergeleken met een tang ofzo! En als er net een baby uit is gekomen ziet het er wel anders uit dan nu he ;)

Olf het klinkt echt heel naar zoals jij het omschrijft, ik snap ook dat ze haast hebben maar iemand huilend onder narcose laten gaan klinkt erg heftig. Ik geloof dat jouw bevalling sowieso een stuk pittiger was, bij mij was alles van een leien dakje gegaan, dus ik moest eigenlijk wel lachen omdat ik nét zei "het kán nu niet meer misgaan!" :+ en toen kwam die snertplacenta niet.

Kyara jij voelde het bloed eruit komen dus?! Ik had geen idee, volgens mijn vriend lag de hele vloer vol bloed maar ik heb het niet gemerkt. Ik heb dus ook heel bewust nog meegeperst enzo (niet zo goed voor je bekkenbodem). Ze zeiden meteen dat we nog 20 minuten hadden, hebben me continu op de hoogte gehouden. Intussen babyknuffelen O+ En toen heb ik F aan mijn vriend gegeven en zijn we naar de OK gegaan (die was nog bezet dus er werd niet geraced). Ik had wel het gevoel dat er adequaat en snel gehandeld werd maar van paniek was geen sprake.

Ik werd trouwens op de andere tafel getild gelukkig, hoefde het niet zelf te doen! Nog liggen ouwehoeren met de arts op de gang. En het volgende moment word je wakker en ben je gehecht. Ik vond het stiekem een gelukje XM :D :@
pi_130721169
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Gaan ze met hun hand naar binnen om de placenta te verwijderen? :o logisch eigenlijk met zo'n naam maar het idee :X
Ja Spark, zo werkt dat echt. Bij mij met maar een paar vingers (placenta was wel los, maar werd toch niet geboren, 'trekken' hielp niet), snel gedaan op verloskamer ivm fluxus, zonder verdoving. Is de eerste weken als horrorverhaal in m'n hoofd blijven spoken.
pi_130721223
Vies he? Ik weet nog dat iedereen dat zo beschreef, als de placenta eruit komt.

En toch he, wat me het allerengste lijkt bij nog een keer moeten bevallen en waar ik dan het meeste bang voor zou zijn is het hechten zonder narcose........... :@
  zondag 1 september 2013 @ 21:19:22 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130721244
Huuuuu wat een verhalen! :o

Kom ik aan met mn 300cc :') Maar vanaf hoeveel bloedverlies krijg je een transfusie dan? >1,5 liter vind ik echt veel :o
pi_130721382
In mijn verpleegverslag stond lichtelijk verbaast dat ik goede mobiliseerde ondanks hb van 4,8. In mijn geval hoefde ik geen transfusie omdat ik met een hoog hb begon (8,0) en ze dus verwachtten dat ik snel weer op zou krabbelen. En dat klopte ook. Bij de nacontrole zat ik weer op de 8 (wel met ijzertabletten en floradix).

Met de tweeling en de ks was het ook maat 600 cc hoor.
pi_130721394
Kyara :D Ik zie vooral op tegen de persfase. En eventueel weer het persen na de bevalling, maar dat zou ik nu wel iets minder fanatiek doen denk ik :@

Volgens mij gaat het om je hemoglobinewaarden LB, als die niet teveel kelderen kijken ze of je het zelf redt. Bij mij was het nog gewoon op peil, de bloedzakken hingen wel klaar maar het was dus niet nodig.
pi_130721437
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:19 schreef LadyBlack het volgende:

Kom ik aan met mn 300cc :') Maar vanaf hoeveel bloedverlies krijg je een transfusie dan? >1,5 liter vind ik echt veel :o
Afhankelijk van Hb een transfusie denk ik; bij mij was dat nog enigszins ok (5 ofzo), nachtje blijven en thuis maar aan de floradix.
pi_130721442
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:21 schreef Suikertante het volgende:
Kyara :D Ik zie vooral op tegen de persfase. En eventueel weer het persen na de bevalling, maar dat zou ik nu wel iets minder fanatiek doen denk ik :@

Volgens mij gaat het om je hemoglobinewaarden LB, als die niet teveel kelderen kijken ze of je het zelf redt. Bij mij waren ze nog gewoon op peil, de bloedzakken hingen wel klaar maar het was dus niet nodig.
Ja, dat kan ik me voorstellen in jouw situatie.
pi_130721450
Als ik een volgende keer ga bevallen, hoop ik eigenlijk dat ik voor een keizersnede mag kiezen dit keer. Het heeft vast nadelen, maar ik vind er ook zat voordelen aan zitten. Zeker als we 'm gepland zouden kunnen doen (lijkt me ook wel raar overigens, dat je precies weet wanneer je baby wordt geboren...).

Olf, mijn keizersnede was geen spoed, en misschien ook wel daardoor heel relaxed. Althans, de sfeer in de operatiekamer was prima. Geen moment paniek gevoeld. Ik vond het alleen vies aanvoelen :') Ik bloos nog als ik daaraan terugdenk :D :+

Ik geloof dat ik een ks een stuk minder 'eng'/'ingrijpend' vind klinken dan zo'n mpv!
pi_130721485
quote:

Ik kreeg 4 zakken bloed.

Ik keek bij deze bevalling ook het meest op tegen hechten dat ik bij bewustzijn was. Ik had een sub totaal, maar ik vond de verdovingsprikken het ergst. De gyn vertelde nog dat hij eigenlijk naar de ok wilde voor het hechten, maar omdat ik dat zo graag niet wilde, wilde hij het proberen op de verloskamer.
*poef* nu is het weg
pi_130721496
quote:

Ik had dus 1,8 liter en toen hadden ze het over een transfusie maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik zo jong en fit was :') haha. Volgens mij moet je hb ook sowieso boven de 4 blijven oid? Ik had 4,3. Wel een ijzerinfuus gekregen. Toen had ik 4.5 *O*

En Suiker, ik vertel nu nogal melodramatisch over mijn bevalling, heb het ook zo ervaren, terwijl het op papier eigenlijk best een redelijke bevalling is geweest. Maar heb gewoon een perfecte zwangerschap gehad, met baby is alles vanaf dag 1 perfect gegaan en mijn herstel ook, maar die 24 uur van eerste wee tot bijkomen uit narcose is echt het afschuwelijkste wat ik heb meegemaakt. Fysiek, maar ook mentaal, want eigenlijk ben ik nooit paniekerig en toen eigenlijk constant. :+
pi_130721512
mensen ik moet nog bevallen he.
mpv ril. bloedtransfusie krijg ik niet zo snel dus de fluxus sla ik ook graag over.
pi_130721608
Ik heb eigenlijk geen idee hoe laag mijn ijzer was. Wel wat te laag, maar heb geen transfusie nodig gehad. Gewoon veel ijzer eten en goed in de gaten houden.

Weet niet meer wie het in het vorige topic zei (Spark?), maar de verpleegsters wilden me inderdaad absoluut niet alleen laten douchen. Ik heb het toch gedaan, met de belofte dat ik echt rustig aan zou doen en voorzichtig en en en. Voelde me na al die tijd echt viezig, dus wilde de dag erna (heb eerst de nacht gewoon geslapen) graag douchen!

Al weet ik niet zeker of ik niet pas de dag daarna heb gedoucht. Volgens mij kon ik de eerste dag nauwelijks bewegen :D Dagen lopen een beetje in elkaar over :P
pi_130721741
Je hoéft niet mee te lezen Ferrari :D En je bent ook al eens bevallen dus je weet waar je aan bent begonnen o|O Maar ik hoop natuuriljk dat het je gewoon bespaard blijft. Jij verdient een soepele bevalling zou ik zo zeggen! :*

Douchen: ze bleef bij mij gewoon bij de deur staan en zo nu en dan vroeg ik of ze iets aan wilde geven ofzo, handig juist! Ik ken ook weinig schaamte eigenlijk. Oh wat was dat douchen heerlijk! En omdat het douchen lukte mocht ik naar huis O+
Oh wacht, ging het over douchen na een ks? Want dat had ik natuurlijk niet, pardon.
pi_130721745
Wat grappig dat hier zoveel mensen redelijk 'enthousiast' zijn over een keizersnee! Dat leek mij altijd echt vreselijk. Viel het herstel dan ook mee? Wel fijn dat je daarna geen hechtingen down under hebt en normaal kan plassen en de rest. Nouja, ik houd me vast aan het idee dat een tweede bevalling vaak wat gemakkelijker is dan een eerste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')