abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130719642
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130719909
Ik vond van de mpv vooral bizar dat je dan net gebaard had, helemaal opgelucht en gelukkig met baby was, en dan alsnog halsoverkop weggereden werd naar de OK. Maar is natuurlijk niets in vergelijking met keizersnedes enzo. Hoop echt dat het volgende keer (ieeee volgende keer) niet nodig is.
pi_130720225
Zo heb ik het helemaal niet ervaren!
Ik dacht meteen: waar blijft de placenta, dus ik vroeg of het niet wat lang duurde, dat vonden zij ook, toen vroeg ik wat ik nog kon doen, toen heb ik nog een half uur als een gek geperst en zij hebben zich lens gemasseerd, dat deed nogal veel pijn dus ik was best wel blij toen ik naar de OK mocht! Ik bedacht ook meteen hoe relaxed dat was qua hechten (toen wist ik nog niet eens hoe erg ik eraan toe was). Daarna begonnen ze nog even over verwijderen met alleen de epiduraal aan. Toen heb ik gezegd dat ik me eigenlijk wel verheugde op de narcose. En daarna zat mijn vriend al met F naast me O+ Dat was echt geweldig! En ik was meteen heel relaxed. Terwijl het meisje dat later bij mij op de kamer kwam te liggen echt helemaal hyper was en nog compleet vol adrenaline zat, ik werd al moe als ik naar haar keek! Ik had het idee dat ik al wat had kunnen uitrusten door de narcose.
pi_130720311
Vind ik niet Olf, mijn ks was 1 en al opluchting. Ik kijk met een heel goed gevoel terug naar mijn keizersnede. Mij lijkt een mpv juist veel heftiger!

Maar ik hoop wel voor je dat het de volgende keer niet nodig is ;)
E.
pi_130720458
Ohhhh ik ben echt nog nooit zo in blinde paniek geweest als toen. Ik snapte er echt geen hol van, was volgens mij al redelijk gedesorienteerd door die hele bevalling, en weet vooral nog dat ik duizend keer heb gevraagd of ze wel zeker wisten dat ik niets zou voelen en dat ik nog uit de narcose zou komen (klinkt nu superoverdreven maar ik was echt zo irrationeel op dat moment, ik denk gewoon door alle vermoeidheid). En toen kwam ik in de OK en moest ik van ene bed op andere klauteren en dat lukte niet, en allemaal van die felle lichten, en toen opeens kreeg ik door wat een manuele placentaverwijdering eigenlijk was (Gaan jullie met je hele HAND de placenta eruit graaien?!). Ik weet in ieder geval dat ik aan het huilen was toen ik onder narcose ging en ook toen ik er uit kwam. Was niet echt het hoogtepunt van mijn bestaan :P
pi_130720643
Gaan ze met hun hand naar binnen om de placenta te verwijderen? :o logisch eigenlijk met zo'n naam maar het idee :X
E.
  zondag 1 september 2013 @ 21:14:25 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130720893
Wat een horror lijkt me dat :X.

Ik geloof dat ik maar gewoon nooit meer ga bevallen :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130720906
Ik weet nog wel dat het ineens spoed was. Ik voelde eerst wat glibberigs eruit komen dus ik vroeg of dat de placenta was. Vk werd witjes en spoedde zich de verloskamer uit om een gyn te halen. En daarna halsoverkop naar de ok. Uit de papieren blijkt dat het evenveel spoed was als de ks maar dit voelde wat meer spoed. Ik was heel blij dat ik vooraf een boek had gelezen waarin dit ook naar voren kwam dus ik wist wat me overkwam. Ik was na 28 uur behoorlijk naar de klote dus was blij dat ik even kon slapen. En hechten onder narcose! *O*
pi_130720988
Ze begonnen trouwens aan de ruggeprik te kloten, die ging weer aan. Dus ik op de ok half in paniek: ze hebben me een roesje beloofd! Maar toen was ik ineens weg. Situatie op de ok bij de ks was ook veel relaxter.
pi_130721063
quote:
17s.gif Op zondag 1 september 2013 21:14 schreef Kyara het volgende:
Ik weet nog wel dat het ineens spoed was. Ik voelde eerst wat glibberigs eruit komen dus ik vroeg of dat de placenta was. Vk werd witjes en spoedde zich de verloskamer uit om een gyn te halen. En daarna halsoverkop naar de ok. Uit de papieren blijkt dat het evenveel spoed was als de ks maar dit voelde wat meer spoed. Ik was heel blij dat ik vooraf een boek had gelezen waarin dit ook naar voren kwam dus ik wist wat me overkwam. Ik was na 28 uur behoorlijk naar de klote dus was blij dat ik even kon slapen. En hechten onder narcose! *O*
Ik was er ook van overtuigd dat de placenta er uit kwam, en toen was het een of ander huge bloedstolsel (woog iets van 600 gram en werd ook echt opgevangen en in een zak/doek gewikkeld ofzo? :') ), dus niet eens de placenta. Toen werd iedereen inderdaad een beetje zenuwachtig.
pi_130721162
Sparkling, ik vond dat idee eerlijk gezegd wel fijn, vergeleken met een tang ofzo! En als er net een baby uit is gekomen ziet het er wel anders uit dan nu he ;)

Olf het klinkt echt heel naar zoals jij het omschrijft, ik snap ook dat ze haast hebben maar iemand huilend onder narcose laten gaan klinkt erg heftig. Ik geloof dat jouw bevalling sowieso een stuk pittiger was, bij mij was alles van een leien dakje gegaan, dus ik moest eigenlijk wel lachen omdat ik nét zei "het kán nu niet meer misgaan!" :+ en toen kwam die snertplacenta niet.

Kyara jij voelde het bloed eruit komen dus?! Ik had geen idee, volgens mijn vriend lag de hele vloer vol bloed maar ik heb het niet gemerkt. Ik heb dus ook heel bewust nog meegeperst enzo (niet zo goed voor je bekkenbodem). Ze zeiden meteen dat we nog 20 minuten hadden, hebben me continu op de hoogte gehouden. Intussen babyknuffelen O+ En toen heb ik F aan mijn vriend gegeven en zijn we naar de OK gegaan (die was nog bezet dus er werd niet geraced). Ik had wel het gevoel dat er adequaat en snel gehandeld werd maar van paniek was geen sprake.

Ik werd trouwens op de andere tafel getild gelukkig, hoefde het niet zelf te doen! Nog liggen ouwehoeren met de arts op de gang. En het volgende moment word je wakker en ben je gehecht. Ik vond het stiekem een gelukje XM :D :@
pi_130721169
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Gaan ze met hun hand naar binnen om de placenta te verwijderen? :o logisch eigenlijk met zo'n naam maar het idee :X
Ja Spark, zo werkt dat echt. Bij mij met maar een paar vingers (placenta was wel los, maar werd toch niet geboren, 'trekken' hielp niet), snel gedaan op verloskamer ivm fluxus, zonder verdoving. Is de eerste weken als horrorverhaal in m'n hoofd blijven spoken.
pi_130721223
Vies he? Ik weet nog dat iedereen dat zo beschreef, als de placenta eruit komt.

En toch he, wat me het allerengste lijkt bij nog een keer moeten bevallen en waar ik dan het meeste bang voor zou zijn is het hechten zonder narcose........... :@
  zondag 1 september 2013 @ 21:19:22 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130721244
Huuuuu wat een verhalen! :o

Kom ik aan met mn 300cc :') Maar vanaf hoeveel bloedverlies krijg je een transfusie dan? >1,5 liter vind ik echt veel :o
pi_130721382
In mijn verpleegverslag stond lichtelijk verbaast dat ik goede mobiliseerde ondanks hb van 4,8. In mijn geval hoefde ik geen transfusie omdat ik met een hoog hb begon (8,0) en ze dus verwachtten dat ik snel weer op zou krabbelen. En dat klopte ook. Bij de nacontrole zat ik weer op de 8 (wel met ijzertabletten en floradix).

Met de tweeling en de ks was het ook maat 600 cc hoor.
pi_130721394
Kyara :D Ik zie vooral op tegen de persfase. En eventueel weer het persen na de bevalling, maar dat zou ik nu wel iets minder fanatiek doen denk ik :@

Volgens mij gaat het om je hemoglobinewaarden LB, als die niet teveel kelderen kijken ze of je het zelf redt. Bij mij was het nog gewoon op peil, de bloedzakken hingen wel klaar maar het was dus niet nodig.
pi_130721437
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:19 schreef LadyBlack het volgende:

Kom ik aan met mn 300cc :') Maar vanaf hoeveel bloedverlies krijg je een transfusie dan? >1,5 liter vind ik echt veel :o
Afhankelijk van Hb een transfusie denk ik; bij mij was dat nog enigszins ok (5 ofzo), nachtje blijven en thuis maar aan de floradix.
pi_130721442
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:21 schreef Suikertante het volgende:
Kyara :D Ik zie vooral op tegen de persfase. En eventueel weer het persen na de bevalling, maar dat zou ik nu wel iets minder fanatiek doen denk ik :@

Volgens mij gaat het om je hemoglobinewaarden LB, als die niet teveel kelderen kijken ze of je het zelf redt. Bij mij waren ze nog gewoon op peil, de bloedzakken hingen wel klaar maar het was dus niet nodig.
Ja, dat kan ik me voorstellen in jouw situatie.
pi_130721450
Als ik een volgende keer ga bevallen, hoop ik eigenlijk dat ik voor een keizersnede mag kiezen dit keer. Het heeft vast nadelen, maar ik vind er ook zat voordelen aan zitten. Zeker als we 'm gepland zouden kunnen doen (lijkt me ook wel raar overigens, dat je precies weet wanneer je baby wordt geboren...).

Olf, mijn keizersnede was geen spoed, en misschien ook wel daardoor heel relaxed. Althans, de sfeer in de operatiekamer was prima. Geen moment paniek gevoeld. Ik vond het alleen vies aanvoelen :') Ik bloos nog als ik daaraan terugdenk :D :+

Ik geloof dat ik een ks een stuk minder 'eng'/'ingrijpend' vind klinken dan zo'n mpv!
pi_130721485
quote:

Ik kreeg 4 zakken bloed.

Ik keek bij deze bevalling ook het meest op tegen hechten dat ik bij bewustzijn was. Ik had een sub totaal, maar ik vond de verdovingsprikken het ergst. De gyn vertelde nog dat hij eigenlijk naar de ok wilde voor het hechten, maar omdat ik dat zo graag niet wilde, wilde hij het proberen op de verloskamer.
*poef* nu is het weg
pi_130721496
quote:

Ik had dus 1,8 liter en toen hadden ze het over een transfusie maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik zo jong en fit was :') haha. Volgens mij moet je hb ook sowieso boven de 4 blijven oid? Ik had 4,3. Wel een ijzerinfuus gekregen. Toen had ik 4.5 *O*

En Suiker, ik vertel nu nogal melodramatisch over mijn bevalling, heb het ook zo ervaren, terwijl het op papier eigenlijk best een redelijke bevalling is geweest. Maar heb gewoon een perfecte zwangerschap gehad, met baby is alles vanaf dag 1 perfect gegaan en mijn herstel ook, maar die 24 uur van eerste wee tot bijkomen uit narcose is echt het afschuwelijkste wat ik heb meegemaakt. Fysiek, maar ook mentaal, want eigenlijk ben ik nooit paniekerig en toen eigenlijk constant. :+
pi_130721512
mensen ik moet nog bevallen he.
mpv ril. bloedtransfusie krijg ik niet zo snel dus de fluxus sla ik ook graag over.
pi_130721608
Ik heb eigenlijk geen idee hoe laag mijn ijzer was. Wel wat te laag, maar heb geen transfusie nodig gehad. Gewoon veel ijzer eten en goed in de gaten houden.

Weet niet meer wie het in het vorige topic zei (Spark?), maar de verpleegsters wilden me inderdaad absoluut niet alleen laten douchen. Ik heb het toch gedaan, met de belofte dat ik echt rustig aan zou doen en voorzichtig en en en. Voelde me na al die tijd echt viezig, dus wilde de dag erna (heb eerst de nacht gewoon geslapen) graag douchen!

Al weet ik niet zeker of ik niet pas de dag daarna heb gedoucht. Volgens mij kon ik de eerste dag nauwelijks bewegen :D Dagen lopen een beetje in elkaar over :P
pi_130721741
Je hoéft niet mee te lezen Ferrari :D En je bent ook al eens bevallen dus je weet waar je aan bent begonnen o|O Maar ik hoop natuuriljk dat het je gewoon bespaard blijft. Jij verdient een soepele bevalling zou ik zo zeggen! :*

Douchen: ze bleef bij mij gewoon bij de deur staan en zo nu en dan vroeg ik of ze iets aan wilde geven ofzo, handig juist! Ik ken ook weinig schaamte eigenlijk. Oh wat was dat douchen heerlijk! En omdat het douchen lukte mocht ik naar huis O+
Oh wacht, ging het over douchen na een ks? Want dat had ik natuurlijk niet, pardon.
pi_130721745
Wat grappig dat hier zoveel mensen redelijk 'enthousiast' zijn over een keizersnee! Dat leek mij altijd echt vreselijk. Viel het herstel dan ook mee? Wel fijn dat je daarna geen hechtingen down under hebt en normaal kan plassen en de rest. Nouja, ik houd me vast aan het idee dat een tweede bevalling vaak wat gemakkelijker is dan een eerste.
pi_130721804
Ja ik Coco! Ik mocht pas voor het eerst 2 dagen na de ks douchen, op een stoel. De dag na de ks kwamen ze me op bed wassen en dat was een genot :D ik voelde me zo vies!

Ik weet mijn HB niet na de bevalling. Heb wel een tijd ijzertabletten gehad van de gyn, geloof 6 weken.
E.
pi_130721886
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:26 schreef Suikertante het volgende:
Je hoéft niet mee te lezen Ferrari :D En je bent ook al eens bevallen dus je weet waar je aan bent begonnen o|O Maar ik hoop natuuriljk dat het je gewoon bespaard blijft. Jij verdient een soepele bevalling zou ik zo zeggen! :*

Douchen: ze bleef bij mij gewoon bij de deur staan en zo nu en dan vroeg ik of ze iets aan wilde geven ofzo, handig juist! Ik ken ook weinig schaamte eigenlijk. Oh wat was dat douchen heerlijk! En omdat het douchen lukte mocht ik naar huis O+
bevallen wat is dat???
pi_130721935
:+
pi_130721972
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:26 schreef Olf het volgende:
Wat grappig dat hier zoveel mensen redelijk 'enthousiast' zijn over een keizersnee! Dat leek mij altijd echt vreselijk. Viel het herstel dan ook mee? Wel fijn dat je daarna geen hechtingen down under hebt en normaal kan plassen en de rest. Nouja, ik houd me vast aan het idee dat een tweede bevalling vaak wat gemakkelijker is dan een eerste.
Mij is het herstel echt meegevallen. toen ik uit bed mocht hobbelde ik meteen zelf naar de douche. plassen gaat idd prima. Niezen/hoesten/spugen ed is zeer pijnlijk
pi_130722026
quote:
Ik weet niet of het herstel meeviel. Heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik liep in ieder geval heel snel weer de trap op en af enzo. Maar ik hou er niet zo van om afhankelijk te zijn van anderen, en heb een redelijk hoge pijngrens, zeker in de buikregionen, dus denk dat dat wel scheelt.

Wat ik jammer vond, is dat ik Saartje een tijd lang niet heb mocht/kon tillen. Dat vond ik het grootste nadeel.

En het buikje. Dat blijft zo lang bol :')
  zondag 1 september 2013 @ 21:29:42 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130722038
quote:
Mij lijkt een keizersnede dan weer vreselijk. Zo'n buikwond :X

maar ik heb dan ook echt een easy peasy bevalling gehad, helemaal als ik dit zo lees :o. 12 uurtjes, half uurtje persen, binnen 7 min de placenta (zelfs zonder prik), geen hechtingen, 100 cc bloedverlies en na 2 uurtjes weer naar huis om vervolgens gewoon op de bank te gaan zitten (tot enorme verbazing van de kraam :')
pi_130722054
Olf, ik vond het best meevallen ja. Heb de eerste dagen veel pijn gehad aan de wond en heb gelopen als een oude vrouw. Maar na een week liep ik een klein rondje met mijn hondje en ondertussen heb ik er bijna geen last meer van. Alleen nog een plek waar geen gevoel in zit, dat is wel vreemd. Ik kan mezelf aaien zonder dat het lijkt alsof ik het bij mezelf doe :+
E.
pi_130722149
Wij hadden dezelfde bevalling geloof ik Soesa, alleen had ik een subtotaal en een mpv. Maar toen ik thuis kwam kon ik gelukkig ook meteen weer alles O+ Zitten bleek ook prima te gaan :Y
Toch heb ik het idee dat ik een feestbevalling heb gehad. Ik ben als de dood dat de volgende heel anders zal zijn!
pi_130722224
Over iets uit je voelen glibberen. Ik had een katheter na de ks en de dag erna dacht ik dat ik voor de grote boodschap moest. Ik mocht proberen op de wc en ik voelde iets glibberen. Ik dacht dat ik mijn katheter verloor dus wou er aan trekken om hem te pakken maar het was de katheter niet. Het was een stolsel. Een hele grote :o
E.
pi_130722248
Dit was mijn buik na ongeveer een week 12 dagen (na de ks). Was echt nog een bolletje :D Vond ik echt een beetje een tegenvaller :') :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik haal 'm straks weer weg overigens.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cocotrimonium op 01-09-2013 22:52:41 ]
  zondag 1 september 2013 @ 21:35:15 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130722484
Ik vond mijn bevalling van bij elkaar nog geen 4 uur ook wel dikke prima :@. Het had alleen van mij iets minder stressvol mogen beginnen met dat bloedverlies. Dat vond ik echt doodeng. Placenta kwam hier na 2 prikken, maar verder zonder problemen. Bloedverlies weet ik niet meer en kraamdossier is al opgeborgen. En stolsels heb ik ook niet gehad. Niet noemenswaardig iig.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130722516
:9
Toen je het net schreef dacht ik "mijn buik is ook nog best wel bol".
Maar nu zie ik wat je bedoel ja.
  zondag 1 september 2013 @ 21:36:25 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130722576
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:31 schreef Suikertante het volgende:
Wij hadden dezelfde bevalling geloof ik Soesa, alleen had ik een subtotaal en een mpv. Maar toen ik thuis kwam kon ik gelukkig ook meteen weer alles O+ Zitten bleek ook prima te gaan :Y
Toch heb ik het idee dat ik een feestbevalling heb gehad. Ik ben als de dood dat de volgende heel anders zal zijn!
Jammer idd van die subtotaal en mpv dan! Fijn he, dat je daarna weer alles kan. Ik heb ook een feestbevalling gehad en ik kijk er zo goed op terug. Ik heb gewoon niet echt heel erg pijn gehad :@. Lang leve hormonen :+ (en op t laatst Remifentanil. Al werd ik daar vooral relaxed van).

Coco, dat is idd nog echt een bolletje. Ik was verbaasd hoe snel mijn buik weg was. Dit was (uit m'n hoofd) 4 dagen na de bevalling:

pi_130722629
Oeeeeh spark dat klinkt ook naar :{

Coco, inderdaad nog wel een bolletje twee weken na dato dus. Bij mij was het meeste na twee weken wel weg. En het restant zit er 8 maanden later nog steeds :+

OJA ik zag in het vorige topic heel veel mooie zwangere buiken! Super! Ik wil meedoen! En omdat ik lui ben, knip ik mijn hoofd er niet vanaf, dus one in a life time kans om Olf-hoofd te zien! Even uploaden.
pi_130722631
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 21:29 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mij lijkt een keizersnede dan weer vreselijk. Zo'n buikwond :X

maar ik heb dan ook echt een easy peasy bevalling gehad, helemaal als ik dit zo lees :o. 12 uurtjes, half uurtje persen, binnen 7 min de placenta (zelfs zonder prik), geen hechtingen, 100 cc bloedverlies en na 2 uurtjes weer naar huis om vervolgens gewoon op de bank te gaan zitten (tot enorme verbazing van de kraam :')
klinkt als mijn bevalling! Ik had alleen een weeën storm maar dat was ook maar 45 minuten dus ach! Achteraf valt dat dan altijd weer mee :D Ik mocht alleen niet gelijk naar huis, maar dat kwam omdat ik werd ingeleid wegens hoge bloeddruk.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130722651
Bij mij ging het ook supersnel die buik! De eerste week dus. Sindsdien is er niets meer veranderd.

Ohjawel, mijn vriend zei net dat mijn tepels weer normaal waren :')
pi_130722687
Olf ik ben benieuwd of ik je ken!! :D
pi_130722725
Toen ik naar huis mocht na 9 dagen paste ik mijn eigen kleding meer.
Ik heb geen postwaardige buik foto na ks op de computer staan.
  zondag 1 september 2013 @ 21:39:09 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130722810
Ik moest een nachtje blijven omdat de ruggeprik niet uit mn linkerbeen wou :') mocht dus ook niet gaan douchen (want ik kon de volgende ochtend pas weer lopen), en ben ook op bed gewassen. Gekke gewaarwording, maar zo fijn O+

Ohja en die buik was nog best lang bol ook :Y
pi_130722856
*O* voor de goede nachten

L-E wat fijn dat het dagje uit zo goed ging

Kyara wat een leuke foto van M.
En ook van je tweeling

XM wat een leuke foto. En wat is ze een lief groot meisje. Ik denk dat ze maar iets kleiner is dan die van mij O+

Gulara leuk cadeautje

Kleurdoos wat een poppetje. O+ En welkom in het echte leven. Je klinkt helemaal verliefd

XM wat al gezegd is probeer je er niet teveel zorgen om te maken.
Riley heeft ook zo'n periode gehad. Maar ze was vrolijk en alert. Sliep goed. Had goede plasluiers.

Suiker jouw update O+

Oh Danic :*. Goed dat je meteen naar de huisarts gaat.
XM sterkte met werken morgen. Heb je leuk werk? :*

Mango. Veel renplezier.

Belle. Ik wist niet dat je dat had :*

Spark :* omdat ze zo weinig drinkt en de arts het niet zo serieus neemt zoals zou moeten

MM :*

Olf niet normaal zeg van die taxi

Jeetje die placenta verhalen. Heftig :*
En voor ferrari rood. Ik lag met baby op buik toen die placenta van mij kwam. Ik wilde hem niet zien, maar achteraf toch spijt. Mijn tante en de vk zeiden dat ie in de vorm van een hartje was.
En volgende keer wil ik weer een normale bevalling. En eigenlijk met zo vlot als deze. Alleen hoop ik dat het plassen dan wel lukt, zodat ik de volgende dag meteen naar huis mag (of de dag zelf als ze voor de avond geboren wordt)

Coco ik zie wat je bedoelt.

En ik ben benieuwd naar Olf
pi_130722918
Hieronder mijn 37 weken buik. Precies een maand voor dochter geboren werd. Hij werd dus nog veel huger maar daar zijn alleen onkuise foto's van. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Olf op 01-09-2013 22:47:05 ]
  zondag 1 september 2013 @ 21:40:51 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130722962
Ik pas het merendeel van m'n kleding nog steeds niet. Ben echt breder geworden in de heupen en ook borstomvang is groter. Had 38/40 benedenmaat en bovenkant 38/M. En nu onder 42/44 en boven 40/L. Echt sucky.
pi_130722988
Mooie buik Olf O+
pi_130722993
Olf mooi

Oke weinig buik veel ean maar zo'n 12dagen naar ks
SPOILER
pi_130722998
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:37 schreef Suikertante het volgende:
Ohjawel, mijn vriend zei net dat mijn tepels weer normaal waren :')
Romantisch O+
pi_130723009
Ik weet nog dat de zuster mij afdroogde maar ik vond het wel prima. Ik voelde me echt alsof er een vrachtwagen over me heen was gereden :D

Oh alle herinneringen komen nu weer ff terug O+ Ze waren allemaal zo lief in het ziekenhuis.
pi_130723043
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:40 schreef Olf het volgende:
Hieronder mijn 37 weken buik. Precies een maand voor dochter geboren werd. Hij werd dus nog veel huger maar daar zijn alleen onkuise foto's van. :9

SPOILER
wat heb jij een leuk hoofd O+
pi_130723046
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 21:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik pas het merendeel van m'n kleding nog steeds niet. Ben echt breder geworden in de heupen en ook borstomvang is groter. Had 38/40 benedenmaat en bovenkant 38/M. En nu onder 42/44 en boven 40/L. Echt sucky.
Ohja, mn borstomvang. Wat een giller is dat. Ik had zo'n degelijke 75-omtrek maar daar mag ik er nu 10 bij optellen. Ik vind het gewoon nogal genant. :@
  zondag 1 september 2013 @ 21:42:06 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130723049
Mooie buik Olf en een leuk hoofd! :D :Y
  zondag 1 september 2013 @ 21:43:27 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130723149
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:42 schreef Olf het volgende:

[..]

Ohja, mn borstomvang. Wat een giller is dat. Ik had zo'n degelijke 75-omtrek maar daar mag ik er nu 10 bij optellen. Ik vind het gewoon nogal genant. :@
90C hier nu. Kwam van 75B. Dus niet eens flinke bombobella's ook nog eens :{w.
pi_130723166
Ik was na de bevalling van M pas om half 10 s avonds op zaal. Toen ben ik provisorisch gewassen, dag erna mocht ik ook niet douchen zonder hulp maar ik voelde me zo vies dat ik gewoon ben gegaan.

Herstel van de ks: zoals ik al eerder heb gezegd heb ik veel minder pijn gehad (muv 1e dag geloof ik) dan van de knip. Mar hety herstel was veel langduriger: 6 weken niet tillen, 6 weken niet autorijden. Ik denk dat het prima te doen is als het je 1e is, maar met nog een niet lopende dreumes die je niet kan en mag tillen en waarmee je niet alleen thuis kunt zijn en 2 baby's in het ziekenhuis waar je niet zelf heen kunt vond ik het wel heftig (en logistiek ingewikkeld)
pi_130723217
Oh Olf, missschien moeten we toch maar eens afspreken in de Torteltuin O+ ;)

Oeh wat een frummel Ferrari!

Omen je placenta de vorm van een hartje :D O+
pi_130723255
Lucje een paar minuten oud

SPOILER
pi_130723264
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:
Oh Olf, missschien moeten we toch maar eens afspreken in de Torteltuin O+ ;)
O+ daten? ;)

Merci voor de reacties!
pi_130723347
Olf O+
pi_130723399
Skoap O+

FR O+

Olf, leuk hoofd!

Heavy verhalen allemaal dames!
pi_130723402
leuke foto Olf!

Komt er nog een daily Olf?
Ga zo ff kolven en dan giet ik er wel een glaasje wijn in.
pi_130723533
Dat verfrommelde gezichtje skoap O+

Wauw Olf, mooie buik en mooie vrouw!

Wat een kleintje FR. Ik heb je verhaal toen niet gevolgd maar die foto raakt me echt.

Omen, een hartjesplacenta O+
E.
pi_130723641
Hier nog een buik foto 5 dagen voor Luc geboren is.

SPOILER
pi_130723789
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:48 schreef .Sparkling. het volgende:

Wat een kleintje FR. Ik heb je verhaal toen niet gevolgd maar die foto raakt me echt.
Dit!
  zondag 1 september 2013 @ 21:52:42 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130723846
Ja, kolven. En dan ga ik me ook maar eens moed indrinken voor morgen denk ik :Y).

SPOILER
  zondag 1 september 2013 @ 21:54:34 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130724018
En ik sluit me aan bij Sparkling FR. Wat een ukje... Zo kwetsbaar...
pi_130724055
Moooooi Skoap!

Wat goed XM! Je mag echt trots op jezelf zijn dat je deze stap zet.

Net na de ks O+
SPOILER
E.
pi_130724208
quote:
17s.gif Op zondag 1 september 2013 21:47 schreef Kyara het volgende:
leuke foto Olf!

Komt er nog een daily Olf?
Ga zo ff kolven en dan giet ik er wel een glaasje wijn in.
_O- Ik zag het ineens :+
pi_130724217
Spark wat een mooie foto en grote baby
Xm goed van je. hopelijk kun je snel terecht.

Nog 1 foto na ks dan ook niet heel veel te zien want arm ervoor en dan stop ik met jullie topic vol te plempen. Ik hoor hier hopelijk nog heel lang niet
SPOILER
tussen 2 en 3wk na ks
pi_130724244
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:56 schreef Suikertante het volgende:

[..]

_O- Ik zag het ineens :+
:D
pi_130724253
Jongens jongens jongens, ik word zenuwachtig van jullie, ik ben zwanger beduidend knapper dan niet-zwanger hoor. Nu ben ik uitgezakt en is mn haar uitgevallen en is mijn huid slechter ;)

Skoap, mooie buik! Mooie pasgeborene!

De daily weekly bij dezen:
denk jij dat mensen zonder kinderen echt iets 'onmisbaars' missen? Is hun leven incompleet?
pi_130724283
XM wat goed!

Spark O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 01-09-2013 22:06:15 ]
pi_130724311
skoap ik heb geen instagram dus kan je foto's niet zien -O-
pi_130724337
Olf, ik denk neen.
Tenminste, ik denk dat er mensen zijn die als ze het zouden weten, het nog steeds niet zouden willen. Zelf zou ik het niet willen missen O+
pi_130724400
Wat mooi spark! Groot en roze O+

Hier een foto van D, 1 week oud (haal hem zo weer weg)
SPOILER
pi_130724459
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 21:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, kolven. En dan ga ik me ook maar eens moed indrinken voor morgen denk ik :Y).

SPOILER
XM, het kan in ieder geval nooit slechter aflopen dan mijn eerste werkdag! En ik heb dat ook overleefd ;)

Over je spoiler: good busy! Ik vind het een heel goede stap hoor :Y :*
pi_130724484
Ohhh wat een kleintje Kyara. Maar ze ziet er echt niet prematurerig uit. En wat lijkt ze al op 'zichzelf'. Vind het eigenlijk een prachtige foto, ondanks het heftige verhaal wat er achter zit.
pi_130724502
Olf, ik vind van niet. Ik heb mijn leven nooit als incompleet gezien, hij is nu alleen completer.
En ik denk dat voor sommige mensen hun leven juist compleet is als ze alle vrijheid hebben.
E.
pi_130724505
kyara O+ ook een mini en wat lijkt ze er nu nog op.
pi_130724522
Wat keek ze helder Kyara. Hele mooie foto van je mooie dappere meisje O+
pi_130724552
Kyara, mooi minifrutsel O+
pi_130724563
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:58 schreef ferrari_rood het volgende:
skoap ik heb geen instagram dus kan je foto's niet zien -O-
oh ik dacht dat dat wel zou werken. Mijn moeder heeft ook geen instagram maar kan de linkjes wel gewoon openen :?
pi_130724618
Kyara, je herkent haar er echt al goed in zeg.. Wat een ontzettende kleintjes waren het toch..

Dankje voor jullie lieve woorden. Ik vond haar toen ook al zo mooi, zo gaaf en zo mooi van kleur O+ O+
E.
  zondag 1 september 2013 @ 22:02:28 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130724630
Ik kan ze gewoon zien hoor.. Hier ook geen instagram.
pi_130724656
Kyara wat een mooie mini O+
pi_130724683
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 22:00 schreef .Sparkling. het volgende:
Olf, ik vind van niet. Ik heb mijn leven nooit als incompleet gezien, hij is nu alleen completer.
En ik denk dat voor sommige mensen hun leven juist compleet is als ze alle vrijheid hebben.
Wij zeiden voor Saar altijd: stel het kinderen krijgen lukt niet, dan is het ook goed :Y

En dat zou ook zo zijn geweest :Y Want dat had ik ook niet geweten wat ik had gemist. Nu we dat wel weten, ja, dan is het een heel ander verhaal. O+
pi_130724705
Skoap! O+
pi_130724735
bij mij blert ie dat ik het moet downloaden
pi_130725075
En toen zag ik dat jullie alweer twee bladzijden verder waren.

Olf en Suiker. Jullie lijken me een superleuk stel. Dus vooral daten. En laat jullie baby's ook daten. :D(Goed Riley wordt dan een beetje jaloers, want verliefd of. S. Maar zij is toch al uitgehuwelijkt aan prince G.

Skaop haar foto's kon ik niet openen

Ferrari rood. Wat een kleintje ook.
pi_130725080
XM ik had je nog geen succes gewenst morgen, volgens mij voor iedereen spannend zo'n eerste werkdag! En ook gek dat je zo nu en dan even niet aan je kind denkt, misschien voelt dat ook wel bevrijdend. Hopelijk valt het je mee! ^O^
pi_130725120
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 22:08 schreef Omentielvo het volgende:

Olf en Suiker. Jullie lijken me een superleuk stel. Dus vooral daten. En laat jullie baby's ook daten. :D(Goed Riley wordt dan een beetje jaloers, want verliefd of. S. Maar zij is toch al uitgehuwelijkt aan prince G.

Bedoel je op F of is Riley ook verliefd op S? Want dan ga ik het aan F vertellen.
pi_130725123
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:47 schreef Cocotrimonium het volgende:He, wat vervelend dat je meisje niet zo lekker is. Misschien gewoon een off-day, gaat het morgen vast weer een stuk beter :)
Je had gelijk O+
Ze is nog steeds wel een beetje snotterig (schattig knorrepotje), maar geen verhoging meer en ook niet meer zo chagerijnig. Wel weinig geslapen vandaag overdag vergeleken met normaal, dus hopelijk mag ik morgenochtend ook een beetje uitslapen ;)
(en dan daarna de hele riedel van het zwembad weer... heb er zowaar zin in!)

Ben ik nou zo raar dat ik helemaal geen behoefte heb aan die ziekenhuisverslagen? Zoals ik het nu in mijn herinneringen heb vind ik het allemaal prima. Ik heb helemaal geen zin om in zo'n verslag misschien iets tegen te komen wat ik nog niet wist/niet meer weet, en dat ik me daar dan alsnog zorgen om ga maken ofzo...

Klinkt lekker, Twinkle, een dagje uit met je lief. En inderdaad fijn om te horen dat het dan thuis (of op logeeradres) ook allemaal goed is gegaan.
Wij hebben concertkaartjes voor een avond in november. Gaan we ook een lekker kinderloos uitje van maken. Ik zit er zelfs over te denken om een simpel hotelletje te boeken (concert is in Amsterdam) en er écht een feestje van te maken ;) Iemand tips voor goedkope overnachtingen? (helemaal tof dat we vanmiddag hebben gezien dat het uitverkocht is... uitverkocht! en wij hebben kaartjes! *O*)

Kwisted, hoe is het nu met jou?

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:46 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het soms lastig om in te schatten hoe oud jullie kindjes zijn omdat ik dan niet meer weet tijdens welke zwangerschap ik met jullie in z&g heb gepost...
Luxeprobleempjes ;) Met lijstje als oplossing!

Mosterd na de maaltijd, maar Omen, ik heb op de meet ook helemaal niets gemerkt aan je hoor!
(disclaimer: nou was ik waarschijnlijk voornamelijk bezig met hoe ik zelf over zou komen, en retenerveus en alles, dus waarschijnlijk was het me pas opgevallen als je als tic had om na elke zin een salto te maken ofzo ;) )
En die kinderboerderij ziet er heel gezellig uit!

Sparkling, wat klink dat bedritueeltje lief! O+ Zo wil ik ook wel naar bed gebracht worden...
En wat onwijs schrikken van die val! Wat zal je man zich ook schuldig voelen... Gelukkig zijn die kleintjes meestal als van elastiek en is er vaak niets aan de hand. Sterkte!

Xm, Noor ook een duimelotje O+ Ik vind dat altijd zo schattig! Ik zou er niet aan denken om een duimpje te proberen te vervangen met een speen. Wat is er nou meer natuurlijk dan een duimpje? Bij de mijne was/is duimzuigen ook meer een teken van vermoeidheid dan van honger trouwens. Lars is er spontaan mee gestopt, toen ie een jaar of twee was ofzo. En wbt Femke, we zien wel... (ik heb zelf geduimd ongeveer tot ik naar de brugklas ging, en ik heb het ook overleefd)
Prachtige camouflagebaby heb je trouwens O+ En succes met werken morgen!

Coco, wat een ontzettend schattig bulldogje! Knorde ze ook zo lief?

Gulara, hoe is de vaderdag verlopen? Leuk brooddeegje zo. Ik moet toch eigenlijk binnenkort ook eens aan de knutsel voordat de handjes en voetjes van Femke niet meer zo heel schattig klein zijn ;)

-mandy-, hoe is het met de tandjes gegaan vandaag? Nog dentinox kunnen vinden?

Mijn kindjes hebben niet genoeg haar voor gel en dergelijke, dus geen ervaringen hier...

Fieder, gefeliciteerd met de verhalfjaardag van L! *G*

Omen, bewuste typo? "Fierder"? ;)

Kyara, 3 baby's :) Heerlijke foto! Handig dat al dat babyspeelgoed weer hergebruikt wordt als ze iets groter zijn he?
En ook handig dat je babymeisjes hun eigen bijvoeding zoeken.. minder handig dat dat elkaar is ;)

Welkom KD! Wat een mooi klein meisje heb je weer gemaakt. Dat handje boven die doek uit... O+

Danic :*

Mango, lekker hard gelopen? Ik vind dat er altijd zo tof uitzien, van die hardlopers hier in het park.. Heb zelf ooit eens zo'n poging gedaan via een 'Start-to-run' projectje, maar was na 2 weken al geblesseerd. Ik ben er blijkbaar niet voor gemaakt :(

Belle, ik heb het bij jou ook een beetje gemist geloof ik. Tof dat je hulp hebt (gehad), hopelijk gaat alles nu goed! :*

Wat een heftige bevallingsverhalen weer zeg. Wat heb ik het dan toch gemakkelijk gehad, zeker bij Femke...
En nog een paar mooie bolle buiken gezien, blijft mooi. Ik kan dat buikentopic ook niet niet volgen, zelfs al rammel ik helemaal niet meer (zo veel)...

XM, wat een leuke opmerking O+ Ik hoop dat je iemand vind die ontzettend goed kan borduren :*

Ah, de daily Olf... Ik denk dat het antwoord afhangt van de reden waarom ze geen kinderen hebben. Bij wel een hele sterke kinderwens, maar onvruchtbaarheid oid denk ik dat ze zeker het gevoel hebben incompleet te zijn. Maar er zijn er ook die er bewust voor kiezen, geen enkele drang hebben om ouders te worden en ik denk dat zij ook een heel gelukkig leven kunnen hebben.

Kyara, wat een mini-mini! Maar zo gaaf en mooi.. die oogjes!

En nu maar eens snel invoeren... D'r zijn gewoon bijna 2 bladzijdes bijgekletst sinds ik deze post begonnen ben!
pi_130725247
MEGAPOST SHANDALY. _O_
pi_130725296
Shandaly wat een geweldige post. En gelukkig maak ik geen salto's als tic. Haha
pi_130725422
Shandaly :o

Kyara wat een kleintje. Maar die oogjes zijn het al helemaal!! O+
pi_130725563
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:57 schreef Olf het volgende:
De daily weekly bij dezen:
denk jij dat mensen zonder kinderen echt iets 'onmisbaars' missen? Is hun leven incompleet?
Ik sluit me aan bij mijn voorgangsters. Mensen zonder kinderen weten niet wat ze missen. Ik weet dat inmiddels wel en zou nooit meer anders willen. Ik vind mijn kinderen nu echt een verrijking van mijn leven en het geeft er wel meer betekenis aan.
pi_130725730
halleluja shandaly, wat een megapost!
pi_130725844
Ik moet een meer controversiële daily verzinnen, hoor ik wel weer!
pi_130725863
Ik zag ook na invoeren pas hoe gruwelijk lang ie was... sorry ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')