simpeler dan dit wordt het niet inderdaad.quote:Op zondag 1 september 2013 17:16 schreef SuperwormJim het volgende:
Je hoeft je zorgen te maken als je maagkrampen en dergelijke krijgt. Heb je nergens last van, dan is er ook niets aan de hand. Simpel toch?
Is je vriendin een kip?quote:Op zondag 1 september 2013 17:17 schreef Waterloos het volgende:
Nee.
Ik bijt altijd stukken van de been van m'n vriendin af en ik leef ook nog steeds.
Als je het krijgt dan kan je er even goed last van krijgen, maar het is niet altijd zo dat je bij elke kip meteen voedselvergiftiging hebt hoor.quote:Op zondag 1 september 2013 17:15 schreef sparreke het volgende:
Hoi,
Gisteren had ik kipfilet gekocht bij de supermarkt maar ik was bij thuiskomst vervolgens vergeten het in de koelkast te zetten, dus dat heeft een dag buiten de koelkast gestaan.
Maar ik dacht dus: och dat kan vast geen kwaad om het toch nog op te eten. Dus ging ik de kip bakken (althans, dat dacht ik) en opeten. Maar bij het laatste hapje kwam ik erachter dat hij absoluut nog niet goed doorbakken was, hij was van binnen zelfs nog roze (dat ik daar niet eerder achter was gekomen kan zijn omdat ik die kip met heel veel saus aan het eten was dus ik proefde het niet gelijk).
Maar nu heb ik dus een hele kipfilet gegeten die én een dag buiten de koelkast heeft gestaan én nog rauw was vanbinnen.
En nou ben ik heel bang dat ik een voedselvergiftiging ga krijgen, ik zag net op internet dat de grootste risicogroepen kleine kinderen en ouderen zijn, ik ben 16 dus ik ben gelukkig geen grote risicogroep.
Maar moet ik me nou zorgen gaan maken?
Op de buitenkant zitten de meeste bacteriën en die heb je wel dood gebaktquote:Op zondag 1 september 2013 17:15 schreef sparreke het volgende:
Hoi,
Gisteren had ik kipfilet gekocht bij de supermarkt maar ik was bij thuiskomst vervolgens vergeten het in de koelkast te zetten, dus dat heeft een dag buiten de koelkast gestaan.
Maar ik dacht dus: och dat kan vast geen kwaad om het toch nog op te eten. Dus ging ik de kip bakken (althans, dat dacht ik) en opeten. Maar bij het laatste hapje kwam ik erachter dat hij absoluut nog niet goed doorbakken was, hij was van binnen zelfs nog roze (dat ik daar niet eerder achter was gekomen kan zijn omdat ik die kip met heel veel saus aan het eten was dus ik proefde het niet gelijk).
Maar nu heb ik dus een hele kipfilet gegeten die én een dag buiten de koelkast heeft gestaan én nog rauw was vanbinnen.
En nou ben ik heel bang dat ik een voedselvergiftiging ga krijgen, ik zag net op internet dat de grootste risicogroepen kleine kinderen en ouderen zijn, ik ben 16 dus ik ben gelukkig geen grote risicogroep.
quote:Op zondag 1 september 2013 17:26 schreef Mike4Ever het volgende:
Kippen zijn niet giftig toch? Onze vossen eten die ook altijd rauw en leven nog steeds.
Je vossen niet leren dat je kip eerst moet bakkenquote:Op zondag 1 september 2013 17:26 schreef Mike4Ever het volgende:
Kippen zijn niet giftig toch? Onze vossen eten die ook altijd rauw en leven nog steeds.
Je bent zelfs helemaal geen groep; je bent maar in je eentjequote:Op zondag 1 september 2013 17:15 schreef sparreke het volgende:
ik ben 16 dus ik ben gelukkig geen grote risicogroep.
Even quoten voor het nageslacht.quote:Op zondag 1 september 2013 17:26 schreef Mike4Ever het volgende:
http://www.welingelichtek(...)n-barbecuevlees.htmlquote:Meisje (9) overleden na eten slecht doorbakken barbecuevlees
Mij overkomt het ook wel eens, maar ik ben er nog nooit echt ziek van geworden. Ik denk dus dat het wel mee zal vallen.quote:Op zondag 1 september 2013 17:37 schreef LXIV het volgende:
Ja. Je hebt gewoon een sterftekans van ca. 15% bij rauwe kip. Zoveel procent is namelijk gewoon besmet. En zeker zo'n hele kipfilet, waar de bacterieen ook nog eens 24 uur hebben kunnen uitbreiden, is een bron van Salmonella.
[..]
http://www.welingelichtek(...)n-barbecuevlees.html
Hoe kon je zo stom zijn! Iedereen weet toch dat je nooit, nooit, nooit, oude rauwe kip moet eten!
BInnen 6 uur racekak.quote:Op zondag 1 september 2013 17:15 schreef sparreke het volgende:
Hoi,
quote:Op zondag 1 september 2013 17:26 schreef Mike4Ever het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |